Classic Artists Editie 2023: let's vote!

Welke artiesten bespreken we in 2023?


  • Totaal aantal stemmers
    44
  • Opiniepeiling gesloten .

Kid_C

Cultuur Crew
Crowdfunder FE
De eerste horde is genomen met de nominaties, nu is het tijd om te stemmen! Na de bespreking in het nominatietopic zullen er slechts negen artiesten uit de bus komen die we in 2023 grondig zullen bespreken. We gaan voor ruimte om te luisteren en kwalitatieve uitgebreide discussies. De timing ziet er als volgt uit (merci @Lint ):

We hebben maar liefst 24 genomineerden en ik heb mijn hoofd een beetje zitten breken over hoeveel stemmen iedereen zou krijgen. Uiteindelijk vond ik het wel een leuk idee om, gelet op het aantal genomineerden, iedereen negen stemmen te geven. Eentje voor elke maand dat we zullen bespreken. :unsure:

Nog een paar opmerkingen:
  • Dit is geen 'ik stem voor mijn favoriete artiest' poll. Denk goed na over je stem als je iets wil hebben aan de muzikale ontdekkingstocht van 2023. Denk ook buiten de lijnen van je eigen luistergedrag!
  • Stemmen op je eigen nominatie is niet verboden, maar in mijn hoofd is een beetje een dick move. :unsure:
  • Als er een genre te sterk vertegenwoordigd is bij de negen artiesten met de meeste stemmen zullen @BlackOccult en ikzelf de knoop doorhakken of we een artiest laten vallen voor andere artiest met minder stemmen.
  • Niet iedereen kent alle artiesten in de lijst, het kan geen kwaad om een nummer of twee te delen in dit topic van je eigen nominatie.
  • De poll is publiek, je kan je stem wijzigen tot hij wordt afgesloten, de poll wordt automatisch afgesloten binnen 4 dagen op 1 januari 2023!

Alright, let's vote!


Edit:

The artists are known!

  • januari King Gizzard
  • februari Joy Division @Bauhaus
  • maart Cocteau Twins @Lakigigar
  • april pauze / catchup 1-2-3
  • mei Charles Mingus @clercqie
  • juni Dinosaur Jr. @utred
  • juli Nina Simone @Kid_C
  • augustus pauze / catchup 4-5-6
  • september Neil Young @Deckard
  • oktober Kraftwerk @JackM
  • november The Doors @Avondland
  • december pauze / catchup 7-8-9 / selectie 2024
 
Laatst bewerkt:
Gestemd. Heel hard getwijfeld over Joy Division, maar met hun discografie vul je geen maand. Maar album of the week met Unknown pleasure ben ik wel altijd voor te vinden.

Neil Young geef ik het voordeel van de twijfel, dat de man amper op spotify staat zal voor veel zoeken zorgen en zen stem ligt mij niet altijd even hard ma de mens kan al is gitaar spelen

Eminem en Cypress Hill: ik ken weinig van hip hop en af en toe wil ik mij daar is aan wagen, niet vaak maar het gebeurt. Als jullie mij op weg kunnen zetten is dat ideaal

King Gizzard: heeft zoveel gemaakt in zoveel genres dat ik het bos door de bomen niet meer zie. Dan komt een thread van pas

Nina Simone: wat een stem! Maar ik ken er niks van op een paar nummers na.

Red Hot Chili Peppers: Californication is een topplaat, mij nog niet echt in de rest verdiept.

Type O negative: Bloody Kisses is fantastisch, rest ken ik niet echt
 
Ook gestemd en niet gegaan voor de dick move, al hoop ik dat ik The Doors volgend jaar jullie aandacht mag opeisen want dat was toch verdorie een fantastische band.

Ook blij dat niemand voor een troll-artiest is gegaan, want ik kon me al inbeelden dat we een maand lang de discografie van K3 hadden kunnen ondergaan.
 
@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield

Eén stem ver en het is al om zeep. :unsure:
the-dude-yeah-well-you-know-thats-just-like-your-opinion-man.gif
 
Ook gestemd en niet gegaan voor de dick move, al hoop ik dat ik The Doors volgend jaar jullie aandacht mag opeisen want dat was toch verdorie een fantastische band.

Ook blij dat niemand voor een troll-artiest is gegaan, want ik kon me al inbeelden dat we een maand lang de discografie van K3 hadden kunnen ondergaan.
Ook getwijfeld maar ik ken ze al te goed op de 2 Morrisonloze albums na
 
Voorlopig:
- The Doors: één van de weinige klassieke bands waar ik nog niet zoveel naar geluisterd heb
- Type-O-Negative: ken ik van naam maar niet van muziek
- Charles Mingus: ken ik vrij goed maar er is zoveel muziek dat er veel te ontdekken blijft en jazz is veel cooler dan de rest op het lijstje
- Dinosaur Jr.: altijd blijven hangen bij You're Living All Over Me en Bug, tijd om de rest te beluisteren

Voor mijn andere stemmen ga ik een beetje kijken welke keuzes ik nog een duwtje in de rug wil geven.
 
@Kid_C Wordt de eerste classic artist op 2 januari al meteen verwacht of krijgt de topicstarter enkele dagen respijt om zijn of haar artiest de gepaste introductie te geven?
 
Eerlijk gestemd op de zaken die ik weinig of niet ken en een kans wil geven.

Sorry aan de black metal fanaten, maar ik kan me moeilijk over de ranzigheid van de hele backstory zetten. Nomineer volgende keer eens Ulver? Die is minder problematisch.
 
De Peppers zijn iedereen hier waarschijnlijk wel bekend, ik ben vooral fan van het vroegere werk.
Deze week eens bekijken wie ik zelf graag eens wil leren kennen. Ik hoop vooral op geen al te obscure artiesten, die passen beter in het AOTW topic imho.
 
K3 is wel nog een topic waard hoor

- verschillende line ups: van Karen, Kristel en Kelly tot Hanne, Marthe en Julia
- gaat al decennia mee
- line ups die elkaars nummers opnieuw opnemen
- films

Content genoeg zou ik zeggen :unsure:
Je vergeet musicals.
En het is Kathleen, geen Kelly.
Ik ben Kathleen ooit IRL tegengekomen na een opname van TOTZ in Blankenberge. :coolbrows:

Je ziet het, ik ben een kenner, ik wil het gerust op mij nemen.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Mimimi.
In 1997 was Kelly de blonde zangeres van K3. De groep, die dan nog Mascara heette, werd toen al regelmatig voor de grap K3 genoemd, omdat hun voornamen immers alle drie met een K begonnen. Zij verliet de groep in 1998, nog voor de grote doorbraak.
Toen was de Jules nog niet eens geboren.
 
Mijn nominatie voor King Gizzard and the Lizard Wizard komtvoort uit het feit dat deze band 20 albums op 10 jaar heeft uitgebracht die op alle rating sites immens goed scoren zowel bij publiek als bij reviewers. Zelf heb ik wel al eens een album beluisterd maar zeker niet allemaal, daarom lijkt dit me de perfecte gelegenheid.

Daarnaast werd er eens een vraag gesteld op Reddit die ik wel interessant vond: 'Welke artiest van onze generatie zal binnen 50-100 jaar nog steeds worden aanbeden door muzikale prestaties ?'

Radiohead stond daar op 1 en King Gizzard op 2.

Lijkt me ook een verschrikkelijk complexe band met het oog op discussies


 
Terug
Bovenaan