Tax on Web 2025

Ja en van mij is mijn burgerlijke staat wel veranderd waardoor ik wel hulp kan gebruiken maar ik krijg een voorgestelde aangifte en ik dus niks van versta van heel die hypotecaire lening die ik nu moet inbrengen. Ze vragen wie hoeveel % van de lening betaalde. Wat weet ik daar in godsnaam van.

En een afspraak maken om in te laten vullen gaat ook niet door het voorstel die ik gekregen heb, dus m.a.w. trek er uw plan mee.

Waarom gaat een afspraak maken niet? Als het is om je VVA te verbeteren, zou dat in principe geen probleem opleveren. Je moet wel duidelijk zeggen dat je VVA niet juist is en dat er dingen mankeren.

Dat staat een beetje slecht verwoord op de website maar ik denk dat het zo verwoord is om te vermijden dat er teveel mensen bellen die niets moeten veranderen aan hun VVA.

Waarom gaat een afspraak maken niet? Als het is om je VVA te verbeteren, zou dat in principe geen probleem opleveren. Je moet wel duidelijk zeggen dat je VVA niet juist is en dat er dingen mankeren.

Daar worden geen afspraken voor gegeven helaas. Waarschijnlijk omdat er maar een beperkt aantal slots zijn voor afspraken.

Ja en van mij is mijn burgerlijke staat wel veranderd waardoor ik wel hulp kan gebruiken maar ik krijg een voorgestelde aangifte en ik dus niks van versta van heel die hypotecaire lening die ik nu moet inbrengen. Ze vragen wie hoeveel % van de lening betaalde. Wat weet ik daar in godsnaam van.

Stuur mij een PB met de details van uw lening (jaar, betaald kapitaal en interesten) en ik help u verder :). Normaal is het per eigendom aandeel maar kan afhangen van welke woonbonus/voordeel.

Ik doe altijd de vereenvoudigde aangifte. Nu vantjaar lukt dat niet meer aangezien ik

In 2024 en/of 2025 is uw situatie veranderd. We beschikken niet meer op voorhand over alle informatie die nodig is om u een voorstel van vereenvoudigde aangifte te sturen.
Dat is bijvoorbeeld het geval in volgende situaties:

U hebt het afgelopen jaar aangifte gedaan van uitgaven voor onderhoudsgeld, roerende inkomsten,
bepaalde onroerende inkomsten.

Nope.

U hebt een hypothecaire lening en u bent verhuisd of van burgerlijke staat veranderd (huwelijk,
echtscheiding enz.).

Nope.
U hebt een rekening of een levensverzekering in het buitenland of inkomsten van buitenlandse
oorsprong.

Nope. blijkbaar yes

U hebt uw onderneming opgestart.
Nope.
Enz.
Wree vaag die enz....

Toch eens gaan zien of ik geen buitenlandse rekeningen heb, mijn vriendin niet achter mijn gat getrouwd is maar helaas. De situatie is onveranderd.
@Tomski zou het laatste notarisbezoek daarvoor iets tussen zitten?

Edit nevermind gevonden.
UAB "Finansins paslaugos "Contis" blijkbaar een bankrekening in litouwen met 0 euro op en zou gelinked zijn aan de binance visa kaart die al sinds 2023 niet meer in gebruik is.

Aangezien die niet meer in gebruik is trek ik 2517 lappers terug.
hiervoor even gebeld naar de belastingen. @Milanello @Performance

Deze rekening is aan te geven als die nog 'actief' was in 2024. Echter denk ik dat deze sinds 2023 inactief geworden is.
https://dailycoin.com/binance-shuts-down-visa-card-as-situation-in-europe-worsens/
Dus ik weet het niet.
Voor de mensen die denken dat het nog actief was.
Vak XIII. A. REKENINGEN IN HET BUITENLAND
Gewoon aangeven, niets van inkomsten bijzetten en ik vermoed dat deze wel bekend was bij 'Zijn de wettelijk bepaalde gegevens over de rekening bij het Centraal Aanspreekpunt bij de Nationale Bank van België gemeld?"

Voor de mensen die denken dat het niet meer actief was.
Negeren.

Laatst bewerkt:

Deze rekening is aan te geven als die nog 'actief' was in 2024. Echter denk ik dat deze sinds 2023 inactief geworden is.
https://www.binance.com/en/square/post/1432873
Dus ik weet het niet.
Gewoon aangeven, niets van inkomsten bijzetten en ik vermoed dat deze wel bekend was bij 'Zijn de wettelijk bepaalde gegevens over de rekening bij het Centraal Aanspreekpunt bij de Nationale Bank van België gemeld?"

Negeren.
Bedankt! Ik denk dat je deze ook wel moet melden bij het CAP? Als deze nog in gebruik was uiteraard.

Vraagje:
ik heb vorig jaar een lening afgesloten voor onze woning.
De vorige eigenaars wonen er nog in tot 1/7/2025 dan kan ik deze lening niet aftrekken?

mogelijks domme vraag..
De lening voor 2e woning valt weg volgend jaar.. maar dit jaar is ze er.

Ik heb 2020 een app gekocht op lening
September 2023 zijn we daar uitgetrokken en in mijn ouderlijk huis bij mijn moeder ingetrokken

Is dat app dan nu mijn 2e woning?
Zo ja: hoe geef ik dat dit jaar nog wel aan?

Ik dacht vorig jaar ergens hier gelijkaardige case gelezen te hebben, maar kan het niet meer terugvinden.

Kocht vorig jaar een woning, die fiscaal aanzien wordt als enige eigen woning.
Gezien de lopende verbouwingen woon ik er nog niet in en staat mijn domicilie dus daar ook niet nog gevestigd.

Hoe moet je dit declareren in de aangifte?
Ik meen mij iets te herinneren dat er iemand iets schreef om pro rata te berekenen hoeveel dagen je wel of niet je domicilie in de woning staan had?
In mijn geval, in 2024 dus 0 dagen.

van €1400 naar €1100 naar €900…
Word elke jaar minder terwijl ik eigen bijdrage groepsverzekering heb van €100+ woonbonus + dienstencheques had. Wel alleenstaand…

Vraagje:
ik heb vorig jaar een lening afgesloten voor onze woning.
De vorige eigenaars wonen er nog in tot 1/7/2025 dan kan ik deze lening niet aftrekken?
Je zal die normaal gewoon niet kunnen aftrekken, woonbonus is afgeschaft

Buitenlandse rekeningen die afgesloten zijn in 2022, moet je die eigenlijk nog in je brief zetten?

(bij de CAP het openen en afsluiten ingegeven)

Zou iemand mij kunnen helpen met de voorlopige berekening van mijn mama haar belastingsaangifte. Ik begrijp niet waar bepaalde bedragen vandaan komen.

Op blz 3 staan de gegevens van de aangifte. Langs 1106 staat het bedrag van 102€. Ik veronderstel dat dit slaat op de 2 niet-verhuurde ondergrondse standplaatsen waar zij eigenaar van is. Dit in een gebouw in een andere stad. Ze heeft geen appartement in dit gebouw. Het niet-geindexeerde KI is 2x71€ en heb ik altijd zo aangegeven. Ik snap niet waar de 102€ vandaan komt. Dan op blz 4 volgt de berekening en hier staat 310.8€ langs 1106 (KI verhoogd)

Kan iemand deze bedragen uitleggen a.u.b?

Zou iemand mij kunnen helpen met de voorlopige berekening van mijn mama haar belastingsaangifte. Ik begrijp niet waar bepaalde bedragen vandaan komen.

Op blz 3 staan de gegevens van de aangifte. Langs 1106 staat het bedrag van 102€. Ik veronderstel dat dit slaat op de 2 niet-verhuurde ondergrondse standplaatsen waar zij eigenaar van is. Dit in een gebouw in een andere stad. Ze heeft geen appartement in dit gebouw. Het niet-geindexeerde KI is 2x71€ en heb ik altijd zo aangegeven. Ik snap niet waar de 102€ vandaan komt. Dan op blz 4 volgt de berekening en hier staat 310.8€ langs 1106 (KI verhoogd)

check eens myminfin voor de stand van alle eigendommen op haar naam of gebruik de hulptool binnen Tax-on-Web. De garage maakt helaas geen deel uit van de eigen woning. Zelfs de fiscus kan zich trouwens vergissen met cijfers. Het is aan u of uw mama om dat recht te zetten als er een vergissing zou zijn. De belastingberekening gebeurt altijd op basis van het niet-geïndexeerde KI dat geïndexeerd wordt en nog eens vermenigvuldigd met 1,4.

Onroerende goederen waar je niet zelf in woont, moet je aangeven onder 1106 of je ze nu verhuurd of niet. Als de garages vlak bij de woning liggen die je bewoond, mag je die eruit halen. Door de verschillende kadaster nummers wordt dat wel eens verkeerdelijk door het programma als een niet-eigen woning beschouwd. Voorbeeld: garages van een apartment die op een ander perceel liggen dan het apartment zelf.

Aangezien je zegt dat ze in een andere stad liggen, horen ze dus niet bij de eigen woning.

https://dailycoin.com/binance-shuts-down-visa-card-as-situation-in-europe-worsens/
Dus ik weet het niet.

Negeren.
Wel zien dat je zowel het openen en sluiten aangeeft bij het CAP moest je dat nog niet gedaan hebben, ook al is die rekening niet meer actief.
Heb dat zelf ook nog moeten doen voor een buitenlandse bankrekening wanneer ik hetzelfde voorhad als jou. Anders blijf je in gebreke omdat je een rekening "achterhoudt". De kans dat je daar een boete voor krijgt is klein, maar het is een kleine moeite om het aan te geven.

Ik had blijkbaar ook een Binance kaart vroeger zie ik in m'n mailbox. Waar heb je die rekening gevonden? Ik heb enkele jaren terug zo'n CRS document ontvangen met een buitenlandse rekening in, maar dat heb ik deze keer niet gekregen.

Bedankt! Ik denk dat je deze ook wel moet melden bij het CAP? Als deze nog in gebruik was uiteraard.
Jep, zowel openen als sluiten van de rekening moet aangegeven worden bij het CAP.

Buitenlandse rekeningen die afgesloten zijn in 2022, moet je die eigenlijk nog in je brief zetten?
Nope. Als die rekening niet meer actief was in het aanslagjaar waarvoor je de belastingaangifte doet, moet je die niet meer in je brief zetten.

Laatst bewerkt:
Wel zien dat je zowel het openen en sluiten aangeeft bij het CAP moest je dat nog niet gedaan hebben, ook al is die rekening niet meer actief.
Heb dat zelf ook nog moeten doen voor een buitenlandse bankrekening wanneer ik hetzelfde voorhad als jou. Anders blijf je in gebreke omdat je een rekening "achterhoudt". De kans dat je daar een boete voor krijgt is klein, maar het is een kleine moeite om het aan te geven.

Ik had blijkbaar ook een Binance kaart vroeger zie ik in m'n mailbox. Waar heb je die rekening gevonden? Ik heb enkele jaren terug zo'n CRS document ontvangen met een buitenlandse rekening in, maar dat heb ik deze keer niet gekregen.

Jep, zowel openen als sluiten van de rekening moet aangegeven worden bij het CAP.

Nope. Als die rekening niet meer actief was in het aanslagjaar waarvoor je de belastingaangifte doet, moet je die niet meer in je brief zetten.
op my ebox had ik zo een CRS document staan. (ergens eind 2024 gekregen voor die binance kaart.)

In code 1106 vermeld je de niet geïndexeerde KI.

Deze wordt geconveerd naar "inkomsten".
[bedrag 1106] * index (2,1763 voor aanslagjaar 2025) * 1,40 = bruto-onroerende inkomsten gebaseerd op code 1106.
102 -> 310,77

op my ebox had ik zo een CRS document staan. (ergens eind 2024 gekregen voor die binance kaart.)
Hmm oké, ik heb dat deze keer dus niet gehad. Misschien dat er voor mij dan toch geen bankrekening geopend was daarvoor. Ik kan me ook niet herinneren dat daar een IBAN bijhoorde bij mij.

Hmm oké, ik heb dat deze keer dus niet gehad. Misschien dat er voor mij dan toch geen bankrekening geopend was daarvoor. Ik kan me ook niet herinneren dat daar een IBAN bijhoorde bij mij.
Moet nog eens checken maar een Iban stond daar dacht ik niet bij

Moet nog eens checken maar een Iban stond daar dacht ik niet bij
Zou ik wel vreemd vinden. Crypto exchanges moeten voor de rest nog niets doorgeven, dat begint pas volgend jaar. IBANs daarentegen moeten ze al een tijdje doorgeven aangezien dat volwaardige bankrekeningen zijn.

Zou ik wel vreemd vinden. Crypto exchanges moeten voor de rest nog niets doorgeven, dat begint pas volgend jaar. IBANs daarentegen moeten ze al een tijdje doorgeven aangezien dat volwaardige bankrekeningen zijn.
Er staat daar inderdaad geen IBAN bij.
Nog nooit een CAP melding moeten doen. Weet iemand of je daar ook effectief een rekening nummer moet ingeven?

Terug
Bovenaan