Tax On Web 2022

Ingediend in april, ook nog niets ontvangen.
Terug te krijgen bedrag kleiner dan 300€; 'gewone' bediende zonder woning/kinderen etc...

Dacht dat de personen die snel indienden en terug te krijgen hadden, naar voren getrokken werden (?)
Collega's die later ingediend hebben, hebben intussen aanslagbiljet etc al ontvangen... Sommigen ook reeds terugbetaling al gekregen..
Op de verwerking staat geen systeem van first in first out. Helaas
Nee nee bewust aanslagbiljet :p
Dan klopt het niet wat je zegt. Want dat is niet mogelijk hè 😊

Ons aanslagbiljet is er. Terug betalen 30/12

Als dat nu een paar dagen vroeger was kregen we het een maand sneller 😕 Maar gaat een mooie maand worden.

Last minute ingediend en ik 'mag' tegen nov al terugbetalen. Zelfstandige in bijberoep geweest dus geen verrassing

Heb de berekening net eens gemaakt. Geen gegevens ingevuld. Gewoon alles laten staan wat automatisch is ingevuld:

€2.568,95 betalen...
Gemiddelde aanslagvoet (%)27,1
Is dit niet wat overdreven?

Eens bekijken waar ik wat kan ingeven om dit omlaag te krijgen. Maar daar vrees ik at voor.

Ik val in herhaling maar ik kan er echt niet bij hoelang dit kan duren. Het gaat in sommige gevallen over uitgaven die meer dan 1 jaar geleden zijn gebeurd, en die dus ten tijde van uitbetaling de twee jaar naderen.
Het had fijn geweest om snel aanspraak te kunnen maken op die 5k waar je in principe recht op hebt.

Heb de berekening net eens gemaakt. Geen gegevens ingevuld. Gewoon alles laten staan wat automatisch is ingevuld:

€2.568,95 betalen...

Eens bekijken waar ik wat kan ingeven om dit omlaag te krijgen. Maar daar vrees ik at voor.

Hoe kunnen wij nu weten of dit overdreven is ?
Personen ten laste ?
Welk inkomen heb je (x250) en hoeveel bedrijfsvoorheffing (x286) is er ingehouden ?
Andere aftrekposten die je hebt ?

Wettelijk samenwonend sinds juni 2021
2 kinderen ten laste (partner ook 2 ten laste)
+/- 36000 (x250)
+/- 7100 (x286)

voor de rest geen aftrekposten (tenzij beetje opvang)
Woon/werk met de fiets is misschien beter in te vullen ergens?

Wettelijk samenwonend sinds juni 2021
2 kinderen ten laste (partner ook 2 ten laste)
+/- 36000 (x250)
+/- 7100 (x286)

voor de rest geen aftrekposten (tenzij beetje opvang)
Woon/werk met de fiets is misschien beter in te vullen ergens?
Wettelijk samenwonend in 2021 is afzonderlijk belast
4 kinderen ? 2 van jou uit een vorige relatie en bij je vrouw ook of 4 van jullie gezamelijk ?

Staan de kinderen ingevuld op de code 1030 ?
Want met dat inkomen en bedrijfsvoorheffing + KTL kan je nooit aan +2000€ te betalen komen

2 uit vorige relatie (idem bij partner. Geen kids samen.
(beide fiscaal co ouderschap)

Stond niet ingevuld.
Is gezakt naar 550 EUR (2 kids ten laste ingevuld)

Moet ik eigenlijk 2 kids ten laste invullen of ik 1 en ex 1?

2 uit vorige relatie (idem bij partner. Geen kids samen.
(beide fiscaal co ouderschap)

Stond niet ingevuld.
Is gezakt naar 550 EUR (2 kids ten laste ingevuld)

Moet ik eigenlijk 2 kids ten laste invullen of ik 1 en ex 1?
Fiscaal co-ouderschap dus schrap code 1030 maar terug :)

Als ze bij jou wonen is het code 1034 : 2
Wonen ze bij je ex is het code 1036 : 2

Hier ook nog niks. Sinds dag 1 ingevuld. Vorig jaar uitbetaling in november, jaar voorheen december.
Ik voel aan mijn kleine teen dat het dit jaar voor januari 2023 zal zijn.
Ik begrijp echt niet waarom dit zolang kan duren, vrijwel alles is vooraf ingevuld en ze weten het in Brussel beter dan wijzelf :)

€2.568,95 betalen...

Overdreven? Dit is overdreven

En dat is met woonbonus, 2 kinderen, kinderopvang aftrek en nog wat snabbels. En geen extra legale voordelen zoals IP rechten of nettovergoedingen...

Gemiddelde aanslagvoet (%)42,1

Het is hiervoor al gezegd....
Niet alles kan in een keer verwerkt worden omdat anders anders de dienstverlening overbelast wordt: vragen voor afbetalingsplannen, mensen die contact opnemen voor een rechtzetting of willen weten waarom ze minder terugkrijgen/meer moeten moeten betalen, etc...
En als uw aangifte gecontroleerd moet worden, kruipt daar ook nog eens tijd in.

En als je niet op je geld wilt wachten, vraag dan of er niet minder bedrijfsvoorheffing kan afgehouden worden.

Hier moet het niet te snel komen :unsure:

Wij zijn bezig met "MijnVerbouwLening", en van onze laatst beschikbare belastingsbrief hebben we een belastbaar inkomen dat een 9000€ onder de limiet ligt om er recht op te hebben.
Gisteren eens naar mijn aangifte gekeken, en nu zouden we een speling hebben van 1100€. Dus afhankelijk van de werkelijke berekening is er mss een minieme kans dat we juist uit de boot gaan vallen.
Laatst beschikbare belastingsbrief op het moment van de aanvraag telt. Maar we wachten nog op enkele offertes, het gaat spannend worden vrees ik

Hier ook nog niets.
Verschil hier is groot.
Verleden jaar nog 1400 weergetrokken en nu 250 betalen en niets veranderd.

Denk dat het ziekengeld v d vrouw er voor iets tussenzit na accident met whiplash en deeltijd gewerkt te hebben.
Houden ze wss veel te weinig van af.

Hier ook nog niets.
Verschil hier is groot.
Verleden jaar nog 1400 weergetrokken en nu 250 betalen en niets veranderd.

Denk dat het ziekengeld v d vrouw er voor iets tussenzit na accident met whiplash en deeltijd gewerkt te hebben.
Houden ze wss veel te weinig van af.
Dus is er wel iets veranderd hè 😊

Ziekenkas heeft waarschijnlijk zelfs niks afgehouden en vandaar. Moet je die fiche eens bekijken

Terug
Bovenaan