Tax On Web 2022

1541 = 120 ?

Maximum aantal vrijwillige COVID-overuren.


2. De vrijstelling voor overuren

De fiscale vrijstelling voor bezoldiging van overuren in de cruciale sectoren (o.m. de zorgsector) wordt uitgebreid tot het tweede kwartaal van 2021. Het aantal vrijstelbare vrijwillige overuren wordt op 120 uren behouden voor het eerste en tweede kwartaal van 2021 samen.


Ik denk dat dat in relatie staat met dit:
11. Voor vrijstelling in aanmerking komende bezoldigingen voor vrijwil-
lige overuren:
a) gepresteerd van 1.1 tot en met 30.6.2021 bij werkgevers in
cruciale sectoren in de strijd tegen de COVID-19-pandemie en/of
van 1.7 tot en met 31.12.2021 in het kader van de relance:
1) bezoldigingen: 1310-48 ........................... 2310-18 ...........................
2) overuren: 1311-47 ........................... 2311-17 ...........................
b) gepresteerd van 1.4 tot en met 30.6.2020 bij werkgevers in
kritieke sectoren en/of van 1.10 tot en met 31.12.2020 bij
werkgevers in cruciale sectoren in de strijd tegen de COVID-19-
pandemie:
1) bezoldigingen: 1306-52 ........................... 2306-22 ...........................
2) overuren: 1307-51 ........................... 2307-21 ...........................
Ja 120 bij mijn gepensioneerde vader en werkende stiefmoeder idem. En in de berekening was er niets van terug te vinden.
Wisten niet wat het was, bedankt :thumb:
 
Gewoon de pagina eens vernieuwen blijkt vaakt te helpen indien het blijft laden of wit blijft (vreemd genoeg kan het zo eenvoudig zijn).
 
Hoeveel kost dat eigenlijk om uw belastingen te laten doen door een boekhouder? Dan heb ik het over 1 inkomstenbelasting voor een particulier zonder speciale foefkes (gewoon eigenlijk de vereenvoudigde aangifte doorsturen).
 
Hoeveel kost dat eigenlijk om uw belastingen te laten doen door een boekhouder? Dan heb ik het over 1 inkomstenbelasting voor een particulier zonder speciale foefkes (gewoon eigenlijk de vereenvoudigde aangifte doorsturen).
Tussen de 0 en de 50€ meestal.
 
Hoeveel kost dat eigenlijk om uw belastingen te laten doen door een boekhouder? Dan heb ik het over 1 inkomstenbelasting voor een particulier zonder speciale foefkes (gewoon eigenlijk de vereenvoudigde aangifte doorsturen).
Dit jaar weet ik niet, vorig jaar nog gevraagd aan een vriendin in den boekhoudkantoor : 95€ voor particulieren was het daar, gewoon omdat ze teveel aanvragen kregen.

Jaar voordien 70€ zonder lening, 80€ met lening.
Bij de FOD is het gratis
 
Dit jaar weet ik niet, vorig jaar nog gevraagd aan een vriendin in den boekhoudkantoor : 95€ voor particulieren was het daar, gewoon omdat ze teveel aanvragen kregen.

Jaar voordien 70€ zonder lening, 80€ met lening.
Bij de FOD is het gratis
Inderdaad rond de 100 EUR, uiteindelijk verdien je daar als kantoor toch niet veel aan.
Je doet het eerder als service voor kennissenen/kinderen van andere klanten.
 
Ik ging vroeger bij de verzekeringsmakelaar of bij die v pensioensparen, heeft me nooit iets gekost.
Ondertussen doe ik het al een paar jaar zelf.
 
Inderdaad rond de 100 EUR, uiteindelijk verdien je daar als kantoor toch niet veel aan.
Je doet het eerder als service voor kennissenen/kinderen van andere klanten.
Je verdient daar niks op ?
Het kost toch zo goed als geen enkele moeite voor een simpele aangifte personenbelasting.
Lijkt mij dat mooi geld is
 
Hoeveel kost dat eigenlijk om uw belastingen te laten doen door een boekhouder? Dan heb ik het over 1 inkomstenbelasting voor een particulier zonder speciale foefkes (gewoon eigenlijk de vereenvoudigde aangifte doorsturen).
Om niets te doen? Ik doe het voor 25 euro, zal u mijn rekeningnummer in PM sturen :unsure:
 
Je verdient daar niks op ?
Het kost toch zo goed als geen enkele moeite voor een simpele aangifte personenbelasting.
Lijkt mij dat mooi geld is
Goh ja een vereenvoudigde aangifte 'bevestigen' is natuurlijk iets anders en niet eens nodig.

Maar er zal wel een reden waarom meeste kantoren de particulieren aangiftes niet meer doen hé :) (tenzij via via)
Voor 100 EUR heb je eigenlijk 1 werkuur.
Daarvoor mag je zijn mandaten toevoegen, zijn fiscale attesten bij elkaar zoeken, ingeven in berekeningsprogramma, berekening versturen voor akkoord naar klant, uitleggen waarom hij 50 euro meer moet betalen dan vorig jaar, etc etc ...
 
Je verdient daar niks op ?
Het kost toch zo goed als geen enkele moeite voor een simpele aangifte personenbelasting.
Lijkt mij dat mooi geld is
Te veel miserie voor een boekhoudkantoor.

Die willen perse afkomen, hebben de helft van hun tijd hun papieren niet mee, stel je vragen waar ze soms voor moeten bellen naar hun echtgenoot omdat ze niet meer weten wanneer ze het huis aangekocht hebben, stellen duizend vragen daar extra bij, Je moet een afspraak in plannen, dan zijn ze te laat, komen dan af in september/oktober wanneer de werkdruk enorm is, bellen ze achteraf nog eens omdat ze nog eens uitleg willen, willen dan uitleg waarom het verschilt met vorig jaar, zit je zelf met die leningen te sukkelen, de mandaten regelen,...

Het is de moeite niet voor 50 euro.


Kijk naar wie het vraagt: Ik denk niet dat whirlpool123 de meest gemakkelijke klant gaat zijn :p. Die komt daar zeker met zijn crypto-vragen af :p.
 
Laatst bewerkt:
Voor particulieren kijk uw vereenvoudigde ingave goed na.
Vooral extra zaken die je wilt inbrengen oa kinderopvang, hyp krediet, pensioensparen etc
Deze zaken staat niet altijd correct of effectief ingevuld
 
Ik krijg 4200 EUR terug. Ik heb een vrij simpele vereenvoudigde aangifte. Dus ik vermoed dat er te veel bedrijfsvoorheffingen zijn ingehouden. Hoe gebeurt zoiets? In welke gevallen? En bestaat de kans dat ik later dit terug moet betalen?
 
Terug
Bovenaan