Knockouts: Halve finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee dat is obstructie en andere looplijn
Hier loopt hem er gewoon recht op
Mja, ben ik niet mee akkoord, het expres breed maken in de verdediging zodat ge als aanvaller tegen een verdediger knalt heb ik persoonlijk ook nooit goed tegen gekunnen.

Soit, keeper had de bal maar moeten raken.

Maar die commentaren als "schande, verkocht, Messi moet wereldkampioen worden" zijn gewoon ergerlijk irritant en zouden in de Jupiler pro league thread bij een match tussen pakweg Club en Gent verwijderd worden of op zijn minst berispt worden.

Ik ga je zeker niet tegenspreken. Maar dit wordt natuurlijk gevoed door al die huidige corruptieschandalen die nu stilletjes aan beginnen binnen te rollen.

Mja, ben ik niet mee akkoord, het expres breed maken in de verdediging zodat ge als aanvaller tegen een verdediger knalt heb ik persoonlijk ook nooit goed tegen gekunnen.

Dus als ik als aanvaller de bal naar achter speel en op de keeper loop dan is het penalty want 'hij had de bal maar moeten raken'.

Nee de aanvaller moet er maar rondlopen

Ik zeg niet dar het dan sowieso fout is, ik zeg dat het er anders gaat uitzien. Erger, meer fout dan nu. Maar de actie van de keeper zou gewoon exact hetzelfde blijven.

Want het feit dat die bal niet binnen gaat kleurt deze fase maar doet er zoals Karl net zegt niet toe. Fout is fout, of die bal nu binnen gaat, of hij die nog kan halen,... doen er niet toe.

Maar het is toch duidelijk dat zowel hier als in de studio er al twijfel is? Dan zijn die "schande" berichten gewoon idioot en zijn die slappelach smileys onder berichten die dat nuanceren al even irritant en idioot.
Jawel dan is het sowieso fout, want de bal is nog bespeelbaar en je ontneemt een open doelkans dus 100% penalty.

Nu was die bal niet bespeelbaar dus of die de bal nog kan halen is zeer zeker - voor de VAR - een parameter natuurlijk (verdediger was terug) en die bal was al op doel getrapt dus je ontneemt hem geen kans

Die keeper kan niet in de grond zakken uiteindelijk? Die maakt zich breed/groot om de bal te spelen, voor hem helaas lukt dit niet. Maar geen enkele intentie om daarna nog de man te spelen.

Dat de ref zich vergist kan ik nog inkomen, maar de VAR zou hier toch moeten tussenkomen.

De berichten van schande en de onverdraagzaamheid komen vooral dat een ref WEER gewoon 2 overduidelijke gele kaarten niet trekt en in minuut 49 voor een overduidelijke swalbe van Messi nog overtreding gaat fluiten.

Dus als ik als aanvaller de bal naar achter speel en op de keeper loop dan is het penalty want 'hij had de bal maar moeten raken'.

Nee de aanvaller moet er maar rondlopen
Zo werkt 't niet é, als die keepr daar echt al een seconde of 2 stond en geen bewging meer doet met zijn benen, fine. Maar als ie die beweging nog aan het doen is als die aanvaller, die aan 30 per uur komt afgelopen, een meter van hem verwijderd is, en ge zet dat been in zijn looplijn, dan kunt ge die fluiten als ge met dat been den bal niet hebt.

Jawel dan is het sowieso fout, want de bal is nog bespeelbaar en je ontneemt een open doelkans dus 100% penalty.

Nu was die bal niet bespeelbaar dus of die de bal nog kan halen is zeer zeker - voor de VAR - een parameter natuurlijk (verdediger was terug) en die bal was al op doel getrapt dus je ontneemt hem geen kans

Die keeper kan niet in de grond zakken uiteindelijk? Die maakt zich breed/groot om de bal te spelen, voor hem helaas lukt dit niet. Maar geen enkele intentie om daarna nog de man te spelen.

Dat de ref zich vergist kan ik nog inkomen, maar de VAR zou hier toch moeten tussenkomen.

De berichten van schande en de onverdraagzaamheid komen vooral dat een ref WEER gewoon 2 overduidelijke gele kaarten niet trekt en in minuut 49 voor een overduidelijke swalbe van Messi nog overtreding gaat fluiten.
Kijk, uw eerste 2 paragrafen tonen voor mij aan dat het heel moeilijk discussiëren wordt zo met u, als je dat echt oprecht denkt.

Ik ga er dan ook niet verder op ingaan, genoeg mensen die het wel penalty of op zijn minst een twijfelgeval vinden, dat zegt doorgaans genoeg.

Ik ga je zeker niet tegenspreken. Maar dit wordt natuurlijk gevoed door al die huidige corruptieschandalen die nu stilletjes aan beginnen binnen te rollen.
Mja, dan mogen die mensen toch nog altijd een beetje nadenken he. Moest Messi het WK persé winnen, waarom krijgt Nederland dan een vrije trap op zo'n gevaarlijke plek? Dat in de 11 de minuut van de blessuretijd, die met 10 minuten al vrij ruim was. Waarom verloren ze dan tegen SA, waar er 3 goals waren afgekeurd, waarvan eentje behoorlijk op het randje. Waarom kregen ze meer gele kaarten dan Nederland?

En vooral, waarom Messi, terwijl Mbappe het paradepaardje is van PSG en dus Qatar.

Mja, dan mogen die mensen toch nog altijd een beetje nadenken he. Moest Messi het WK persé winnen, waarom krijgt Nederland dan een vrije trap op zo'n gevaarlijke plek? Dat in de 11 de minuut van de blessuretijd, die met 10 minuten al vrij ruim was. Waarom verloren ze dan tegen SA, waar er 3 goals waren afgekeurd, waarvan eentje behoorlijk op het randje. Waarom kregen ze meer gele kaarten dan Nederland?

En vooral, waarom Messi, terwijl Mbappe het paradepaardje is van PSG en dus Qatar.
+1, er zijn beslissingen geweest die je discussieerbaar kan noemen maar geen enkele flagrante fout in het voordeel van Argentinië... Dan vond ik de ref bij Spanje - Marokko die alle kleine situaties in het voordeel van Marokko leek te fluiten verdachter, al is het maar omdat je met de VAR alleen zo nog echt kan beïnvloeden.

Bon, terug naar de match...het vet is bij de Kroaten toch wel van de soep, de Argentijnen zien er af en toe uit als een ploeg die wel een potje kan voetballen, en dat heb ik tegen Nederland amper gezien.

Wat?? De keeper maakt zich breed om de bal tegen te houden he, want een keeper zijn taak is nu eenmaal... de bal tegenhouden. Je kan dit niet vergelijken met een veldspeler die zich breed maakt om aan obstructie te doen.

Die vrije trap werd gegeven op 99.20 ofzo, was dus ruim binnen de 10 minuten Wilcao.

Wat?? De keeper maakt zich breed om de bal tegen te houden he, want een keeper zijn taak is nu eenmaal... de bal tegenhouden. Je kan dit niet vergelijken met een veldspeler die zich breed maakt om aan obstructie te doen.
En als die keeper dan de bal mist en de speler "tegen zich krijgt" moet de keeper ook niet zeuren, wat hij overigens ook niet gedaan heeft. Risico's van't vak.

Messi moest altijd geel krijgen, Paredes rood.

En je hebt 2 ploegen in de finale nodig he

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan