JorisBlack
Well-known member
Ik zeg al jaren dat KDB het charisma heeft van een keukenhanddoek. Heb hier tijdens het EK vorig jaar ook een hele discussie erover gehad. Geweldige speler, maar ook het type speler die wanneer het moeilijk gaat de boel nog verder de dieperik gaat insleuren. Was al tegen Canada zo. Het is niet dat hij dan individueel de boel gaat opentrekken, integendeel. Hij begint te mekkeren als een klein kind. "We zijn maar België hé. Ik was toch geblesseerd, dus het maakte mij niet veel meer uit."
Ik zei destijds ook al, stel je voor dat Arjen Robben zoiets zegt op een WK. Nee, ik ben absoluut geen fan van De Bruyne. Ze hebben 6 jaar gehad om te protesteren tegen het genie van Martinez. Wanneer trekt hij zijn bek open? Als het WK al gestart is. Net als Courtois met Wilmots na de uitschakeling tegen Wales. Achja.
In dat opzicht is Eden alvast een beetje anders. Hij begint al over zichzelf in de 3e persoon te praten zelfs

Dat is alvast een betere instelling, toch? Wat ga je anders doen op dat WK, als je er totaal niet in gelooft?Is dit de laatste kans op WK-winst?
‘Vier jaar geleden was het team beter, maar we hebben nog steeds de kwaliteiten om competitief te zijn. We hebben ervaring, de beste doelman van de wereld, een van de beste middenvelders van de wereld en goeie spitsen. We zijn een compleet team. Het klopt dat we wat ouder zijn, maar de mentaliteit en de wil om te winnen zal op dit WK het verschil maken.’
Eens je in de knock-out fase zit, kan er echt vanalles gebeuren. Je kan wedstrijden winnen waarbij je vooraf dacht: no way... Dat is gewoon voetbal, daar zit altijd een deel 'chance' bij.
Bv. nu al die eerste match tegen Canada: zelfs achteraf denk je 'hoe heeft België daar in godsnaam gewonnen'.
Eden Hazard: ‘België kan het WK winnen als Eden goed is’
Aan de vooravond van de tweede WK-match tegen Marokko houdt kapitein Eden Hazard een pleidooi pro domo. ‘België kan het WK winnen als Eden goed is’, zegt hij over zichzelf in de derde persoon.