Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe ge het ook draait of keert, Witsel is ne stofzuiger die bijna geen ballen verliest en altijd goed gepositioneerd is, we hebben dat nodig in een middenveld met amper 2 man. Ik had er ook wel bijgezet dat ik eventueel Vanaken in de plaats zou zetten.
Vanaken is toch compleet een ander type en moet vooral aanvallend zijn ding kunnen doen, niet op de 6.

In de 1ste helft was Witsel alvast niet goed gepositioneerd :(

was n

Witsel was 95% van zijn pasjes achteruit naar de verdedigers. Niet moeilijk om zo'n % te halen dan. Onana moet gewoon altijd spelen en liefst met iemand als Tielemans ernaast ipv Witsel (die op dit moment geen enkele meerwaarde heeft voor de RD, tenzij je hem als een soort inschuivende verdediger zou gebruiken maar dan nog)

edit: als Tielemans die ruimte moest afdekken is Martinez nog dommer dan ik dacht want daardoor ligt er nog veel meer ruimte tussen verdediging en middenveld want Witsel was daar zelden te bespeuren en dat is al 1 van onze grootste mankementen in het huidig systeem en blijkbaar maakt Martinez die ruimte nog bewust groter :wallbash:
Je kan niet én met 3 centrale verdedigers spelen én dan ook nog eens een soort hybride CDM die inschuift tussen diezelfde verdedigers.
Een inschuivende verdediger is goed als je met een 4 mans defensie speelt zodat je 2 CB's een beetje naar buiten kunnen schuiven en u flanken wat hoger kunnen gaan staan. Het probleem daarmee is wel dat die inzakkende CDM een goede voetballer moet zijn met een goeie voorwaardse pas in de voeten om de opbouw mee te ondersteunen. Als die CDM enkel in zakt om balletjes van links naar rechts te shotten is de meerwaarde 0.

In die context is het wrs een iets beter idee van Dendoncker in die rol in te zetten net voor de verdediging. Het probleem met die setup is dat we gewoon (al 15 jaar) geen backs hebben die naam waardig, zeker niet op links. Als het van Carasco moet komen om de linkerflank defensief af te dekken gaat Vertonghen zich na een uur gewoon douchen met het idee "fuck it, I'm not doing this shit anymore" :unsure:

Je kan niet én met 3 centrale verdedigers spelen én dan ook nog eens een soort hybride CDM die inschuift tussen diezelfde verdedigers.
Een inschuivende verdediger is goed als je met een 4 mans defensie speelt zodat je 2 CB's een beetje naar buiten kunnen schuiven en u flanken wat hoger kunnen gaan staan. Het probleem daarmee is wel dat die inzakkende CDM een goede voetballer moet zijn met een goeie voorwaardse pas in de voeten om de opbouw mee te ondersteunen. Als die CDM enkel in zakt om balletjes van links naar rechts te shotten is de meerwaarde 0.

In die context is het wrs een iets beter idee van Dendoncker in die rol in te zetten net voor de verdediging. Het probleem met die setup is dat we gewoon (al 15 jaar) geen backs hebben die naam waardig, zeker niet op links. Als het van Carasco moet komen om de linkerflank defensief af te dekken gaat Vertonghen zich na een uur gewoon douchen met het idee "fuck it, I'm not doing this shit anymore" :unsure:
Ik bedoelde dus met 3 cv's waarvan 1 Witsel is die mee inschuift naar het middenveld in balbezit. Niet 3 cv's + Witsel want dat werkt dus gewoon niet meer

Hoe ge het ook draait of keert, Witsel is ne stofzuiger die bijna geen ballen verliest en altijd goed gepositioneerd is, we hebben dat nodig in een middenveld met amper 2 man. Ik had er ook wel bijgezet dat ik eventueel Vanaken in de plaats zou zetten.
Goh, hebben we dat wel echt nodig?

Als we nog een kloon van Onana hadden lopen zouden we toch altijd een middenveld Onana-Onana zetten, en niet Witsel. Dan lijkt Witsel zijn rol mij niet onmisbaar.

Ik denk gewoon dat dat achterhaald is.

Hij voegt gewoon te weinig toe. Ballen recupereren doet hij te weinig, daarvoor acteert hij te traag, gaat hij te weinig in duel, ...
Goed gepositioneerd kan je ook niet meer zeggen. Zowel niet in verdedigend als aanvallend opzicht, want het is niet zo dat hij altijd nog aanspeelbaar is. Hij is vaak ook gewoon te laat.

En hij verliest misschien zelden een bal, maar hij legt ook 0,0 risico in zijn spel.
Aanvallend heb je er niets aan en verdedigend doet hij gewoon te weinig momenteel.

Als hij dan toch alleen maar dient om stofzuiger te zijn, dan kan je beter een jonge, sterke en energieke Onana kiezen. Die laatste brengt aanvallend (of op stilstaande fases) misschien af en toe ook nog iets bij.

Wat ben je met een stofzuiger die niet meer aan het stof geraakt en in balbezit zelden aanspeelbaar is? Hij is zo statisch en niet meer capabel om vrij te geraken vanaf er een beetje druk wordt gezet. Daar ben je dus op defensief en aanvallend vlak geen reet mee.

Ik vind Witsel altijd wel een beetje onderschat geweest, maar nu is het wel klaar voor hem. Ik zie totaal geen meerwaarde meer in zijn manier van spelen. Ik zou zeker Onana daar proberen, al vraag ik me af of dat niet te "aanvallend" is? Vooral dan tegen de grote ploegen.

Ik vind Witsel altijd wel een beetje onderschat geweest, maar nu is het wel klaar voor hem. Ik zie totaal geen meerwaarde meer in zijn manier van spelen. Ik zou zeker Onana daar proberen, al vraag ik me af of dat niet te "aanvallend" is? Vooral dan tegen de grote ploegen.
Het is niet omdat Onana ook goed kan infiltreren, dat hij daarom geen defensieve opdracht aankan hé. Witsel heeft bij zijn clubs jarenlang ook een meer aanvallende rol gehad dan bij de Duivels. En Onana is van opleiding een echte defensieve mid, itt Witsel.

Tegen ploegen die ons onder druk zetten, zou ik ook eerder opteren voor een middenveld van Dendoncker - Onana. Als het een ploeg is die ons laat komen, neem je Onana - Tielemans.

Ok witsel eruit en Vanaken erin en Onana dan op de 6.. Tielemans faalt om 1 of andere reden altijd wanneer het er toe doet.. Op het EK was hij ook altijd zwak.

De reden dat ik dan Vanaken zet is omdat ie ook heel goed kan voetballen en heel weinig ballen verliest. Hij is ook groot en wint veel kopduels. Maakt ook makkelijk een goal.

Laatst bewerkt:
Naam is belangrijker dan vorm voor Martinez. Hij heeft zijn vriendjes en die spelen, ongeacht hun vorm of gespeelde matchen.

Ik zie Hazard nog wel opnieuw starten tegen Marokko, maar op dat middenveld (Witsel-Tielemans) gaat er toch iets veranderen denk ik.

Vooraan waarschijnlijk nog starten met Batshuayi, en Lukaku op het einde 20 minuutjes laten mee doen.

Het wordt wel een interessante match. Tegen Egypte dacht ik nog: goh ja, het is een oefenmatch, en we zitten niet naar de A-ploeg te kijken (veel wissels enzo). Tegen Canada was dat excuus er niet, en was het opnieuw slecht. Als het tegen Marokko weer van hetzelfde is, en die kans zit er helaas wel in, dan weten we zeker dat het volstrekt hopeloos is allemaal.

Om het ff wat luchtiger te houden.

Onze "supporters" die niet weten wie Vertonghen is, maar hey, hij komt uit Sri Lanka he.
Of ene met de Duitse vlag. Of hoedje.

Ik verwacht Hazard eigenlijk ook gewoon terug in de basis.

Ik zie Onana wel starten, maar dat zal dan ten koste van Tielemans zijn.

Invalbeurten voor Openda (of toch al Lukaku?), Trossard en misschien toch eens Doku. Alhoewel als hij én Trossard én Doku wil inbrengen, zou dat al betekenen dat Trossard op de wing back moet, of De Bruyne op een bepaald moment achteruit (want De Bruyne gaat hij niet snel vervangen).

Ik denk dat we van CDK, Vanaken en (ja zelfs) Mertens geen speelminuten moeten verwachten dit WK (of hoogstens een handvol in blessuretijd).
Als we winnen tegen Marokko, en Canada en Kroatië spelen gelijk, dan kunnen we wel ons B-elftal opstellen in de laatste wedstrijd :p

Uiteraard start Hazard. Zelfs de helft van het forum vond hem bij de beteren in de match, waarom zou Martinez hem dan afvallen.
Tielemans zal wel kind van de rekening worden en Bobby zal denken dat hij daarmee met een tactische verrassing van formaat uitpakt.

ik begrijp niet dat Witsel incontournable is.
Die kan absoluut niet meer mee. Heeft ook 2 jaar prime vergooid bij de Chinezen.
Amper kritiek van het journaille. Nu pas ja, als je er echt niet naast meer kan kijken.

Edit: laat Dendoncker en Onana starten om het middenveld van Marokko op te vreten. Fitte stevige jongens in vorm.

Uiteraard start Hazard. Zelfs de helft van het forum vond hem bij de beteren in de match, waarom zou Martinez hem dan afvallen.
Tielemans zal wel kind van de rekening worden en Bobby zal denken dat hij daarmee met een tactische verrassing van formaat uitpakt.
Ik vond hem ook bij de betere, maar dat wilt niet zeggen dat een basisplaats nog te rechtvaardigen valt. Maar uiteraard gaat hij hem nooit eruit halen na de vorige match.

Niet omdat er velen hem bij de betere vonden inclusief mijzelf dat we niet vinden dat Trossard moet starten he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan