Dit kan niet echt zijn... waar heeft die dat gezegd?Volgens Martinez werd de ploeg verlamd door emoties, want ze hadden Argentinië en Duitsland zien verliezen. Volgende keer nog meer voor ervaring kiezen misschien.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit kan niet echt zijn... waar heeft die dat gezegd?Volgens Martinez werd de ploeg verlamd door emoties, want ze hadden Argentinië en Duitsland zien verliezen. Volgende keer nog meer voor ervaring kiezen misschien.

Makkelijk om te zeggen als ze starten met een 0 op 3. Echt slecht kan je niet zijn als je eigenlijk verdiend had om gisteren te winnen.
Ze zijn niet kansloos tegen Kroatië en Marokko. Maar die matchen moeten ook gespeeld worden, en dan zal het klinischer moeten in de afwerking. Ik begrijp niet dat mensen die Canada sterk achten weggelachen worden hier.
De afwerking wordt hier bekritiseerd, ja die was niet goed. Maar ik denk dat het talent van Canada juist van voor zit normaalgezien. Dus ik zou het eerder aan pech of zenuwen toeschrijven dan aan wat anders. Eerste match op een groot toernooi, niemand met ervaring op een WK bijvoorbeeld. En wellicht ook verrast door het wedstrijdverloop dat men domineerde.
Als Canada echt zo slecht was, dan was de hele discussie er gewoon niet. Ik vind het het beste team van Noord-Amerika maar ik ga mijn handen niet in het vuur steken door te zeggen dat ze zeker de volgende ronde halen. Dat doe ik ook niet met het grote Argentinië of Duitsland. 0 op 3 is een serieus nadeel, maar betekent niet dat het gedaan is. Lukt het niet, dan was dit een goede leerschool voor 2026 wanneer het (deels) in eigen land georganiseerd wordt.
Goh, ongelofelijk toch. Die man is een vat vol excuses. Werkelijk geen greintje zelfkritiek.Volgens Martinez werd de ploeg verlamd door emoties, want ze hadden Argentinië en Duitsland zien verliezen. Volgende keer nog meer voor ervaring kiezen misschien.

Dit kan niet echt zijn... waar heeft die dat gezegd?![]()
![]()
![]()
Ben er naar beginnen kijken, maar ik ben na 1 minuut gestopt, ik heb besloten mijn dag niet om zeep te laten helpen door de excuses van Martinez.
Nog een ander sterk staaltje "journalistiek": https://sporza.be/nl/2022/11/24/de-...statistisch-op-alle-vlakken-af~1669296961391/. Waarom wordt Witsel niet in vraag gesteld? Waar is de vergelijking met hem? Ongelofelijk hoe die jongen door alles en iedereen een hand boven het hoofd gehouden wordt.
Witsel wordt al heel zijn carriere fel overroepen. Prime Witsel was een goeie voetballer en had zeker zijn kwaliteiten: voornamelijk heel erg moeilijk van de bal te zetten wat zeker zijn voordelen heeft. Eigenlijk een goed profiel voor een CDM. Maar naast die kwaliteit heb je altijd heel veel downside gehad, exact hetzelfde als Dembele destijds: alles gaat altijd véél te traag, niks gaat naar voor, alles gaat opzij of achteruit... helaas is dat niet waar de goal staat. Goed als man voor de defensie om stabiliteit te brengen maar het maakt uitvoetballen wel véél moeilijker en snelle omschakelingen quasi onmogelijk als ze via dat station moeten verlopen terwijl net dat hetgene is waar België met De Bruyne & Lukaku perfecte spelers voor heeft.Waarom wordt Witsel niet in vraag gesteld? Waar is de vergelijking met hem? Ongelofelijk hoe die jongen door alles en iedereen een hand boven het hoofd gehouden wordt.
Wel we zullen na de volgende match zien of Canada nu echt goed speelde of niet..Straks staat Kroatië daar tegenover en de kans is groot dat die gewoon 3-4 goals op het gemakje er tegen peren. Marokko gaat daar vermoedelijk ook op de brommer tegen spelen en als ze hun onderlinge ambras wat inhouden winnen die ook relatief simpel. Canada draait echt gewoon op enthousiasme en goede wil.
Wellicht omdat Witsel als 6 fungeerde en Tielemans/Onana als rechter middenvelder daar wat voor? Wat die cijfers betreft was het: 6 duels waarvan 4 gewonnen, 1 mislukte tackle. Wel 96% passingpercentage. Onana zat op 90% en Tielemans maar op 68%.
Nog een ander sterk staaltje "journalistiek": https://sporza.be/nl/2022/11/24/de-...statistisch-op-alle-vlakken-af~1669296961391/. Waarom wordt Witsel niet in vraag gesteld? Waar is de vergelijking met hem? Ongelofelijk hoe die jongen door alles en iedereen een hand boven het hoofd gehouden wordt.
Daar ben ik ook helemaal niet van overtuigd. Dit Kroatië is een beetje te vergelijken met België. Nog altijd teren op spelers die al een tijdje stokoud zijn en voor de rest nu ook niet zo heel veel speciaal. Canada dan weer te vergelijken met een goed VS. Die landen zijn altijd stug en de laatste jaren onder goeie begeleiding een echte uitdager. Geen puur talent als geheel maar gewoon fysiek en mentaal zoals elke Team USA in elke sport absoluut top en daarmee kom je al een eind. Tel daarbij een paar absolute toppers vooraan en je bent daar niet zomaar mee klaar. Zeker niet te onderschatten zulke landen.Wel we zullen na de volgende match zien of Canada nu echt goed speelde of niet..
Dat wij slecht waren daar bestaat geen twijfel over, maar om nu te zeggen dat Kroatie daar met 3 of 4 goals gaat tegen winnen.. Dat willekik nog wel is zien.
Witsel was 95% van zijn pasjes achteruit naar de verdedigers. Niet moeilijk om zo'n % te halen dan. Onana moet gewoon altijd spelen en liefst met iemand als Tielemans ernaast ipv Witsel (die op dit moment geen enkele meerwaarde heeft voor de RD, tenzij je hem als een soort inschuivende verdediger zou gebruiken maar dan nog)Wellicht omdat Witsel als 6 fungeerde en Tielemans/Onana als rechter middenvelder daar wat voor? Wat die cijfers betreft was het: 6 duels waarvan 4 gewonnen, 1 mislukte tackle. Wel 96% passingpercentage. Onana zat op 90% en Tielemans maar op 68%.
Martinez gaf alleszins aan dat Tielemans de ruimte moest dekken achter KDB en dat hij dat te weinig deed. Anderzijds: geeft KDB die bal daar gewoon mee aan hem is dat een 100% kans en kan de perceptie vandaag helemaal anders zijn.
Ik ben fan van Tielemans maar ik mis bij de Rode Duivels vaak ook zijn niveau dat hij intrinsiek kan halen. En Onana bracht duidelijk iets. Zowel positief als negatief (kon op een lompe manier rood pakken).

Goh ja, mocht KDB zijn vizier wat scherper hebben gestaan, het kon voor ons wel makkelijk 3-0 zijn geweest. Hij heeft tot 2x toe gewoon een verkeerde diepe pass gegeven, terwijl er naast hem iemand compleet vrij stond. We hebben daarnaast ook in de omschakeling gewoon niks klaargespeeld, wat nochtans normaal gezien onze grote sterkte is. Zeker na de 1-0 zou een in vorm verkerende ploeg dit klinisch hebben afgemaakt.Wel we zullen na de volgende match zien of Canada nu echt goed speelde of niet..
Dat wij slecht waren daar bestaat geen twijfel over, maar om nu te zeggen dat Kroatie daar met 3 of 4 goals gaat tegen winnen.. Dat willekik nog wel is zien.
En aan de mensen die hier zeggen dat Canada en kuploeg is. Wales is ook een kutploeg maar die hebben een god systeem afgestemd op hun spelers.
Canada heeft dat ook. 3 speedy Gonzales-en vooraan, ELKE ploeg is daar kwetsbaar tegen.

Witsel was 95% van zijn pasjes achteruit naar de verdedigers. Niet moeilijk om zo'n % te halen dan. Onana moet gewoon altijd spelen en liefst met iemand als Tielemans ernaast ipv Witsel (die op dit moment geen enkele meerwaarde heeft voor de RD, tenzij je hem als een soort inschuivende verdediger zou gebruiken maar dan nog)
edit: als Tielemans die ruimte moest afdekken is Martinez nog dommer dan ik dacht want daardoor ligt er nog veel meer ruimte tussen verdediging en middenveld want Witsel was daar zelden te bespeuren en dat is al 1 van onze grootste mankementen in het huidig systeem en blijkbaar maakt Martinez die ruimte nog bewust groter![]()
Witsel op de 6 is goed als je domineert en zelf veel balbezit hebt. Tegen ploegen die veel druk zetten, met veel lopende jongens, ben je er niets meer mee.Nou dat is weer een mooie overdrijving. In de figuurtjes die Lakigigar hier enkele dagen geleden liet zien zag je dat Witsel ongeveer de helft van zijn passes vooruit speelde. En dat hij wel degelijk vooral centraal op het middenveld opereerde (op de 6 dus). Terwijl Tielemans en ook Onana vooral rechts op het middenveld stonden/bijsprongen. En Onana zeker niet minder ballen achteruit speelde. Maar blijkbaar zitten er dingen in de hoofden van velen en wordt dat automatisch geroepen, ongeacht wat de spelers nu echt op het veld doen of wat de afspraken zijn die bij een positie horen.
Bovendien, als iedereen vooraan afgedekt en stilstaat is het nogal moeilijk om een bal vooruit te geven. Maar alleszins: de 4 lange crosspasses die hij gaf kwamen aan en Tielemans haalde maar 1 op 4.
Witsel speelt als 6 en Onana/Tielemans eerder als 8. Witsel heeft dus een andere rol, moet ruimtes bewaken en een rustpunt zijn in balbezit. Dat hij het type is dat de bal vaak in de ploeg houdt is al 10 jaar geweten. We kunnen daar over klagen maar zo ongeveer elke trainer zet zo iemand al 10 jaar direct in zijn ploeg. Na de eerste weken is die bij Atletico ondertussen ook weer op die positie beginnen spelen. Bij een ploeg die graag snel uitbreekt.
Ik zie daar in de toekomst trouwens eerder Lavia spelen dan Onana. Zelfde discussie als Fellaini indertijd. Als 6 heeft MF ook zelden geopereerd, zowel bij club als land. Te ongeleid projectiel.
Hoe ge het ook draait of keert, Witsel is ne stofzuiger die bijna geen ballen verliest en altijd goed gepositioneerd is, we hebben dat nodig in een middenveld met amper 2 man. Ik had er ook wel bijgezet dat ik eventueel Vanaken in de plaats zou zetten.@Misterblort: Hoe in godsnaam verantwoord je nog een basisplaats voor Witsel na zijn dramatische non-match tegen Canada? Of Voor Vertonghen die helemaal geen niveau haalde?
Witsel heeft maar zelden op de 6 gelopen de 1ste helft. Waarom lag er zoveel ruimte daar denk je?Nou dat is weer een mooie overdrijving. In de figuurtjes die Lakigigar hier enkele dagen geleden liet zien zag je dat Witsel ongeveer de helft van zijn passes vooruit speelde. En dat hij wel degelijk vooral centraal op het middenveld opereerde (op de 6 dus). Terwijl Tielemans en ook Onana vooral rechts op het middenveld stonden/bijsprongen. En Onana zeker niet minder ballen achteruit speelde. Maar blijkbaar zitten er dingen in de hoofden van velen en wordt dat automatisch geroepen, ongeacht wat de spelers nu echt op het veld doen of wat de afspraken zijn die bij een positie horen.
Bovendien, als iedereen vooraan afgedekt en stilstaat is het nogal moeilijk om een bal vooruit te geven. Maar alleszins: de 4 lange crosspasses die hij gaf kwamen aan en Tielemans haalde maar 1 op 4. Ik ben hier nu Witsel aan 't verdedigen tegenover Tielemans en godverdomme quo_vadis wat doet ge mij aan.
Witsel speelt als 6 en Onana/Tielemans eerder als 8. Witsel heeft dus een andere rol, moet ruimtes bewaken en een rustpunt zijn in balbezit. Dat hij het type is dat de bal vaak in de ploeg houdt is al 10 jaar geweten. We kunnen daar over klagen maar zo ongeveer elke trainer zet zo iemand al 10 jaar direct in zijn ploeg. Na de eerste weken is die bij Atletico ondertussen ook weer op die positie beginnen spelen. Bij een ploeg die graag snel uitbreekt.
Ik zie daar in de toekomst trouwens eerder Lavia spelen dan Onana. Zelfde discussie als Fellaini indertijd. Als 6 heeft MF ook zelden geopereerd, zowel bij club als land. Te ongeleid projectiel.