Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 06/01/22)

Status
Niet open voor verdere reacties.

1641479106901.png

Edit Crew: Lijstje terugkerende onderwerpen toegevoegd.
Gelieve deze te lezen als je post over één van die onderwerpen gaat.

Werking van vaccins (en waarom het zeker is dat er geen langetermijneffecten zijn) :
https://www.beyondgaming.be/threads...-het-gekregen-proces-verloop.2472/post-237710

Vaccinatie tast de functie van het DNA niet aan:
https://www.beyondgaming.be/threads...-het-gekregen-proces-verloop.2472/post-237710
https://www.beyondgaming.be/threads...nderzoeken-en-vaccintwijfel.10057/post-482794

Zelftesten werken even goed voor omikron als voor delta:
https://www.beyondgaming.be/threads...nderzoeken-en-vaccintwijfel.10057/post-482362

Hier is een lijstje met welke:
https://www.beyondgaming.be/threads/je-ergernissen-van-vandaag.24/page-1111#post-485960

Boosterprik beschermt tegen omikron:
https://www.beyondgaming.be/threads...nderzoeken-en-vaccintwijfel.10057/post-450123 https://www.beyondgaming.be/threads...en-en-vaccintwijfel.10057/page-16#post-439446

MVR noemde het virus nooit "maar een griepje":
https://www.beyondgaming.be/threads/corona-maatregelen-updates-algemene-discussie.518/post-114079

Het is geen kwestie van maar een paar IC-bedden bij te zetten:
https://www.beyondgaming.be/threads/corona-maatregelen-updates-algemene-discussie.518/post-406111

Mondmaskers hebben nut:
https://www.beyondgaming.be/threads...conferentie-06-01-22.11210/page-2#post-476873

Factchecks:
- Vaccinatieschade: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...rlandse-youtubevideo-wordt-onterecht-twijfel/ https://www.maxmeldpunt.nl/topic/ik-maak-mij-zorgen-om-de-covid-19-injectie/
- Beweringen Artsen voor Vrijheid: https://www.gezondheidenwetenschap.be/in-de-kijker/factcheck-beweringen-artsen-voor-vrijheid
- Open brief tegen coronavaccins: https://www.gezondheidenwetenschap....ctcheck-van-de-open-brief-tegen-coronavaccins
- Intensieve Zorg zwaarder belast dan Sam Brokken beweert: https://factcheck.vlaanderen/factch...-zorg-zwaarder-belast-dan-sam-brokken-beweert

Toevoegingen of niet eens met één van deze links? Neem dan contact op met een moderator. De links staan hier echter niet lichtzinnig op, we beseffen de impact en hebben de inhoud goed afgewogen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, MVR maakt de vergelijking met griep.

de hel gaat hier losbreken
*popcorn*
't Is voor de grap, jouw reactie, dat weet ik, maar het is niet de eerste keer dat je hier een knuppel in het hoenderhok gooit en komt doen alsof het hier vol zit met mensen die overdreven paniekerig doen of zichzelf bevredigen bij het bedenken van nieuwe maatregelen, dus ik zal toch maar reageren. Al is het maar zodanig dat andere of mensen die maar sporadisch lezen ook 'mee zijn'.

Dat COVID-19 zou gaan evolueren tot iets wat even schadelijk is voor de maatschappij als een 'normale' griep of een verkoudheid (nog altijd schadelijk dus, maar lang niet op het niveau dat het de maatschappij stil legt) is iets dat al lang werd verwacht, of toch op zijn minst gehoopt. Dat het nu er begint op te lijken dat omikron een goede stap is in die richting is juist geweldig. Met wat geluk (en geen nieuwe mutaties) moeten we nog deze golf doorstaan en is het daarna gedaan met beslag te leggen op ons leven. Dat experts dan zeggen dat omikron meer in de buurt van een griep komt, dat is mijns inziens geweldig nieuws.

Waar men in het verleden wel een probleem mee had, zijn die mensen die hier (en elders) kwamen verkondigen dat COVID-19 'maar een griep' was. Dat was het toen (en nu ook nog niet helemaal) zeker niet: je moet maar naar de data kijken om te weten dat COVID dodelijker en besmettelijker is dan de griep. Als er dan iemand het boeltje komt minimaliseren door te zeggen of doen uitschijnen dat COVID 'maar een griepje' of 'slechts een verkoudheid' (dat gebeurt zelfs tot de dag van vandaag nog) is, ja dan werd/wordt er hier al wel eens fel gereageerd. Zeker omdat die foute vergelijkingen op een gegeven moment elke dag wel eens gemaakt werden.

In't kort: de hel barst helemaal niet los. Er bestaat (behoudens hier en daar een uitzondering, want die zijn er altijd) geen enkele persoon die kickt op de maatregelen, ook al schijn jij blijkbaar te denken dat het hier vol loopt. Dat COVID eindelijk begint te evolueren naar iets minder schadelijk (iets waar we al van in het begin op hadden gehoopt en wat enigszins verwacht was) maakt de eindeloze stroom aan waardeloze griepvergelijkingen in het verleden niet anders. Die waren fout, en het feit dat dat virus nu meer en meer op een griep begint te lijken maakt die zever van toen niet juist.

In combinatie met je uitlokkende voorafgaande post wordt dit soort crossposten/quoten gezien als onnodig de thread ophitsen.
En hier hebben we dan de greatest hits, dames en heren.

1. Noemt het vaccin (of medicijn, ken je dan het verschil wel?) experimenteel
  2. Doet uitschijnen dat COVID slechts een griepje is of niet erger dan een verkoudheid
    1. Bonus track: op basis van extreem gelimiteerde anekdotische ervaringen
  3. Fout grijpen naar wetten/verdragen teneinde hun 'argument' te staven
  4. 'Kritisch kijken'

Jezus toch. Da's echt nog wel een stap verder dan wat we hier de voorbije acht of negen pagina's al hebben zien passeren.
Dan hoeft zo'n neerbuigende reply ook niet.

Is inderdaad niet meer dan een knuppel in het hoenderhok, omdat je hier de stoom uit de oren hoort blazen als er iemand Covid durfde omschrijven als een griepvariant in het verleden (= gisteren zelfs nog).

Oei, MVR maakt de vergelijking met griep.

de hel gaat hier losbreken
*popcorn*

Oei de experten hebben al de hele tijd gelijk dat het ging evolueren naar een leefbare virus waar de maatschappij mee kan leven.

Trouwens supernieuws dat de experten dat nu zeggen want het wil zeggen dat we op einde van pandemie zitten (tenzij er een weer nieuwe gevaarlijke variant komt)

Dan hoeft zo'n neerbuigende reply ook niet.

Is inderdaad niet meer dan een knuppel in het hoenderhok, omdat je hier de stoom uit de oren hoort blazen als er iemand Covid durfde omschrijven als een griepvariant in het verleden (= gisteren zelfs nog).
Waarom haal jij er een reply uit een ander topic op een ander account (dat antivax onzin kwam/komt posten, met aantoonbaar valse zever) uit? Wat is me dat voor complete onzin. Ten eerste heeft dat niks te maken met wat ik hier zeg (die user zegt dat COVID niks meer is dan een verkoudheid, gebaseerd op een sample size van 2, da's iets HEEL anders dan wat Van Ranst zegt) en ten tweede gaat dat om een account dat niet eens het verschil kent tussen een vaccin en een medicijn, maar wel kwam doen alsof het ons eens ging vertellen dat het vaccin experimenteel was, compleet met losse vergelijkingen naar nazi Duitsland en hun experimenten op mensen. Daarna ben ik door diezelfde account trouwens beschuldigd van een of andere agenda te hebben. Bullshit is dat, en daar zal ik zeker 'neerbuigend' tegen doen. Geen greintje spijt van.

oren hoort blazen als er iemand Covid durfde omschrijven als een griepvariant in het verleden (= gisteren zelfs nog).
Ja, omdat, zoals ik al zei, in het verleden COVID helemaal niet hetzelfde was als een griep. Nu nog niet helemaal. Heb jij mijn post gelezen eigenlijk, of kom jij hier enkel om te stoken? Er is trouwens nog een verschil tussen zeggen 'COVID begint meer op een griep te lijken nu met de omikronvariant' en 'COVID is niet erger dan een verkoudheid (nog altijd iets anders) omdat ik met mijn anekdotische sample size van 2 dat zo ervaar.'

Voorts blijf ik weg uit die vaccintopic sinds gisteren, dus ik heb helemaal geen zin om die onnozele discussies hier verder te zetten. Ik heb het gewoon een beetje gehad met personen als jij die hier zo af en toe eens komen doen alsof het hier vol zit met regeltjesfetisjisten en alsof tegenstrijdige meningen (anti-wetenschap is GEEN 'mening', by the way) hier niet welkom zijn. Het zit hier vol met meningen, gaande van 'alles nu droppen' tot 'we moeten nog voorzichtig zijn', al is die laatste groep aan het slinken omdat alles er op wijst dat we op dit moment mogen beginnen hopen dat we er door zijn.

Edit: Ik zie dat je weer niet reageert op weerwoord. Da's niet de eerste keer. Tot volgende week dan maar weer, wanneer je opnieuw compleet out of the blue wat komt stoken omdat je spoken ziet. Ik zal me ondertussen wel amuseren in de 'hel' die hier is losgebarsten.

Laatst bewerkt:
omdat je hier de stoom uit de oren hoort blazen als er iemand Covid durfde omschrijven als een griepvariant in het verleden (= gisteren zelfs nog).
En terecht, covid was totaal geen griep in de afgelopen 2 jaar.
Veel dodelijker/besmettelijker en gevaar voor de maatschappij.

Nu met omicron en een 90% gevaccineerde/besmette bevolking, gaat de vergelijking wel al meer op.

Dus jouw knuppel in het hoenderhok slaat nergens op.
Trouwens supernieuws dat de experten dat nu zeggen want het wil zeggen dat we op einde van pandemie zitten (tenzij er een weer nieuwe gevaarlijke variant komt)
En al 4 weken eerder geweten op BG!

Waarom haal jij er een reply uit een ander topic op een ander account (dat antivax onzin kwam/komt posten, met aantoonbaar valse zever) uit? Wat is me dat voor complete onzin. Ten eerste heeft dat niks te maken met wat ik hier zeg (die user zegt dat COVID niks meer is dan een verkoudheid, gebaseerd op een sample size van 2, da's iets HEEL anders dan wat Van Ranst zegt) en ten tweede gaat dat om een account dat niet eens het verschil kent tussen een vaccin en een medicijn, maar wel kwam doen alsof het ons eens ging vertellen dat het vaccin experimenteel was, compleet met losse vergelijkingen naar nazi Duitsland en hun experimenten op mensen. Daarna ben ik door diezelfde account trouwens beschuldigd van een of andere agenda te hebben. Bullshit is dat, en daar zal ik zeker 'neerbuigend' tegen doen. Geen greintje spijt van.

Ja, omdat, zoals ik al zei, in het verleden COVID helemaal niet hetzelfde was als een griep. Nu nog niet helemaal. Heb jij mijn post gelezen eigenlijk, of kom jij hier enkel om te stoken? Er is trouwens nog een verschil tussen zeggen 'COVID begint meer op een griep te lijken nu met de omikronvariant' en 'COVID is niet erger dan een verkoudheid (nog altijd iets anders) omdat ik met mijn anekdotische sample size van 2 dat zo ervaar.'

Voorts blijf ik weg uit die vaccintopic sinds gisteren, dus ik heb helemaal geen zin om die onnozele discussies hier verder te zetten. Ik heb het gewoon een beetje gehad met personen als jij die hier zo af en toe eens komen doen alsof het hier vol zit met regeltjesfetisjisten en alsof tegenstrijdige meningen (anti-wetenschap is GEEN 'mening', by the way) hier niet welkom zijn. Het zit hier vol met meningen, gaande van 'alles nu droppen' tot 'we moeten nog voorzichtig zijn', al is die laatste groep aan het slinken omdat alles er op wijst dat we op dit moment mogen beginnen hopen dat we er door zijn.
Wat een bullshit man! Eerst en vooral heb ik gisteren duidelijk mijn argumenten gemaakt. Ik heb NOOIT gezegd dat covid niet meer is dan een verkoudheid. Als we praten over omikron heb ik duidelijk laten horen dat dit voor een grote groep mensen veel milder is(gezonde mensen onder de 50 jaar). Ik heb covid altijd serieus genomen. Die 2 voorbeelden die ik aanhaalde, zijn VOORBEELDEN. Misschien heb ik me verkeerd verwoord, excuses daarvoor, maar dat heb ik gisteren al duidelijk gemaakt. Het ging trouwens om het herstelcertificaat. Dat in Nederland 1 jaar is in verhouding met België 6 maanden. Maar die discussie ga ik niet opnieuw voeren.
En het feit dat ik hier met de grond gelijk gemaakt wordt, terwijl ik zeg dat omikron endemisch is in mijn ogen (maar ik begrijp dat men voorzichtig is) En dat uiteindelijk iedereen het moet krijgen. Dan vliegen ze als leeuwen op mij hier. Ik heb nergens gezegd dat men dit 2 jaar geleden had moeten doen. Ik heb ook nergens gezegd dat dit in 1 dag moet gebeuren nu. Zo zwart wit werkt het niet, dat weet het kleinste kind, maar geleidelijk aan moet iedereen het krijgen nu met omikron, uiteraard met de nodige maatregelen. Maar dit is letterlijk wat gaat gebeuren, WHO heeft al gezegd dat de meerderheid in Europa tegen maart besmet zal zijn (of geweest) met omikron.
Ook zeggen ze zit zoals ik juist al zei:

Cavaleri acht het alleszins mogelijk dat de snelle verspreiding van de omikronvariant tot een endemische situatie kan leiden. De heel besmettelijke variant zou als “een natuurlijke booster” kunnen werken waarbij heel veel mensen natuurlijke weerstand opbouwen, argumenteerde hij.

STOP MET WOORDEN IN MIJN MOND TE LEGGEN. Echt, ik heb het gehad met dit negatief gekwebbel.

Wat een bullshit man! Eerst en vooral heb ik gisteren duidelijk mijn argumenten gemaakt. Ik heb NOOIT gezegd dat covid niet meer is dan een verkoudheid. Als we praten over omikron heb ik duidelijk laten horen dat dit voor een grote groep mensen veel milder is(gezonde mensen onder de 50 jaar). Ik heb covid altijd serieus genomen. Die 2 voorbeelden die ik aanhaalde, zijn VOORBEELDEN. Misschien heb ik me verkeerd verwoord, excuses daarvoor, maar dat heb ik gisteren al duidelijk gemaakt. Het ging trouwens om het herstelcertificaat. Dat in Nederland 1 jaar is in verhouding met België 6 maanden. Maar die discussie ga ik niet opnieuw voeren.
En het feit dat ik hier met de grond gelijk gemaakt wordt, terwijl ik zeg dat omikron endemisch is in mijn ogen (maar ik begrijp dat men voorzichtig is) En dat uiteindelijk iedereen het moet krijgen. Dan vliegen ze als leeuwen op mij hier. Ik heb nergens gezegd dat men dit 2 jaar geleden had moeten doen. Ik heb ook nergens gezegd dat dit in 1 dag moet gebeuren nu. Zo zwart wit werkt het niet, dat weet het kleinste kind, maar geleidelijk aan moet iedereen het krijgen nu met omikron, uiteraard met de nodige maatregelen. Maar dit is letterlijk wat gaat gebeuren, WHO heeft al gezegd dat de meerderheid in Europa tegen maart besmet zal zijn (of geweest) met omikron.
Ook zeggen ze zit zoals ik juist al zei:

Cavaleri acht het alleszins mogelijk dat de snelle verspreiding van de omikronvariant tot een endemische situatie kan leiden. De heel besmettelijke variant zou als “een natuurlijke booster” kunnen werken waarbij heel veel mensen natuurlijke weerstand opbouwen, argumenteerde hij.

STOP MET WOORDEN IN MIJN MOND TE LEGGEN. Echt, ik heb het gehad met dit negatief gekwebbel.
Rustig. De reply in kwestie waar het hier over gaat was op een andere account. Ik leg dus helemaal niks in jouw mond. Meer nog: het ging niet eens over jou, of het moest jouw dubbelaccount zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Kalmeer dus maar, zou ik zeggen.

Voorts ga je die discussie over boosteren of niet (en de vaccins in het algemeen) maar verder voeren in dat vaccintopic, ik doe daar niet meer aan mee dus zou ik het persoonlijk spijtig vinden moest dat nu ook tot in andere threads komen.

Laatst bewerkt:
Rustig. De reply in kwestie waar het hier over gaat was op een andere account. Ik leg dus helemaal niks in jouw mond. Meer nog: het ging niet eens over jou. Kalmeer dus maar, zou ik zeggen.
Als dat zo is, mijn oprechte excuses. Maar het leek wel zeer sterk om mij te gaan, omdat ik gisteren hier een grote discussie had. Maar ok, als niet om mij gaat, nogmaals, excuses, als ik duidelijk fout ben, geef ik dat ook direct toe.

Als dat zo is, mijn oprechte excuses. Maar het leek wel zeer sterk om mij te gaan, omdat ik gisteren hier een grote discussie had. Maar ok, als niet om mij gaat, nogmaals, excuses, als ik duidelijk fout ben, geef ik dat ook direct toe.
Teneinde misverstanden te vermijden in de toekomst: je kan bij geciteerde berichten op het pijltje naast de naam van de persoon die de post heeft gemaakt klikken, zo zie je de post op wie die persoon heeft gereageerd, en zo kan je blijven klikken tot je aan 'de bron' komt. Da's ook wel eens handig in snel bewegende topics, vandaar dat ik het hier maar (oprecht als advies bedoeld) post.

Nu zelfs MVR aangeet dat het virus naar griep evolueert is het money time en time to cut the crap. Paar weken tanden bijten door maatschappij te openen. Laat het virus maar rondgaan onder de bevolking zodat we tegen de lente groepsimmuniteit hebben. En schaf dat CST ook maar af dan.

2 jaar met (semi-)lockdowns, isolatie, mondmaskers en destructieve maatregelen later blijven we golf na golf meemaken. Het wordt nu het virus milder geworden is dus tijd voor andere recepten in plaats van mensen te willen gaan belonen met bepaalde rechten omdat ze zich blijvend late vaccineren (Conner).

Nu zelfs MVR aangeet dat het virus naar griep evolueert is het money time en time to cut the crap. Paar weken tanden bijten door maatschappij te openen. Laat het virus maar rondgaan onder de bevolking zodat we tegen de lente groepsimmuniteit hebben. En schaf dat CST ook maar af dan.

2 jaar met (semi-)lockdowns, isolatie, mondmaskers en destructieve maatregelen later blijven we golf na golf meemaken. Het wordt nu het virus milder geworden is dus tijd voor andere recepten in plaats van mensen te willen gaan belonen met bepaalde rechten omdat ze zich blijvend late vaccineren (Conner).
Lijkt me een fijn idee al vrees ik dat ze pas de poorten gaan opengooien in maart/april wanneer het zonnetje naar buiten komt :(

Lijkt mij niet te kunnen omdat er een regel van vrij verkeer is binnen europa.

Een regel die je niet hebt als vakantieganger in Thailand.

In Venetië (en in nog vele andere plaatsen binnen Europa) heb je dat ook, ook voor dagjestoeristen. Om de sociale kosten (meer vervuiling, etc) te compenseren. In ons geval zou je perfect een extra 'dagpas' kunnen invoeren voor Hollanders (of andere buitenlanders) die hun lockdown ontvluchten en hier ongetwijfeld voor veel nieuwe besmettingen zorgen, dus hier kosten veroorzaken waar zij zelf niet voor instaan. 😌
Is perfect compatibel met vrij verkeer van personen.

grappig genoeg kan je het niet doen en ik ga nu een argument gebruiken van anti-vaxxers en corona-ontkenners

In 2018 tijdens griepseizoen zaten de ziekenhuizen ook vol.

Ziekenhuizen kunnen dus wel nog vol lopen. Mss niet ICU direct maar andere bedden wel.

Expertengroep psychologie pleit voor verplichte vaccinatie: "In deze fase van pandemie meer voor- dan nadelen"

"Op dit moment is iedereen die vatbaar is voor wetenschappelijke argumenten al gevaccineerd", aldus Hoorens. "Het is voor veel mensen moeilijk om in te zien dat vaccinatie helpt. Het vereist een statistische kijk naar bijvoorbeeld ziekenhuiscijfers die veel mensen niet geleerd hebben."
"Mensen kijken naar opnamecijfers, horen dat daar gevaccineerden bij zijn en trekken de verkeerde conclusie dat het vaccin niet zou werken", legt de psychologe voort uit. "Als er veel mensen in de samenleving gevaccineerd zijn, belanden die uiteraard vroeg of laat in het ziekenhuis."

Dat is het probleem.
Een probleem dat ik hier ook al weken zit aan te kaarten.

Die quarantaine regels voor contacten moeten weg, alsook eigen quarantaine gewoon 5 dagen of maximum tot symptomen weg zijn. (Richting usa regels)

Anders creëer je kunstmatig problemen, niet gelinkt aan de ernst van het virus maar door de achterhaalde regels.
"Ziekenhuiskoepel Zorgnet-Icuro vraagt extra advies om besmet personeel bij grote personeelsuitval ook op naar niet-covid-afdelingen in te zetten. Nu geldt die uitzondering al voor de covid-afdelingen.

In De Standaard zegt ook Dominique Benoit, hoofd intensieve zorg bij het UZ Gent, dat zij over een paar weken besmet personeel zullen inzetten, 'in een overmachtssituatie'. UZ Brussel-directeur Marc Noppen opperde dat ook op de VRT."

Tof dat mijn voorstellen stap voor stap geïntroduceerd worden een paar weken later.

grappig genoeg kan je het niet doen en ik ga nu een argument gebruiken van anti-vaxxers en corona-ontkenners

Ziekenhuizen kunnen dus wel nog vol lopen. Mss niet ICU direct maar andere bedden wel.

Ja en dat zal enkele weken tanden bijten worden. Maar dat is tot nu toe ook al altijd zo geweest bij elke vorige golf waar we wél maatregelen namen.

Hadden we volgens jou dan ook quarantaineregels en andere maatregelen moeten invoeren, gewoon een vraag.

Hadden we volgens jou dan ook quarantaineregels en andere maatregelen moeten invoeren, gewoon een vraag.

neen, griep is niet zo dodelijk als covid en vergt minder ICU bedden.
2018 was 1 van de zwaarste griepseizoenen en zorg kon het aan.
Ook hebben we al lang vaccins tegen griep.
Ziekteverzuim door griep is ook nooit een probleem geweest voor bedrijven en economie in het algemeen.

M'n punt is dat we nog dagelijks 22.000 nieuwe besmettingen hebben ondanks de maatregelen. Mocht je nu volledig lossen gaat de zorg het ook niet meer aankunnen ondanks een mildere vorm van corona.
Binnen een paar weken kan het heel ander verhaal zijn. De cijfers zouden weer moeten zakken, gaan we naar warmere periode qua weer en mocht er geen nieuwe variant komen dan denk ik wel dat het einde is van de maatregelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan