Hahaha, ik zet het debuutalbum op. Lekkere intro, denk ik, misschien komt het toch wel goed.
Welgeteld één minuut en drieëntwintig seconden later komt de non-stem van Ozzy tevoorschijn en schiet ik in een automatische kramp.
"What is this?" zijn de allereerste woorden die hij uitkraamt. Inderdaad, Ozzy, inderdaad.

Bon, dat mooie momentje wilde ik even met jullie delen. Nu spoel ik terug en begin ik opnieuw. :tongue:
Net ook de eerste plaat opgelegd en krak hetzelfde gevoel. wtf, waarom hebben ze die niet buiten gesmeten? Dat is van een instrumentale erectie gedegradeerd worden tot een pietje in koud water.
 
Net ook de eerste plaat opgelegd en krak hetzelfde gevoel. wtf, waarom hebben ze die niet buiten gesmeten? Dat is van een instrumentale erectie gedegradeerd worden tot een pietje in koud water.
GWH287dh.jpg
 
Ik heb geen haat voor Black Sabbath, wtf.
Laster en eerroof zijn uitgevonden voor dat soort beschuldigingen, ik eis excuses!

Alle haat is uitsluitend gericht aan de zanger Ozzy, voor alle anderen niets dan lof en bewondering, oprecht!
Dat gelle uw beeld van Black Sabbath per se wilt laten afhangen van zijn "talent" is voor jullie rekening, niet de mijne.

Gavin zegt het goed, Ozzy is de zwakke schakel in die band en daarmee gedaan.
En ja, ik vind eigenlijk dat een band van die status en van zulk belang geen zwakke schakel zou mogen hebben.
Deep Purple, Led Zeppelin en Iron Maiden kan je daar toch niet op betrappen, om er maar drie te noemen, maar anderzijds komt Metallica met hun opperbeunhaas op de drums daar uiteindelijk ook al bijna 40 jaar mee weg, dus wie ben ik dan om dat te bepalen.
Maak uw borst maar al nat voor die week, you ain't seen nothing yet. :eviltongue:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dus groot geworden op een stel puberale tieners zonder gevoel voor kwaliteit, maar die geilen op t-shirts met een pentagram en zich stoer vinden omdat ze een geitensik hebben en tegen heilige huisjes durven sjotten. oke.
Was maar een joke he.

Ja man heeft ook wel zen aandacht op andere manieren als Sabbath gehad. Die onthoofde vleermuis, the osbournes op mtv.
 
Ik ben begonnen bij het album Paranoid en ben zeker nog niet impressed. War Pig is het beste van het album maar verder geen hoogvliegers.
Ik plan nog zeker Master of Reality in & eentje met Dio.

Ps: nog belangrijk om te weten is dat ik geen heavy metal in mijn likes op Spotify heb staan. Ik ben eerder fan van indie, rock & folk.
 
Was maar een joke he.

Ja man heeft ook wel zen aandacht op andere manieren als Sabbath gehad. Die onthoofde vleermuis, the osbournes op mtv.
:p

ik wil zeker niet zeggen dat hij geen kwaliteiten had, maar zeker niet als zanger. Kom, speel een nummer van hem en vlak daar achter 1 van het album met Ronnie James Dio en dat is gewoon een hemelsbreed (mag ik dit woord gebruiken in deze setting?) verschil. Ozzy is een zanger van den Aldi. En eigenlijk zat ge er op met uw gif: die heeft gewoon een personage gecreeerd (of is werkelijk zo), net zoals de eerder aangehaalde eddy wally (waar ge ook niet van weet of die nu echt zo was). En het is enkel dankzij dat occulte-darkness personage dat die zoveel volk trekt. Allez, ge gaat me toch niet zeggen dat iemand met zo`n zwakke stem volk trekt voor de muzikale kwaliteit?
 
Same. De eerste vier zijn mijn favorieten, daarna wordt het cleaner, sneller, minder donker... maar ik zal Heaven & Hell wel eens een kans geven.
Ik moet zelfs eerlijk toegeven dat ik buiten die eerste vier nog geen enkel ander album opgelegd heb...:unsure:

Mijn collegamoderator vindt ook geen fluit aan de eerste platen, maar Heaven & Hell wel goed. Ik weet het niet meer man. :unsure:

Wat zo’n mensen op een muziekforum komen doen he...:sarcastic:

Toch wel de grondleggers van alles wat in het stoner & doom topic passeert.
Ben trouwens nog maar net begonnen en as we speak is Electric Funeral aant spelen. Als dat geen template is voor stonerdoom weet ik het ook niet meer
:love:


Wat Ozzy betreft, I could not care less. Zijn gekweel past perfect bij de vibe.
Als we het over goede technische muzikanten willen hebben, start ik wel een topic over de Koning Elisabeth wedstrijd...(is blijkbaar deze week)
 
Laatst bewerkt:
Update van mijn ranking:

1) Paranoid: hier zijn ze nooit over geraakt. Vanaf war pigs weet je dat het goed zit. Wat Iommi en Ward daar laten horen, idem op Iron man, en dan dat intieme psychedelische op planet caravan (check ook eens de pantera cover). Op de B kant ook het bombastische hand of doom.

2) Master of reality

3) Heaven and Hell

4) Sabbath bloody sabbath: 1 van mijn favorieten. Eerste 2 tracks zijn top, fluff is weer zo iets waarvan ik denk ' waarom?!'. Staat verder voor mij niks slecht op en ook afsluiter Spiral Architect is fantastisch

5) Black Sabbath

6) Vol 4

7) Sabotage: supertzar en megalomania zijn wat weird. Hole in the sky, symptoms of the universe steken er met kop en schouders bovenuit.

8) Mob rules: ook Dio zen tweede album met sabbath is top maar Bill Ward blijft toch de ultieme Sabbath drummer. Favoriet nummer hier is falling of the edge of the world ( wa ne riff)

9) 13
 
Wat Ozzy betreft, I could not care less. Zijn gekweel past perfect bij de vibe.
Ja vind ik ook eigenlijk.

Nuja, jarenlang naar allerhande punk en lofi toestanden luisteren hebben mij vrij ongevoelig gemaakt voor zangers die niet mooi in de toon blijven. Heb zelfs veelal meer het gevoel dat hoe beter een zanger technisch kan zingen, hoe meer ik ze inwisselbaar begin te vinden.
 
Ja vind ik ook eigenlijk.

Nuja, jarenlang naar allerhande punk en lofi toestanden luisteren hebben mij vrij ongevoelig gemaakt voor zangers die niet mooi in de toon blijven. Heb zelfs veelal meer het gevoel dat hoe beter een zanger technisch kan zingen, hoe meer ik ze inwisselbaar begin te vinden.
Ik heb dat ook. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik liever naar Ozzy zijn gekweel hoor op de eerste platen dan Dio op Heaven & Hell. De zang van Ozzy is me zelfs nog nooit opgevallen tot er hier klachten over kwamen. :unsure:
 
Om de discussie over de post-Dio platen even aan te wakkeren aangezien ik blijkbaar ei zo na de enige ben die daar mee bezig is: hedenochtend ben ik zowaar aangenaam verrast door Headless Cross. Epische doom, en hoewel ik mijn doom liever gekruid heb met stoner, death of funeral, ging deze plaat er vlot in. Heeft weinig weg van hetzij de eerste zes platen, noch van de albums met Dio, maar wat mij betreft staat Headless Cross er wel als plaat.
 
Later vanavond begin ik er ook aan. Vandaag album 1 en 2 als het nog kan (hangt er van af of de frisheid het toelaat). Nu album 2 heb ik al 2 keer in het verleden beluisterd en bepaalde songs ken ik wel al redelijk. Album 3 ook al 1 keer beluisterd. Ik ga trachten de eerste 6 albums te luisteren tegen woensdag. Meer zal ik wellicht niet luisteren.
 
Terug
Bovenaan