Hoe was het programma? Ik heb er helaas niks van kunnen beluisteren. Heb jij die quote doorgesms’t ofzo, hoe is die op de radio geraakt? :tongue:
Hij vroeg naar meningen over Lulu dus ik kon het niet laten die door te sturen. Het was echt wel goed. Goeie playlist met veel deep cuts (geen enter sandman, one, nothing else matters,...), anekdotes, hier en daar een liveversie en elk album kwam goed aan bod.
 
Hij vroeg naar meningen over Lulu dus ik kon het niet laten die door te sturen. Het was echt wel goed. Goeie playlist met veel deep cuts (geen enter sandman, one, nothing else matters,...), anekdotes, hier en daar een liveversie en elk album kwam goed aan bod.
Is dat nog retro actief te beluisteren? Is misschien handig ipv alle albums te doorploegen hier.
 
Verder zijn we tien dagen ver en is dit toch wel een leuke thread geworden eigenlijk. Zeer inhoudelijk en op de paar trolpogingen werd zelfs niet ingegaan, zeer mooi, muziekforum! :thumb:
Misschien een beetje off topic maar ik vind het niveau hier in't algemeen vrij hoog, over alle threads heen.

Veel mensen met kennis en/of enthousiasme en liefde, die open staan voor allerlei genres en respectvol met elkaar in discussie gaan.

Samen met film toch het leukste subforum om volgen voor mij persoonlijk.

En meer in topic: Load nog een kans gegeven?
 
Misschien een beetje off topic maar ik vind het niveau hier in't algemeen vrij hoog, over alle threads heen.

Veel mensen met kennis en/of enthousiasme en liefde, die open staan voor allerlei genres en respectvol met elkaar in discussie gaan.

Samen met film toch het leukste subforum om volgen voor mij persoonlijk.

En meer in topic: Load nog een kans gegeven?
Tuurlijk! Load is best sterk
 
Genoeg gezegd over Metallica. Kan er niet veel aan toevoegen. Eerste vier zijn top. Meer hoeft dat niet te zijn voor een thrash-metalband opgericht in de jaren '80.

Wel een fantastisch kleine herinnering aan vervlogen studentenjobtijden in het vergane GM Opel Belgium met een Metallica-song.
Het was 2008 (dit geeft al veel weg) en ik werkte in de carrosserie-shop. De goesting om te werken bij Hetfield van de Aldi in mijn afdeling was van hoog niveau en ik wist niet waarom. Het was de vroege shift (6u beginnen) en na enkele uren hoor ik de radio harder worden gezet en er lag een hand op mijn schouder: "Even pauze. Tijd voor de nieuwste single van Metallica."
Mijn vier collega's zaten of stonden naast hun werkmachine en ik deed mee.
'The day that never comes' kwam op de radio. Acht minuten het werk stilgelegd om een in trance verkerende collega te zien, die zichtbaar genoot.
Naar het schijnt waren er nog enkele plekken waar het werk werd stilgelegd en een van de plaatselijke bazen kon er niet mee lachen :laugh:.
De sfeer ginder was enorm los. Misschien wisten ze toen al dat een sluiting in de lucht hing een jaar later.
 
Genoeg gezegd over Metallica. Kan er niet veel aan toevoegen. Eerste vier zijn top. Meer hoeft dat niet te zijn voor een thrash-metalband opgericht in de jaren '80.

Wel een fantastisch kleine herinnering aan vervlogen studentenjobtijden in het vergane GM Opel Belgium met een Metallica-song.
Het was 2008 (dit geeft al veel weg) en ik werkte in de carrosserie-shop. De goesting om te werken bij Hetfield van de Aldi in mijn afdeling was van hoog niveau en ik wist niet waarom. Het was de vroege shift (6u beginnen) en na enkele uren hoor ik de radio harder worden gezet en er lag een hand op mijn schouder: "Even pauze. Tijd voor de nieuwste single van Metallica."
Mijn vier collega's zaten of stonden naast hun werkmachine en ik deed mee.
'The day that never comes' kwam op de radio. Acht minuten het werk stilgelegd om een in trance verkerende collega te zien, die zichtbaar genoot.
Naar het schijnt waren er nog enkele plekken waar het werk werd stilgelegd en een van de plaatselijke bazen kon er niet mee lachen :laugh:.
De sfeer ginder was enorm los. Misschien wisten ze toen al dat een sluiting in de lucht hing een jaar later.
Dude hebt gij chance gehad. Bij mij hadden de bazen verplicht MnM opgezet en werd de Macarena gemixt met Highway to hell wat blasfemie is.

Enige goeie muziek opt werk was toen er brand uitbrak in de VRT kelder en er een bandje begon te spelen met een hoop punk bands. Verder kon ik enkel hopen dat ze Despacito iets minder zoude draaien
 
Megadeth's Countdown To Extinction heeft veel sterkere songs dan de Black Album maar Mustaine z'n snerpende stem daar ben je voor of tegen, er staat geen vrouwvriendelijke ballad op en Blackie wint ook qua strak gestileerd artwork en mediapresentatie van de band.
 
Megadeth's Countdown To Extinction heeft veel sterkere songs dan de Black Album maar Mustaine z'n snerpende stem daar ben je voor of tegen, er staat geen vrouwvriendelijke ballad op en Blackie wint ook qua strak gestileerd artwork en mediapresentatie van de band.
Hun ballad kwam een album later met A Tout Le Monde. Eigenlijk kan je hun albums muzikaal bijna 1 op 1 vergelijken, maar sowieso is het een kwestie van smaak. James zijn stem is wel neutraler dan die van Dave (niet negatief bedoeld). 1 ding valt niet over te discussiëren : Megadeth's laatste (Dystopia) is een pak beter dan Metallica's laatste.
 
Binne de thrash wordt de periode 1986-87 als 1 van de beste jaren beschouwd omdat de big 4 dan allemaal 1 van hun beste of gewoon beste album uitbrengen. Voor Megadeth is dat Peace Sells but who's buying en hun plaat daarna So far so good so what behoort ook tot de beste. Vooral Peace Sells zou ik er bijdoen
Megadeth heeft me nooit veel gedaan, om eerlijk te zijn.
Ik ga me moeten aansluiten bij @Avondland uiteindelijk. Die platen geprobeerd maar het doet me weinig, buiten dat dat technisch natuurlijk super is om te beluisteren. Rust In Peace vind ik wel weer goed, dat technische gecombineerd met echt goede en catchy nummers, dat album draai ik mee in de mix met die eerdere Metallicaplaten maar daar hou ik het bij. Holy Wars en Hangar 18 zijn wel monsters. Tornado of Souls ook zeer fijn!

Wat bedoel je? Ik heb nu niet de indruk dat jij de grootste Metallica fan zijt, dus ik snap uw vraag niet echt :unsure:.
Zeker niet, maar grotendeels lopen we toch wel gelijk op dit forum. En hier is het dan helemaal omgekeerd! Ik kan de redenering begrijpen maar om dan te zeggen dat het interessant wordt als ze van die eerdere aanpak afstappen ... pfoe, dat hoor ik toch helemaal niet.

En meer in topic: Load nog een kans gegeven?
Jawel, maar ik vind het gewoon echt niet goed. Gemiddeld op zijn best, maar voor het leeuwendeel duidelijk daaronder.

@Gavin : blijkbaar heeft Eric Avery in 2003/2004 ook auditie gedaan bij Metallica als vervanger van Newstead. Ik vond het nog wel een leuk weetje :)
Heula, interessant, wist ik niet! Qua muzikale kunde had dat kunnen lukken, ook al moet ik me dan focussen op een periode van vijf jaar meer dan dertig jaar terug. Een soort groove in zijn baslijnen die ook hard een nummer kunnen sturen ... maar denk niet dat die bij Metallica zou passen. Nu ja, ik vind dat van Trujillo ook niet dus wie weet.
 
Misschien een beetje off topic maar ik vind het niveau hier in't algemeen vrij hoog, over alle threads heen.

Veel mensen met kennis en/of enthousiasme en liefde, die open staan voor allerlei genres en respectvol met elkaar in discussie gaan.

Samen met film toch het leukste subforum om volgen voor mij persoonlijk.
Dat is hier onlangs nog eens gezegd in een andere thread en groot gelijk! Mag wel eens gezegd worden dat je in film/muziek gewoon echt een goeie groep leden hebt die respectvol en beleefd met elkaar omgaat. En uiteraard altijd heerlijke suggesties om uw film/muzieksmaak nog meer te verruimen.

Het contrast met sommige andere delen van dit forum kan niet groter zijn :unsure:
 
Terug
Bovenaan