Toch teleurgesteld dat veel van de fans hier weinig over Lulu zeggen. Om het met een Tinder wijsheid te zeggen: if you can’t handle me at my worst, you don’t deserve me at my best.

Voor mij als niet echt grote metalfan wel een classic band voor de eighties output en de invloed die ze hadden. Enfin, alles tot en met …And Justice For All is goed, maar die en The Black Album vind ik minder mijn ding. Beetje gebrowsed door hun latere albums maar ook daar was voor mij persoonlijk niet zoveel interessants te vinden.
 
Plus moet het ni ook een beetje plezant blijven? Ik doe weinig moeite om mij door zo'n albums te slepen, gewoon om te kunnen zeggen op internet dat ik het heb gedaan. Bij release heb ik die wel eens opgezet, twas genoeg.

Dan liever toch de door anderen als classic bestempelde reeks nog eens een kans geven, waardoor, ik geef het toe, ik mijn oordeel toch naar een meer positieve kant aan het opschuiven ben
 
Toch teleurgesteld dat veel van de fans hier weinig over Lulu zeggen. Om het met een Tinder wijsheid te zeggen: if you can’t handle me at my worst, you don’t deserve me at my best.

Voor mij als niet echt grote metalfan wel een classic band voor de eighties output en de invloed die ze hadden. Enfin, alles tot en met …And Justice For All is goed, maar die en The Black Album vind ik minder mijn ding. Beetje gebrowsed door hun latere albums maar ook daar was voor mij persoonlijk niet zoveel interessants te vinden.
Good point. De reden waarom ik er niets heb over gezegd is omdat ik die plaat 1 keer beluisterd heb.
Ze past wel in het rijtje van "fuck it, wij doen waar we zin in hebben" platen die Metallica gemaakt heeft. Maar veel verder dan dat kom ik niet. Ik heb ze dus één keer beluisterd en heb echt geen zin in een tweede keer. Dat ding duurt ook bij anderhalf uur. Echt dat ga ik mezelf niet aan doen.
Als het de helft was, had ik het nog overwogen. Misschien eens één van de twee disks opleggen, dan heb ik toch een effort gedaan :)
 
1 keer op erasmus gedrumt op repetitie van ne maat (de drummer was niet komen opdagen, die had brandweerexamen afgelegd van ne maat en zat nachtje in cel voor fraude). Merkte wel dat ik zelf gitarist zijnde de gitaar aant volgen was en niet omgekeerd, wel leuk om eens te doen
 
Ik krijg méér en méér sympathie voor de Lars.
Ondanks het feit dat hij bedenkelijke drumcapaciteiten heeft is hij toch maar mooi de drummer van de grootste metalband ter aarde.
En dat al 40 jaar lang.
 
DearMiniatureAsiaticwildass-size_restricted.gif
 
By the way @Gavin om verder te gaan op u broodmetafoor: wat voor brood is Willy dan?
Ik heb daar eigenlijk nog nooit echt naar geluisterd buiten eens een weekje geprobeerd. E-wijn Segers op zondag bijvoorbeeld, wat voor een idioot is dat toch. Verder eigenlijk weinig dat ik niet onder studiobrusselrock zou zetten, buiten op vrijdagavond een meer informatiever uurtje met coole (oudere) muziek en achtergrondverhalen. Maar wie luistert er nu op vrijdagavond naar de radio?

Interessant, mijn vriendin heeft namelijk de gewoonte om dit brood in de AH te kopen, ik zal ze deze post eens moeten laten lezen.
Ja broeder Obi, als uw mieke dat koopt omdat ze het lekker vindt, dan is dat in orde. Als ze dat koopt omdat het gezond zou zijn, dan wordt ze afgezet want dat is gewoon een wit supermarktbroodje van nog geen euro.

maar daarom niet noodzakelijk beter omdat Lars in het concept van Metallica past.
[...]
En toch als Metallica anders zou klinken via de drums,zouden ze dan hetzelfde succes gehaald hebben als nu?
Drums zijn veel te belangrijk in rock- en metalbands.
Hier maakt ge een denkfout, denk ik.

Ulrich kan een zwakke drummer zijn terwijl Metallica geniaal is. Ik zou eerder zeggen dat Ulrich als een grote naam beschouwd wordt omdat hij bij Metallica speelt, dat het juiste perspectief is in plaats van die redenering om te draaien. Maar zoals eerder al gepost heeft Ulrich veel meer verdienste binnen de band dan enkel drummen, dus dat is ook toe te schrijven aan hemzelf. Die dingen dragen ook bij tot wat Metallica is, en wat hij is. Verder vind ik die drumopmerking wat vreemd, IMO komt ge net met drums met veel weg ten opzichte van andere instrumenten ... dat lijkt Ulrich wel aan te tonen.

Nu ja, in die Seattlelink die ge geeft hangt hij na The Four Horsemen uitgeput over zijn drums terwijl hij twee keer niets drumt in dat nummer. Een waterdrager in een topploeg is belangrijk voor de ploeg, maar hij wordt maar als top aanzien omdat de ploeg top is. Zonder de context van een topploeg stuikt zijn reputatie in elkaar, dan moet die echt niet gaan doen alsof hij op dezelfde hoogte staat als de topspelers. Dat stoort me echt wel. Da's gelijk Sean Dhondt altijd de frontman van Nailpin wou zijn, en Studio Brussel dat gewoon verkocht aan hun publiek voordat de broers Bakraoui Guy bezwangerden voor het urbantijdperk. Een band is een geheel maar Ulrich mag Hetfield zijn veters niet binden als deel van dat geheel.

Daarbij, ik heb naar Mustaine zijn band geluisterd en vind dat evenzeer heel goed met een paar uitstekende nummers. De drums zijn vanzelfspreken pakken beter maarrrrr het geheel mist dat episch wat Metallicanummers wel hebben. Het is niet 1+1=2 in muziek, soms is 0,5+1+1+1 ook 7 blijkbaar. Maar geen idee waarom ik dat halfje niet de mantel zou mogen uitvegen terwijl ik toch van die 7 kan genieten en respecteren.


Sad But True. Voor die laatste: zo'n zwaar en log nummer en dan tekst! Al was ik al moet ik bekennen dat ik als 11 jarige daar nog niet helemaal mee was.
Toch straf he! Ik denk dat we grotendeels hier overeenkomen, en in andere threads ook wel, maar wat ik dan onaanhoorbaar vind als nummer, vindt gij top. Het is me wat.




Ik heb onderstaande video eergisteren bekeken. Hammett laat me nog steeds koud maar deze vond ik toch wel zeer cool. Lijkt ook de tegenpool van Ulrich, de rustigheid zelve die bescheiden blijft en hamert op oefenen.
 
Daarbij, ik heb naar Mustaine zijn band geluisterd en vind dat evenzeer heel goed met een paar uitstekende nummers. De drums zijn vanzelfspreken pakken beter maarrrrr het geheel mist dat episch wat Metallicanummers wel hebben. Het is niet 1+1=2 in muziek, soms is 0,5+1+1+1 ook 7 blijkbaar. Maar geen idee waarom ik dat halfje niet de mantel zou mogen uitvegen terwijl ik toch van die 7 kan genieten en respecteren.
Welke nummers/albums? Want die hebbe wel meer als 1 drummer gehad en zitten toch ook paar nummers tussen die even episch zijn als Metallica (Holy wars, Tornado of Souls, My last words,...) maar goed Megadeth en rossen Dave is wel nog een andere discussie
 
Toch straf he! Ik denk dat we grotendeels hier overeenkomen, en in andere threads ook wel, maar wat ik dan onaanhoorbaar vind als nummer, vindt gij top. Het is me wat.
Ja, inderdaad. Zoals ge zegt is het traag en ik hou wel van die traagheid; het heeft ook zoiets logs, ik vind dat oprecht wel iets hebben.

Voor het overige nog even vermelden dat uw mening dat de tweede helft van The Back Album minder is, wel breed gedragen wordt. Hell, ik denk dat ze dat zelf ook denken.
Tijdens een jubileum tour een tiental jaar terug speelden ze het hele album integraal van achteren naar voren.
 
Terug
Bovenaan