't schijnt dat Hetfield ook met enorm weinig drums in zijn in-ears speelt tijdens live shows. Joey Duplantier (van Gojira) vermoed zelfs dat de band meer rond hem speelt/hem volgt ipv de drums te volgen.

Anyway, volgende week ook is deftig reageren hier :)
 
Welnee, de betere "stuurlui" zitten simpelweg in gelijk welke andere band. Wat heeft dat er nu mee te maken? :sarcastic:

Ik ben nota bene zelf drummer geweest, óók rotslecht maar het zou toch niet mogen dat er geen merkbaar niveauverschil is met Lars terwijl ik bij élke andere metaldrummer denk "Shit, dat kan ik niet."
Kan het drumwerk van bv Tool wel op je goedkeuring rekenen?
 
Kan het drumwerk van bv Tool wel op je goedkeuring rekenen?
Wat een vraag :rofl:

"Carey's popularity among drummers and non-drummers alike stems from the diversity of his sound and dynamics through his years of learning jazz music, his technical ability, frequent use of odd time signatures, polyrhythms and polymeters. He has stated in interviews that he effectively treats his feet as he does his hands: he practices rudiments (used for sticking techniques) and even snare drum solos with his feet to improve his double bass drumming, hi-hat control and foot independence."

Geen woord hiervan is van toepassing op Lars. Geen woord.
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Bij een Metallica verwacht ik geen al te technisch drumwerk, maar zijn er voorbeelden te vinden van een nummer van Metallica met veel beter drumwerk? Als hier de bewering wordt gemaakt dat Ride the Lightning, dat hier toch haast unaniem als het beste album wordt beschouwd, een stuk beter zou klinken met een andere en betere drummer, had ik dat graag eens gehoord.

Maar ik ben ook geen drumexpert. Ik weet dat de drummer van Mgla zéér gewaardeerd wordt.
 
Bij een Metallica verwacht ik geen al te technisch drumwerk, maar zijn er voorbeelden te vinden van een nummer van Metallica met veel beter drumwerk? Als hier de bewering wordt gemaakt dat Ride the Lightning, dat hier toch haast unaniem als het beste album wordt beschouwd, een stuk beter zou klinken met een andere en betere drummer, had ik dat graag eens gehoord.

Maar ik ben ook geen drumexpert. Ik weet dat de drummer van Mgla zéér gewaardeerd wordt.
Ik ben geen Metallica kenner maar Lars speelt voor zover ik hoor toch gewoon elk nummer op een vrij basis manier. Iets dat elke drummer van een semitop band perfect zou kunnen naspelen dus. Misschien passen technische drummers niet bij de Metallica sound omdat iedereen er zo gewend aan geraakt is... Ik denk maar luidop
 
... and justice for all dus beluisterd, maar het blijft mijn ding niet. Het klikt niet. Het speelse en soms epische van de vroegere albums ontbreekt. One is een prachtig nummer, maar ook meteen het nummer dat erboven uit steekt.
 
Ik ben geen Metallica kenner maar Lars speelt voor zover ik hoor toch gewoon elk nummer op een vrij basis manier. Iets dat elke drummer van een semitop band perfect zou kunnen naspelen dus. Misschien passen technische drummers niet bij de Metallica sound omdat iedereen er zo gewend aan geraakt is... Ik denk maar luidop
Dat is één ding. Punt twee is dat hij er live niet in slaagt om zelfs die "vrij basis" stukken deftig en in een consistent tempo te spelen.
Dat is imo veel erger dan gewoon wat basic shit schrijven en spelen in de studio, dat kan je inderdaad nog wegmoffelen als een zogezegd bewuste keuze.

Als je dan dit ziet, sorry maar dat is echt dag en nacht verschil. Op het vernederende af, en dan houdt Lombardo zich nog in:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
't schijnt dat Hetfield ook met enorm weinig drums in zijn in-ears speelt tijdens live shows. Joey Duplantier (van Gojira) vermoed zelfs dat de band meer rond hem speelt/hem volgt ipv de drums te volgen.
James is dan ook een belàchelijk goede ritme gitarist. En ook een semi-pro drummer trouwens wat Lars dus niet eens de beste drummer maakt in de band zelf...
Ik heb Lars al zo vaak de mist weten in gaan tijdens live optredens en toch knallen die nummers lekker door omdat James hem compleet negeert en de andere 2 hem volgen. Het feit dat hij dan ook nog eens een super frontman is verdoezelt dat allemaal nog iets meer.

Het kan een eikel zijn, een drankorgel en wie weet wat nog allemaal maar James Hetfield is echt een top muzikant. En voor mij is James Metallica. Die andere 3 kan je vervangen zo vaak je wil, dat maakt geen hol uit (en in geval van Lars kan het enkel maar verbeteren).
 
Ok genoeg geneut over Lars, wie heeft een obscure Met song die ik nog niet ken ? Vorige tour deden ze in elk land een cover uit dat land, any good ?
 
Het kan een eikel zijn, een drankorgel en wie weet wat nog allemaal maar James Hetfield is echt een top muzikant. En voor mij is James Metallica. Die andere 3 kan je vervangen zo vaak je wil, dat maakt geen hol uit (en in geval van Lars kan het enkel maar verbeteren).
Is dat?

Niet ik hem persoonlijk ken maar toch zeker niet die indruk. Bij geen één van de vier btw.
Zelfs Lars niet. Ik moet dan altijd aan dat verhaal van Stijn Van De Voorde denken. Maar bon, imo staat allemaal los van de muziek.
 
Is dat?

Niet ik hem persoonlijk ken maar toch zeker niet die indruk. Bij geen één van de vier btw.
Zelfs Lars niet. Ik moet dan altijd aan dat verhaal van Stijn Van De Voorde denken. Maar bon, imo staat allemaal los van de muziek.
Lijken mij nu ook geen eikels te zijn. Het verhaal van Stijn Van de Voorde is al 1 feit maar ze hebben ook al sinds enkele jaren de All within my hands foundation waarmee ze geld inzamelen dat ze zelf spenderen aan een goed doel (zoals de brandweer tijdens de bosbranden in Californie). En pre-covid probeerden ze er ook mee Amerikanen als vrijwilliger te laten werken voor de voedselbank.

Dat dat ooit anders was (zie het bass-verhaal met Newsted) is natuurlijk wel mogelijk
 
Kan voor de leken hier 'de ballade van Stijn Van De Voorde' eens uit de doeken gedaan worden? 😇
Ten tijde van de Death magnetic tour mocht Stijn Lars Ulrich interviewen en een koppel had hem via mail het verhaal gestuurd van hun verongelukte dochter waarmee ze vaak naar concerten en specifiek die van Metallica gingen, eigenlijk om de band te bedanken voor de steun die hun muziek bood. Ze vroegen aan Stijn om een geprinte versie van die mail aan Lars te overhandigen en Stijn deed dat ook. In die mail stonden ook contactgegevens.

Na het concert kregen ze een telefoontje met de vraag om te blijven zitten en zijn ze backstage mogen gaan, waarna de band ook effectief met hun gesproken heeft en hun steun betuigd heeft. Het laatste dat ik ervan gehoord heb was dat Stijn vorig jaar in welcome to the aa zei dat ze regelmatig nog naar elkaar mailden en dat dat verhaal de inspiratie is geweest voor Here comes revenge van op Hardwired
 
Terug
Bovenaan