The Beatles

Classic Artists The Beatles

Spijtig dat je White Album hebt overgeslagen. Die is echt schitterend. En niet zo 'high in the cloud' als Sgt Pepper en Magical Mystery Tour. Laat de lengte u zeker niet afschrikken want voor je het weet is ie gedaan en dan zet je hem terug op :unsure:.
 
Spijtig dat je White Album hebt overgeslagen. Die is echt schitterend. En niet zo 'high in the cloud' als Sgt Pepper en Magical Mystery Tour. Laat de lengte u zeker niet afschrikken want voor je het weet is ie gedaan en dan zet je hem terug op :unsure:.
ga ik dan zeker nog eens beluisteren. In elk geval kan ik concluderen dat ik mis was met The Beatles al die jaren als overhyped te bekijken.
 
Gistere Abbey Road er nog doorgejast, beter van consistentie dan de White Album album.
Desondanks dat er naar Beatles normen minder catchy singles op staan vond ik de ’overige’ nummers vrij sterk.

Let it be iets bescheidener maar de title track is natuurlijk wel heerlijk🤤
 
The Beatles, ik ga heel eerlijk zijn. Maar ik vind het een extreem overschatte groep, en ik vind het gewoon nergens boeiend. Er is absoluut weinig muziek die ik "saai" vind, die ik niet begrijp. Om eerlijk te zijn: ik heb quasi nog nooit saaie muziek geluisterd. Het is gewoon niet catchy, het is niet boeiend genoeg, het is niet ecletisch, niet psychedelisch, niet hypnotisch, niet etherisch. Het heeft gewoon niets te bieden. Zelfs soortgelijke groepen zoals The Who, The Rolling Stones of The Beach Boys doen wel waar de Beatles niet in slagen voor mij. En de jaren '60 hebben wel degelijk veel te bieden (VU, Doors, Jimi Hendrix, Syd Floyd, Frank Zappa met name). Maar dit vind ik gewoon niet boeiend.

Vier albums beluisterd tot dusver. Drie ervan zou ik bij de drie slechtste albums die ik ooit geluisterd heb plaatsen (vrees ik). Het enige dat een 2.5* kreeg ipv een 2.0* is Sgt. Pepper's. Het langere album van The Beatles (White) heb ik nog niet beluisterd.

Ik denk niet dat de Beatles iets voor mij zijn dus. Als ik zelfs Bob Dylan catchier vind en algemeen sing-songrwriter stuff, moet dat al genoeg zeggen. Ik ben ook niet echt voor muziek die hard leunen op lyrics, dus misschien heeft het met dat te maken. Voor mij moet het instrumenteel goed zitten (en is de stem ook eerder instrumenteel dan een communicatiemiddel, en moet de sfeer, de energie, het geluid voor mij de boodschap overbrengen).

Kort samengevat, je kan wel zeggen dat The Beatles voor mij het equivalent van One Direction van de jaren '60 zijn.
 
Ik vond het best nog wel een interessante week :p
Toch redelijk veel Beatles albums kunnen beluisteren, ik zou ze denk ik als volgt ordenen:

-Abbey Road
-Sgt Peppers
-Revolver
-A Hard Days Night
-Rubber Soul
-Magical Mystery Tour
-The White Album
-Please please me
-With the Beatles

Al bij al denk ik ook dat de Beatles sowieso minder mijn ding zijn, ik denk dat ik enkel Abbey Road nog eens regelmatig zou durven opzetten, de rest van de albums zijn over het algemeen te inconsistent om volledig te beluisteren, hier en daar sterke nummers met ook veel nummers tussen die me minder aanstaan :unsure:
 
Kan zijn natuurlijk dat ik het te weinig heb beluisterd. Bij Radiohead had ik ook eerst echt het gevoel dat het totaal mijn ding niet was, maar het kwartje viel dan uiteindelijk wel (zonder dat ik het door had / besefte), maar toen was mijn muzieksmaak ook wel radicaal anders dan nu. Ik denk niet dat The Beatles ooit iets voor mij gaan zijn.
 
Het had een post van mij geweest kunnen zijn, maar dan wel minstens een week geleden. :unsure:
Bon, ieder zijn mening, maar ik denk dat je het best nog wat tijd geeft @Lakigigar .

Ik heb lang niet alles beluisterd (is ook geen verplichting afaik, gewoon "verdiepen" in een band is goed genoeg) maar ik heb alleszins een veel beter, vollediger én onnoemelijk veel positiever beeld van The Beatles nu. Niet alles was mijn genre, maar de kwaliteit was wel steeds aanwezig. En als het wel mijn genre was, hot damn dan was het recht in de roos. Een leuke bonus is ook dat ik nu nog beter begrijp waar enkele van mijn favoriete bands vandaan komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan wel zijn dat ik nog in een pre-Radiohead stage zit bij The Beatles. Ik geef het zeker nog niet op, maar er is nog veel waar ik naar moet luisteren, en er is veel dat muziek te bieden heeft, niet enkel de Beatles.
 
Wut? Waarom komt ge dan posten in deze threads als je vind dat er zoveel muziek dat je al op voorhand denkt dat deze threads niets voor u zijn? I'm confused
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Dylan catchier noemen dan The Beatles? Dat ontkennen zelfs de grootste Dylanfans die ik ken. 😅
 
Misschien wat laat, maar heb de laatste week ook de tijd eens gevonden om wat Beatles te luisteren (Slechts 4 platen: White Album, Revolver, Rubber Soul en Magic Mystery Tour). Op iedere plaat staan wel wat wereldnummers en eigenlijk heeft ieder album/iedere periode wel zijn charmes, afhankelijk van mijn mood.

In mijn tienerperiode enorm veel naar Sgt. Pepper's (en ook Lennon's solo werk) geluisterd, maar nu ik ouder ben, neigt de voorkeur precies toch meer naar Revolver en Rubber Soul. White Album doet me veel minder, waarschijnlijk omdat het precies losstaande nummers lijken te zijn en de plaat naar mijn mening geen duidelijke lijn heeft. Ook klinkt het allemaal niet bijster interessant genoeg op dat werk. Dan vind ik de sound en het concept van Magic Mystery Tour toch nog iets sterker dan White Album.
 
Bij deze tussen de drukte door tijd gevonden om zonet aan Abbey Road te beginnen. Ruimschoots te laat, maar het begint wel alvast interessanter dan Rubber Soul en Please Please me. Benieuwd, proberen er nog een paar albums door te draaien en gelijk wat Nirvana door te draaien.
 
Terug
Bovenaan