The Beatles

Classic Artists The Beatles

Bon was even stilgevallen nu naar The Magical Mystery Tour aan het luisteren.

Wat een fenomenaal nummer is I Am The Walrus niet 😍
 
Rubber Soul: album met nummers die voldoen voor af en toe eens te beluisteren, maar op zich niets bijzonder, vind ik. Meer van hetzelfde t.o.v. het voorgaande. Het enige wat wel mijn aandacht trok was `In my Life`
Revolver: Op zich wel een sterk album vind ik, behalve die sitar liedjes (wtf is dat) en natuurlijk `the yellow submarine`, wat een carnaval-lied is dat toch.
 
Over het algemeen is dit zonder twijfel een dikke hit hoor. The Beatles verdienen absoluut de titel "classic", en de status als 1 van de meest invloedrijke bands ooit.
Na deze week staan er 38 Beatles songs in mijn Spotify library (ervoor ~15, en van de totaal 1.400 nummers). Dat zal ze ergens in de top 5-10 stoten.


Maar FUCKING HELL kutforum zeg. Ik typte hier steeds mijn gedachten in een draft, telkens als ik door een album was. En nu is godverdomme al die tekst weg :headshake:. From memory dan maar verder gaan op mijn vorig lijstje:
  • Please please me: Awesome pop rock plaatje, weinig slechte nummers, al tapt het maar uit 1 vaatje.

  • With the Beatles: Hmmmmm dunno sprak me minder aan, ondanks dat dit album in se niks anders doet dan het vorige 🤷‍♂️. Het klinkt allemaal wat ruwer / rommeliger, but not in a good way. Uiteraard nog steeds heel wat sterke nummers.

  • Hard Day's Night: WAT, EEN, SCHIJF, JONGENS ! :love:
    Hier zit echt alles goed voor mij.

  • Beatles for Sale: Sprak mij al wat minder aan. Het is allemaal wat ongeïnspireerder.

  • Help!: Tot hier hun beste album imo. Hier staat echt wel een grote collectie goede songs op.

  • Rubber Soul: Average Beatles album (= nog steeds zeer goed tout court). In My Life blijft 1 van de mooiste nummers ooit.

  • Revolver: Heeeeeel goed en mooi gebalanceerd album, 1 van de betere, al was het maar omdat mijn favo song Yellow Submarine hier op staat (SUCK IT HATERS :eviltongue:).

  • Sgt. Pepper: Goed, maar tegen verwachting in greep mij dit niet zo. Er staan een 4tal ijzersterke songs op. Maar al de rest viel toch een tikkeltje tegen.

  • Magical Mystery Tour: Hier was ik echt niet mee. Dit klonk me (bijna) from start to finish als immatuur genjengel. Kan uiteraard ook liggen aan het moment & setting van mijn luistersessie. Moet ik sowieso eens herluisteren, want het verschil t.o.v. Sgt. Pepper en White Album is wel HEEL groot.

  • White Album: Zowel in zijn totaliteit, als de songs apart een meesterlijk album. Maar liefst 15 songs hiervan opgeslagen in mijn Spotify Library (7 zaten er al in).

  • Abbey Road: Goed ... maar toch een step down van de vorige.

  • Let it be: Same as Abbey.
Ik had nog bij 2 albums opgeschreven "holy poop die stereo mix is onluisterbaar", maar weet niet meer bij welke.



En om @BlackOccult nog wat op stang te jagen: The Beatles zet Rammstein echt wel in perspectief. Als we over classic spreken, Rammstein is not.
 
Laatst bewerkt:
En om @BlackOccult nog wat op stang te jagen: The Beatles zet Rammstein echt wel in perspectief. Als we over classic spreken, Rammstein is not.
Ik vraag me af wat haar mening is.

Het is een ander soort classic alleszins, maar als je over 50 jaar zal vragen naar Rammstein zal er anders naar gekeken worden dan hoe wij nu kijken naar The Beatles.
 
Ik vraag me af wat haar mening is.

Het is een ander soort classic alleszins, maar als je over 50 jaar zal vragen naar Rammstein zal er anders naar gekeken worden dan hoe wij nu kijken naar The Beatles.
Vrij zeker dat het om te trollen was. Ik denk (hoop) dat niemand Rammstein op hetzelfde niveau inschat als The Beatles.

Maar daarbuiten ben ik 100% akkoord: Over 50 jaar spreken we niet over Rammstein als over The Beatles. Hun invloed en bereik is stukken kleiner, en ik zie dat niet speciaal veranderen.

En het doet me wel denken wat we genomineerd hebben voor deze reeks. We waren beter naar de Velvet Undergrounds en Patti Smits gegaan ipv bvb Rammstein en Jepsen imo (ik heb ook Jepsen genomineerd btw), dat zou veel interessanter zijn denk ik.
 
Vrij zeker dat het om te trollen was. Ik denk (hoop) dat niemand Rammstein op hetzelfde niveau inschat als The Beatles.

Maar daarbuiten ben ik 100% akkoord: Over 50 jaar spreken we niet over Rammstein als over The Beatles. Hun invloed en bereik is stukken kleiner, en ik zie dat niet speciaal veranderen.

En het doet me wel denken wat we genomineerd hebben voor deze reeks. We waren beter naar de Velvet Undergrounds en Patti Smits gegaan ipv bvb Rammstein en Jepsen imo (ik heb ook Jepsen genomineerd btw), dat zou veel interessanter zijn denk ik.
Er komen nog rondes als mensen geïnteresseerd blijven. U2 en Radiohead vind ik wel interessant om eens dieper op in te gaan. Zelfde voor Nirvana.
 
Ik zie af van mijn plusje voor Radiohead. Ik kom nu tot het besef dat ik al die hun nummers zou moeten beluisteren.
 
Ik weet niet of ik U2 of Radiohead ga volhouden tbh :unsure:. Kunnen we die niet spreiden over 2 weken? Kwestie van geen degout-overkill te hebben.

@Kid_C, wie is eigenlijk de volgende artiest?
 
Ik weet niet of ik U2 of Radiohead ga volhouden tbh :unsure:. Kunnen we die niet spreiden over 2 weken? Kwestie van geen degout-overkill te hebben.

@Kid_C, wie is eigenlijk de volgende artiest?
Nirvana
U2
Tom Waits
Carly Rae Jepsen
Radiohead

In die volgorde. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Waarom heb ik met mijn dwaze muil ook Nirvana voorgesteld...
 
Nirvana
U2
Tom Waits
Carly Rae Jepsen
Radiohead

In die volgorde. :D

Die Tom Waits is wel een vreemde vogel in dat lijstje :unsure:.

Grappig hoe uiteenlopend de meningen over de Beatles zijn, we zijn het blijkbaar wel unaniem eens dat het grootheden zijn maar welke de beste albums zijn, ligt gevoeliger.
 
Mwoah kijk, Nirvana heeft 4 CDs (5 als we unplugged willen meetellen, wat absoluut mijn suggestie is). Good or bad... daar zijt ge zo dooruit.
U2 heeft er 16 :wallbash:.

Waits heeft er trouwens ook veel. En ik gok dat maar weinig mensen dat gaan kunnen smaken :tongue:. Ik voel me half verplicht om een downselect voor te stellen.

Die Tom Waits is wel een vreemde vogel in dat lijstje
:unsure:
.
Why? Toch ne serieuze classic, al is het eerder een "favorite van de favorites" dan een "favorite van de massa".
 
Iedereen zit hier maar te kakken op yellow submarine maar ben ik de enige die " revolution 9' niet kan aanhoren ?Hoe Yoko Ono zo een goeie plaat toch heel eve in kwaliteit kan doen dalen is mij een raadsel ( en waarom de band dat heeft toegelaten nog minder)
 
Terug
Bovenaan