algemene discussie | sim racing

Gisteren met collega's naar Chronos Racing in Gent geweest, was eigenlijk mijn eerste echt sim ervaring. Ik had 20 jaar geleden wel een stuur voor GT-R en DTM race driver op pc, maar dat was echt een goedkoop speelgoed ding en basic kwaliteit.

Met GT3 op Spa gereden, snelste tijd die ik haalde was ongeveer 2.27 rond. Als ik dan zie dat de echte toppers 2.16-2.17 halen, dan lijkt me dat voor een eerste keer toch niet zo slecht? Was wel met alle hulpmiddelen aan, wel zelf shiften uiteraard. Ik denk met wat oefening en minder hulpmiddelen ik op den duur daar wel een seconde of 5 à 7 er moet kunnen afhalen. Ook de auto zelf natuurlijk niks aangepast, geen idee of ze die instellingen bij Chronos zelf per circuit aanpassen.

Was ook met VR bril, toch een beetje misselijk geworden, de meeste collega's zijn na de eerste sessie overgeschakeld naar het gewone scherm. Geen idee of het net sneller is met VR bril of niet.

Smaakt wel naar meer. Maar zo een volledige set hier thuis installeren, mevrouw stungunner gaat het niet zien zitten denk ik.

Laatst bewerkt:
Voor een SIM rig heb je best een eigen ruimte nodig, all in maakt dat wel wat lawaai en als je dan nog op discord zit ofzo. Hier staat dat in onze bureau, stoor ik niemand.

Die tijden gaan vanzelf een stuk naar beneden, denk voor een eerste keer niet slecht. Heb nog nooit VR geprobeerd, maar heb slecht doeptezicht dus geen idee of ik dat echt goe zie. Triple screen is perfect hier.

VR is leuk voor in zo'n center, maar thuis moet ik dat ook niet hebben. Kan me niet inbeelden dat ik een endurance zou rijden met VR :puke:

Moet zeggen dat ik na pakweg 15 minuten in elke sessie het toch ook lastig begon te krijgen. Kan me niet inbeelden dat ik zo een race van pakweg een uur zou kunnen volhouden, laat staan met constante snelle tijden.

Ook de motion technologie is natuurlijk leuk voor de simulator ervaring, maar vraag me ook daar af of het bijdraagt of net niet voor snellere tijden.

ik denk niet dat VR of motion u sneller maken, tbh. toch niet veel meer dan gewoon aangekweekte rijvaardigheid.
VR (en triple-screens for that matter) gaan vooral voor een betere awareness zorgen, en zo voor minder accidenten.
maar ge gaat niet eens een halve seconde sneller zijn dan ervoor.

ik denk niet dat VR of motion u sneller maken, tbh. toch niet veel meer dan gewoon aangekweekte rijvaardigheid.
VR (en triple-screens for that matter) gaan vooral voor een betere awareness zorgen, en zo voor minder accidenten.
maar ge gaat niet eens een halve seconde sneller zijn dan ervoor.
ik vind met VR rijden wel leuker. Ik race ook maar sporadisch en zeker geen lange stints. (half uurtje max race) maar vind het wel leuk om wat 'diepte' te hebben als je in bochten gaat. Nekeer links of rechts kunnen kijken naar naastliggend verkeer is ook mooi meegenomen.

Ik heb de voorbije week ronde 1 en 2 gereden op de "manufacturers Cup" (GT 7).

Ik krijg echter geen ranking of punten te zien. Iemand die zou kunnen weten wat het probleem is?

In ronde 1 heb ik 6 punten gescoord. In ronde 2 waren het 3 punten.

Ik weet dat het resultaat van je laatste race in een ronde telt. Ik heb er elke ronde slechts eentje gedaan en nooit een tweede geopend.

ik vind met VR rijden wel leuker. Ik race ook maar sporadisch en zeker geen lange stints. (half uurtje max race) maar vind het wel leuk om wat 'diepte' te hebben als je in bochten gaat. Nekeer links of rechts kunnen kijken naar naastliggend verkeer is ook mooi meegenomen.
In GT7 vind ik mijn FOV te klein op sommige parcours, met PSVR 2 kan je rondkijken en zo beter de bocht inschatten, vind ik.
Het is leuker in VR, maar het leent zich meer voor korte sessies.

Ik ben nu toch aan het denken om in de toekomst eens de GTSeat addon aan te schaffen voor mijn Wheel Stand 2.0. Die wheel stand is behoorlijk zwaar met stuur, pedalen en handrem er op. Elke keer verslepen wanneer ik wil racen is ook vervelend. Daar kan ik dan eventueel ook bass shakers op plaatsen.

Ik zie GT7 als een tussenstap naar simracen op PC. Het grootste gemis op PS5 is dat er geen ondersteuning is voor ultrawide of triples.

Laatst bewerkt:

RIP Team Redline, welcome Verstappen Sim Racing

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven