Sowieso de advanced podium shifters nemen. Die zijn echt heel goed.
Dat Fanatec stuur heb ik gehad in de Porsche uitvoering van 320mm. Weinig op aan te merken. Het is wel licht en hol. Dat OMP stuur heb ik bij een maat geprobeerd en voelt wel iets degelijker aan en heeft een iets betere vorm, maar zoveel verschil maakt dat nu ook wel niet.
Persoonlijk zou ik voor GT wel voor een open stuur gaan, maar rond kan wel prima hoor. Dit is bijvoorbeeld een populair open stuur:
https://www.turnracing.com/products/turn-r305-steering-wheel
Wat de diameter betreft en dat vind ik wel belangrijk: voor GT3 is 300mm echt de sweetspot voor mij. Mijn F1 stuur was 270mm en dat voelt zenuwachtig. 320mm voelt dan weer sloom aan en die dat jij gelinkt hebt van Fanatec is zelfs 330mm. Hoe groter de diameter, hoe trager de respons, maar hoe preciezer je kan zijn. Hoe hoger de downforce, hoe kleiner de diameter mag zijn want dan zijn snelle stuurbewegingen gewenst. En minder downforce het omgekeerde. Maar ik rij eigenlijk 90% van de tijd met mijn 300mm Lambo GT3 stuur. Voor LMP2 pak ik mijn Cube Controls F1 stuur van 280mm. En voor de keren dat ik nascar heb geprobeerd, is 300mm tricky. Die mannen rijden int echt met 350-410mm diameter sturen. Een kameraard heeft zo een en dat scheelt echt veel.