algemene discussie | sim racing

Op 85 rij je in een race van 30 rondjes iedereen op 1-2 laps… behalve op daytona, dan zijn ze nauwelijks te volgen (of ik kan daytona niet goed)…

Batthurst is wel een mega mooie track imho.
Bathurst is de max. Een van mijn favoriete tracks om te hotlappen.
Het blijft heerlijk om die berg over te scheuren op 10cm van de muur en iedere ronde rapper en rapper proberen gaan. Tot het mis gaat natuurlijk :D

Ik had liever nooit die T300 hier gehad.... Ik heb er teveel plezier mee dat ik nu zit te kijken naar een volledige setup :(
Bon, Fanatec CLS DD 5NM met cls pedalen (rem en gas), een tweedehands playseat challenge. Zou dat een goeie combinatie zijn? Ik heb iets nodig dat ik onder mijn bureau kan wegschuiven.
Zit over hetzelfde te twijfelen. Wel met de loadcell pedaal als extra. Dit gewoon omdat ik 3 pedalen gewend ben op de t300. (Met die rubberen stop als 'brake mod'.

Zit over hetzelfde te twijfelen. Wel met de loadcell pedaal als extra. Dit gewoon omdat ik 3 pedalen gewend ben op de t300. (Met die rubberen stop als 'brake mod'.
twordt allemaal wel heel snel heel duur. De vraag is heb je dat nodig die loadcell? Ik kan het momenteel nog niet verantwoorden voor mijn eigen because i suck :p .

The evolution of the simracer:
1) start with low end wheel and plastic pedals.
2) be slow
3) blame the material
4) buy Fanatec
5) remain slow
6) blame the material
7) switch to DD and high end pedals
8) still slow
9) blame the material
10) go full out and buy the most expensive on the market
11) still slow
12) realize it's not about the material
13) wait for someone to bring something even more expensive on the market...

ACC is toch echt verslavend. Eens je ermee weg bent. Damn, ik begin de opmerking van forza te begrijpen. 😁

Nuja zijn ook niet te vergelijken, met forza kun je ook eens met normale auto's racen, dus leuk om eens af te wisselen.

Heb wel het gevoel dat ik weer in een nieuwe money pit beland ben, 55 inch qled gekocht met telenet eindejaarspromo en een stand ervoor.
Fietsen is ook al zo een duur hebbedingen hobbytje.

Hier aan het wachten tot de vrouw eens iets duur heeft gekocht (kan toch niet zo lang duren :unsure: ) voor ik afkom met het feit dat ik een Trackracer TR80 en Fanatec stuur wil :unsure:

twordt allemaal wel heel snel heel duur. De vraag is heb je dat nodig die loadcell? Ik kan het momenteel nog niet verantwoorden voor mijn eigen because i suck :p .
Maar even serieus, ik zou wel beginnen met loadcell want van potmeter naar loadcell switchen is wel een aanpassing en je moet wat slechte gewoontes afleren dan. Als je start met loadcell ga je volgens mij contenter zijn. En loadcell VS non-loadcell doet wel wat aan de rondetijden bij de meesten.

allemaal den ignore list op ja! Mijn portefeuille is u dankbaar!

Edit zo ziet de setup er nu uit. Wiel en pedalen te leen gekregen, playseat 65 euro en Bril met ecocheques :p
Yeah im a cheapskate.
Naamloos.jpg

Laatst bewerkt:
ACC is toch echt verslavend. Eens je ermee weg bent. Damn, ik begin de opmerking van forza te begrijpen. 😁

Nuja zijn ook niet te vergelijken, met forza kun je ook eens met normale auto's racen, dus leuk om eens af te wisselen.

Heb wel het gevoel dat ik weer in een nieuwe money pit beland ben, 55 inch qled gekocht met telenet eindejaarspromo en een stand ervoor.
Fietsen is ook al zo een duur hebbedingen hobbytje.
Die ACC nachtraces in VR....
:drool:

Ge stuurt ze het goeikoopste stuur en stoel door en dan zeg je "ik ga zoiets kopen" :p
Dat doe ik meestal, maar ik voel aan haar dat het niet de periode daarvoor is. Volgende maand solden, dan is er wel eens een moment :fingerguns:
Hoop ik :unsure: :sad:

The evolution of the simracer:
1) start with low end wheel and plastic pedals.
2) be slow
3) blame the material
4) buy Fanatec
5) remain slow
6) blame the material
7) switch to DD and high end pedals
8) still slow
9) blame the material
10) go full out and buy the most expensive on the market
11) still slow
12) realize it's not about the material
13) wait for someone to bring something even more expensive on the market...
Deed me denken aan deze video op YouTube

Maar ter mijne verdediging: ik zoek een nieuw stuurtje omdat mijn Thrustmaster T300 niet compatibel is met mijn Xbox. :smurf:

Hangt die FFB bij ACC af van het type wagen? Ik ben nu bezig aan career en heb zo een Frey wagen gekozen en de FFB is beduidend zwaarder dan die lamborghinis in het begin zo wat races doet.
Kvoel het gelijk in mijn schouders dat ik gereden heb en dat met een T300

Hangt die FFB bij ACC af van het type wagen? Ik ben nu bezig aan career en heb zo een Frey wagen gekozen en de FFB is beduidend zwaarder dan die lamborghinis in het begin zo wat races doet.
Ja, dat verschilt per wagen. In de settings kun je de algemene FFB wijzigen. Als je aan het rijden bent kun je met 2 en 8 (de pijl omlaag en omhoog op numpad) de FFB van die auto alleen wijzigen.

Als je niet bezweet uit uw stoel kruipt staat het niet hard genoeg 💪

Ja dat per wagen wel verschillen. Ook de caster instellingen hebben grote invloed op de zwaarte van de FFB vind ik.
Ik zet de ff een paar klikjes omhoog of omlaag tot van auto tot auto of setup tot setup zodat het ze allemaal ongeveer even sterk zijn

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten