algemene discussie | sim racing

Er is nu ook een serieuze korting op de QR2's ( base side versie)

"Thank you for your order with Fanatec!"​

Merci voor de tip! Het was 42,03 euro incl verzending.

Ik heb net de QR2 Base-side Type M besteld. Nu nog even reviews afwachten van dat nieuwe Monte Carlo Podium rally stuur, maar aan die prijs kon ik de QR2 niet laten liggen, ook al heb ik hem voorlopig nog niet nodig. Ik heb voor mijn DD1 het blauwe F1 stuur uit die "Podium racing wheel F1 bundle" en de CSL Elite Steering Wheel WRC. Maar ik speel opvallend veel meer rally dan eender welke andere soort race games dus dat Monte Carlo Podium rally stuurtje zal er ook wel eens van komen.

Welke base/stuur heb je het over?
De gratis QR is wss de QR1. Als je een CSL DD koopt kan je verder met de QR1.
Als je vandaag een DD1 koopt of een CS DD(+), dan moet je een QR2 wheelside hebben.
Voor de DD1 niet, denk ik. De qr2 zit er wel bij, maar volgens mij komt de qr1 gewoon gemonteerd er op.

Is uw DD2 aangekomen @HUSKE ? Al getest? Ik herinner mij nog toen ik mijn DD1 uit de doos nam en verschoot van de afmeting en nog meer van het gewicht.

Is iets na de middag aangekomen. Maar woensdag en dan zijn de kindjes er ook (waarbij er ene naar de kaakchirurg moest) en dus geen tijd gehad.
Heb de doos open gehad en eens eruit gehaald. Voor de rest nog geen tijd gehad tbh.

Is idd wel andere koek dan een CSL DD qua afmeting en gewicht.

Ah OK, ik vermoed dat het fanatec forum dan een beetje de klaagbank is want het zijn maar negatieve ervaringen die je daar ziet.

Kon me niet bedwingen. Heb de wheelbase aangesloten en dan geupdate. Dan QR2 vervangen (hoop dat dat goed zit :).).
Ondertussen hangt hij aan de rig, maar meer ook niet.

Aangezien ik vandaag verlof had, vandaag vlug getest.
Settings gelaten zoals op de CSL DD, maar daar valt niet mee te rijden.
DD2 FFB 65%, peak mode en ingame gain 65 is veel te sterk voor mij.

Staat nu op 42%, gain 65%. Volgens mij piekt die dan op 10,5Nm, of is dat holding 10,5Nm?
Voor mij is hij in ieder geval wel smooth genoeg, voel eigenlijk weinig verschil met de CSL DD op dat gebied... Heb er nu wel niet speciaal naar gezocht.

100% peak torque is goed om uw polsen te breken. Ik rijd op 90% met mijn WRC stuur (want dat is enkel in low torque mode) en op 75% met mijn F1 stuur (in high torque mode). Maar die 90% in RBR voelt véél harder en bruter dan die 90% in EA Sports WRC 23. Zeker in Kenya :)

Heb je dat usb stickje wel achteraan in de base gestoken?

100% peak torque is goed om uw polsen te breken. Ik rijd op 90% met mijn WRC stuur (want dat is enkel in low torque mode) en op 75% met mijn F1 stuur (in high torque mode). Maar die 90% in RBR voelt véél harder en bruter dan die 90% in EA Sports WRC 23. Zeker in Kenya :)

Heb je dat usb stickje wel achteraan in de base gestoken?

Jaja, Ik heb ook maar 42% ingesteld nu eh. Ik had getest op 60%, maar dan kan ik bij F3 in AM2 niet sturen. Dat is veel te sterk.
42% FFB in fanalab en 65% in game is goed.

Weet mijn tijden nietmeer op de CSL DD, maar tussen controller en DD2 zit op interlagos in een F3 wagen bijna 3 seconden tijdsverschil :).

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten