algemene discussie | sim racing

Mss is het een domme vraag, maar wat is het nut eigenlijk van die zware waardes zoals 20nM als je maar op de helft kan spelen?

Kort antwoord: detail.

Lang antwoord: als uw wheelbase maar 5 nm max torque heeft en je speelt op 90% dan heb je 4,5 nm ter beschikking. In die 4,5 nm moet die dan alles weergeven gaande van de kleinste oneffenheid in het circuit in een F1 spel tot de zwaarste heuvel in een rally spel. Er gaat in praktijk weinig verschil zijn tussen een curb een GT spel en een heuvel in een rally spel waarbij je even met uw wielen van de grond gaat.

Maar als je 10, 20 of nog meer nm ter beschikking hebt heeft die en veel breder spectrum van 10, 20,.... nm om de verschillen over te laten voelen.

Dat en @HUSKE moet nog wat spierballen kweken. Als een magere prei zoals mij van 65 kg ermee overweg kan zegt dat meer over hem dan over mij :D

Mss is het een domme vraag, maar wat is het nut eigenlijk van die zware waardes zoals 20nM als je maar op de helft kan spelen?
Stel u voor dat je uw muziek altijd op 60 decibels speelt.

Als je een goedkope geluidsinstallatie koopt die maar net tot die 60 decibel geraakt, gaat dat minder goed klinken dan een installatie die tot 100 decibel geraakt.

Jaja, Ik heb ook maar 42% ingesteld nu eh. Ik had getest op 60%, maar dan kan ik bij F3 in AM2 niet sturen. Dat is veel te sterk.
42% FFB in fanalab en 65% in game is goed.

Weet mijn tijden nietmeer op de CSL DD, maar tussen controller en DD2 zit op interlagos in een F3 wagen bijna 3 seconden tijdsverschil :).
Kunt ge in AMS2 ergens zo'n overlay van de FFB opzetten? Laat uw ingame FFB zakken tot je daar niet clipped (100% niet aanraakt) en dan in Fanalab uw goesting doen.
Iedere game is helaas anders kwa clipping levels. Bij ACC kun je boven 40% al clipping hebben.
iRacing hanteert dan weer andere ratio's voor FFB, maar meestal pak ik 50/25Nm. Wat eigenlijk 50% is en dan clipped het net niet. In Simcube Truedrive staat het dan op 80-85% geloof ik (20-21,5Nm holding torque). En ja, als ik over de Nordschleife of Bathurst aan het knallen ben, kan ik m'n poten goed zeer doen als ik m'n stuur niet goed vast heb. Maar das net het plezante. In de echt krijgen die ook klappen als ze door de putten scheuren.
Ik kan me wel herinneren dat ik veel lager gestart ben en iedere 2-3 weken mijn FFB een beetje omhoog deed.
Dat je meer dynamiek hebt en 10Nm is niet zo hoog hoor. Int begin wel maar eens je het wat gewend bent, ga je meer willen.
Das zoals op de autostrade rijden. Ge moogt maar 120km/h rijden, maar als uw auto 200km/h aankan, zal het allemaal wat vlotter gaat om te hernemen, in te voegen, ... i.p.v. met een auto'ke die maar 90 of 120km/h als top snelheid heeft.

Welke mount hebben de dd-gebruikers hier? Een fanatec dd-mount of een gewone standaard plate?

Ga morgen mijn tr160 bestellen maar twijfel een beetje voor m'n toekomstige de+

Welke mount hebben de dd-gebruikers hier? Een fanatec dd-mount of een gewone standaard plate?

Ga morgen mijn tr160 bestellen maar twijfel een beetje voor m'n toekomstige de+

Ik heb de wheelbase gewoon op wen plate staan. Heel mijn rig is 4mm staal, dat gaat echt nergens heen.

Gisterenavond 2 uur geraced in de SIM RIG (Formule 3 en porsche 911). Het was sowieso lang geleden, maar de ffb is naar gevoel gigantisch veel sterker. Het probleem dat als iemand mij raakt dat alle FFB wegvalt (clipping) is ook geheel weg. Zonder te controleren hoever de FFB uitslaat.

Na die 2 uur heb ik wel mijn seat moeten cleanen en douchen, ik was reeds goed bezweet :P.

Ik zou nog eens CSL DD willen proberen, denk dat de DD2 veel gedetailleerder is door het groter bereik, maar tegelijk ook wat 'rauwer'. Vind dat nu niet erg, vermoed dat in het echt het ook geen smooth sailing is op zo een racetrack.

Gisterenavond 2 uur geraced in de SIM RIG (Formule 3 en porsche 911). Het was sowieso lang geleden, maar de ffb is naar gevoel gigantisch veel sterker. Het probleem dat als iemand mij raakt dat alle FFB wegvalt (clipping) is ook geheel weg. Zonder te controleren hoever de FFB uitslaat.

Na die 2 uur heb ik wel mijn seat moeten cleanen en douchen, ik was reeds goed bezweet :p.

Ik zou nog eens CSL DD willen proberen, denk dat de DD2 veel gedetailleerder is door het groter bereik, maar tegelijk ook wat 'rauwer'. Vind dat nu niet erg, vermoed dat in het echt het ook geen smooth sailing is op zo een racetrack.
Dat rauwe gevoel kun je er wel een beetje minder krijgen door met de settings te spelen in Fanalab. Weet niet welke filters je nu allemaal ter beschikking hebt. Maar 10-15% damping is toch wel nodig. En interpolation zet je ook best op, al weet ik niet meer of dat in standjes was of in procenten.

Heb je bij Fanatec ook een slew rate limiter? Dan doet ook nog veel.

"Your estimated wait time is 23 minutes."

Ik ben wel eens benieuwd wat de aanbieding is dat het opeens zo druk is op de site. Morgen op cybersecurity websites: "Simracers ddos simracing hardware vendor" ;-)

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten