algemene discussie | sim racing

Gisteren ook de review gezien, conclusie is dat de bases sterker aanvoelen dan de tegenhangers die met hetzelfde torque adverteren, de details heel goed zijn, geen cogging, wel 'hapering' als je stilstaand heel hard heen en weer beweegt (Fanatec claimed dit op te lossen in software).
Verder tov DD1/DD2 wss iets mindere build quality en vooral dat daar geen sleepring inzit, maar wel beter in de rest, niet kijkende naar max torque dan. DIe sleepring kan niet anders dan over tijd minder accuraat te zijn, maar sleepringen gaan over het algemeen wel lang mee.

Buiten de extra torque en de PS5 compatibility brengt de CS DD+ niets bij en hij zou voor de CS DD gaan.

Het voordeel dat Fanatec wel lijkt te hebben is goedkopere sturen. Bij Simagic bijvoorbeeld moet je al snel 630 euro tellen voor de simpele versie van hun Formula stuur. De Clubsport Formula V2.5 is 350 euro.

Dus als je naar combo's gaat kijken:

Clubsport DD (12NM) + Formula V2.5 = 1050 euro
Simagick Alpha Mini (10NM) + FX Formula = 1260 euro
Simagic Alpha (15NM) + FX Formula = 1580 euro

Moza is wel competitief, R12 + KS Steering wheel = 960 euro, maar ik vind dat stuur echt gatlelijk.

Dat is wel een zeer scherpe prijs
waaruit ge ook kunt afleiden dat die in zeer korte tijd vervangen zal worden he.
Maar ook die DD1, dat is 300€ korting bovenop het feit dat die al 200€ in promo stond he. Als er heel de week van dit soort promo's gaan komen, gaan ze terug naar een heel stevig marktaandeel gaan

@DarK-OnE , @MorGo7h

Help eens? De DD2 voor 800€ kopen en later eventueel upgraden naar een nieuwe podium (ging ik sowieso doen).

Of toch de order van de cs Dd+ behouden?
Of mijn DD1 overkopen voor 500€ en ik koop de DD2? :)

Die DD2 is 25nm peak torque wat wel erg fijn is . Ik heb nu zelf 20nm peak torque en zou niet meer minder willen. Maar dat is wel peak torque. Die nieuwe ClubSport DD+ zat op 15nm consistent torque. Ik heb oprecht geen idee wat het consistent torque van de DD1 en DD2 is maar ik denk niet dat het ver van die 15nm gaat liggen.

Met die DD2 ga je wel sneller terug kunnen gamen, maar of dat 800 euro waard is betwijfel ik. Ik zou 't niet doen eerlijk gezegd. Die DD1 en DD2 zijn ook al enkele jaren op de markt ondertussen. Ik zou de order voor die DD+ behouden.

Ik zou een simpele Logitech G29 kopen als ik u was en daar een beetje mee spelen tot uw DD+ binnen is. En dan die G29 verkopen met relatief weinig verlies.

Laatst bewerkt:
@DarK-OnE , @MorGo7h

Help eens? De DD2 voor 800€ kopen en later eventueel upgraden naar een nieuwe podium (ging ik sowieso doen).

Of toch de order van de cs Dd+ behouden?
Dat is geen slechte prijs. Ik heb die base gehad en mij een jaar goed mee geamuseerd. 20Nm holding torque is meer als genoeg.
Het gaat sowieso beter zijn als de CSL DD die je had. De CS DD+ heeft natuurlijk nieuwere features. En die slew rate is vaag. Beter dan andere merken, maar ook beter dan een DD2?

Wanneer zou je uw DD+ krijgen? Want als je lang moet wachten en de winter is al halverwege, dan is het ook wel iets waard dat je gewoon volgende week terug kunt racen.

Dat is geen slechte prijs. Ik heb die base gehad en mij een jaar goed mee geamuseerd. 20Nm holding torque is meer als genoeg.
Het gaat sowieso beter zijn als de CSL DD die je had. De CS DD+ heeft natuurlijk nieuwere features. En die slew rate is vaag. Beter dan andere merken, maar ook beter dan een DD2?

Wanneer zou je uw DD+ krijgen? Want als je lang moet wachten en de winter is al halverwege, dan is het ook wel iets waard dat je gewoon volgende week terug kunt racen.

Ten vroegste tegen eind december…
Daarmee, kan later nog switchen als ik dat echt wil. Veel meer verlies op de DD2 ga ik niet maken wss.

Ten vroegste tegen eind december…
Daarmee, kan later nog switchen als ik dat echt wil. Veel meer verlies op de DD2 ga ik niet maken wss.
Hmmm, dan zou ik wel de gok durven wagen want met mogelijks nog wat vertraging rond de feestdagen, heb je niet kunnen rijden in uw verlof. Zeker omdat er ook een QR2 bij is.

Slew rate van Cs DD is dubbel van DD1/DD2
Jammer dat geen cijfers van zijn om eens te vergelijken met m'n Simucube 2. Maar ik moet wel zeggen dat mijn slew rate maar op 1/4e van het maximum staat. Dat geeft een minder robotisch gevoel en iets beter te controleren. Dus hoge slew rate is niet persee goed. Wel is het natuurlijk mooi als die hoog is en je zelf kunt fine tunen door die lager te zetten. Maar bij Fanatec kan/kon dit niet.

Jammer dat geen cijfers van zijn om eens te vergelijken met m'n Simucube 2. Maar ik moet wel zeggen dat mijn slew rate maar op 1/4e van het maximum staat. Dat geeft een minder robotisch gevoel en iets beter te controleren. Dus hoge slew rate is niet persee goed. Wel is het natuurlijk mooi als die hoog is en je zelf kunt fine tunen door die lager te zetten. Maar bij Fanatec kan/kon dit niet.

Heb de DD2 maar besteld. Dan kan ik al spelen.
Zal volgens jaar wel zien wat ik doe. Zoals @anders zegt, veel verlies ga ik er nooit op maken. Bij nader inzien heb ik mss ook een QR2 moeten bijbestellen nog voor een volgens stuur.

Voorlopig laat ik mijn CS DD+ pre-order staan.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten