algemene discussie | sim racing

Een belt klikt niet, dat zijn de gear drive
Deze zijn een combinatie van beide. Daarmee heb ik geen idee of je dat klikken nog goed voelt of niet bij dit stuur.

Langs de andere kant is een fanatec ready to race ook wel nice. Moest er een 100€ afgaan met black friday al zal dat ijdele hoop zijn.

Deze zijn een combinatie van beide. Daarmee heb ik geen idee of je dat klikken nog goed voelt of niet bij dit stuur.

Langs de andere kant is een fanatec ready to race ook wel nice. Moest er een 100€ afgaan met black friday al zal dat ijdele hoop zijn.
Goh, na de promo van vandaag, denk ik dat er nog wel stevige promo's gaan volgen hoor.

Ik denk niet dat iemand die dd2 had zien aankomen.

Goh, na de promo van vandaag, denk ik dat er nog wel stevige promo's gaan volgen hoor.

Ik denk niet dat iemand die dd2 had zien aankomen.
Ga die start to race toch eens in de gaten houden. Want had daarover gekeken op hun site en ik wou eerst een thrustmaster tx kopen, maar voor die 80€ extra heb je bij fanatec een DD.

Ga die start to race toch eens in de gaten houden. Want had daarover gekeken op hun site en ik wou eerst een thrustmaster tx kopen, maar voor die 80€ extra heb je bij fanatec een DD.
Ja, die bundles zijn momenteel enorme value for money. En ik zie ze nog wel een extra korting geven op zo'n bundle aangezien de verkoop van de CSL DD dreigt stil te vallen met de komst van de CS DD

Ja, die bundles zijn momenteel enorme value for money. En ik zie ze nog wel een extra korting geven op zo'n bundle aangezien de verkoop van de CSL DD dreigt stil te vallen met de komst van de CS DD
Wat is het verschil tussen deze :

tov deze :

Omdat er bij die eerste 2 staat pas beschikbaar vanaf 27 november, is dat misschien de toekomstige black friday actie versie van fanatec?

Ik zie niet direct in wat de meerwaarde is van die ClubSport Universal Hub V2 for Xbox. Dat is toch bijna hetzelfde als een stuk van het stuur. Maar zodanig veel kostprijsverschil in de sturen zag ik nu ook weer niet om te zeggen van als je dat koopt.

De bovenste hebben csl sturen, die zijn perfect geschikt voor de 5-8Nm csl dd. Maar eens je wilt upgraden van wheelbase, blijven die sturen uw wheelbase beperken tot 8Nm max.

De onderste dus clubsport sturen, die kunnen wel high torque aan. Van beide kan je de wheelrim veranderen, dus enkel de vorm is anders in de set.

Pff twijfel nog altijd om 3000€ neer te leggen of gewoon de TGT2 (kost met 350€) aan te schaffen.. Kan ik maandag verder gamen... Vraag me alleen af of die even snel last heeft van fading ffb...

Eens gekeken op Fanatec:
Clubsport DD+ 999,95€
Clusport steering wheel F1 219,95€
QR2 Wheel side 99,95€
Clubsport Pedals 399,95€
Totaal: 1719,80€

Denk dat dit zowat de topset is voor een PS5, toch prijzig... Of zie ik iets over het hoofd?
Want moet de tr160 er nog bijkopen ook
Dit eventueel + rig van trackracers. Is ruim gerekend 3000€.

Als je voor de cslelite V2 pedalen gaat (nu 200), spaar je 200 uit.
De rem van de csl v2 is beter dan de cs V3 volgens de reviews.
Intressant, misschien dat ik die wel ga upgraden. Ik heb nu de CSL LC bundel die nieuw evenveel kost. Als ik die nog 2e hands kan verkopen, valt dat qua prijs nog mee qua upgrade.

Wat is het verschil tussen deze :

tov deze :

Omdat er bij die eerste 2 staat pas beschikbaar vanaf 27 november, is dat misschien de toekomstige black friday actie versie van fanatec?

Ik zie niet direct in wat de meerwaarde is van die ClubSport Universal Hub V2 for Xbox. Dat is toch bijna hetzelfde als een stuk van het stuur. Maar zodanig veel kostprijsverschil in de sturen zag ik nu ook weer niet om te zeggen van als je dat koopt.
Wat me opvalt aan je links is dat ze naar de us website gaan en daar heb je de optie pay in 4 met PayPal. Op dezelfde sturen op de EU site staat dit er niet bij.
Iemand die weet of dit eigenlijk ook kan hier?

Mijn verlanglijst wijzigt met het uur.
Advies geven mag :)

Mijn t300 zal niet meer te fixen zijn vrees ik.

Ofwel upgrade ik alles naar fanatec voor 1800€ met nieuwe dd+ & rig tr160 van 1000€. Huidige Playseat is te brak voor die kracht. Deze setup is dan goed voor komende 25 jaar hoop ik.

Ofwel toch de direct leverbare de met 8 nm.. is ongeveer 400€ goedkoper en sneller leverbaar.

Ik zou denken om toch het eerste te doen, vrees dat ik het mij achteraf zou beklagen..

Initieel dacht ik enkel men base te vervangen maar zou dan ineens nieuw Ferrari stuur willen ipv men huidig 😁

Qua rig ben ik overtuigd van TR160, weet wel niet waarom de standaard wheelplate minder goed is dan dd-mount?
Lijkt me toch allemaal vrij stevig...

Laatst bewerkt:
Mijn verlanglijst wijzigt met het uur.
Advies geven mag :)

Mijn t300 zal niet meer te fixen zijn vrees ik.

Ofwel upgrade ik alles naar fanatec voor 1800€ met nieuwe dd+ & rig tr160 van 1000€. Huidige Playseat is te brak voor die kracht. Deze setup is dan goed voor komende 25 jaar hoop ik.

Ofwel toch de direct leverbare de met 8 nm.. is ongeveer 400€ goedkoper en sneller leverbaar.

Ik zou denken om toch het eerste te doen, vrees dat ik het mij achteraf zou beklagen..

Initieel dacht ik enkel men base te vervangen maar zou dan ineens nieuw Ferrari stuur willen ipv men huidig 😁

Qua rig ben ik overtuigd van TR160, weet wel niet waarom de standaard wheelplate minder goed is dan dd-mount?
Lijkt me toch allemaal vrij stevig...
Die sidemounts zorgen ervoor dat uw krachten op een volledig profiel uitkomen, terwijl die vlakke plaat anders die kracht moet opvangen. Maar of je dat verschil gaat voelen ...

@C-Raz : Mijn DD1 staat op een vlakke plaat op mijn GT1-Evo. Die plaat is 7-8mm dik ofzo. Daar merk je niks van. Die staat muurvast.
Zie http://ellende.eu/sim/sim1.jpg Behalve dat die plaat ook dik is is die ook erg breed dus die kracht wordt sowieso over de lengte van het alu profiel verdeeld.
Als het budget het toelaat zou ik ineens voor het zware stuur gaan. Vraag maar eens aan @HUSKE hoe lang hij reed met zijn 8 nm stuur ... :) Maar goed, iedereen zijn budget is anders uiteraard.

Ik heb daarnet nog even EA Sports WRC 23 gespeeld. Vol trots meermaals een parcous gereden tot ik een top 50 tijd op het leaderboard had zonder één seconde penalty. Toen bleek dat ik nog 1min 30sec van de snelste tijd verwijderd ben. Met een tijd van +- 10:30 op dat parcours moet ik dus nog meer dan +- 14% sneller! Dat lijkt echt hopeloos maar we geven niet op!
Ik geniet echt van EA Sports WRC 23. Het kan niet tippen aan RBR qua handling maar als sensatie steekt het Dirt Rally 2.0 wel voorbij, vind ik.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten