algemene discussie | sim racing

Bedankt voor feedback.
Zal wel gewoon voor de 160 gaan, verschil is eigenlijk te klein om er over te twijfelen. Op de site staat 40 uur om te monteren, ook lichtjes overdreven denk ik dan.
40u is fel overdreven ja. Ik ben een hele zaterdag + zondag bezig geweest met mijn totale rig: GT1-Evo + triple monitor stand + gamepc ineen knutselen op basis van onderdelen + win11 erop (Windows installaties voelen echt zo 1997 aan, wat een drama) + schermen ophangen + stoel monteren + wheelbase en pedalen monteren + kabels netjes wegwerken. 40u? Nee. Maar een werkdag mag je wel rekenen.

Haha ongeduldige :)

Koop u toch zo’n (tweedehands?) G29? Dan kun je er al van genieten. Over een paar weken verkoop je die toch terug voor dezelfde prijs.

Ik heb zelf 9 (ja echt) 32” 4K schermen in huis: 2 op m’n privé bureau, 2 op m’n werkbureau, 3 op m’n sim en 2 op m’n vriendin haar bureau.

Het verschil tussen 27” en 32” is volgend mij ook verwaarloosbaar bij 3 schermen.

Zo kan je bezig blijven. Het is nog een maandje en de kinderen hebben serieus veel toetsen nu voor het aanstaande rapport. Weet dus ook zonder stuur wat doen.

Kan ik nu er mee spelen om de settings goed te krijgen. AM2 bvb is wel een lastige om het beeld mooi te laten doorlopen. Er zit nog een kleine hoek tussen de beelden bvb. Maar heb op een YT video gezien dat je wel de breedte van de monitor mag meten, maar de hoogte moet berekenen aan de hand van die breedte en de resolutie ipv meten.

Dat is sowieso geen exacte wetenschap vind ik. Ik gebruik die FOV calculator als richtlijn maar lang niet elk spel staat exact afgesteld zoals daar berekend wordt.

Dat is sowieso geen exacte wetenschap vind ik. Ik gebruik die FOV calculator als richtlijn maar lang niet elk spel staat exact afgesteld zoals daar berekend wordt.

Nee idd, heb het bijna goed, nog een kleine hoekcorrectie.
Had het niet gedacht, maar het helpt wel. Je kan de apex veel eerder zien, zien of er iemand langst zit, spiegels gebruiken... Gaat echt veel leuker zijn als alles klaar is.

Gisteren door gebruik aan geluid mijn koptelefoon eens aangedaan tijdens racen. Je hoort dan ook wel meer, zaken zoals wanneer de bodemplaat de grond raakt heb ik gisteren voor het eerst gehoord...
Maar die moet ik ook nog vervangen, ik heb een Bose NC700 (voor de duplex spraak ivm calls) maar die hapert soms in game precies. Terwijl de PC toch zeer dichtbij staat.

Nee idd, heb het bijna goed, nog een kleine hoekcorrectie.
Had het niet gedacht, maar het helpt wel. Je kan de apex veel eerder zien, zien of er iemand langst zit, spiegels gebruiken... Gaat echt veel leuker zijn als alles klaar is.

Gisteren door gebruik aan geluid mijn koptelefoon eens aangedaan tijdens racen. Je hoort dan ook wel meer, zaken zoals wanneer de bodemplaat de grond raakt heb ik gisteren voor het eerst gehoord...
Maar die moet ik ook nog vervangen, ik heb een Bose NC700 (voor de duplex spraak ivm calls) maar die hapert soms in game precies. Terwijl de PC toch zeer dichtbij staat.
AMS2 heb ik nog niet gespeeld, maar naast de juiste breedte, hoek en bezels width, is ook de hoogte waarmee je voor uw schermen zit belangrijk. Bij iRacing is er een functie shift horizon waarmee je op het einde alles fijn regelt tot dat de vangrail mooi rechtloopt tijdens het rijden als je niet in het midden van uw schermen zit. Je moet maar eens uw hoofd naar boven en beneden doen tijdens het rijden en naar de vangrail kijken die overgaat tussen 2 schermen. Je zult die zien knikken. Ik weet niet hoe het in AMS noemt, maar wellicht is dat ook nog beter te krijgen.

En met koptelefoon race/game ik altijd. Je hoort daarmee altijd meer details dan met speakers vind ik. Ne goeie Sennheiser + modmic is hemels.

Ik race ook uitsluitend met een 7.1 koptelefoon. Daar hoor je echt de auto's rond u, de curb links of rechts,...
No offence, maar dat is marketingbullshit he.
1) de .1 slaat op een subwoofer. Er zit geen subwoofer in uw hoofdtelefoon
2) Je hebt hoogstwaarschijnlijk een koptelefoon met virtual surround. De kans zit er zelfs in dat die het stereosignaal neemt en daar een "surround laagje" bovenop plakt.
3) Als ge uw hoofd draait, dan draait het geluid mee...

Een stereo koptelefoon gaat u in praktijk hetzelfde effect geven, het geluid in games is gemixt om hetzelfde effect te geven (link en rechts is gewoon stereo, achter en voor u gaat over het volume).
Maar zolang het voor u werkt, is het goed natuurlijk he :)

No offence, maar dat is marketingbullshit he.
1) de .1 slaat op een subwoofer. Er zit geen subwoofer in uw hoofdtelefoon
2) Je hebt hoogstwaarschijnlijk een koptelefoon met virtual surround. De kans zit er zelfs in dat die het stereosignaal neemt en daar een "surround laagje" bovenop plakt.
3) Als ge uw hoofd draait, dan draait het geluid mee...

Een stereo koptelefoon gaat u in praktijk hetzelfde effect geven, het geluid in games is gemixt om hetzelfde effect te geven (link en rechts is gewoon stereo, achter en voor u gaat over het volume).
Maar zolang het voor u werkt, is het goed natuurlijk he :)
Natuurlijk is dat marketing bullshit. 90% van ALLE verkopen is marketing bullshit.
1) geen idee.
2) klopt.
3) idd.

En dan? Het is leuker dan een paar boxjes. En bovendien aangenamer voor mijn vriendin (ook al staat de sim in mijn bureau waar zij eigenlijk nooit komt).

Natuurlijk is dat marketing bullshit. 90% van ALLE verkopen is marketing bullshit.
1) geen idee.
2) klopt.
3) idd.

En dan? Het is leuker dan een paar boxjes. En bovendien aangenamer voor mijn vriendin (ook al staat de sim in mijn bureau waar zij eigenlijk nooit komt).
Jaja, headset algemeen: absoluut akkoord hoor.
Maar het 7.1 stukje is niet echt nodig. Ik heb een paar weken geleden via ibood een Epos H3Pro hybrid gekocht voor +-100€. Geweldige koptelefoon voor dat geld.

Als er iemand een heel goeie budget headphone zoekt: hier Ze zitten daar al een lange tijd op nog een stock die ze hebben liggen, kostte normaal 180€ en werd zelfs voor die prijs heel positief ontvangen.

Stereo zou al goed zijn, weet niet waarom de Bose hapert. Het is wel bluetooth en geen wifi, mss is dat gewoon niet geschikt om te gamen.
Kan hem ook bekabeld aansluiten, maar dat is helemaal van de zotte.

Stereo zou al goed zijn, weet niet waarom de Bose hapert. Het is wel bluetooth en geen wifi, mss is dat gewoon niet geschikt om te gamen.
Wij hebben die koptelefoon hier ook liggen, en op zich zou dat gewoon moeten werken hoor. Ik vermoed dat het eerder de drivers van uw bluetooth ofzo gaan zijn.
Maar dat is een hel om te troubleshooten

Ik heb heel bewust een bekabelde koptelefoon genomen. Ik wil niet beginnen met die constant te moeten opladen en Bluetooth onder Windows is al sinds dag 1 een ellende. Die simPC is mijn enige Windows hier in huis en ik was al vergeten wat voor een drama het eigenlijk is.

Voor gamen gebruiken ze meestal een 2.4GHz koptelefoon met zo'n base station omdat het minder latency heeft. Bluetooth probeert toch iets of wat te bufferen dacht ik. Heb je de optie om uw koptelefoon met een kabeltje te verbinden? Zo doe ik het als ik in de bureau eens wil gamen. Aan de rig zit m'n Sennheiser met zip ties vast, dus geen zin om dat elke keer los te maken als ik eens op de andere PC wil gamen.

Voor gamen gebruiken ze meestal een 2.4GHz koptelefoon met zo'n base station omdat het minder latency heeft. Bluetooth probeert toch iets of wat te bufferen dacht ik. Heb je de optie om uw koptelefoon met een kabeltje te verbinden? Zo doe ik het als ik in de bureau eens wil gamen. Aan de rig zit m'n Sennheiser met zip ties vast, dus geen zin om dat elke keer los te maken als ik eens op de andere PC wil gamen.

Die Bose heeft een 2,5mm jack aansluiting, dus dat kan wel.

Bedankt voor feedback.
Zal wel gewoon voor de 160 gaan, verschil is eigenlijk te klein om er over te twijfelen. Op de site staat 40 uur om te monteren, ook lichtjes overdreven denk ik dan.
Ik heb de 160 en ben echt wel tevreden. Alleen de montage was een pain in the ***. Heeft bij mij 4 avonden geduurt eer het in elkaar stond. 😆 Er was ook geen handleiding bijgeleverd en diegene die ik online terug vond, was blijkbaar niet de juiste. In eerste instantie dacht ik dat de helft niet geleverd werd, maar na contact op te hebben genomen met de klantenservice vertelde ze mij dat ik een foute handleiding had en hebben ze mij de juiste doorgestuurd.

Wat ik wel kan aanraden zijn de wieltjes, want van zodra de rig in elkaar staat, is deze zeer moeilijk te verplaatsen. Daarnaast zijn er ook geen vijzen geleverd om stuur en pedalen op de plates te monteren.

Ik heb de 160 en ben echt wel tevreden. Alleen de montage was een pain in the ***. Heeft bij mij 4 avonden geduurt eer het in elkaar stond. 😆 Er was ook geen handleiding bijgeleverd en diegene die ik online terug vond, was blijkbaar niet de juiste. In eerste instantie dacht ik dat de helft niet geleverd werd, maar na contact op te hebben genomen met de klantenservice vertelde ze mij dat ik een foute handleiding had en hebben ze mij de juiste doorgestuurd.

Wat ik wel kan aanraden zijn de wieltjes, want van zodra de rig in elkaar staat, is deze zeer moeilijk te verplaatsen. Daarnaast zijn er ook geen vijzen geleverd om stuur en pedalen op de plates te monteren.
Al die rigs zijn toch gewoon op dezelfde manier in elkaar te steken?
eerst de kader op de grond, dan de rail seats en de opstaande profielen en dan de pedal-plate en wheel-plate?

Allé, ik heb ook al filmpjes gezien die aangeven dat je er uren aan bezig bent, maar als ik snel reken is er voor een 160 profiel stand maximum zo'n 70 vijzen vast te draaien, maar het lijkt me nu toch echt geen rocketscience?

Nu, de mijne zal 1 van de dagen in elkaar gestoken worden, ik zal laten weten hoeveel tijd ik verscheten heb :D

Vandaar dus de 40h om in elkaar te steken :p

Ik heb hier net iets gerealiseerd.
CSL DD
+ V3 Pedals
+ Stuur
= 800€

Clubsport DD
+ V3 Pedals
+ Stuur
= 1300€

Nu, Een CSL DD staat op marktplaats aan 250€

Dus dat eerste pakket kopen, CSL DD verkopen aan 250€ en Clubsport DD aan 699€ kopen => 50€ minder dan het 2e pakket...

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten