algemene discussie | sim racing

Mbt de tripple monitor stand.
Volgens mij is die vesa vario mount included tegenwoordigen en vandaag kost die 360 euro.
Is het dan nog steeds een slechte deal? Trek daar 90 euro vanaf en je zit op 270 euro voor de profielen en toebehoren.

Volgens mij is die vesa vario mount included tegenwoordigen en vandaag kost die 360 euro.
Is het dan nog steeds een slechte deal? Trek daar 90 euro vanaf en je zit op 270 euro voor de profielen en toebehoren.

Is gewoon goeie prijs hoor. Zal diy niet veel goedkoper uit komen.
Enkel verzendingskosten gaat u wss wat tegen steken

Dat is nu idd de combinatie: monitor stand + vesa vario mount. Ze zijn nu ook in dat typische "Sim-Lab blauw" zie ik. Die van mij zijn zwart-rood.

Toen ik m'n Sim-Lab triple monitor stand kocht waren die Vesa Vario mounts bij hen uitverkocht. Ik heb die toen besteld bij biesheuvel.nl voor 99 euro incl verzendingkosten. Ik had al enkele onderdelen voor mijn Mini besteld bij biesheuvel.nl dus ik had er wel vertrouwen in.

https://sim-lab.eu/products/vario™-vesa-adapter-kit-monitor-mounting-sim-racing voor meer info en de installatie handleiding vind je op https://www.biesheuvel.nl/media/product_attachments/v/a/varioschematics-c8be.pdf

Houd er aub rekening mee dat uw scherm ook aansluitingen heeft. Er is minstens een stroomkabel maar ook een DP of HDMI kabel nodig. Bij mijn schermen zaten 3 te korte DP kabels. Ik heb er toen 3 gekocht van 3m. Let erop dat je DisplayPort 1.4 koopt met een throughput die hoog genoeg is. "DisplayPort 1.4, however, takes things a much greater step further. It supports 1440p resolution up to 240Hz and even 4K at up to 120Hz. It also supports 5K resolution at up to 60Hz, and even 8K resolution at 30Hz. DisplayPort 1.4 has a maximum total bandwidth of 32.4Gbps and a maximum total data rate of 25.92 Gbps."

Probeer er ook op te letten dat de alu profielen van uw monitor stand niet net de DP of stroomkabel in de weg zitten, anders moet je nog van die irritante L-vorme verloopstukjes bestellen.

@DarK-OnE , de kabels zal ik zien als ik alles thuis heb. De aansluitingen zitten wat verzonken, maar redelijk ter hoogte van het profiel, maar tussen monitor en profiel zelf zit precies ook een 3-tal centimeter. Dus mogelijks geen L-shape stekkers nodig.

1 scherm moet vermoedelijk via HDMI? Heb hier lange HDMI 2.1 kabels liggen die wel zullen voldoen. Misschien kan ik 1 bijgeleverde DP kabel ook gebruiken, maar de achterste monitor zal altijd te ver staan vermoed ik. Heb toch geen wheelbase, dus heb tijd genoeg om alles te installeren.

Kan je eens meten hoelang een profiel voor een zijmonitor is? Dan kan ik eens uitmeten hoeveel plaats ik nodig heb.

@DarK-OnE , de kabels zal ik zien als ik alles thuis heb. De aansluitingen zitten wat verzonken, maar redelijk ter hoogte van het profiel, maar tussen monitor en profiel zelf zit precies ook een 3-tal centimeter. Dus mogelijks geen L-shape stekkers nodig.

1 scherm moet vermoedelijk via HDMI? Heb hier lange HDMI 2.1 kabels liggen die wel zullen voldoen. Misschien kan ik 1 bijgeleverde DP kabel ook gebruiken, maar de achterste monitor zal altijd te ver staan vermoed ik. Heb toch geen wheelbase, dus heb tijd genoeg om alles te installeren.

Kan je eens meten hoelang een profiel voor een zijmonitor is? Dan kan ik eens uitmeten hoeveel plaats ik nodig heb.
Vergis u daar niet in: een DP kabel heeft een hard stuk plastic en daarna het begin van de kabel die je best ook niet direct 90° plooit of je zet teveel kracht op die connector zelf. Ik heb hier zelf van die DP L-vormige verloopstekkertjes moeten kopen.

Hier zijn de 3 schermen verbonden via DP. Een eventuele vierde scherm zou nog via HDMI kunnen..

Edit: @HUSKE Je moet niet letten op de lengte van de zijarmen maar van uw schermen op zich. Die komen verder dan die zijarmen. De zijarmen zijn elk 59 cm lang. De achterste arm is 121 cm breed. Een 32" scherm is 71,5 cm dus dat mottige alu profiel zie je niet als je in uw stoel zit. Met die Vario Vesa mounts zit er amper 2,3 cm tussen uw scherm en de Vario Vesa mount. Dat is echt weinig voor een DP stekker of stroomkabel.

Van het meest linkse tot het meeste rechte hoek (linkerbovenhoek linkse scherm tot rechterbovenhoek rechtse scherm) is de afstand hier 165 cm.
hI04IAo.jpg

Behold, my Gimp skills :) Verre van perfect, verre van correct op schaal, verre van onder de correcte hoek getekend, maar het idee is wel duidelijk hoop ik.

Laatst bewerkt:
Hopelijk wel HDMI 2.0 dan, anders ga je de goeie refresh rates niet halen ;)

Full HDMI 2.1. Kan 4k@120Hz, dus 1440p @240Hz volgens de spec. Monitoren zijn 165Hz, maar vermoed dat die ook wat lager kunnen.

Van het meest linkse tot het meeste rechte hoek (linkerbovenhoek linkse scherm tot rechterbovenhoek rechtse scherm) is de afstand hier 165 cm.
hI04IAo.jpg

Behold, my Gimp skills :) Verre van perfect, verre van correct op schaal, verre van onder de correcte hoek getekend, maar het idee is wel duidelijk hoop ik.

Ik kwam berekend ook 160cm uit voor 27". Heb eht moeten tekenen in sketchup om te zien waar ik mis zat. Ik had de schermen in een hoek van 125 graden gezet ipv 55 graden in mijn berekening. Dus mijn uitkomsten waren juist, maar de orientatie van het scherm niet.
Mijn wiskunde is duidelijk beter dan mijn 3D inzicht...
Een 27" scherm is 61,4cm lang, dus normaal steken de profielen dan net niet uit.

27" zou op ongeveer 133 cm moeten uitkomen, wat overeenkomt met mijn berekening (maar dan omgekeerd).
Tnx for the effort!

53329422620_9ddf1c800c_z.jpg

Laatst bewerkt:
Kon het niet laten en de schermen uitgepakt en op mijn bureau gezet. Toen ik er eentje uitpakte vond ik het klein (werk zelf op een 32” 4k scherm). Maar eens ze er alle 3 stonden was dat gevoel weg.

Na wat strubbelingen AM2 aan de praat gekregen in tripple monitor setup, dat is gewoon vet… Met 2-3 in een bocht gaan geeft zoveel meer overzicht en een kick. Het is totaal anders rijden.
Voorlopig ga ik het laten staan op de bureau, veel te leuk om terug weg te zetten, ookal moet ik AM2 met controller spelen. Mits wat hulp en AI op 90 lukt dat met auto’s die niet teveel power hebben.

Kon het niet laten en de schermen uitgepakt en op mijn bureau gezet. Toen ik er eentje uitpakte vond ik het klein (werk zelf op een 32” 4k scherm). Maar eens ze er alle 3 stonden was dat gevoel weg.

Na wat strubbelingen AM2 aan de praat gekregen in tripple monitor setup, dat is gewoon vet… Met 2-3 in een bocht gaan geeft zoveel meer overzicht en een kick. Het is totaal anders rijden.
Voorlopig ga ik het laten staan op de bureau, veel te leuk om terug weg te zetten, ookal moet ik AM2 met controller spelen. Mits wat hulp en AI op 90 lukt dat met auto’s die niet teveel power hebben.
Haha ongeduldige :)

Koop u toch zo’n (tweedehands?) G29? Dan kun je er al van genieten. Over een paar weken verkoop je die toch terug voor dezelfde prijs.

Ik heb zelf 9 (ja echt) 32” 4K schermen in huis: 2 op m’n privé bureau, 2 op m’n werkbureau, 3 op m’n sim en 2 op m’n vriendin haar bureau.

Het verschil tussen 27” en 32” is volgend mij ook verwaarloosbaar bij 3 schermen.

Laatst bewerkt:
Even korte vraag: heb nu t300 met tlcm pedalen. Dit alles op een Playseat.

Nu zou ik op termijn die nieuwe fanatec base willen kopen voor ps5.

Kom ik toe met een tr120 of toch best 160? Vind het prijsverschil tussen beiden niet zo groot tbh. Vrees dat de krachten van fanatec te groot gaan zijn voor mijn Playseat.

En dan de dd-plate kopen of kan de fanatec-base evengoed op de standaard-plate? Zou het liefst in stappen upgraden zodat het minder opvalt bij m'n vrouw :)

Kom ik toe met een tr120 of toch best 160? Vind het prijsverschil tussen beiden niet zo groot tbh. Vrees dat de krachten van fanatec te groot gaan zijn voor mijn Playseat.

En dan de dd-plate kopen of kan de fanatec-base evengoed op de standaard-plate? Zou het liefst in stappen upgraden zodat het minder opvalt bij m'n vrouw :)
Al eens gedacht om uw vrouw te upgraden? Ze mag ook altijd met mijn vriendin eens bellen. Mijn vriendin zei gewoon "zolang dat ding niet in de living staat kan het mij niet schelen".

Even serieus nu: de TR160 is uiteraard nog steviger dan de TR120. Als je weet dat je nooit motion gaat toevoegen dan zou ik het houden bij de TR120. Ik ben bijna zeker dat die nieuwe Fanatec op de standaard base plat gaat passen. Je hebt het toch over die nieuwe 12nm of 15nm? Maar als je dat zeker wil weten moet je even de layouts van beiden opzoeken. Op https://trakracer.eu/products/tr120-racing-simulator-dc?_pos=1&_sid=b55eab12e&_ss=r kun je klikken op "MOUNT COMPATIBILITY" en dan zie je de volgende Fanatac bases ertussen staan:
  • Fanatec Elite, Clubsport, Podium DD1/DD2, CSL DD , Fanatec GT DD Pro and CSL Elite
  • Fanatec Clubsport DD and DD+
Dat lijkt dus wel te lukken ja. Als je echt 100% zeker zijn kun je Trak Racer even contacteren maar ik vermoed dat het wel lukt. Ik heb zelf de GT1-Evo van Sim-Lab en daar kon ik gewoon mijn DD1 op monteren.

Check even of je een shifter wil of niet.
Een tr120 met shifterarm kost nu 610€ een tr160 kost 653€. Dan is het verschil echt klein en zou ik voor de 160 gaan.
Als je geen shifter wil, zou ik voor de 120 gaan.

Maar... Ik ben uiteindelijk voor de GT omega prime gegaan ;)

Bedankt voor feedback.
Zal wel gewoon voor de 160 gaan, verschil is eigenlijk te klein om er over te twijfelen. Op de site staat 40 uur om te monteren, ook lichtjes overdreven denk ik dan.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten