Er zijn inderdaad hele sloten mensen die weinig / geen last hebben van de crisis. Alhoewel het leven duurder is geworden en er wss iets meer mensen met het water aan de lippen staan, zijn er nog genoeg die geld over hebben.
Maar daar dient dit topic niet voor.
Daarnet op 2e hands op eentje gereageerd dat zijn 2e hands prijs 120€ meer was dan de nieuwprijs en wat hij nu effectief als prijs verwacht.
De meesten willen precies alles verkopen maar aan dezelfde prijs die ze zelf betaald hebben, tja, zo werkt het natuurlijk niet.
Ik heb alles thuis 2de hands gekocht, alles was een dik jaar oud. Heb daar uiteindelijk de helft van de nieuwprijs van betaald.
Heb dan mijn CSL DD GT pro wheelbase verkocht voor 450 euro. Mijn teller staat dus op 950 euro voor:
- rseat b1 rig + gearshift holder (dat kost nieuw al meer, en dat slijt dus niet)
- Clubsport V3 pedalen
- Clubsport SQ V1.5 shifter
- Clubsport wheel V2.5X (F1 style wheel)
Je moet ge woon niet teveel bieden, het is niet dat ze er 2de hands makkelijk vanaf raken, want niemand geeft zoveel.
Ik hoop dat Fanatec wat doordoet met de clubsport DD+ want ik wil die in de plaats van een DD1. Heb geprobeerd een DD1 te kopen, maar die gast vroeg 875 euro ervoor. Dat is dus het probleem met 'oude' gear en promo's. Voor 125 euro meer krijg je de QR2 as er bij die 150 los kost, en voor nog eens 50 euro meer heb je een metalen QR2 wheelside erbij.
Dat is het probleem met 'oude' gear, dat moet je na de actie (zeker tijdens de actie) van Fanatec goedkoper verkopen of je blijft ermee zitten.
Voor 125 euro krijg je namelijk die as en 3 jaar garantie. En die as raak je wss wel kwijt.