algemene discussie | sim racing

Niet dat het de 500 eur niet waard zou zijn, maar zelf de 2dehands prijzen zijn zo absurd hoog.
Als je ziet dat ze nog heel veel vragen voor oude tech, dan kan je gewoon beter wat langer sparen voor die 5NM dd bundel.
Sommige vragen voor een G27 nog 200 euro, je hebt een T248 voor die prijs.
Dat is ook gewoon absurd he, mijn G25 kostte nieuw 150€...

Kzou dat nu toch niet 100 % durven zeggen na 2 jaar covid.
Heel veel mensen zitten niet meer zo stabiel, neem daarbij nog die oorlog van Oekraine met de gas prijzen.
Voedsel die duurder is geworden etc.
Dat is een ander topic.
Fanatec mikt met hun producten niet op de mensen die last hebben van de gasprijzen of hoge supermarktprijzen. Die mikken op mensen die zich kunnen permitteren om honderden euro uit te geven aan een stuurtje en pedalen. Dat geldt evengoed voor de andere merken van sturen, pedalen en wheelbases.

Dat wil niet zeggen dat gas of een gevulde winkelkar niet duurder geworden is of dat er geen mensen zijn die dat voelen in hun portefeuille. Maar Fanatec vist niet in die vijver om klanten te vangen.

Er zijn inderdaad hele sloten mensen die weinig / geen last hebben van de crisis. Alhoewel het leven duurder is geworden en er wss iets meer mensen met het water aan de lippen staan, zijn er nog genoeg die geld over hebben.
Maar daar dient dit topic niet voor.

Daarnet op 2e hands op eentje gereageerd dat zijn 2e hands prijs 120€ meer was dan de nieuwprijs en wat hij nu effectief als prijs verwacht.
De meesten willen precies alles verkopen maar aan dezelfde prijs die ze zelf betaald hebben, tja, zo werkt het natuurlijk niet.

Ik heb alles thuis 2de hands gekocht, alles was een dik jaar oud. Heb daar uiteindelijk de helft van de nieuwprijs van betaald.
Heb dan mijn CSL DD GT pro wheelbase verkocht voor 450 euro. Mijn teller staat dus op 950 euro voor:

- rseat b1 rig + gearshift holder (dat kost nieuw al meer, en dat slijt dus niet)
- Clubsport V3 pedalen
- Clubsport SQ V1.5 shifter
- Clubsport wheel V2.5X (F1 style wheel)

Je moet ge woon niet teveel bieden, het is niet dat ze er 2de hands makkelijk vanaf raken, want niemand geeft zoveel.

Ik hoop dat Fanatec wat doordoet met de clubsport DD+ want ik wil die in de plaats van een DD1. Heb geprobeerd een DD1 te kopen, maar die gast vroeg 875 euro ervoor. Dat is dus het probleem met 'oude' gear en promo's. Voor 125 euro meer krijg je de QR2 as er bij die 150 los kost, en voor nog eens 50 euro meer heb je een metalen QR2 wheelside erbij.

Dat is het probleem met 'oude' gear, dat moet je na de actie (zeker tijdens de actie) van Fanatec goedkoper verkopen of je blijft ermee zitten.
Voor 125 euro krijg je namelijk die as en 3 jaar garantie. En die as raak je wss wel kwijt.

Wie nog twijfelde aan een instapmodel heeft zopas een enorme kan laten schieten :unsure:
Was uiteraard op een wip uitverkocht, ik denk dat een werknemer van DVDOutlet iets gaat mogen uitleggen aan zijn baas.

1697729826293.png

Dat weet ik zo nog niet, ik heb zulke zaken nog weten gebeuren waarbij het artikel dan wel geleverd werd.
Nee aan deze prijs niet. Als die 180€ geafficheerd was dan had het gekund. Maar 21,99€ niet. Dan weet je als koper dat het niet kan, en waarschijnlijk 219,9€ moest zijn. De verkoper kan hier kosteloos de verkoopovereenkomst ontbinden.

Als ze die toch zouden leveren aan die prijs is het goodwill en imagoschade beperken. Want ze moeten dat niet doen aan die prijs.

Nee aan deze prijs niet. Als die 180€ geafficheerd was dan had het gekund. Maar 21,99€ niet. Dan weet je als koper dat het niet kan, en waarschijnlijk 219,9€ moest zijn. De verkoper kan hier kosteloos de verkoopovereenkomst ontbinden.

Als ze die toch zouden leveren aan die prijs is het goodwill en imagoschade beperken. Want ze moeten dat niet doen aan die prijs.
Als ze zoiets leveren aan zo'n prijzen, is het meestal omdat het verzonden is voordat ze het gezien hebben...

Leuk om te zien voor mij als Pérez-fan dat dit ook gereden is in een sim met de Fanatec Podium Racing Wheel F1 bundle (DD1 en dat knappe blauwe F1 stuur), in combinatie met de Clubsport V3 pedalen. Ik ga straks proberen zijn tijd te verbreken in mijn Red Bull Racing polo met dezelfde hardware :)

Als er iemand iets te koop zou hebben, laat maar weten hé.
Ik ben me aan het orienteren om een set te kopen om forza motorsport op xbox te kunnen spelen.
Zie door het bos de bomen niet meer momenteel maar alle voorstellen zijn welkom.
Max budget ongeveer 500euro.
Nieuw was ik aan het kijken naar de moza r3 set maar momenteel niet leverbaar.
Qua pedalen zijn dan blijkbaar de thrustmaster tlcm pedalen prijs/kwaliteit wel in orde.
Hoe verhouden de fanatec pedalen zich tov van de tlcm?

Ik ben me aan het orienteren om een set te kopen om forza motorsport op xbox te kunnen spelen.
Zie door het bos de bomen niet meer momenteel maar alle voorstellen zijn welkom.
Qua pedalen zijn dan blijkbaar de thrustmaster tlcm pedalen prijs/kwaliteit wel in orde.
Moza R3 is voor mij iets te duur voor wat het maar is.
Voor xbox kan je kijken naar TX stuur, is eigenlijk een T300 maar voor Xbox.

TLCM pedalen zijn echt gewoon enorm goed voor hun prijs.
Komen vaak in sale voor 179 euro, weinigen die eigenlijk te klagen hebben van die pedalen.

Over die Thrustmaster kan ik mij niet uitspreken, sorry, maar dat heeft KBE al goed gedaan.

Voor 479,85 euro plus wat shipping costs kijk je naar de Fanatec CSL DD Ready2Race McLaren Bundle for Xbox & PC. Dit is de 5 nm versie. Voor 30-40 euro bezorgt AliExpress u een voeding waardoor je daar 8 nm van maakt. Ik denk dat incl die voeding en shipping costs je net over de 500 euro zult zitten, maar onder de 550 euro.

Ik vind de Fanatec pedalen beter als de TCLM. Maar voor xbox moet je wellicht alles van hetzelfde merk hebben?
Tenzij er een adapter bestaat, ik heb wel 1 liggen waar ik Logitech pedalen kan aansluiten op mijn TM stuur.
Goed, als je voor TM pedalen gaat voor console, dan neem je TM stuur. Ga je voor Fanatec stuur, dan neem je Fanatec.

Daarom dat ik zo hou van racen op pc, nooit geen rekening houden met 1 eco system.

Ik moet inderdaad naar 1 merk gaan vermoed ik.
Ik wil ook gewoon plug en play en geen gedoe met mixed merken.
Moza afgevallen ten voordele van fanatec.
Als het nieuw aankoop wordt zal het dit worden waarschijnlijk.
Echter hoop ik 2dehands nog een interessante deal te vinden (fanatec, tm of iets anders) maar momenteel vragen ze wat teveel. Dan koop ik liever nieuw.
Zelfs een logitech g923 voor dik 100euro zou ik ook nog wel doen. Dat noem ik dan een koopje en dan zien we later wel weer verder. Maar daar vragen ze dus ook nog veel te veel voor vindt ik.

Ik moet inderdaad naar 1 merk gaan vermoed ik.
Ik wil ook gewoon plug en play en geen gedoe met mixed merken.
Moza afgevallen ten voordele van fanatec.
Als het nieuw aankoop wordt zal het dit worden waarschijnlijk.
Echter hoop ik 2dehands nog een interessante deal te vinden (fanatec, tm of iets anders) maar momenteel vragen ze wat teveel. Dan koop ik liever nieuw.
Zelfs een logitech g923 voor dik 100euro zou ik ook nog wel doen. Dat noem ik dan een koopje en dan zien we later wel weer verder. Maar daar vragen ze dus ook nog veel te veel voor vindt ik.
Black Friday afwachten, daar heb ik al veel G290 zien voorbij komen voor 140 euro nieuw prijs.
Soms ook eens 2de kans in de gaten houden van sommige winkels.

Die G293 is ook maar een gimmick met dat '' True Force '' gedoe.
Veel games ondersteunen dat niet, laat staan op console.

Is gewoon identiek als G920 eigenlijk, en dat scheelt wel een 40 a 60 euro.
Dus hou zeker die optie ook eens open.

Dan heb je ook nog T248 van TM, hybrid weel. Dat is gear en belt driven. Eigenlijk de opvolger van T150 / TMX hun budget sturen.
Is iets krachtiger ook, 3.4 nm en een T300 / TX is 3.9nm. Van kracht zijn deze bijna identiek, enkel gaat die TX gewoon wat '' smoother '' aanvoelen.
Het is ook wel pak duurder.

Staat momenteel 1 voor 249 euro nieuw op Amazon.
T248 linkje

Als ik een review wil van een stuur of pedalen, dan is deze guy gewoon de man.

Die G293 is ook maar een gimmick met dat '' True Force '' gedoe.
Veel games ondersteunen dat niet, laat staan op console.
Bij de G293 zou True Force inderdaad erg weinig voorstellen, maar op mijn Pro Wheel is dat redelijk indrukwekkend, zou niet meer zonder willen spelen, het voegt zoveel toe aan de beleving en ik voel het baanoppervlak in heel mijn stoel.

Heb nog wat gezocht en kan een t248 -50% voor 110euro vinden.
En dan 2dehands tlcm pedalen voor 140euro.
Lijkt me goei deal dan?

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K