algemene discussie | sim racing

IRacing is helaas de duurste, maar inmiddels mijn favoriet na vooral AC en ACC gereden te hebben.
Het kost wel wat, maar ik verleng jaarlijks mijn subscription op black Friday met korting.
Kwa auto’s en tracks zat ik het eerste half jaar aan 400euro denk ik. Daarna gaat het niet meer zo’n vaart omdat je al veel hebt. Nu koop ik af en toe nog eens iets om de 2-3 maand denk ik.
Vooral voor endurance racen vind ik iRacing erg goed. Op ACC verliep dat niet altijd van een leien dakje toen ik dat nog reed.

En simracen valt wel nog mee kwa prijs vind ik. Eens je alles hebt, ben je van de kosten vanaf. Tenzij je eens wil upgraden of er iets buiten garantie kapot gaat. Er zijn andere hobbies waarbij de maandelijkse kosten hoog blijven en nooit stoppen 😅

Niet enkel een subscriptie. Bovenop de subscriptie betaal je ook nog eens per auto en per track. Bij de subscriptie zitten een paar tracks en een paar auto's maar de standaard keuze is zeer beperkt. iRacing is echt heel indrukwekkend hoor. Die gaan echt met LiDAR scanners over circuits rijden om die tot in het kleinste detail na te kunnen maken. Elke curb is zoals in het echt, elke oneffenheid in de weg ook. Daarvoor betaal je natuurlijk. iRacing kan snel duur worden maar simracing is nu eenmaal een dure hobby.
Laughs in Sim Flying.

Sim racen is wissel geld tegen over vliegen.
Wat ik betaal aan 1 goeie vlieger, koop je een jaar sub van Iracing.

Edit : En te weten dat Iracing hun dingen dan nog 1 op 1 zijn met het echt. Dan vragen die echt niet veel voor een circuit en auto.
Vlieger kost tussen de 20 a 120 euro, en die zijn alvast niet 1 op 1.
Het enige bij Iracing dat je moet doen, is in bulk kopen voor een heel seizoen. Krijg je immense korting van, en dacht na 20 of 30 items, krijg je permament nog extra korting op je verdere aankopen.

Laatst bewerkt:
IRacing is helaas de duurste, maar inmiddels mijn favoriet na vooral AC en ACC gereden te hebben.
Het kost wel wat, maar ik verleng jaarlijks mijn subscription op black Friday met korting.

De prijs is 1 ding, maar het switchen tussen de verschillende SIMs is wat lastig. Elke SIM reageert net iets anders en wil eigenlijk bij 1 of 2 blijven.
Rij veel met de F3 momenteel in AM2. Samen met de mini.

Niet te snelle auto's dus, om het wat beter onder de knie te krijgen.

De prijs is 1 ding, maar het switchen tussen de verschillende SIMs is wat lastig. Elke SIM reageert net iets anders en wil eigenlijk bij 1 of 2 blijven.
Rij veel met de F3 momenteel in AM2. Samen met de mini.

Niet te snelle auto's dus, om het wat beter onder de knie te krijgen.
Ja, klopt. Op een bepaald moment deed ik enkel nog ACC wat enkel GT3/4 wagens heeft en dan iRacing voor de andere wagens. Maar dat reed zo verschillend dat ik elke keer ffkes nodig had om aan te passen. Daarna is heel mijn vriendengroepje meer en meer iRacing gaan rijden en zo ben ik ook overgegaan. Deze zomer een nieuwe PC gebouwd en iRacing is het enige wat er nog op staat 😅

We zijn er ook uit welke rig te bestellen.
SimXPro X80

379 euro + 25 euro profile deck upgrade ( als ik dan later mijn Sim Magic pedals ga kopen )
Shipping was ook maar 25 euro.

We gaan die voorlopig onder mijn bureau schuiven in combo met mijn race stoel.
Dan gaat die T3 Corsair stoel de deur uit.

Kan ik opnieuw beginnen sparen voor mijn Sim Magic Alpha Mini.
Hopelijk tegen dan groter huis gekocht :unsure:

Een 10nm stuurtje op zo'n dikke rig? Dat is heiligschennis. Spaar nog een paar honderd 100 langer en koop u een wheelbase dat uw rig dan ten goede komt.

Een 10nm stuurtje op zo'n dikke rig? Dat is heiligschennis. Spaar nog een paar honderd 100 langer en koop u een wheelbase dat uw rig dan ten goede komt.
De reden dat ik zo rig koop is voor mijn pedalen, vandaar de extra plate.
Omdat ik gewoon later naar iets betere wil dan mijn TLCM.
Vandaar dat die Alpha mini meer als genoeg is, zeker voor een eerste DD stuur.
Het houd ook de kerk in het midden thuis, 625 voor de base. Moet mijn stuur nog erbij kopen :unsure:

Ik kan mijn fanatec CSL DD voor een leuke prijs verkopen, maar zou dan wel binnen fanatec blijven. Vooral omwille van budget, als ik ook een nieuw stuur moet kopen moet ik te veel bijleggen naar mijn zin.

Ik zou dan een DD1 kopen, waar je nu de QR2 shaft bijkrijgt en rekening houdend met de QR2shaft/QR2 wheel bundle nu dus op 900 euro komt.
De DD2 is dan toch weer een bak duurder. Ik zou sowieso naar QR2 gaan, dus dat kan ik dat op de CSL DD ook skippen.

Zou ik het doen? Of beter bij de CSL DD blijven.

Ik heb de gain in AM2 op 50% staan en als ik dan met de mini rij voel ik eigenlijk heel weinig momenteel (bathurst, geweldige track wel). Je voelt zo wat lauwe ffb zoals een G29. Grote bumps voel je wel nog, maar precies of ik een deel mis.
In open wheelers is het wel nog cava.

Aangezien ik niet veel moet laten vallen op de csl DD is het volgens mij wel een mooie kans om en de DD1 en de QR2 aan te schaffen.

We zijn er ook uit welke rig te bestellen.
SimXPro X80

379 euro + 25 euro profile deck upgrade ( als ik dan later mijn Sim Magic pedals ga kopen )
Shipping was ook maar 25 euro.

We gaan die voorlopig onder mijn bureau schuiven in combo met mijn race stoel.
Dan gaat die T3 Corsair stoel de deur uit.

Kan ik opnieuw beginnen sparen voor mijn Sim Magic Alpha Mini.
Hopelijk tegen dan groter huis gekocht :unsure:
Waarom specifiek die rig?
Lijkt me uiteindelijk (een beetje) duurder dan die van aluxprofiel en Motedis?

Iemand hier ervaring met die van Motedis? Die pedaltray is op een nogal vreemde manier bevestigd, maar vraag me af of die loadcell pedalen aankan.

Waarom specifiek die rig?
Lijkt me uiteindelijk (een beetje) duurder dan die van aluxprofiel en Motedis?

Iemand hier ervaring met die van Motedis? Die pedaltray is op een nogal vreemde manier bevestigd, maar vraag me af of die loadcell pedalen aankan.
Maat van mij heeft die ook, zou moeten voor de rest van mijn verder leven er goed mee zitten volgens hem.
Ook als ik upgrade naar zwaardere loadcel pedalen. Vandaar die 25 euro extra voor de deck upgrade van de pedalen.

Het is 100 euro duurder dan aluxprofiel, en iets kleiner ook.
De een zegt dat, de andere dat en dit en dat.

Voor uiteindelijk zo zot te worden van alle verschillende meningen dat je gewoon zou zeggen foert stop er wel mee dan.
Zit al op dit punt eigenlijk van al die verschillende dingen te lezen.

Maat van mij heeft die ook, zou moeten voor de rest van mijn verder leven er goed mee zitten volgens hem.
Ook als ik upgrade naar zwaardere loadcel pedalen. Vandaar die 25 euro extra voor de deck upgrade van de pedalen.

Het is 100 euro duurder dan aluxprofiel, en iets kleiner ook.
De een zegt dat, de andere dat en dit en dat.

Voor uiteindelijk zo zot te worden van alle verschillende meningen dat je gewoon zou zeggen foert stop er wel mee dan.
Zit al op dit punt eigenlijk van al die verschillende dingen te lezen.
Ja, ge hebt gelijk ze, uiteindelijk zijn dat allemaal dingen gebouwd uit dezelfde profielen he, en de verschillen zitten dan in kleine details.

Voor mij is aluxprofiel of motedis een voordeel omdat ik daar net iets beter aan mijn persoonlijke eisen kan aanpassen (bvb ik wil de monitorstand hoger en een extra profiel om een "dak" te kunnen maken).

Ik heb een 20 nm DD1. Als je eens wilt komen proberen, stuur dan een pm.

Op welke rig zou je die DD1 eventueel monteren?

Ik heb deze rig. Niet van alu, maar van staal. Maar flext niks, kan daar zelfs op gaan staan denk ik...

Ik heb deze rig. Niet van alu, maar van staal. Maar flext niks, kan daar zelfs op gaan staan denk ik...
Dit is dan dan echt knap afgewerkt tov die profielen.
Dat zou mij dan minder tegen houden voor zo smak geld te geven, het oog wil ook wat zeker.

Al was dark one zijn rig ook wel enorm proper moet ik zeggen.
Zal gewoon komen omdat het zwart is.
Vandaar dat die rigs iets meer kosten altijd in het zwart.

Had het hier al eens gepost hoor:
53099577528_ecdcfb30a6_z.jpg

Let wel, ik heb alles 2de hands gekocht en alles is van April 2022.
- rseat B1 met extra shifter holder
- CSL DD pro (de PS5 variant) 8Nm
- Clubsport wheel V2.5X
- Clubsport V3 pedals
- Clubsport shifter

Vandaag kost de rseat RIG hoe ik hem heb 1000 euro, is wel wat meer dan een Alu rig, maar dit is inderdaad wat mooier in mijn ogen.
Wel zeer zwaar, ben wat aan het experimenteren met de plaatsing (mijn bureau staat er ook) en dat weegt. Wieltjes zou geen overbodige luxe zijn...

Dat zou mij dan minder tegen houden voor zo smak geld te geven, het oog wil ook wat zeker.

Al was dark one zijn rig ook wel enorm proper moet ik zeggen.
Zal gewoon komen omdat het zwart is.
Vandaar dat die rigs iets meer kosten altijd in het zwart.
Profielen mogen er dan misschien niet zo mooi uitzien, maar het is verdomd handig.
Mijn muismat, keyboard houder, stream desk, iFlag, bass shakers, ... zijn allemaal gemonteerd aan mijn rig. Zonder profielen rig was dat waarschijnlijk niet op een eenvoudige manier gelukt.

Profielen mogen er dan misschien niet zo mooi uitzien, maar het is verdomd handig.
Mijn muismat, keyboard houder, stream desk, iFlag, bass shakers, ... zijn allemaal gemonteerd aan mijn rig. Zonder profielen rig was dat waarschijnlijk niet op een eenvoudige manier gelukt.
Dat is het enige voordeel eraan, modulair. Kan je zoveel toevoegen en aanpassen dat je wil, dat zal die B1 dan minder hebben.
Tenzij het via de fabrikant zelf is, die profielen zijn gewoon ideaal voor DIY projecten.

In het zwart zijn ze gewoon mooier.
Misschien met een 3D printer kan je zo een panels maken en erop klikken.
Dan oogt dat ook weer wat mooier.

En wil je heel zot gaan, kan je er leds in verwerken en je naam.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten