algemene discussie | sim racing

Ik heb een DD wheelbase... De Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8 Nm).
Ik heb al gedacht van dat te verkopen en een DD1 te kopen (staat 1000 euro nu), maar weet niet of je een DD pro aan een deftige prijs kunt verkopen. Je hebt de standaard versie al voor 200 euro...
Sorry dat had ik gemist. Maar dan alsnog, zal die 8nm vermoedelijk niet genoeg zijn en is toch die treshold overschreden (dus clipping inderdaad)

Ik heb een DD wheelbase... De Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8 Nm).
Ik heb al gedacht van dat te verkopen en een DD1 te kopen (staat 1000 euro nu), maar weet niet of je een DD pro aan een deftige prijs kunt verkopen. Je hebt de standaard versie al voor 200 euro...
Fanatec materiaal verkoopt wel goed op de tweedehands markt. Je had die zelf tweedehands gekocht he? Ik heb destijds mijn DD2 tweedehands gekocht en een jaar later terug verkocht aan exact dezelfde prijs om een Simucube aan te kopen.

Is dat niet omdat uw stuur momenteel op 100% force feedback staat? Je rijdt dus al op max torque en het moment dat er iemand u raakt wil die over "max" gaan, maar alles over "max" is en blijft "max". Dat noemt clipping in het jargon.

Dat is het fameuze clipping dan...
Voor AM2 staat ffb in fanalab op 100% en gain ingame op 65. Is dat dan niet 65%?

Fanatec materiaal verkoopt wel goed op de tweedehands markt. Je had die zelf tweedehands gekocht he? Ik heb destijds mijn DD2 tweedehands gekocht en een jaar later terug verkocht aan exact dezelfde prijs om een Simucube aan te kopen.

Ja idd, 2de hands gekocht. Maar een DD1 kost nieuw bijna zoveel als ik voor mijn hele setup heb betaald. Maar als je nieuw koopt, krijg je de QR2 er bij, dat maakt 2de hands oninteressant. Ga ik het vrouwtje toch eerst eens moeten masseren denk ik (letterlijk en figuurlijk) :p.

Dat is het fameuze clipping dan...
Voor AM2 staat ffb in fanalab op 100% en gain ingame op 65. Is dat dan niet 65%?

Ja idd, 2de hands gekocht. Maar een DD1 kost nieuw bijna zoveel als ik voor mijn hele setup heb betaald. Maar als je nieuw koopt, krijg je de QR2 er bij, dat maakt 2de hands oninteressant. Ga ik het vrouwtje toch eerst eens moeten masseren denk ik (letterlijk en figuurlijk) :p.
In uw wheelbase software mag hij op 100% staan. Dan staat hij vol open en klaar om maximale kracht te geven. Clipping ga je dan niet hebben. Tenzij als je over 100% kan gaan zoals dat vroeger met mijn G25 was.

Maar in games is 100% meestal dik over het clipping punt heen. Bij ACC is het clipping punt rond de 40% FFB. Bij iRacing rond de 50%. Dat wil zeggen dat als je ingame bijvoorbeeld 80% strength kiest, de lichtere dingen wel nog zwaarder gaan aanvoelen, maar de reeds zware effecten zoals compressie bochten, curbs, bumps, ... zullen niet zwaarder aanvoelen omdat de motor al op zijn limiet zit.

Altijd welkom om eens te komen testen als je in de buurt bent.

Betekent dat "Oei nee Beringen is fucking ver want ik woon in Verweghegem in West-Vlaanderen" of "jup, vlakbij, kom maar af!" ?

Laten we erop houden dat iedereen welkom is in Limburg. België is een zakdoek groot. Afstanden bestaan niet, enkel reistijd...

Als je denkt dat ik mijn hele rig incl DD1 ga afbreken en naar Limburg kom heb ik wel slecht nieuws ... Toch merci voor de uitnodiging.

Als je denkt dat ik mijn hele rig incl DD1 ga afbreken en naar Limburg kom heb ik wel slecht nieuws ... Toch merci voor de uitnodiging.

Ik had nergens een uitnodiging gezien om eens te komen testen van jou :p. Vond het al verwarrend (ben al lang aan het werk met veel getallen en moe...)
Je zou gek zijn om je setup af te breken daarvoor :D.

Merci voor het aanbod gasten, ga nog zien.
Hebbingame de gain op 30 gezet en die heeft dat dan nog. Heb zal dus geen clipping zijn. Eerder geen grip oid.

Het reed ook wel voor geen meter tbh, voelde sowieso te weinig :).

Merci voor het aanbod gasten, ga nog zien.
Hebbingame de gain op 30 gezet en die heeft dat dan nog. Heb zal dus geen clipping zijn. Eerder geen grip oid.

Het reed ook wel voor geen meter tbh, voelde sowieso te weinig :).
Kan je de optimale settings voor AM2 niet opzoeken op de website van fanatec? Zou eens daar op het forum kijken en van daar verder finetunen. Zo doe ik het bij mijn CSL DD (8nm) en ondervind geen problemen met de games die ik speel.

Kan je de optimale settings voor AM2 niet opzoeken op de website van fanatec? Zou eens daar op het forum kijken en van daar verder finetunen. Zo doe ik het bij mijn CSL DD (8nm) en ondervind geen problemen met de games die ik speel.

Heb de aanbevolen settings hoor. En dat is allemaal goed, vind enkel als iemand mij raakt dat het raar aanvoelt. Voor de rest os AM2 een goede sim vind ik.

Ik weet dat ik er mij niet populair mee ga maken maar ik zeg het toch: ik vind Automobilista 2 leuker dan iRacing.

iRacing nooit geprobeerd omdat er een subscriptie aan vasthangt. Ik ben daar niet serieus genoeg mee bezig momenteel vrees ik.
Maar AM2 voelt goed. Hoop deze winter eens wat meer tijd vrij te maken voor te SIM racen.

Niet enkel een subscriptie. Bovenop de subscriptie betaal je ook nog eens per auto en per track. Bij de subscriptie zitten een paar tracks en een paar auto's maar de standaard keuze is zeer beperkt. iRacing is echt heel indrukwekkend hoor. Die gaan echt met LiDAR scanners over circuits rijden om die tot in het kleinste detail na te kunnen maken. Elke curb is zoals in het echt, elke oneffenheid in de weg ook. Daarvoor betaal je natuurlijk. iRacing kan snel duur worden maar simracing is nu eenmaal een dure hobby.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten