algemene discussie | sim racing

Echt? Damn dat wist ik zelf niet eens. Never mind! Sorry voor de spam. In 2021 speelde ik nog F1 21 en Wreckfest op de PS5 met mijn controller :(

Ik had ergens (Reddit volgens mij) een prijs van $3499 gelezen. Lijkt er mij zwaar over, maar €2xxx lijkt me niet onrealistisch.

Dat is wat heel mijn rig gekost heeft.
Rig: 500 euro
Triple screen stand: 250 euro
Sparco stoel: 250 euro
Sparco mat: 100 euro
Sim PC: 3000 euro (grote kost hier was die RTX4080 in 2022)
3x 4K schermen: 2000 euro
DD1 Podium racing wheel bundle: 1800 euro
WRC stuur: 300 euro
Pedalen: 400 euro
Shifter + handrem: 400 euro
Keyboard houder: 50 euro
Keyboard: 70 euro
Koptelefoon: 200 euro
L-adapters voor displayport: 25 euro
Lange snelle displayport kabels: 100 euro
3x Sim-Lab vario vesa mounts: 100 euro
Racegames zelf: geen idee. Dat viel eigenlijk wel mee.
Wat tie-wraps en cablesleeves: 20 euro ofzo?
Het zal idd rond de 10 000 euro schommelen :(

Laatst bewerkt:
Heb veel 2de hands, mijn DD2 dan aan 800€, mijn schermen tijden BF met extra korting etc.
Ik denk dat ik excl PC aan 3100€ zit.

On another note…
Fanatec heeft net e-mails uitgestuurd dat de Sony approval voor de CS DD+ nog altijd pending is en er niets uitgestuurd kan worden.

En dan twijfelde ik nog om mijn order om te zetten in een DD2 :).

Laatst bewerkt:
Rig: 500 euro
Triple screen stand: 250 euro
Sparco stoel: 250 euro
Sparco mat: 100 euro
Sim PC: 3000 euro (grote kost hier was die RTX4080 in 2022)
3x 4K schermen: 2000 euro
DD1 Podium racing wheel bundle: 1800 euro
WRC stuur: 300 euro
Pedalen: 400 euro
Shifter + handrem: 400 euro
Keyboard houder: 50 euro
Keyboard: 70 euro
Koptelefoon: 200 euro
L-adapters voor displayport: 25 euro
Lange snelle displayport kabels: 100 euro
3x Sim-Lab vario vesa mounts: 100 euro
Racegames zelf: geen idee. Dat viel eigenlijk wel mee.
Wat tie-wraps en cablesleeves: 20 euro ofzo?
Het zal idd rond de 10 000 euro schommelen :(
Same hier. Zit ondertussen al aan de 2e PC want 4x 1440p was toch een beetje op het randje met mijn 8700k en 3070. Maar de oude PC is nog prima om CS2 en wat andere games te spelen tussendoor.
Gelukkig gaat simracing gerief wel lang mee. Ik heb nog RC wedstrijden gereden en simracen is vrij goedkoop in vergelijking met die hobby.

Ik ben letterlijk nu bezig met info in te winnen over componenten om een nieuwe gamePC samen te stellen voor de rest. Mijn simPC is echt dedicated puur daarvoor. Ik gebruik een Nuc als daily PC (Gentoo) en laptop (Pentoo) voor het werk maar wil nog wel een extra gamePC voor alles wat geen racegames zijn. Mijn vorige gamePC was ondertussen zo oud dat verkopen niet meer de moeite was en die heb ik een week of 2 geleden aan de lokale hackerspace gedoneerd.

Die RTX 4070 Ti Super ziet er nu wel interessant uit. Ofwel terug een 4080 maar dan 4080 Super. Ik denk nu ook dat we aan de vooravond staan van 4K gaming dus als ik nu investeer in een gamePC, best ineens genoeg. Ik heb hier in huis ook alleen maar 4K schermen dus 1440p is geen optie. Ik ben ook iemand die lang doet met hardware. Tenzij dat hardwarematig kapot gaat moet dat minstens 5-6 jaar mee gaan en vanaf dan is elke dag langer een gewonnen dag.

Dear customer,

We would like to provide you with an update on the status of Sony's approval for the ClubSport DD+ Wheel Base.

When we last reached out to you earlier this month, we expected to receive the license by mid-January. However, we were now informed that the review process is still ongoing. We are very sorry that we have not yet received a green light to ship this exciting new product to you and apologize for any resulting inconvenience to you.

It goes without saying that we will continue to keep you updated on a shipping date as soon as the details are made available to us.

M'n bestelling: dd+, clubsport pedalen, clubsport BF stuur & al die 'gratis' add-ons... Swat ik kan niet veel anders dan wachten en af en toe eens in m'n TR160 zitten 🤣

Dear customer,

We would like to provide you with an update on the status of Sony's approval for the ClubSport DD+ Wheel Base.

When we last reached out to you earlier this month, we expected to receive the license by mid-January. However, we were now informed that the review process is still ongoing. We are very sorry that we have not yet received a green light to ship this exciting new product to you and apologize for any resulting inconvenience to you.

It goes without saying that we will continue to keep you updated on a shipping date as soon as the details are made available to us.

M'n bestelling: dd+, clubsport pedalen, clubsport BF stuur & al die 'gratis' add-ons... Swat ik kan niet veel anders dan wachten en af en toe eens in m'n TR160 zitten 🤣
Hier wordt mijn rig eindelijk bijna geleverd. En nu is Fanatec hun datum voor de QR2 maar aan het vooruit schuiven...

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten