DaRmaZat

Redacteur
DaRmaZat

DaRmaZat

Redacteur
Review: The Signifier - Director's Cut
  • 0
  • 0
Veertien uur. Zoveel tijd had ik nodig om The Signifier Director’s Cut te voltooien, terwijl anderen daar zelfs minder dan vijf uur over doen. Was het zo’n genot dat ik bewust trager speelde, bijvoorbeeld om het verhaal en de atmosfeer maximaal op te snuiven? Helaas niet, ook al waren beide top. Hieronder volgen mijn objectieve en subjectieve visie op deze game, of is het onmogelijk om deze beide lagen met elkaar te laten verzoenen? Net hierover gaat deze game namelijk...
Preview: Chivalry 2
  • 5
  • 1
Afgelopen week kon ik drie dagen meeproeven van het bloed en de gruwel in Chivalry 2 via de cross-play closed beta. Deze game komt uit op de pc, Xbox One, Xbox Series X|S, PS4 en PS5 op 8 juni. Prequel Chivalry: Mediaval Warfare dateert ondertussen al van 2012, maar stond destijds toch wel knap zijn mannetje, in dat specifieke genre van mêlee-combat games die vooral berusten op techniek en precisie. Op voorhand was ik dus heel benieuwd of ontwikkelaar Torn Banner Studios de binnenkort te verwachten opvolger voorzien heeft van een minstens even brutale én verslavende gameplay…
Review: MotoGP 21
  • 0
  • 0
Op 22 april werd MotoGP 21 uitgebracht op pc, PlayStation 4 en 5, Xbox One, Xbox Series X|S en Nintendo Switch. Voorganger MotoGP 20 werd doorgaans geprezen omwille van zijn realistische benadering van de motorsport en uitgebreide features. De lat lag dus zeker hoog voor MotoGP 21 om nog beter te doen. Ontwikkelaar Milestone beloofde alvast dat we met deze nieuwe racegame de meest authentieke MotoGP-ervaring ooit zullen hebben. Een loze belofte of zit er waarheid in?
Review: The Fabled Woods
  • 3
  • 1
The Fabled Woods, ik heb het eerst maar eens vertaald. Het kan zowel de legendarische als de verzonnen bossen betekenen. Mogen we hier dan echt eens een legendarische indie-puzzelgame verwachten, of kunnen we beter iets anders verzinnen? Ik zocht het voor jullie uit in deze review!
Nieuwe trailer van Necromunda: Hired Gun
  • 0
  • 0
Via een nieuw verschenen trailer van Necromunda: Hired Gun, een shooter die Warhammer 40K combineert met actie zoals we die kennen uit DOOM, verneem je wat je te wachten staat in de donkerste gebieden van de Necromunda-wereld. Ontelbare wapenfabrieken, oorlogen tussen bendes, veel geweld, nogal speciale honden, ... Qua sfeer en setting ziet het er alvast prima uit. Als premiejager kun je er flink wat geld verdienen, en blijkbaar niet enkel door je doelwitten neer te maaien.

Bekijk zelf wat er allemaal te beleven valt in de onderstaande trailer. Wij zijn alvast bijzonder enthousiast voor de release van deze game op 1 juni voor de pc, PS4, PS5, Xbox One en Xbox Series X|S!

Preview: The Elder Scrolls Online: Blackwood
  • 1
  • 1
Op 1 juni wordt The Elder Scrolls Online: Blackwood uitgebracht voor PC, Mac en Stadia en op 8 juni voor de Xbox One, Series X|S en PlayStation 4 en 5. Ik had het geluk en de eer al eens een snelle kijk te mogen nemen op wat er van dit nieuwe hoofdstuk in The Elder Scrolls Online-franchise (TESO) te verwachten valt, en dat bracht me ertoe het volgende neer te pennen…
Review: Demon Skin
  • 0
  • 0
Wie herinnert er zich nog de originele Shadow of the Beast? Op het eerste zicht heeft de nieuwe 2D hack ‘n’ slash-game Demon Skin met zijn retro-feel en dark fantasy-setting er zeker wat van weg, maar of dit anno 2021 nog steeds pluspunten oplevert met alle Souls-like games die sindsdien de revue passeerden, verneem je in deze recensie.
Review: de volledige Kingdom Hearts-serie
  • 0
  • 4
Maak je borst nat, meet je spierballen nog voor een laatste keer op en bereid je daarna voor op een echt epos. Nee, niet zomaar een epos. Het is het verhaal van Sora, Riku en Kairi. Wie zeg je? Maakt niet uit, ze zijn namelijk alweer op weg - dit keer op de pc - om het universum redden in de Kingdom Hearts-serie. Samen met Donald Duck en Goofy.
Review: Nanotale - Typing Chronicles
  • 0
  • 0
Nooit eerder speelde ik een typing game. Ik vond het dus wel fair om, ter voorbereiding van de review van deze onlangs uitgebrachte Nanotale – Typing Chronicles, om de prequel Epistory – Typing Chronicles ook eerst eens grondig te verkennen. Hieronder zal blijken of ik dit nu beter wel, of beter niet gedaan had…
Review: Amnesia: Rebirth - Adventure Mode
  • 0
  • 0
Soma, Amnesia: The Dark Descent en dan de ganse Penumbra-serie. In die volgorde zou ik ze plaatsen moest iemand mij vragen om deze drie gelijkaardige games te sorteren, met de beste voorop. Al is de eerste dan wel meer een walking simulator en bevat deze veel minder horrorelementen dan de overige uit de lijst, ik vond het verhaal achter Soma beter, de algemene look-and-feel meer gepolijst en de gameplay gewoon minder frustrerend. Opvallende afwezige in deze lijst is Amnesia: Rebirth, vorig jaar in oktober uitgebracht, omdat ik deze nog niet eerder speelde. Doorgaans werd Rebirth nogal lauwtjes ontvangen, wat ook de reden was dat ik deze tot dusver liever links liet liggen. Nu deze echter via een recente update naast de Traditional mode er een Adventure mode bij gekregen heeft, was ik benieuwd of de game nu wél enigszins het niveau van Soma benadert…
Review: Emergency Call 112 - The Fire Fighting Simulation 2
  • 2
  • 0
Een extreem lange titel, staat deze dan garant voor een extreem kwalitatieve game? Ik had de twijfelachtige eer dit te mogen uitzoeken via Emergency Call 112 - The Fire Fighting Simulation 2. Immers, op 18 maart kwam deze simulator over het reilen en zeilen bij de Duitse brandweer beschikbaar op het Steam-platform, en sindsdien groeide de negatieve feedback over deze game alleen maar. Deze keer was dé uitdaging voor mij dus om hier toch nog een enigszins neutrale review over neer te pennen.
Review: Doom Eternal - The Ancient Gods Part 2
  • 1
  • 0
Doom Eternal en The Ancient Gods Part 1 had ik al uit. Dus, naast een potje knallen waarbij plezier en frustratie elkaar afwisselen, wat kon The Ancient Gods Part 2 mij nog meer bijbrengen? Met die gedachte drukte ik de play-knop in, en het vervolg lees je hier...

The Ancient Gods - Part 2 begint met een cut scene die een rechtstreekse voorzetting is van deel één, waarin de Dark Lord, jouw boosaardige tegenpool, zegt dat je elkaar terug zal ontmoeten in de stad Immora, om elkaar finaal te bekampen. Meer is er echt niet te ontdekken wat het verhaal betreft. Kortom, vind Immora en versla die gemenerik en zijn legioen handlangers. Hierop start je je tocht naar de World Spear in Argent D'Nur, waar meteen opvalt dat deze versie van Doom Eternal gewoonweg de beste visuals heeft. Het helpt natuurlijk wel wat dat veel van de levels zich buiten afspelen, in plaats van in de diepste kelders van de hel zoals in de voorgaande edities het geval was. Eindelijk dus een Doom Eternal...
Preview: Going Medieval
  • 0
  • 0
Going Medieval is een nog te releasen building simulator die zich afspeelt in de Middeleeuwen, met een even simpel klinkende als uitdagende opdracht: bouw een kolonie in de wildernis en overleef de aanvallen van wilde beesten en vijanden, en houd ondertussen ook je eigen kampleden tevreden. Mijn puberteit is dan wel getekend, naast de gebruikelijke jeugdtrauma’s, door talloze online en offline potjes Age of Empires (met Rise of Rome-saus), maar nooit of te nimmer was ik echt een krak in RTS of in het building simulator-genre. Spannend was het dus in ieder geval, of deze sneak peek van Going Medieval bij mij een vleugje nostalgie kon doen ontstaan of, nog beter, me zelfs terug honger kon doen krijgen in dit type games…
Review: Genesis Noir
  • 0
  • 0
Wat hebben jazz, het ontstaan van de kosmos, en een horlogeverkoper gemeen? Inderdaad, op het eerste gezicht niets, en net deze gekke combinatie vormt het fundament van de nieuwe game Genesis Noir, ontwikkeld door de tot nu toe onbekende studio Feral Cat Den. Nu was het aan mij om via deze review even uit te zoeken of deze combi wel een geslaagde is.
Review: The Life and Suffering of Sir Brante
  • 0
  • 2
Graphic novels en mijzelf, tot op heden was die combinatie nog niet echt succesvol. Eerdere pogingen om dit genre op de pc te spelen eindigden steevast in een refund. Ik vond het allemaal wat slaapverwekkend en traag, dus voor lang vermoedde ik dat ik gewoon te veel van games met meer actie hield. Maar aangezien opgeven ook niet echt in mijn woordenboek staat, wilde ik het genre toch nog eens een kans geven, dit keer met The Life and Suffering of Sir Brante. Een somber verhaal in een middeleeuwse setting over klassenverschillen en het wrede onrecht dat ermee gepaard gaat, dat leek me hét ultieme materiaal om mijn eigen visuele roman-demonen te proberen verjagen. Hieronder kom je te weten of het spel hierin geslaagd is.
Review: Dead Age 2
  • 0
  • 3
Het moet van 2012 geleden zijn, met Deadlight, dat ik nog eens een zuivere zombiegame speelde. In die periode vlogen de succesvolle games en TV-series uit het zombiegenre ons nog om de oren, maar waarschijnlijk net daardoor kreeg ik er nadien een grondige hekel aan. De eerste Dead Age heb ik dus nooit gespeeld, maar afgaand op wat ik erover terugvond, blijkt deze ook weer geen rampzalige turn-based survival RPG-game te zijn. Dé insteek van deze recensie was dus of de opvolger Dead Age 2 nog beter kon doen.
Super Seducer 3 definitief verbannen van Steam
  • 0
  • 0
Hoe langer het duurde, zo leek het voor onwerkelijk geachte steeds meer waarschijnlijk te worden, en dat is nu ook officieel bevestigd: de release van Super Seducer 3 op het Steam-platform werd definitief geschrapt. De game mag er van Valve niet op, wegens de te seksueel getinte inhoud in combinatie met levensechte acteurs.

Ook Epic Games en GoG zagen Super Seducer 3 niet zitten, maar ontwikkelaar en tevens uitgever RLR Training Inc. bleef niet bij de pakken zitten en zou morgen alsnog de game uitbrengen, op een ons nog onbekende wijze. In ieder geval hebben de recente gebeurtenissen de game onvoorzien additionele publiciteit opgebracht, dus we zijn heel benieuwd hoe dit zal uitpakken!

Review: The Outer Words - Murder on Eridanos
  • 0
  • 1
Precies een jaar geleden beëindigde ik mijn Fallout-verslaving (tijdelijk, want daarna kwam er nog eens 98 uur aan Fallout 76 bij) met een kleine domper, want ik vond Fallout 4 uiteindelijk toch niet zo leuk als zijn voorganger Fallout New Vegas. Pas achteraf besefte ik dat dit louter de verdienste van Obsidian Entertainment moet geweest zijn, ondertussen geroemd als meesters in het verhalende RPG-genre, waarin de persoonlijkheid van elk personage en de eruit voortvloeiende multiple-choice dialogen centraal staan. Hierdoor krijgt de speler het heerlijk onderdompelende gevoel van een uitgebreide controle te hebben over het verdere plot, en dat is nu net toevallig het type game waar ik het meest van houd. Niet zoveel later speelde ik The Outer Worlds en de uitbreiding Peril on Gorgon met zoveel plezier uit, dat ik heel erg benieuwd was naar de nieuwe Murder On Eridanos-DLC, welke tevens de laatste zal zijn.
Review: Lust From Beyond
  • 2
  • 0
Onlangs previewden wij hier de demoversie van Lust from Beyond. Naar onze bevinding had de demo van deze psychologische horrorgame, gebaseerd op de verhalen van H.P. Lovecraft, zeker wat te bieden. Er bestaan ook sowieso niet veel games in dit specifieke genre. Hieronder kom je te weten of de volledige releaseversie net als de demo tijdens onze recensie overeind blijft.
Preview: In Sound Mind
  • 1
  • 1
Na bijna vier uur puzzelen, bibberen en beven, maar vooral ook genieten van de demo, kan ik enkel laaiend enthousiast zijn over de aankomende pc-versie van In Sound Mind. Deze first person survival-horrorgame komt later dit jaar uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X|S. Momenteel wordt het spel nog verder ontwikkeld door het team achter de beroemde Nightmare House 2-mod voor Half-Life 2, en het is dan ook duidelijk merkbaar dat deze mensen weten wat ze doen. Het indielabel op hun werk plakken doet hen naar mijn mening zelfs wat onrecht aan. Een langer pleidooi zal ik niet geven, ik laat hieronder gewoon het woord aan In Sound Mind zelf.
Terug
Bovenaan