DaRmaZat

Redacteur
DaRmaZat

DaRmaZat

Redacteur
Review: Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
  • 0
  • 7
We wilden oorspronkelijk september niet laten passeren zonder één van de grootste releases van de nu afgelopen maand, én misschien wel van het jaar 2023, nader onder de loep te nemen. Toch moesten we ons echter gewonnen geven en gewoon de tijd ervoor nemen, omdat de content té belangrijk was om overhaast te ervaren. Inderdaad, ik heb het hier over de eerste en meteen ook de laatste expansie voor Cyberpunk 2077, genaamd Phantom Liberty. Maar dat klinkt dan misschien weer droeviger dan bedoeld, want het is een klepper van formaat geworden.
Horizon Forbidden West Complete Edition komt eraan voor PlayStation 5 en pc!
  • 0
  • 2
Goed nieuws voor wie al zat te popelen om het verhaal van onze geliefde heldin Aloy verder te zetten. Op 6 oktober zullen Sony Interactive Entertainment en Guerrilla Games namelijk de Complete Edition van Horizon Forbidden West uitbrengen voor PlayStation 5. En er komt ook een pc-versie aan! Deze zal begin 2024 beschikbaar worden via Steam en de Epic Games Store.

In deze sequel kruip je dus terug in de huid van machinejager Aloy, terwijl ze zich haast om de biosfeer van de planeet te behoeden voor stormen en een mysterieuze plaag. Terwijl ze belaagd wordt door steeds dodelijkere vijanden, belandt Aloy aan de gevaarlijke grens van het Verboden Westen, vlakbij de verraderlijke Brandende Oevers. Ja, dat lees je goed, deze complete collectie bevat voor €69.99 niet alleen de basisgame, maar ook de downloadbare content "Burning Shores"! Daarnaast krijg je in digitale...
Aanstekelijke High on Life-DLC eindelijk ontmaskerd!
  • 0
  • 1
Wie herinnert zich nog die vreemde teaser van Squanch Games, rond potentiële DLC voor High On Life, pakweg zo'n een half jaar geleden? Jawel, die doelde dus wel degelijk op nieuwe DLC welke er nu aan komt! En eindelijk hebben we over deze nog meer details te pakken.

De nieuwe DLC zou heel ludiek "High On Knife" gaan heten en zoals die titel al doet vermoeden, is de hoofdrol voor dit zijverhaal dit keer weggelegd voor Knifey. Ook zal deze extra content plaatsvinden in een nieuwe planetaire omgeving, vol gevaren en verrassingen. Naast Knifey zijn er trouwens nog andere pratende pistolen te ontdekken als relevante personages. Waaronder Harper, die duidelijk een militair verleden heeft en B.A.L.L., een pistool gebaseerd op een flipperkast. Spelers zullen een griezelige setting moeten verkennen terwijl ze worden opgejaagd door Mux, een nogal mysterieuze baas, ingesproken door...
Review: EA Sports FC 24
  • 0
  • 5
Een nieuwe naam, dus een totaal andere game? Nu we niet meer met het FIFA-woord kunnen verwijzen naar ons geliefde sportspelletje, is dat ergens wel een te volgen gedachtegang. Welke verbeteringen en nieuwe features kunnen we nu verwachten van deze EA Sports FC 24? Aan één kant hoopte ik in het licht van deze review dat het antwoord op die vraag me flink wat werk zou bezorgen. Want dat zou alleen maar betekenen dat de mensen van Electronic Arts echt hun best gedaan hebben om van die nieuwe titel meteen een steengoede voetbalgame te maken.
Preview: Witchfire
  • 0
  • 2
Toen Witchfire voor het eerst aangekondigd werd, het moet ondertussen al meer dan zes jaar geleden zijn, vielen de waanzinnig goede visuals mij meteen op. Witchfire is een single player dark fantasy shooter welke gemaakt wordt door The Astronauts, met een aantal creative leads aan boord die eerder Painkiller, Bulletstorm en The Vanishing of Ethan Carter wisten te bedenken, alledrie toch geen kleine titels. Sinds 20 september kun je de game exclusief spelen op de pc, namelijk via Early Access op de Epic Games Store. Later zal het spel nog verschijnen op diverse andere platformen.
Bethesda Game Studios is nog lang niet klaar met Starfield!
  • 2
  • 1
Na de overweldigende steun en uitgebreide feedback van de spelers, kondigde Bethesda Game Studios in een officieel bericht aan dat er nu actief verder gewerkt wordt aan Starfield om de game op allerhande vlakken nog te verbeteren. De prioriteit gaat natuurlijk naar het aanpakken van de bugs en stabiliteitsproblemen, maar daarnaast zullen er nog diverse quality-of-life updates voorzien worden. Vorige week werd als voorproefje alvast een kleine hotfix gelanceerd, maar we mogen ons de komende weken/maanden verwachten aan helderheids- en contrastregelaars, een HDR-kalibratiemenu, een FOV-schuifregelaar, ondersteuning voor Nvidia DLSS én voor 32:9 ultrawide monitoren. En jawel, er komt zelfs een optie om het in-game voedsel rechtstreeks te consumeren.

Bethesda Game Studios blijft ondertussen ook nauw samenwerken met Nvidia, AMD en Intel...
Review: Ad Infinitum
  • 3
  • 6
Een van de vele minder bekende - maar daarvoor niet onbeminde - titels die op ons afkomen in deze superdrukke maand september, is Ad Infinitum. Te omschrijven als een psychologische thriller welke zich afwisselend afspeelt in een spookachtig herenhuis als in de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog. Het spel poogt op een unieke wijze zowel een ontroerend verhaal, voldoende uitdagende puzzels evenals de perfecte dosis jump scares aan de man te brengen. Hoe het Ad Infinitum door deze gewaagde ambitie uiteindelijk vergaat, verneem je in deze review.
Review: Trine 5: A Clockwork Conspiracy
  • 0
  • 3
Op de laatste dag van de afgelopen zomervakantie werd zonder veel poespas Trine 5: A Clockwork Conspiracy gelanceerd, nu toch al het vijfde spel binnen de Trine-franchise. Dit keer nemen Zoya, Pontius en Amadeus, beter bekend als de drie helden van Trine, het op tegen een bende laffe schurken die er niet voor terugdeinzen om geweld te gebruiken in hun pogingen om de controle over het koninkrijk te grijpen. De vorige vier games heb ik echt met heel veel plezier gespeeld, lukt dat ook voor een vijfde keer?
Review: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge - Dimension Shellshock
  • 1
  • 4
DLC van vijfentwintig megabytes voor acht euro? Dat kan best duur aanvoelen, tenzij je natuurlijk waar voor je geld krijgt! Met Dimension Shellshock worden twee nieuwe personages én een Survival-modus toegevoegd aan het meer dan geslaagde Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge. Aan mij om uit te zoeken of dit de 2D beat ‘em up, met in de hoofdrol onze favoriete gemuteerde schildpadden, intrinsiek nog beter maakt dan deze al was.
Review: Starfield
  • 14
  • 10
Het moest de epische conclusie worden van een gamejaar dat sowieso al met glans geslaagd was. Zoals te verwachten, bereikte de hype rond Starfield de afgelopen weken zijn absolute hoogtepunt, natuurlijk extra gevoed door de vele online lekken. Bethesda Game Studios brengt dan ook niet elk jaar een nieuw IP uit dat ons een open wereld RPG voorschotelt met de omvang van onze Melkweg over pakweg driehonderd jaar. Vanzelfsprekend is de ambitie om te kunnen rondlopen, al vechtend of puzzelend op meer dan duizend planeten, dan ook nog eens verspreid over honderd zonnestelsels, op zijn minst lovenswaardig te noemen. Daarbovenop herinnert iedereen zich natuurlijk wat voor een hemels genot het kan zijn om een titel uit een Bethesda-topfranchise als Fallout of The Elder Scrolls te spelen. De vele uitgestrekte wonderbaarlijke werelden met die beklijvende atmosfeer, de lore, de mystiek, de keuzes tussen heel wat uniek ogende facties met hun onderlinge dynamiek welke grotendeels het memorabele...
Review: Blasphemous II
  • 0
  • 5
The Miracle zal het dit keer anders aanpakken. Ze gaat namelijk een kind baren dat in haar plaats de wereld opnieuw grote zorgen mag bezorgen. Dus onze Penitent One mag alweer zijn kleerkast openen om zijn donkerpaarse vechtpakje uit te halen en zijn allerlangste punthoed te zoeken. Indien hij tussendoor een paar klappen incasseert, kan hij nog steeds zijn mysterieuze flesjes gebruiken om wat te recupereren. En het spel opslaan doet hij ook nog altijd geknield aan een kerkstoel met ingebouwd altaar, Prie-Dieu genaamd. Inderdaad, uitwendig lijkt er niet al te veel veranderd in deze sequel. Of doe ik met deze korte samenvatting, welke zo de conclusie van deze review zou kunnen vormen, nu echt afbreuk aan deze tweede Blasphemous? Grotendeels wel, en gelukkig maar!
Review: Ratchet & Clank: Rift Apart
  • 0
  • 4
Natuurlijk zat de schrik er wel even in, voor die pc-release van Ratchet & Clank: Rift Apart. Zeker na wat er zich recent nog afspeelde met deze van The Last of Us Part I. Ook al werd deze dan niet door Nixxes afgehandeld, toch blijft The Last of Us Part I de minst geslaagde port van PlayStation naar het pc-platform tot dusver. En nu was er ook nog die expliciete nood om GPU-decompressie te implementeren in Ratchet & Clank: Rift Apart, dit om de game engine bij te staan tijdens het voortdurende omschakelen tussen de dimensionale werelden, voor een optimale frame rate. GPU-decompressie is een voortzetting van DirectStorage, de innovatieve technologie van Microsoft welke onder meer garant staat voor de snelste laadtijden ooit in de hiervoor ondersteunde games, zoals Forspoken bijvoorbeeld. In Ratchet & Clank: Rift Apart komt daar dus ook nog eens de door de grafische kaart versnelde decompressie van de spel-assets bij, eenzelfde luxe welke we reeds konden ervaren in de...
Review: Unholy
  • 1
  • 2
Na even actief lid te zijn van de sekte The Eternal Spring, besluit Dorothea dat het welletjes is geweest en maakt ze haar koffers klaar om samen met haar zoontje Gabriel een normaler leven te gaan leiden. Tijdens de avond voor hun vertrek, na nog een dutje te doen in haar logies, ontwaakt Dorothea plots met de schrikbarende vaststelling dat haar zoontje zoek is. Na wat zoeken vindt ze hem terug op de bovenverdieping van de tempel, waar hij helaas ingezet wordt voor een duivels ritueel van de hogepriester. Dorothea probeert haar zoon nog te redden, maar dat lukt niet doordat de rite al snel uitmondt in een vuurzee en zelfs een deel van de tempel doet instorten. Enkel zijzelf overleeft het gebeuren en natuurlijk is ze nu de wanhoop nabij. Maar dan ziet ze plots de gestalte van een oude dame die haar belooft dat er toch nog een kans is om Gabriel zijn ziel te redden. Ze moet hiervoor reizen naar een parallelle maar weliswaar gevaarlijke wereld, genaamd de Eeuwige Stad, om er de...
EA Sports FC 24 lanceert op 29 september!
  • 0
  • 0
De eerste editie van EA Sports FC, FIFA zoals we het vroeger kenden, zal eind september lanceren in twee uitvoeringen, zo maakte Electronic Arts bekend. We mogen de soccer game in zijn nieuw jasje verwachten voor de PlayStation 4 en 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en natuurlijk op de pc via Steam en de Epic Games Store. Het is daarnaast de eerste keer dat een EA Sports-game aangedreven zal worden door de welbekende Frostbite-engine op de Switch.

Op PlayStation, Xbox en pc zal de standaardeditie, welke op 29 september lanceert, €69,99 kosten. De Ultimate Edition, die vanaf 22 september speelbaar wordt, zal €109,99 kosten, tenzij je de game neemt via EA Play: dan krijg je 10% korting. Op Switch zal alleen de standaardeditie beschikbaar zijn voor €59,99. Erling Haaland, Manchester City-legende in wording of misschien is hij dat nu al wel, zal op de cover van de standaardeditie staan.

Pre-orders voor de standaardeditie zullen de volgende content bevatten:
  • ...
Xbox Live Gold wordt Xbox Game Pass Core!
  • 4
  • 1
Zopas heeft Microsoft Game Pass Core aangekondigd. Deze formule kan beschouwd worden als een evolutie van het huidige Xbox Live Gold-abonnement en lanceert op 14 september. Bestaande Xbox Live Gold-abonnees zullen vanaf die datum automatisch worden overgezet.

Xbox Live Gold werd zo'n twintig jaar geleden geïntroduceerd met een duidelijke focus op het online/samen gamen op toegankelijke wijze. Het nieuwe abonnement drijft deze mogelijkheden voor multiplayer verder op middels een selectie van meer dan 25 beschikbare games per maand en zal daarnaast exclusieve ledenvoordelen aanbieden, dit alles voor 9,99 dollar per maand of 59,99 dollar per jaar. De lanceringscollectie zal zowel titels van Xbox Game Studios, Bethesda en contentpartners bevatten. Extra titels zullen nog aangekondigd worden tegen 14 september en twee tot drie keer per jaar zouden er ook nieuwe titels toegevoegd worden.

Momenteel zijn er al 19...
Review: GYLT
  • 0
  • 1
Na bijna vier jaar heeft GYLT, oorspronkelijk een exclusive op het teloorgegane Google Stadia, zijn weg naar de moderne gameconsoles en het pc-platform gevonden. Wanneer men het destijds over de originele versie van het spel had, durfde men wel eens de metafoor Resident Evil Junior in de mond te nemen. Achteraf bekeken blijkt dat nog niet eens zo slecht verwoord. Want ondanks zijn kindse uiterlijk en het schoolse hoofdthema, blijft GYLT in zijn kern een regelrechte survival horrorgame, welke zowel lichte puzzelelementen als actie geregeld met elkaar doet afwisselen.
Preview: Six Days in Fallujah
  • 1
  • 1
Irak, het jaar is 2004. In de eindeloos lange nasleep van de Golfoorlog bezetten de Amerikaanse troepen terug het land en controleren ze er onder meer de voedselbevoorrading. Tot er kort na elkaar een aantal aanslagen plaatsvinden en een grote militaire vergeldingsoperatie opgestart wordt. Met name in Falluja, waar opstandelingen huis per huis geëlimineerd moeten worden. Na meer dan tien jaar controverse, herprogrammeren en tegen wil en dank die duizenden lijnen code opnieuw uittesten, leverde het ons Six Days in Fallujah op. Tenminste via Early Access dan, en enkel voor de pc. Natuurlijk zou dit een enorm immersieve game kunnen worden. Zeker dankzij de in de prijs inbegrepen, exclusieve interviews waarin zowel Iraqi als Amerikanen die het gebeuren destijds vanaf de eerste rij meemaakten, hun zegje mogen doen. Eveneens van de partij: alle locaties waar deze intense gevechten plaatsvonden, zo waarheidsgetrouw mogelijk gerepliceerd. Klopt, als de bedoeling nu nog niet duidelijk was...
Preview: Forever Skies
  • 0
  • 2
Vanaf 22 juni gaat de Early Access van Forever Skies van start, een sci-fi action survival game waarin er vooral veel gepuzzeld en gebouwd moet worden. Een aantal medewerkers van ontwikkelaar en uitgever Far From Home uit Polen werkten eerder al mee aan grote titels waaronder de Dying Light-franchise, de Divinity: Original Sin-serie, The Medium, Outriders, League of Legends, … en ook Forever Skies ziet er erg beloftevol uit. Mooie beelden, een postapocalyptische setting met rustige ambientmuziek op de achtergrond en ik ben eigenlijk al deels verkocht. Maar is de gameplay zelf de moeite waard? Dat komen jullie hier te weten.
Immortals of Aveum voor een maandje uitgesteld
  • 0
  • 0
Uitgever Electronic Arts en ontwikkelaar Ascendant Studios hebben de magische first person shooter Immortals of Aveum zopas uitgesteld van de eerder geplande releasedatum, welke op 20 juli doorging, naar 22 augustus. De game, die er overigens fantastisch uitziet niet enkel omwille van de fantasy-insteek maar mede dankzij Unreal Engine 5, zal dan beschikbaar worden voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc via Steam en de Epic Games Store. Het officiële bericht betreffende de vertraging kunnen jullie hier nalezen.

Review: Trepang²
  • 0
  • 3
Soms kan het eens deugd doen om een wat anoniemere superheld te zijn. Nog steeds ver over the top, maar dan zonder dat je personage daarvoor constant in een felgekleurd, al dan niet te strak pakje hoeft rond te lopen. Al sinds 2016 werkte de Canadese indie-ontwikkelaar Trepang Studios aan dat nobele idee. Een concept over een razendsnelle - naar hun eigen bewoording: gun-fu - first-person shooter, met in de hoofdrol een onbevreesde supersoldaat die over bullet time-capaciteiten beschikt. Geen online gedoe, gewoon een ouderwetse single player-campagne zoals we die vroeger graag speelden, waarin er ook nog eens flink veel bloed aan te pas komt. Klonk dat nu te veel als Wolfenstein? Ik bedoelde dus wel degelijk Trepang².
Terug
Bovenaan