Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was al vergeten dat Yaremchuk zijn trainer publiek door het slijk had gehaald. Plezant persoon om in de groep te hebben.
Yaremchuk ging in tegen het 4de verdiep, en maar goed ook. Anders zaten we er nog maanden mee opgescheept. De opvolging daarna was niet veel beter, maar geleidelijk aan de volledige Antwerp-clan buiten gekregen. En dit allemaal om de vete met pol plastiek.

Ik ben wel fan van de komst van Yaremchuk.

Larin is de stenen uit de grond aan het zuigen, dus we hebben zeker nog een tweede volwaardige spits nodig om te kunnen meedoen op alle fronten.

Yaremchuk kent de competitie, maakt altijd zijn goals, zet zich altijd in, en is ook best intelligent in de rest van zijn spel.

Iets te veel geld misschien, maar de markt is ook gewoon volledig zot voor goede aanvallers.

Yaremchuk gaat gewoon zijn beste jaren als voetballer heersen bij Club. Die wil niet zomaar meteen weeer weg als hij nu al terugkomt naar de JPL lijkt mij. Was blijkbaar vorige zomer ook als eens in Basecamp geweest dus was Club toen ook al genegen.

Als we al niet meer tevreden zijn met een spits die 20 goals maakte in z’n laatste seizoen JPL en ook nog eens goed kan voetballen.

Weegt geweldig op een verdediging en scoort veel. Het is duur ja, maar Club had dan ook heel wat te besteden (en nog steeds).

Normaal hadden we voor ongeveer hetzelfde geld Hojlund gehaald die nog alles moet bewijzen. Misschien in potentie ooit beter dan Yaremchuk ja, maar veel risicovoller.

Yaremchuk is een afgewerkt product.

Zuivere paniekaankoop dit. Hojlund mislukt, dus dan proberen we het maar bij een oude bekende die misschien wel terug wil naar de JPL.

16m+3 voor een speler die in mijn ogen niet eens de Belgische competitie volledig overstegen was is gewoon absurd.

Kan me ook niet van de indruk ontdoen dat dit een move is van Verhaeghe om even uit te pakken tegenover Gheysens.
Je kan er niet verder naast zitten dan dit. Stond inderdaad vorig jaar ook al dicht bij Club.

Ik wou eerst de grap maken of Vertonghen er voor die prijs ook bij zit, maar met Yaremchuk haal je wel een agressieve 9 met goede techniek en doelgerichtheid. Lijkt me ook complementair te zijn met Jutgla?

Of hem gewoon 3-4 jaar houden en (hopelijk) tientallen goals laten scoren? Ik snap niet waarom er altijd en overal meerwaarde moet op komen. Dat je een ook meerwaarde transfer moet doen, zeker! Maar een goeie mix lijkt me ideaal om vooruitgang te boeken én geld te vangen op doorverkoop.

Besef ik maar al te goed, en dat bedoelde ik ook onrechtstreeks wel.. Dat we gewoon proberen om bij dat kransje ploegen te komen in Europa waar naar gekeken wordt om echt ver te raken in de EL (of ConfL).
Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet, alsof er iets mis is met kampioen spelen. Nee elke speler moet met weerbaarder verkocht worden, "laatste moment om Vanaken te verkopen met meerwaarde" .

Voor meerwaarde halen we wel spelers als Lang, Skov Olsen, Jutgla en Buchanon aangevuld met af en toe een jeugdspeler die de competitie overstijgt als De Ketelaere en hopelijk Sylla en Mbamba in de toekomst.

Normaal hadden we voor ongeveer hetzelfde geld Hojlund gehaald die nog alles moet bewijzen. Misschien in potentie ooit beter dan Yaremchuk ja, maar veel risicovoller.

Yaremchuk is een afgewerkt product.
Mja uiteindelijk toch wel 4de keuze ofzo. Zelfs bij Genk hebben ze eerst Paul willen gaan halen. Dat wil toch ook zeggen dat er wat twijfel is bij het bestuur van Brugge toch. Als hij nu meteen eerste keuze was zwijg ik. Ben wel benieuwd. Vraag is natuurlijk ook hoe een Oekraïner momenteel mentaal zit natuurlijk.

Je kan er niet verder naast zitten dan dit. Stond inderdaad vorig jaar ook al dicht bij Club.
En waarom misschien? Omdat je vorig jaar dichtbij Club stond, ben je nu ineens eerste keuze? Zoals Sportinggboy hierboven zegt, men heeft eerst andere spitsen gepolst. Als hij effectief eerste keuze was, dan zat die toch wel al langer dan vandaag bij Club me dunkt.

Lijkt me toch wat laten uitschijnen dat we nog andere targets hebben en dat Benfica niet moet overdrijven. Denk niet dat er ook maar iemand dacht dat Genk zou akkoord gaan.

Hojlund was de eerste keuze. Yaremchuk was eerder deze zomer niet haalbaar, maar nu blijkbaar wel nadat ze terug gepolst hadden nadat Hojlund in het water viel. Yaremchuk zou zelf veel druk hebben gezet om nu naar Club te komen (anders zou Benfica de prijs niet hebben laten zakken wellicht).

Lijkt me geen gevalletje van “4e keuze”, maar eerder van het juist moment omdat alles samenvalt (Club wil weer, Yaremchuk weinig speelkansen, Benfica die prijs laten zakken).

Denk dat Club ook van gedacht veranderd is over wat er nodig is naast Jutgla die zelf zeer balvast is door uitstekende techniek en ook als targetman functioneert. Eerdere interesse voor Afobe, Caroll, Muriqi, Maxi Gomez. Toch heel wat anders.

Yaremchuck: 16
Onyedika: 10
Nielsen: 5.5
Jutgl: 5.5
Ordonez: 4
Meijer: 6
Boyata: 2

Ik denk dat dat ze allemaal zijn, dus 49 miljoen. Close enough ;)

Out:
De Ketelaere: 33
Openda: 10
Nsoki: 12
Okereke: ?
Krmencik: 1.7
En nog wat ander "overschot".

De balans is dus nog altijd in balans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan