Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fabio Silva was volgens enkele Twitteraccounts, zowel Belgische als Engelse, in België vandaag voor zijn medicals. Zou morgen aangekondigd worden. Ben wel benieuwd. Met Silva-Esposito kan je naar de oorlog.

Weer zijn jaar niet, arme Benito :(
Yep is rond.

Fabio Silva was volgens enkele Twitteraccounts, zowel Belgische als Engelse, in België vandaag voor zijn medicals. Zou morgen aangekondigd worden. Ben wel benieuwd. Met Silva-Esposito kan je naar de oorlog.

Weer zijn jaar niet, arme Benito :(

Je mag hem altijd uitlenen aan Beerschot. Wij weten hem wel te apprecieren.

Dat zijn van die café-uitspraken indertijd waar je ook maar gewoon altijd je gelijk kan hebben want je kan het niet bewijzen of ontkrachten.

Heb je ook maar 1 voorbeeld van een transfer waarin Anderlecht zei: eigenlijk moeten we hem niet maar we kopen hem dan is de concurrent zwakker? Of een speler die ze kochten en nooit gebruikten?
Losada meen ik me te herinneren bijvoorbeeld. En zo hadden ze er wel meer dacht ik. Uiteraard niet om de tegenstander te verzwakken maar eerder de sterkhouders wegkopen om de eigen kern te verbreden maar uiteindelijk toch weinig te gebruiken?

In dat opzicht heb je er natuurlijk wel een paar. Losada, Morioka, Gerkens, Sylla en Conte van Zulte, De Sutter en Gregoire in een ver verleden.
Dus Anderlecht kocht spelers om Zulte en STVV te verzwakken en niet omdat Hasi en co er gewoon fan van waren? Allez allez.

Jongens als Losada en Morioka kregen hier ook veelvuldig hun kans maar vielen gewoon door de mand.
De Sutter speelde zeer veel zelfs.

Je hebt in een kern ook wel meer dan 11 spelers nodig natuuurlijk.

Losada meen ik me te herinneren bijvoorbeeld. En zo hadden ze er wel meer dacht ik. Uiteraard niet om de tegenstander te verzwakken maar eerder de sterkhouders wegkopen om de eigen kern te verbreden maar uiteindelijk toch weinig te gebruiken?
Ja ok maar dat is toch fundamenteel wel iets anders. Een club haalt spelers omdat het vindt dat de kern versterking nodig heeft die niet in de jeugd rondloopt, om mee te doen op x fronten. Spelers uit eigen competitie lopen altijd meer in de kijker, makkelijk gescout en een trainer kan al eens onder de indruk geraakt zijn, en als die dan ook nog eens bij een topclub loopt heeft die al laten zien het niveau aan te kunnen.

Meer moet daar niet van gemaakt worden.

Dus Anderlecht kocht spelers om Zulte en STVV te verzwakken en niet omdat Hasi en co er gewoon fan van waren? Allez allez.

Jongens als Losada en Morioka kregen hier ook veelvuldig hun kans maar vielen gewoon door de mand.
De Sutter speelde zeer veel zelfs.

Je hebt in een kern ook wel meer dan 11 spelers nodig natuuurlijk.

Heb ik nergens gezegd, ik ga enkel voort op wat Agony zei m.b.t. Losada.

Genk is aan het doorduwen voor Fausto Vera. Een Argentijnse defensieve middenvelder. Dat zou een goede zaak zijn, want er moet echt een 6 bij. Aziz Ouattara komt in mijn ogen gewoon te kort.

Genk is aan het doorduwen voor Fausto Vera. Een Argentijnse defensieve middenvelder. Dat zou een goede zaak zijn, want er moet echt een 6 bij. Aziz Ouattara komt in mijn ogen gewoon te kort.
Die werd vorig jaar ook aan ons gelinkt, ziet er een leuke speler uit.

Die werd vorig jaar ook aan ons gelinkt, ziet er een leuke speler uit.
Ik denk/hoop het ook. Ze hebben veel goed te maken en op het middenveld is er toch een gebrek aan balans.

Ze hebben Castro gehaald voor op de 10, maar eigenlijk hoefde dat voor mij niet aangezien ge Tresor hebt en El Khannous achter de hand.

Ik hoop een ding: dat ze nog een linksback halen. Arteaga was weer dramatisch tegen AEK en Juklerod lijkt me gewoon niet fit te worden.

Ik denk/hoop het ook. Ze hebben veel goed te maken en op het middenveld is er toch een gebrek aan balans.

Ze hebben Castro gehaald voor op de 10, maar eigenlijk hoefde dat voor mij niet aangezien ge Tresor hebt en El Khannous achter de hand.

Ik hoop een ding: dat ze nog een linksback halen. Arteaga was weer dramatisch tegen AEK en Juklerod lijkt me gewoon niet fit te worden.

En toch zou ik ook graag een definitief oordeel willen hebben voor onze LW en spits. Bongonda moet definitief weg of definitief blijven. En vanvoor moet er ook eens doorgeduwd worden: Wat met Onuachu? Wat met Dessers? Zelf verkies ik Onuachu en Nemeth als spitsen met een Ito of Paintsil die in hoge nood een soort valse 9 kan spelen.

En toch zou ik ook graag een definitief oordeel willen hebben voor onze LW en spits. Bongonda moet definitief weg of definitief blijven. En vanvoor moet er ook eens doorgeduwd worden: Wat met Onuachu? Wat met Dessers? Zelf verkies ik Onuachu en Nemeth als spitsen met een Ito of Paintsil die in hoge nood een soort valse 9 kan spelen.
Het kan aan mij liggen, maar Dessers vond ik weer hopeloos tekort komen tijdens die match tegen AEK. Nemeth staat zelfs al verder of overdrijf ik?

Hmm, wordt met nogal veel trom als stunt aangekondigd, en toegegeven, ik heb hem nooit zien spelen, maar als spits zijn die zijn stats bij Porto noch Wolves toch niet om over naar huis te schrijven? Ok, veel invalbeurten blijkbaar, maar dan nog, het is niet omdat Wolves indertijd 40 miljoen betaalde dat hij dat ook waard is en hem dat een toptalent maakt.

Laatst bewerkt:
Hmm, wordt met nogal veel trom als stunt aangekondigd, en toegegeven, ik heb hem nooit zien spelen, maar als spits zijn die zijn stats bij Porto noch Wolves toch om over naar huis te schrijven? Ok, veel invalbeurten blijkbaar, maar dan nog, het is niet omdat Wolves indertijd 40 miljoen betaalde dat hij dat ook waard is en hem dat een toptalent maakt.
Stond vorig jaar bij als 17de bij de grootste 50 talenten volgens goal.com

Ook vermeld in The Guardian in 2019 als 1 van de toppers van zijn generatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan