Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toby krijgt zn 1e seizoen 5 miljoen bruto inc tekengeld. 2 laatste seizoenen zal dat iets minder zijn (4-4,5 miljoen).

Met hoeveel geld kan Gheysens nog blijven smijten voor het daar problematisch word? Ze zijn daar op korte tijd met zo veel geld aan het smijten en er komt weinig binnen.

Toby krijgt zn 1e seizoen 5 miljoen bruto inc tekengeld. 2 laatste seizoenen zal dat iets minder zijn (4-4,5 miljoen).

Met hoeveel geld kan Gheysens nog blijven smijten voor het daar problematisch word? Ze zijn daar op korte tijd met zo veel geld aan het smijten en er komt weinig binnen.
Hoe zit het eigenlijk met die Financial fair play?

Als ge uw geschillen met de BBI kunt settlen voor 10mln€ ipv 153mln€ dan kan er al eens een transferke extra af he :woohoo:

Antwerp heeft een grote inkomensstroom met hun businessgedeelte. Ondertussen het grootste van België. Die mensen eten en drinken elke match voor veel geld.
Blijft inderdaad wel dat ze nog niet in staat zijn om spelers voor veel geld te verkopen maar ze zijn nu wel goed bezig met jonge spelers met potentieel (Dwomoh, Valencia, Emegha, Scott, Pacho, Balikwisha, Yusuf, Vines, Bataille) te ontwikkelen.
Belangrijkste detail dat vaak wordt vergeten is dat Gheysens het geld niet leent aan de club maar het in de club steekt als kapitaalsuitbreiding wat dus als gevolg heeft dat de club niet overdreven veel schulden heeft EN dat ze aan elkaar vast zitten.

Als ge uw geschillen met de BBI kunt settlen voor 10mln€ ipv 153mln€ dan kan er al eens een transferke extra af he :woohoo:
De fiscus moet maar met een beter dossier afkomen, naar het schijnt was het zeer slordig en weinig gefundeerd. Vaak settelen ze voor 30% of iets in die grootorde. Minder dan 10% is een teken dat er iets niet klopt.

Hoorde dit weekend ook op een podcast dat Club Brugge interesse zou hebben in Per Schuurs?
Niet meteen iets van gelezen.

Bayat zou blijkbaar niet betrokken geweest zijn bij de Nielsen transfer op vraag van Club. Heeft er natuurlijk wel nog iets aan verdient door dat Union verbrekingsvergoeding heeft betaalt.

Ik kan alleen maar fan zijn van alles aan deze transfer:

- Meteen inzetbaar en kent de competitie, waar hij vorig seizoen één van de beste was. Veel liever dit dan een jonge speler met potentie die je toch onmogelijk kan meten. 5 miljoen is een koopje.
- Je shopt in je eigen competitie, wat een andere ploeg rijker maakt en je langer laat genieten van deze speler in eigen competitie. Veel liever dit dan een Oostende (of een Union) die witte merels hopen te vinden in de krochten van het Europese voetbal.
- Bayat bewust buitenspel gezet en in de pers liggen lekken dat ze achter Berge zaten om Union, Bayat en Nielsen onder druk te zetten. Een koekje van eigen deeg heet dat dan (also looking at you, Gent).

- Je shopt in je eigen competitie, wat een andere ploeg rijker maakt en je langer laat genieten van deze speler in eigen competitie. Veel liever dit dan een Oostende (of een Union) die witte merels hopen te vinden in de krochten van het Europese voetbal.
Wel grappig, ik dacht altijd dat het not done was om uw rechtstreekse tegenstander te verzwakken omdat je het grote geld bezit. (Of was dat enkel toen het grote Anderlecht dat deed?). Je laat het precies uitschijnen alsof je Union een grote vriendendienst doet.

Goh, ik heb nooit echt gesnapt waarom dat not done is. Oke, het is niet leuk (bij KVM hebben we dat ook gehad begin jaren 90 met Anderlecht) maar het is toch wel fijn dat het kapitaal in eigen land blijft? Altijd jammer als je zo'n speler dan naar de Championship of pakweg Bursaspor ziet verhuizen.

Goh, ik heb nooit echt gesnapt waarom dat not done is. Oke, het is niet leuk (bij KVM hebben we dat ook gehad begin jaren 90 met Anderlecht) maar het is toch wel fijn dat het kapitaal in eigen land blijft? Altijd jammer als je zo'n speler dan naar de Championship of pakweg Bursaspor ziet verhuizen.
Voor Union is er toch geen verschil? Die krijgen dat geld sowieso, ongeacht waar hij gaat. Ze versterken gewoon een competitiegenoot. Niet dat ik vind dat het not done is voor de duidelijkheid, maar in de situatie van Union lijkt me dit nu niet persé de beste optie.

Wel grappig, ik dacht altijd dat het not done was om uw rechtstreekse tegenstander te verzwakken omdat je het grote geld bezit. (Of was dat enkel toen het grote Anderlecht dat deed?). Je laat het precies uitschijnen alsof je Union een grote vriendendienst doet.
Zoals ik het me herinner, deed Anderlecht het toen niet om zichzelf sterker te maken, enkel om de andere zwakker te maken.

Zoals ik het me herinner, deed Anderlecht het toen niet om zichzelf sterker te maken, enkel om de andere zwakker te maken.
Dat zijn van die café-uitspraken indertijd waar je ook maar gewoon altijd je gelijk kan hebben want je kan het niet bewijzen of ontkrachten.

Heb je ook maar 1 voorbeeld van een transfer waarin Anderlecht zei: eigenlijk moeten we hem niet maar we kopen hem dan is de concurrent zwakker? Of een speler die ze kochten en nooit gebruikten?

Van al die spelers indertijd, van Degryse, over Bosman, Emmers, Albert, Goor, Hasi, Hendrikx, Staelens, Ekakia, Mornar tot zelfs Iakovenko: allemaal werden ze door Anderlecht zelf veel gebruikt. Dus nee, die werden gekocht omdat de club hen nuttig vond en ook omdat ze zulke transfers nog konden doen, zowel financieel als qua aantrek.

Vroeger kon je als Topclub nog smaakmakers halen in eigen land halen, nu is dat bijna onmogelijk geworden want de grote geld in buitenland springt in de ogen

Op het eerste gezicht lijkt dat een goede transfer voor Club. Maar ik wacht toch even of Nielsen kan bevestigen. Niet vergeten dat die iets meer dan een jaar geleden nog in 2de klasse speelde. Hij wordt ook 29? dacht ik. Wat wil zeggen dat hij op 10 a 12 jaar profvoetbal toch vrij laat is om bij ploeg van belang te belanden. Het zal een jaar van bevestiging moeten worden voor hem. Ben wel benieuwd of die echt zo goed is zoals we hem vorig jaar kende of het eerder lag aan het team dat heel sterk was. Aan hem om te antwoorden :-)

Antwerp heeft een grote inkomensstroom met hun businessgedeelte. Ondertussen het grootste van België. Die mensen eten en drinken elke match voor veel geld.
Blijft inderdaad wel dat ze nog niet in staat zijn om spelers voor veel geld te verkopen maar ze zijn nu wel goed bezig met jonge spelers met potentieel (Dwomoh, Valencia, Emegha, Scott, Pacho, Balikwisha, Yusuf, Vines, Bataille) te ontwikkelen.
Belangrijkste detail dat vaak wordt vergeten is dat Gheysens het geld niet leent aan de club maar het in de club steekt als kapitaalsuitbreiding wat dus als gevolg heeft dat de club niet overdreven veel schulden heeft EN dat ze aan elkaar vast zitten.

De fiscus moet maar met een beter dossier afkomen, naar het schijnt was het zeer slordig en weinig gefundeerd. Vaak settelen ze voor 30% of iets in die grootorde. Minder dan 10% is een teken dat er iets niet klopt.
Mjah, en daar komen miljoenen uit dan? Of zo veel extra dat deftige uitgaande transfers doen niet echt noodzakelijk is?
Het kan best zijn dat dit pakweg beter en meer gaat opleveren dan bij Club of Anderlecht (mss nu iets minder), maar het lijkt me toch peanuts vergeleken met de uitgaven die gedaan worden bij inkomende transfers?

Op het eerste gezicht lijkt dat een goede transfer voor Club. Maar ik wacht toch even of Nielsen kan bevestigen. Niet vergeten dat die iets meer dan een jaar geleden nog in 2de klasse speelde. Hij wordt ook 29? dacht ik. Wat wil zeggen dat hij op 10 a 12 jaar profvoetbal toch vrij laat is om bij ploeg van belang te belanden. Het zal een jaar van bevestiging moeten worden voor hem. Ben wel benieuwd of die echt zo goed is zoals we hem vorig jaar kende of het eerder lag aan het team dat heel sterk was. Aan hem om te antwoorden :)
Ik moet het toch ook allemaal nog zien idd. Itt velen sta ik hier toch ook niet zo geweldig voor te springen.
Mag me uiteraard verrassen, maar net als gans Union moet ik nog zien hoe goed die spelers nu werkelijk zijn na zo'n uitzonderlijk seizoen.

Ik moet het toch ook allemaal nog zien idd. Itt velen sta ik hier toch ook niet zo geweldig voor te springen.
Mag me uiteraard verrassen, maar net als gans Union moet ik nog zien hoe goed die spelers nu werkelijk zijn na zo'n uitzonderlijk seizoen.
Ik sta er ook niet voor te springen om eerlijk te zijn. Ik vind 5 miljoen voor een 28-jarige middenvelder die net zijn eerste seizoen op het hoogste niveau in België heeft afgewerkt veel geld. Het zal niet de eerste speler zijn die één seizoen meegaat in de flow van een promovendus om vervolgens daarna dat niveau niet meer te halen, of niet kan bevestigen. Daarnaast is Club Brugge Union ook niet, maar bon. Ik geef het alleszins het voordeel van de twijfel.

Soit, wel nog steeds liever dit dan 5 miljoen salaris spenderen aan een 33-jarige verdediger die uit de zandbak komt, of nog erger zelfs, 2.5 a 3m(?) voor een spits met een zwak moyenne in godbetert Mexico.

Mjah, en daar komen miljoenen uit dan? Of zo veel extra dat deftige uitgaande transfers doen niet echt noodzakelijk is?
Het kan best zijn dat dit pakweg beter en meer gaat opleveren dan bij Club of Anderlecht (mss nu iets minder), maar het lijkt me toch peanuts vergeleken met de uitgaven die gedaan worden bij inkomende transfers?
Ja, daar komen miljoenen uit maar uitgaande transfers zijn dan nog wel noodzakelijk de komende jaren.
Die prijzen voor die seats en loges zeker op de hoogste verdiepen dat is echt niet normaal en blijkbaar is het echt 'af' daar. De mensen blijven daarenboven ook nog eens stevig plakken wat soms leidt tot stevige feestjes.
Paul Gheysens heeft dat slim gezien, eindelijk iemand dat dat onbenut potentieel van de Antwerpse haven en industrie aanboort.

Fabio Silva was volgens enkele Twitteraccounts, zowel Belgische als Engelse, in België vandaag voor zijn medicals. Zou morgen aangekondigd worden. Ben wel benieuwd. Met Silva-Esposito kan je naar de oorlog.

Weer zijn jaar niet, arme Benito :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan