Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooroordelen op basis van herkomst of huidskleur hebben hier geen plaats
Maar dat mag je niet zeggen dat het weer een speler is met allochtone achtergrond want dan ben je een racist.

Maar dat mag je niet zeggen dat het weer een speler is met allochtone achtergrond want dan ben je een racist.
Want nen oer vlaemsche jeugdspeler met oer vlaemsche ouders heeft steeds de perfecte ingesteldheid? Nochtans veel domme kloten tegengekomen op school, met een parelwitte achtergrond …

Gij moogt dat trouwens wel zeggen, en ik mag dat een zeer dwaze opmerking vinden.

Want nen oer vlaemsche jeugdspeler met oer vlaemsche ouders heeft steeds de perfecte ingesteldheid? Nochtans veel domme kloten tegengekomen op school, met een parelwitte achtergrond …

Gij moogt dat trouwens wel zeggen, en ik mag dat een zeer dwaze opmerking vinden.
Tuurlijk hebben die niet altijd de perfecte ingesteldheid.

Maar de grote talenten die voor de dollars/ponden/euros kiezen ipv nog even te rijpen zijn toch enorm vaak spelers met een migratie-achtergrond.

Maar de grote talenten die voor de dollars/ponden/euros kiezen ipv nog even te rijpen zijn toch enorm vaak spelers met een migratie-achtergrond.
Of misschien zijn het vooral mensen die het financieel moeilijk hebben (gehad).

Graag statistiekjes. Dank.

Ik denk bv zo uit het blote hoofd aan Derijck, Vanheusden, Verlinden, Emmers, Persyn, Boonen, De Bie, Cuvelier, Corryn, Van den Eynde, Vermijl, De Laet,… allemaal vrij domme keuzes en boven het haalbare niveau. Wat in Nederland en Frankrijk speelt laat ik eruit want daar kan je nog spreken over de keuze voor een betere jeugdontwikkeling.

Ik denk dat het vooral over de financiële situatie en omkadering gaat, zoals hier al gezegd werd. Dan kan je sneller toehappen.

Dat is interne Genk-geroddel. Er kunnen daar best mensen dicht opzitten omdat hij een jeugdproduct is van hen maar geen idee zelf wat van dat deel aan is :)

Dat komt idd via "ons" van kort bij hem zelf gezien er nog heel wat banden zijn met spelers, vrienden, familie binnen het Genkse.
Maar geroddel zou ik het niet noemen. Tot nog toe is alle info gewoon correct gebleken.

Dat komt idd via "ons" van kort bij hem zelf gezien er nog heel wat banden zijn met spelers, vrienden, familie binnen het Genkse.
Maar geroddel zou ik het niet noemen. Tot nog toe is alle info gewoon correct gebleken.
Was ook niet negatief bedoeld, gewoon dat het niet uit een krantenartikel kwam

Morgen beginnen de trainingen weer bij Anderlecht, en zou normaal Abdulrazak Ishak voorgesteld worden. Angulo ook geslaagd voor zijn medische tests. Verder blijkbaar ook verregaande interesse in Gangulo, een 23 jarige spits van Rc Lens.

Murillo zou ik de belangstelling staan van Valencia.

Tot zover de doodse stilte van Anderlecht op de transfermarkt deze zomer. :)

Morgen beginnen de trainingen weer bij Anderlecht, en zou normaal Abdulrazak Ishak voorgesteld worden. Angulo ook geslaagd voor zijn medische tests. Verder blijkbaar ook verregaande interesse in Gangulo, een 23 jarige spits van Rc Lens.

Murillo zou ik de belangstelling staan van Valencia.

Tot zover de doodse stilte van Anderlecht op de transfermarkt deze zomer. :)
En nu nog directe versterking want lijken me eerder transfers voor 1B, nie ?

Maar ik las al dat Vlap en Bundu terug op een kans kunnen rekenen in de voorbereiding..
En volgens LD zou Mazzu toch van plan zijn van omschakelingsvoetbal te spelen dus het initiatief aan de tegenstander laten

En nu nog directe versterking want lijken me eerder transfers voor 1B, nie ?

Maar ik las al dat Vlap en Bundu terug op een kans kunnen rekenen in de voorbereiding..
En volgens LD zou Mazzu toch van plan zijn van omschakelingsvoetbal te spelen dus het initiatief aan de tegenstander laten
Denk niet dat deze meteen voor 1B zullen zijn, alleen al het geld dat ervoor is gegeven. Men gaat echt niet 2 en 3 miljoen leggen voor 2 spelers voor b-ploeg lijkt mij. Werd ook al ontkent in de pers trouwens.

Denk niet dat deze meteen voor 1B zullen zijn, alleen al het geld dat ervoor is gegeven. Men gaat echt niet 2 en 3 miljoen leggen voor 2 spelers voor b-ploeg lijkt mij. Werd ook al ontkent in de pers trouwens.
Die Ishaq is zelfs meer dan 4 miljoen. Beiden voor a-kern. We hebben Tshibangu trouwens ook nog lopen.

Geloof ik absoluut niets van, lijkt me puur opportunistische praat om beide spelers niet al te goedkoop op de markt te moeten zetten in de hoop er nog iets voor te krijgen. Maar sportief hebben die echt geen toekomst meer bij Anderlecht.

De eerste zomertransfer is een feit. RSC Anderlecht vond een akkoord met de Zweedse eersteklasser Norrköping over de definitieve transfer van Ishaq Abdulrazak. Hij tekent een contract voor 4 seizoenen.

Ishaq is een 20-jarige Nigeriaan die sinds 2020 bij Norrköping speelde en er sindsdien een vaste waarde was. Hij komt tot zijn recht als wingback, maar kan evengoed op verschillende posities in het middenveld spelen.

Ishaq Abdulrazak:

“Dit is een grote stap voor mij en ik ben er erg trots op. Ik wil zo snel mogelijk mijn waarde bewijzen voor de ploeg en ik kijk er naar uit om mijn teamgenoten en de fans te ontmoeten.”

CEO Peter Verbeke:

“We volgen Ishaq al een hele tijd en we zijn heel blij dat we hem nu kunnen toevoegen aan de groep. Ishaq heeft enerzijds veel fysieke kwaliteiten; hij is snel, wendbaar, heeft volume en speelt met veel assertiviteit. Anderzijds beschikt hij ook over veel technisch vermogen waardoor hij polyvalent inzetbaar is.”

Welcome, Ishaq.

Bron: RSCA.be

Als Verbeke nu nog Angulo, Esposito en Makoumbou haalt en Vlap, Trebel, Murillo, Nkaka, Raman, Olsson/Cullen, Wellenreuther en Bundu kan verkopen heeft hij het nog niet heel slecht gedaan. Op die wissel Kompany-Mazzu na natuurlijk.

Als Verbeke nu nog Angulo, Esposito en Makoumbou haalt en Vlap, Trebel, Murillo, Nkaka, Raman, Olsson/Cullen, Wellenreuther en Bundu kan verkopen heeft hij het nog niet heel slecht gedaan. Op die wissel Kompany-Mazzu na natuurlijk.
Hoe zit met het aantal Belgen in de kern bij rsca? Geen problemen daar stel dat een Verschaeren en Amuzu toch verkocht zouden worden?

Hoe zit met het aantal Belgen in de kern bij rsca? Geen problemen daar stel dat een Verschaeren en Amuzu toch verkocht zouden worden?
Van Crombrugge, Debast, Delcroix, Sardella, Kana, Stroeykens, Agyei, Duranville, Ait El Hadj, Raman. Vooral hopen dat Duranville en Stroeykens blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan