Tax On Web 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
dat is het bedrag + verhoging voor enige eigen woonst eerste 10 jaar.
Dat bedrag vul ik ook in. Maar het is gewoon van belang dat je voldoende bedrag op 'inschrijving' hebt zodat je de korf kan vullen. Het stuk mandaat telt niet mee.
Ik dacht dat je gewoon 50% moest rekenen van hetgeen je op een jaar afbetaalde, en als dat hoger was dan 2x2280 euro dath et wel oké was :p
Ik heb geen mandaat en betaal +- 10k af per jaar dus dan doe ik het toch goed.

Zonder aanpassing: 850 terugkrijgen
* Kinderen stonden echter aangeduid als volledig fiscaal ten laste, terwijl co-ouderschap. Scheelt blijkbaar ongeveer 1000 euro die ik extra moet betalen, dus netto 150 bijbetalen
* woonbonus (oud systeem, 1 ontlener): netto 1450 terugtrekken
* opvang -3 jarige: netto 1634 terugkrijgen
* heel klein beetje roerende voorheffing dividenduitkering: netto 1656 terugkrijgen

nog toe te voegen maar nog geen attest ontvangen: opvang oudste

In vergelijking met vorige afrekening (voor scheiding) scheelt dat voorlopig ~2500 euro minder terugkrijgen. Maar de mentale rust die ik er voor terug heb gekregen, is dan weer onbetaalbaar 🤓

400 euro minder terugkrijgen als vorig jaar (alles lijkt me standaard goed). Oorzaak wss:
- verandering werk (overname afdeling) dus uitdienst enzo
- vriendin werkt 4/5 sinds september maar met premie (studeren)

Sturen jullie ontbrekende bewijzen mee (verrekenbare roerende voorheffing, attest van créche,...)+ toelichting? Of houden de meeste hier gewoon alles bij, om dan pas op te sturen wanneer ze om inlichtingen vragen?

Sturen jullie ontbrekende bewijzen mee (verrekenbare roerende voorheffing, attest van créche,...)+ toelichting? Of houden de meeste hier gewoon alles bij, om dan pas op te sturen wanneer ze om inlichtingen vragen?

Voor roerende voorheffing heb ik het detail in de nota's opgezet (bv 01/01/2020 roerende voorheffing EUR 69.69 dividend Beyondgaming NV)
Ik stuur zelf geen docs erbij

Ik voeg nooit pro-actief toelichtingen of bijlagen toe. Vroeger toen ik nog beroepskosten bewees, stond daar dus 1 getal van grootorde 15-20k zonder enige toelichting. Meestal vroegen ze dan wel verduidelijking. 🤓

Ik heb sinds 2020 een bedrijfswagen. Op mijn fiche 281.10 zie ik die staan onder VAA: voertuig.
Moet dat bedrag afzonderlijk ergens gezet worden?
Want nu heeft TOW dat gewoon samengeteld met mijn loon en in code 250 gezet

Ik heb sinds 2020 een bedrijfswagen. Op mijn fiche 281.10 zie ik die staan onder VAA: voertuig.
Dat is correct zo.

Als je geen woonbonus hebt, moet je dan nergens wat invullen van mijn hypotheek?

Tot nu tot een 1100 betalen

edit: ik lease een fiets via het werk, kan ik die ook ergens ingeven? Ik ga 60% met de fiets werken ongeveer

Laatst bewerkt:
net mijn vereenvoudigd voorstel gehad: 35€ terug te krijgen. en dat na een jaar werkloos zijn met een uitkering van +1500€: ik was hier al aan het sparen omdat ik dacht van +2000€ terug te gaan moeten betalen. I`m not mad.

net mijn vereenvoudigd voorstel gehad: 35€ terug te krijgen. en dat na een jaar werkloos zijn met een uitkering van +1500€: ik was hier al aan het sparen omdat ik dacht van +2000€ terug te gaan moeten betalen. I`m not mad.
3,5k terugkrijgen zeker. 35k lijkt me nu wat veel :P

heb sinds 2020 een bedrijfswagen. Op mijn fiche 281.10 zie ik die staan onder VAA: voertuig.
En je kan nog 410€ ook aftrekken voor woon werk verkeer.

Tenzij je geen vaa betaald.

Jep die stond ook ingevuld!
Bij mijn vrouw dezelfde situatie, maar omdat haar werk zo dicht is raakt ze niet eens aan die 410 vrijstelling :oink:

edit: ik lease een fiets via het werk, kan ik die ook ergens ingeven? Ik ga 60% met de fiets werken ongeveer
Dat is al fiscaal interessant, zie niet in waarom je daarvoor nog eens korting moet krijgen
Moeten ze u maar fietsvergoeding geven

Wordt normaal gezien al in rekening gebracht elke maand
Jep die stond ook ingevuld!
Bij mijn vrouw dezelfde situatie, maar omdat haar werk zo dicht is raakt ze niet eens aan die 410 vrijstelling :oink:
Die heeft dan geen VAA te betalen?

Voila, ingediend. 3181 terug te trekken. 320 minder dan vorig jaar. Madam vorig jaar wel haar moederschapsverlof, en het viel me toen al op dat haar uitkering hoger lag dan haar nettoloon 😂 En ze had ook een bonus ontvangen in 2020, waarop niet al te veel was afgehouden.

Toelichting wel ingevuld voor haar SVAP, roerende voorheffing en de créche. Dat waren de enige 3 dingen die niet door het voorstel waren ingevuld, al de rest klopte. En geen bijlagen opgestuurd, benieuwd of ik nu weer zo'n farce ga voor hebben zoals vorig jaar, bij de vraag om inlichtingen.

Moeten we zelf kijken of er iet gepost is, of krijgen we melding? Ben te lui om ID lezer boven te halen :unsure:

edit: toch gekeken, staat er op en 966 euro terugkrijgen :clap:

Laatst bewerkt:
sinds mid vorig jaar wettelijk samenwonend..dit jaar moet ik de belastingsfiche nog zogezegd als "alleenstaande" invullen? (dus 2 aparte fiches: die van mijn partner en de mijne)

Dat is al fiscaal interessant, zie niet in waarom je daarvoor nog eens korting moet krijgen
Moeten ze u maar fietsvergoeding geven

Wordt normaal gezien al in rekening gebracht elke maand

Die heeft dan geen VAA te betalen?
Op haar fiche staat er ook een bedrag bij VAA.
Waarom zou zij geen VAA moeten betalen? betreft ook firmawagen die zij kreeg in 2020, maar haar werk is op 2km afstand ofzo; en daarom dat die vergoeding woon-werk verkeer zo laag ligt.
*edit: ook nog wel bij vermelden dat onze werkgevers ons brutoloon hebben aangepast zodat die VAA uiteindelijk geen invloed heeft op het netto.

Terug
Bovenaan