Tax On Web 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Ik heb een lening lopen voor mijn appartement.
Daarnaast in 2020 een tweede lening aangegaan voor aankoop bouwgrond en te bouwen nieuwbouw, in twee schijven.
Schijf voor de bouwgrond volledig opgenomen en wordt afbetaald, schijf voor de bouw zelf nog maar deels opgenomen, en hier betalen we voorlopig enkel nog maar interest op.
Hoe moet ik dit invullen? Momenteel staat automatisch bij 3334 2280 EUR ingevuld en bij 3336 'ja' (enige woning 31/12/2020).

4349,50€ terugtrekken, ligt wat in lijn met wat ik had verwacht :)
Woonbonus (oud systeem), pensioensparen, dividend op aandelen (RV), kinderopvang en 2 kinderen ten laste

€3300 terug door o.a woonbonus (laatste systeem) en 1 kind ten laste met kinderopvang ondanks een paar dagen tijdelijke werkloosheid.

Hier ook. 1e keer dat ik onze kinderopvang moet inbrengen, die sukkels vullen dat natuurlijk niet automatisch in .

Meer dan onderstaande moet ik niet doen veronderstel ik?
* vak II: B (gezinslasten); nr 1030: kinderen ten laste stond automatisch op 1. Vak 1038 (aantal kinderen waarvoor u geen belastingvermindering vraagt) stond daar automatisch ook al op 1. Dit heb ik nu geschrapt aangezien we de uitgaven invullen in vak X, nr 1384. We hebben 96 dagen betaald aan een dagprijs van 27 € maar aangezien je max 13 € / dag kan invullen heb ik bij 1384 dus 1248 € ingegeven.

Hier was dat voor de 1e keer ook niet ingevuld en vak 1038 is ook héél slecht omschreven... Kind verwijderen en zelfs niet 0 invullen.

cryptowinsten aangeven of niet? dilemma's...
:rofl:

Laatst bewerkt:
hier ook al eens ingegeven, nog niet doorgestuurd: 4.500 euro terugkrijgen.
we hebben lening, dienstencheques, rechtsbijstand en heel beperkt kinderopvang voor vorig jaar.

€3300 terug door o.a woonbonus (laatste systeem) en 1 kind ten laste met kinderopvang ondanks een paar dagen tijdelijke werkloosheid.

Hier was dat voor de 1e keer ook niet ingevuld en vak 1038 is ook héél slecht omschreven... Kind verwijderen en zelfs niet 0 invullen.

:rofl:
Wat heb je dan juist gedaan betreffende kinderopvang?
Ik kon kind niet verwijderen en geen '0' invullen, dus heb dat gewoon laten staan.
Wanneer ik mijn brief bekijk dan zie ik nergens een extra tegemoetkoming van een kind ten laste waarvoor ik géén belastingvermindering vraag (wat correct is); ik zie alleen wat ik terugtrek van de kinderopvang (45% van dit bedrag), dus dat zou moeten kloppen.

Wat heb je dan juist gedaan betreffende kinderopvang?
Ik kon kind niet verwijderen en geen '0' invullen, dus heb dat gewoon laten staan.
Wanneer ik mijn brief bekijk dan zie ik nergens een extra tegemoetkoming van een kind ten laste waarvoor ik géén belastingvermindering vraag (wat correct is); ik zie alleen wat ik terugtrek van de kinderopvang (45% van dit bedrag), dus dat zou moeten kloppen.
Normaal als je de 1 weghaalt springt er een popup open waar de gegevens van uw kind staan die je dan kan verwijderen.

Wanneer je dat gedaan hebt moet je enkel nog de calculator gebruiken voor het invullen van vak X, nr 1384.

Vorig jaar 4500 EUR terugkrijgen, dit jaar 117,18 EUR. Alles +- hetzelfde, enigste verschil hier is dat ik maandelijks minder personenbelasting heb laten afhouden (daardoor 350 EUR netto extra per maand. Ik ben zelfstandige dus zo gewoon kunnen aanpassen bij SDWorks).

Prima zo, geen renteloze lening meer.

Zijn er hier toevallig mensen die weten of en hoe ik het onderhoudsgeld en de bijzondere onkosten aan mijn ex-vrouw voor onze 2 kinderen kan ingeven?

Iemand ervaring met het volgende:

Eind 2019 nog op de valreep een huis gekocht met woonbonus, dus nu eerste jaar dat wie die kunnen inbrengen.
Op de vereenvoudigde ingave is hier niets van op terug te vinden, enkel de levensverzekering.

Iets verder is wel terug te vinden dat er nog een hypotheek om onze naam staat en kunnen dan kiezen om deze toe te voegen aan de aangifte.
Natuurlijk willen we dat.
Dan de melding: is toegevoegd aan uw aangifte.

Maar die aangifte veranderd niet.
Gaan daar enkele dagen/weken over?

Vandaag ook al eens snel gekeken.
Ik verschoot toen ik naar de berekening keek van vereenvoudigd aangifte. Was +2000 euro meer dan verwacht te betalen.

Toen zag ik dat KI was aangegevuld in vak 1106, geen idee waarom eigenlijk.
Heb ik vak 1106 leeggemaakt en nog de vrijgestelde RV ingevuld. Dan kwam ik uit op het geen ik in gedachten had.

Nog even nagekeken of al de rest correct was ingevuld en dat was het geval. Opgeslagen en nu laat ik dat nog een paar dagen sudderen, moest ik nog iets vergeten zijn. :D

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het volgende:

Eind 2019 nog op de valreep een huis gekocht met woonbonus, dus nu eerste jaar dat wie die kunnen inbrengen.
Op de vereenvoudigde ingave is hier niets van op terug te vinden, enkel de levensverzekering.

Iets verder is wel terug te vinden dat er nog een hypotheek om onze naam staat en kunnen dan kiezen om deze toe te voegen aan de aangifte.
Natuurlijk willen we dat.
Dan de melding: is toegevoegd aan uw aangifte.

Maar die aangifte veranderd niet.
Gaan daar enkele dagen/weken over?
Let op daarmee, bij mij worden de woonbonus om één of andere reden nooit ingevuld. Ik moet dit steeds manueel ingeven. Dat daalt dan van 1500 euro bij te betalen naar 2250 euro terugtrekken. De documenten om dat in te vullen zou je reeds ter beschikking moeten hebben.

Let op daarmee, bij mij worden de woonbonus om één of andere reden nooit ingevuld. Ik moet dit steeds manueel ingeven. Dat daalt dan van 1500 euro bij te betalen naar 2250 euro terugtrekken. De documenten om dat in te vullen zou je reeds ter beschikking moeten hebben.

Idem hier. Enige dat ik elk jaar opnieuw manueel moet aanvullen.
De rest staat al keurig ingevuld: loon, bonussen & dienstencheques.

Wel herfinanciering gedaan - bedrag blijft voor ons wel op de max van 2.280 EUR. Van KBC naar AXA gegaan, maar van AXA heb ik (nog?) geen fiscaal attest gekregen. Nochtans in inkomstenjaar 2020 gebeurd. Pakken ze dan een foto van de status op 1/1/2020 om te bepalen bij welke financiële instelling die lening loopt?
Want van KBC heb ik op 27/3/2021 weldegelijk een document gekregen, terwijl mijn krediet al bij AXA zit sinds 4/2020.

Idem hier. Enige dat ik elk jaar opnieuw manueel moet aanvullen.
De rest staat al keurig ingevuld: loon, bonussen & dienstencheques.

Wel herfinanciering gedaan - bedrag blijft voor ons wel op de max van 2.280 EUR. Van KBC naar AXA gegaan, maar van AXA heb ik (nog?) geen fiscaal attest gekregen. Nochtans in inkomstenjaar 2020 gebeurd. Lijkt mij niet normaal?
(ik upload die bewijsstukken normaal gezien gewoon mee)
Lijkt mij idd niet normaal. Contact opnemen met Axa?

Wat bij mij ook nog niet automatisch ingevuld wordt: uitgaven voor de kinderopvang. Dit jaar slechts 51,50 euro moeten invullen. Gene vette :tongue:

Bij mij staat die woonbonus altijd correct ingevuld. Enige wat ik moet aanpassen is de RV op de dividenden.

Alles stond hier ook ingevuld (vorig jaar niet), zelfs een gift.

3150 terug :cool:

Bijna alles was ingevuld. Enkel dividenden uit buitenland en recup van dividendenbelasting in België moest ik invullen. Ik krijg normaal ong. €735 terug. Nu moest ik dus aangeven dat we in 2020 zijn getrouwd en dat mijn vrouw geen inkomsten ontving. Blijf het toch vreemd vinden. Dus hoewel we in 2020 zijn getrouwd en mijn vrouw van in het begin geen inkom heeft, zal voor die ganse periode geen huwelijksquotient toegepast worden?
G0hUejO.png

Documenten heb ik. Manueel ingevuld (3 keer geprobeerd), maar als ik dan de aangifte terug bekijk, is dat weer verdwenen.

Maar bij jullie is dat dus direct aangepast?
Er zit geen verwerkingsperiode op ofzo.

Documenten heb ik. Manueel ingevuld (3 keer geprobeerd), maar als ik dan de aangifte terug bekijk, is dat weer verdwenen.

Maar bij jullie is dat dus direct aangepast?
Er zit geen verwerkingsperiode op ofzo.
Neen, geen verwerkingsperiode. Invullen en bovenaan klikken op "bewaren".

Hier voorlopig 3792,88€ terugtrekken. Een 1000€ minder dan vorig jaar.

Moet wel nog kinderopvang en dienstencheques aanvullen.

Terug
Bovenaan