Tax On Web 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Nee normaal pas deze namiddag. Maar goed, met die DDoS-aanval gisteren... :p

Hier ook. 1e keer dat ik onze kinderopvang moet inbrengen, die sukkels vullen dat natuurlijk niet automatisch in .

Meer dan onderstaande moet ik niet doen veronderstel ik?
* vak II: B (gezinslasten); nr 1030: kinderen ten laste stond automatisch op 1. Vak 1038 (aantal kinderen waarvoor u geen belastingvermindering vraagt) stond daar automatisch ook al op 1. Dit heb ik nu geschrapt aangezien we de uitgaven invullen in vak X, nr 1384. We hebben 96 dagen betaald aan een dagprijs van 27 € maar aangezien je max 13 € / dag kan invullen heb ik bij 1384 dus 1248 € ingegeven.

Het KI van mijn huis werd bij "verhuur van een tweede verblijf" ingevuld, mijn krediet werd niet ingevuld, mijn tak 23 is nergens te bespeuren.

Kan niet missen dat ik zogezegd 1.500 € moet betalen.

Vrijdag naar de boekhouder die alles gaat mogen aanvullen en rechtzetten.

:mad::mad::mad:

Rechtzetten? 't Is een voorstel he, je kan aanpassen of bevestigen.
Ja, dat weet ik. Maar hoe moeilijk is het om alles meteen correct in te vullen zoals ze vorig jaar en de jaren daarvoor (bij mij) hebben gedaan?

Ze beschikken immers over alle informatie.

Ik kan me voorstellen dat oudere of naïeve mensen die de aangifte niet goed controleren op deze manier worden gejost.

Art. 126
§ 1. In geval van huwelijk of wettelijke
samenwoning wordt een gemeenschappelijke
aanslag op naam van de beide echtgenoten
gevestigd. Deze gemeenschappelijke aanslag belet
niet dat het belastbare inkomen van elke echtgenoot
afzonderlijk wordt vastgesteld.
§ 2. In de volgende gevallen is § 1 niet van
toepassing :
1° voor het jaar van het huwelijk of de
verklaring van wettelijke samenwoning ;
2° vanaf het jaar na dat waarin de feitelijke
scheiding heeft plaatsgevonden, voor zover
die scheiding in het belastbare tijdperk niet
ongedaan is gemaakt ;
3° voor het jaar van de ontbinding van het
huwelijk of van de scheiding van tafel en bed
of van de beëindiging van de wettelijke
samenwoning ;

Ik zou zeggen dat je tussen de mazen van het net valt en omdat je moet aangeven in 1002 dat je getrouwd bent, maar NIET in 1003, omdat het huwelijk niet van vorig jaar dateert. Dat is voor jullie dan voordeliger. Maar m'n handboek personenbelasting van Kluwer behandelt je situatie wel niet, dus geen zekerheid. Iemand anders?

Zonet gekeken en 1002 werd voor mij automatisch ingevuld en huwelijksquotient werd ook toegepast. Ik schrok van het bedrag dat ik terugkrijg: €4100 😳.

Dit terwijl ik de voorbije 3 jaar altijd heb moeten betalen. Bijna €10k werd in mindering gebracht bij mij dankzij het quotient. Aanslagvoet is hiermee gedaald van 24 naar 19%.

Ik ga volgens mij eens bellen naar de lokale belastingcentrum om mijn situatie van vorig jaar uit te leggen, krijg ik misschien nog geld terug van vorig jaar.

1000 euro minder terug dan vorig jaar hier maarja was te verwachten zonder de creche en een 8 tal dagen technische werkloosheid

het is terug online krijg iets van 1000 euro terug, vorig jaar was het 1400 weird....er is niet veel veranderd tegenover vorig jaar, ik heb vorig jaar volledig kunnen werken met corona.
Ik zal het nog thuis moeten controleren voor zekerheid, maar de belasting is al ingevuld door het FOD zelf.

Ik voel me wel een dwaas, ik krijg nog een kleine som van auteursrechten per jaar (stelt echt niet veel voor, is voor een boek waar ik ooit voor een klein deel aan meewerkte), de som verschilt jaarlijks naargelang de opbrengst, maar vorig jaar was dat dus slechts € 120.
Ik zag echter dat dit ontbrak op mijn voorstel van vereenvoudigde aangifte, dus ja... ik zal die fiscale fiche maar eens gaan zoeken (gelukkig in mijn mailbox gekregen een paar weken terug) en toch maar toevoegen.

Resultaat: € 0,70 extra belastingen. Nu ja, de uitgeverij had al het nodige ingehouden (en die code heb ik uiteraard ook ingevuld) en auteursrechten zijn fiscaal voordelig, maar voor dat verschil had ik het evengoed niet kunnen bijvoegen denk ik dan.

Ik voel me wel een dwaas, ik krijg nog een kleine som van auteursrechten per jaar (stelt echt niet veel voor, is voor een boek waar ik ooit voor een klein deel aan meewerkte), de som verschilt jaarlijks naargelang de opbrengst, maar vorig jaar was dat dus slechts € 120.
Ik zag echter dat dit ontbrak op mijn voorstel van vereenvoudigde aangifte, dus ja... ik zal die fiscale fiche maar eens gaan zoeken (gelukkig in mijn mailbox gekregen een paar weken terug) en toch maar toevoegen.

Resultaat: € 0,70 extra belastingen. Nu ja, de uitgeverij had al het nodige ingehouden (en die code heb ik uiteraard ook ingevuld) en auteursrechten zijn fiscaal voordelig, maar voor dat verschil had ik het evengoed niet kunnen bijvoegen denk ik dan.
Als jij er een fiche van hebt dan heeft de fiscus dat normaal ook. Zelfs als het niet in je voorstel voor vereenvoudigde aangifte zit. De kans is vrij reëel dat je er uiteindelijk wel vragen over zou krijgen moest je het niet invullen, fiches die niet in de aangifte zitten is iets dat ze normaal automatisch zien.

Nu, een boete gaan ze daar waarschijnlijk niet voor geven, al blijft het in principe wel 100% jouw verantwoordelijkheid om je inkomsten correct aan te geven, zelf al moest je geen fiche gekregen hebben voor die 120 €.

Ik moet 2k betalen maar dat had ik wel verwacht. Komt door die 15% bedrijfsvoorheffing op werkloosheidsuitkeringen grr..

Ik heb een voorstel maar moet je dan niks doen ofzo?
Of moet je ergens bevestigen klikken?

Op mijn zicht klopt alles.

Terug
Bovenaan