Sim Racing topic | discussie & setups

Dat klopt niet. De DD2 weegt 17kg. De Simicube 2 pro weegt 15kg.

Blijkbaar is het 13 en 11kg, al staat er op de fanatec site ook 8kg (maar dat klopt al zeker niet).
De simucube voelt wel zwaarder, wss omdat die een stuk compacter is. De wheelbase zelf (dus zonder de shaft) is amper 20cm.

Als ze afstaan voel je wel dat de simucube smooth is (je voelt de magneten niet zitten). Heb daar tijdens het rijden wel nooit iets van gevoeld, voelde wel dat de DD2 een stuk minder verfijnd was dan de CSL DD, maar dat woog niet op tegen de voordelen van de DD2.
Moet de simucube nog ervaren, zal wel een tijdje duren eer ik een mening (positief dan negatief erover heb).

Feit is dat je met een DD1/DD2 nog altijd goed zit en er eigenlijk niet veel reden is om te upgraden, behalve als je uit het ecosysteem wilt. Wat ook de hoofdreden is dat ik hem heb weggedaan. Ben wel benieuwd om mijn nieuw speelgoed uit te testen :).
 
24 uur winnen online en dan nog eens een F1-wedstrijd winnen IRL.. Ik denk dat die F1 al saai begint te vinden :)
Abnormaal talent eigenlijk
 
Denk dat Verstappen de qualy en 5 stints gedaan heeft, waanzin tijdens een GP weekend. Absoluut toptalent idd.

Ondertussen heb ik mijn gear terug op de rig geschroeft.
Vandaag gebruik ik:
- Simucube 2 pro (25Nm max)
- Ascher GT stuur (Mclaren branded)
- 2de hands Heusinkveld sprint pedalen icm een Simagic haptic reactor (uitsluitend voor ABS)
- Stream deck mk2 (vooral om programma;s te starten en geluid te bedienen, moet iracing plugin nog configureren)
- iFlag (zelf gesoldeerd).

Het is nog wat zoeken qua setup, vooral de pedalen zijn nog niet 100% qua afstelling. Denk de pedal tray nog wat platter zetten, mss de pedalen dan weer minder kantelen. Weet het nog niet, maar ben er nog niet helemaal.
Het grootste verschil in de setup zijn de pedalen en het stuur, die zijn kwalitatief mijlenver verwijderd van de Fanatec gear. Geen piepje, kraakje, niks. Heel solide materiaal. De simagic haptic reactors zijn ook stukken beter als die trilmotoren van fanatec, deze voel je tenminste.

De base voelt wel wat gedetailleerder, je voelt de auto beter/eerder wegglijden (heb die indruk althans). Ben in ieder geval zeer tevreden van de 'upgrade' :).

53734000223_0f183eb160_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Denk dat Verstappen de qualy en 5 stints gedaan heeft, waanzin tijdens een GP weekend. Absoluut toptalent idd.

Ondertussen heb ik mijn gear terug op de rig geschroeft.
Vandaag gebruik ik:
- Simucube 2 pro (25Nm max)
- Ascher GT stuur (Mclaren branded)
- 2de hands Heusinkveld sprint pedalen icm een Simagic haptic reactor (uitsluitend voor ABS)

Het is nog wat zoeken qua setup, vooral de pedalen zijn nog niet 100% qua afstelling. Denk de pedal tray nog wat platter zetten, mss de pedalen dan weer minder kantelen. Weet het nog niet, maar ben er nog niet helemaal.
Het grootste verschil in de setup zijn de pedalen en het stuur, die zijn kwalitatief mijlenver verwijderd van de Fanatec gear. Geen piepje, kraakje, niks. Heel solide materiaal. De simagic haptic reactors zijn ook stukken beter als die trilmotoren van fanatec, deze voel je tenminste.

De base voelt wel wat gedetailleerder, je voelt de auto beter/eerder wegglijden (heb die indruk althans). Ben in ieder geval zeer tevreden van de 'upgrade' :).

53734000223_0f183eb160_c.jpg
Amai, heel erg knappe setup :drool: Daar ben ik jaloers op :bow:
 
Amai, heel erg knappe setup :drool: Daar ben ik jaloers op :bow:

Tnx, ben er ook zeer blij mee.

Next step is een nieuwe GPU, de huidige is maar op het randje. Denk dat die bij de grotere circuits door de knieën gaat.
Als ik uit D-license ben voor road cars gaan we het zien. De standaard circuits zijn geen probleem.
 
Knappe setup @HUSKE . Klopt dat het dat je maar voor 2 pedalen gegaan bent? Geen clutch meer? Of zit die 3e pedaal juist achter het profiel van uw rig op de foto?
 
Knappe setup @HUSKE . Klopt dat het dat je maar voor 2 pedalen gegaan bent? Geen clutch meer? Of zit die 3e pedaal juist achter het profiel van uw rig op de foto?

Klopt, ik gebruik een gewone clutch nooit. De clutch ligt dus in de berging ipv op de rig.
Zo kunnen de pedalen symetrisch tov het midden geïnstalleerd worden. Had dat bij de fanatec pedalen ook gedaan (clutch en rem omgewisseld) omdat ik anders pijn kreeg in mijn heup (bij meerdere uren rijden).

Mijn stuur heeft net zoals uw stuur een dual clutch om vlot te vertrekken vanuit stilstand. Zonder shifter is een gewone clutch dus overbodig.
 
Denk dat Verstappen de qualy en 5 stints gedaan heeft, waanzin tijdens een GP weekend. Absoluut toptalent idd.

Ondertussen heb ik mijn gear terug op de rig geschroeft.
Vandaag gebruik ik:
- Simucube 2 pro (25Nm max)
- Ascher GT stuur (Mclaren branded)
- 2de hands Heusinkveld sprint pedalen icm een Simagic haptic reactor (uitsluitend voor ABS)
- Stream deck mk2 (vooral om programma;s te starten en geluid te bedienen, moet iracing plugin nog configureren)
- iFlag (zelf gesoldeerd).

Het is nog wat zoeken qua setup, vooral de pedalen zijn nog niet 100% qua afstelling. Denk de pedal tray nog wat platter zetten, mss de pedalen dan weer minder kantelen. Weet het nog niet, maar ben er nog niet helemaal.
Het grootste verschil in de setup zijn de pedalen en het stuur, die zijn kwalitatief mijlenver verwijderd van de Fanatec gear. Geen piepje, kraakje, niks. Heel solide materiaal. De simagic haptic reactors zijn ook stukken beter als die trilmotoren van fanatec, deze voel je tenminste.

De base voelt wel wat gedetailleerder, je voelt de auto beter/eerder wegglijden (heb die indruk althans). Ben in ieder geval zeer tevreden van de 'upgrade' :).

53734000223_0f183eb160_c.jpg
Knappe setup! Ik ben blij om te zien dat mijn HE Sprints een goede thuis gekregen hebben :D

Ik deel volledig jouw mening ivm de Simucube SC2 Pro. Ik rij regelmatig nog eens met een DD2 van een kameraard die hier een paar straten verder woont. Op de SC2 kan ik beter microcorrecties uitvoeren zodat ik de auto al opvang nog voor die gaat glijven. Op de DD2 is dat niet zo intuitief en ben ik meestal te laat om nog een microcorrectie te doen.
Knappe setup @HUSKE . Klopt dat het dat je maar voor 2 pedalen gegaan bent? Geen clutch meer? Of zit die 3e pedaal juist achter het profiel van uw rig op de foto?
Ik heb ook 3 pedalen gehad, maar de clutch was nog zo goed als nieuw na 3 jaar. Ik gebruik altijd dual clutch voor standing starts en dan dus liefst die aan het stuur.
Nu dus een 2 pedalen set gekocht van Simucube. Hier was het prijsverschil iets te groot een om 3e pedaal te pakken voor de show 😅
 
Knappe setup! Ik ben blij om te zien dat mijn HE Sprints een goede thuis gekregen hebben :D

Ha, merci voor alle hulp :). Nu nog wat sneller worden :).

Over een vette SIMrig gesproken. Voelde meteen redelijk goed qua zitpositie.
Heb nu ook stuur net iets hoger, onder een grotere hoek, schermen lager en nog iets dichter en de pedaltray platter. Voelt zeker niet verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eindelijk nog eens 1,5 uur ACC kunnen spelen.
3x 30 min sessies gedaan op Bathurst om te vergelijken.

Had al veel gehoord over de nieuwe Porsche 992, maar dat is een moordmachine waar ik nog even afblijf. Vond ook niet direct een aangename view. Volgende sessie met de BMW M4 en dat is toch voorlopig mijn favoriet qua handling en geluid. Plus een mooie cockpit en standaard grote zichtbaarheid.

Dan nog eens terug naar de Ferrari 296 waar ik al het meeste mee gereden heb.

Snelste tijd met de BMW en het meeste grip, vermoedelijk omdat de motor vooraan ligt.
Dit zal dus mijn nieuwe 'daily' worden.

Als dessert de ring opgereden, gestopt na 7 min omdat ik wederom een BMW in de prak heb gereden.
 
Gisteren eindelijk nog eens 1,5 uur ACC kunnen spelen.
3x 30 min sessies gedaan op Bathurst om te vergelijken.

Had al veel gehoord over de nieuwe Porsche 992, maar dat is een moordmachine waar ik nog even afblijf. Vond ook niet direct een aangename view. Volgende sessie met de BMW M4 en dat is toch voorlopig mijn favoriet qua handling en geluid. Plus een mooie cockpit en standaard grote zichtbaarheid.

Dan nog eens terug naar de Ferrari 296 waar ik al het meeste mee gereden heb.

Snelste tijd met de BMW en het meeste grip, vermoedelijk omdat de motor vooraan ligt.
Dit zal dus mijn nieuwe 'daily' worden.

Als dessert de ring opgereden, gestopt na 7 min omdat ik wederom een BMW in de prak heb gereden.
Op iRacing zijn de BMW en Mercedes de stabielste auto's voor de ring en andere tricky low downforce tracks zoals Bathurst. Het gewicht bij die auto's ligt vooraan, dus die ondersturen wat meer op corner entry.

Maar in de regen die auto's dan weer shit, want die sturen niet en hebben geen voorwaarste tractie. Dan is de Porsche met een lichte neus en veel gewicht op de achteras veel beter. Maar op low downforce tracks is de Porsche dan weer een moordmachine. Eens die zware achterkant momentum heeft, is dat ook weer moeilijk te stoppen.

Maar je kan inderdaad beter 1 auto kiezen en die goed onder de knie krijgen. Daarna kan je iets nieuw kiezen. Eenmaal je eens voor langere tijd met mid, front en rear engine hebt gereden, ga je wel makkelijker kunnen wisselen tussen de auto's en snel up to speed zijn.
 
Met de Mazda's kom ik goed mee met de rest, kan al eens ene voorbijsteken ook en maak eigenlijk geen fouten hiermee (als ik zelf niet aangereden word). Die dingen gaan niet hard vooruit maar zijn wel altijd spannend. 6 rondes tegen elkaar geplakt en dan voorbijgaan voor de eerste plaats en dat nog 9 rondes vasthouden met iemand op 0,3-0,4s. Zalig :).

De Ferrari 296 GT3... toch een ander paar mouwen. Ik zat gisteren in een race op Okayama, eerst in een SOF dat wat hoger was en daarna gewoon gelijk aan mijn irating en geraak niet mee. Op een race van 15 minuten verlies ik 14 seconden op de eerste (en eindig 10de), waarbij je een keer vertragen voor een koppel dat spint moet meerekenen.

Als ik dan naar guides kijk op youtube, die doen short shifts, zitten een versnelling hoger voor stabiliteid etc, mijn rempunten lijken wel goed te liggen, mss net nog wat langer trailbraken.
Straks maar eens testen of dat beter gaat en de telemetrie eens vergelijken met een goede rijder.
Mijn toptijd tov de guide zit 1,3s hoger, maar aangezien je niet weet wat de tracktemps zijn etc kan het verschil zelfs veel hoger liggen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
4K
Weergaven
191K
Reacties
5K
Weergaven
220K
Deleted member 14
D
Reacties
173
Weergaven
5K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan