Ronde van Zwitserland 11/06 - 18/06

dadash

Well-known member
Rit 1 Einsiedeln - Einsiedeln (12.7km)
Suisse-2023-etappe-1.png


Rit 2 Beromünster - Nottwil (173.7km)
Suisse-2023-etappe-2.png


Rit 3 Tafers - Villars-sur-Ollon (143.8km)
Tour-de-Suisse-etappe-3.png


Rit 4 Monthey - Leukerbad (152.5km)
Suisse-2023-etappe-4.png


Rit 5 Fiesch - La Punt (211km)
Suisse-etappe-5.png


Rit 6 La Punt - Oberwil-Lieli (215.3km)
Suisse-2023-etappe-6.png


Rit 7 Tübach - Weinfelden (183.5km)
https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fcyclinguptodatecom%2Fimages%2F2023-05%2Fprofile-tourdesuisse2023stage7-6476638b56e0d.png


Rit 8 St. Gallen - Abtwil (25.7km)
Suisse-2023-etappe-8.png


Belangrijkste Deelnemers:

Screenshot-2023-06-09-at-15-32-55-Tour-de-Suisse-2023.png
 
Dit weekend start de Ronde van Zwitserland. Vorig jaar gewonnen door G Thomas. Geen idee wie het dit keer gaat winnen. De Giro renners rusten nog. Vindegaard rijd de Dauphine, Pogacar revalideert nog. De weg lijkt wijd open te liggen voor iemand om een mooie ronde te winnen.

Met Evenepoel, Van Aert en Kung start er wel zwaar geschut voor de 2 tijdritten. Voor ons Belgen de eerste 2 duels van 4 met straks ook nog het BK TT en het WK TT waar Evenepoel en VA ook allebei favoriet voor zijn.

Qua parcours lijkt me naast de 2 tijdritten vooral rit 3 beslissend. 11km aan bijna 8% dat is pittig. De rest lijken me eerder typische zwitserse alpen cols te zijn waarop een grote/zware motor zoals VA en Kung heel lang mee kan.
 
Ganna werd onlangs ook aangekondigd voor deze ronde maar staat nu niet meer op de startlijst? Zou anders echt wel 2 x een wk-tijdrijden avant la lettre zijn.
 
Geen idee wie het dit keer gaat winnen.

Nee want anders was je een helderziende!

Vindegaard rijd de Dauphine,
Vingegaard rijdt mee in de dauphine.
Waar Vindegaard meerijdt is mij een raadsel.

On a serious note:
Persoonlijk zie ik genoeg mogelijkheden voor Remco. Schmid en Cattaneo mee om hem te helpen.
Voor Wout lijkt me dit eerder om terug wat ritme me krijgen om te presteren in de tour. Wat de klimmers van jumbo gaan doen ben ik ook wel benieuwd naar.
 
Zelfs op zijn basisniveau zie ik niet goed wie Remco van de winst kan houden op het einde.
Ayuso zal nog een stapje gezet hebben;
Vine, die wil weerwraak voor de Giro en hier ongetwijfeld schitteren;
Gregoire, daar moet we nog niet veel van verwachten;
Bardet =/ tijdritten;
Tulett is goed in vorm en van Powless verwacht ik ook veel;
Onze Cian kan zijn vierde top-tien notering halen dit jaar in de GC'.
Misschien een derde Belg met Van Eetvelt...
 
Gregoire, daar moet we nog niet veel van verwachten

Dat is ook gewoon geen pure klimmer. In die voorlaatste rit kan die wel dicht eindigen.

Qua parcours lijkt me naast de 2 tijdritten vooral rit 3 beslissend. 11km aan bijna 8% dat is pittig. De rest lijken me eerder typische zwitserse alpen cols te zijn waarop een grote/zware motor zoals VA en Kung heel lang mee kan.

Albulapass mag er heus ook wel zijn hoor. Naar grote hoogte, lang en het percentage van onder de 7% geeft een vertekend beeld door 3 vlakkere kilometers er middenin. En in die rit naar Leukerbad hangt het af van hoe er gekoerst wordt, want toen Carapaz een vergelijkbare rit ooit won waren de verschillen toch niet klein als ik me goed herinner.
 
Laatst bewerkt:
Cattaneo aan T1 19" voor op Sorbrero. 6km verder aan de streep 8" achter. :eek: Uran van 7" voor aan T1 op Sorbrero naar 23" achter. Is toch vlak? Of staat er wind of zo?

 
Zijn toch de gewone timers? Is niet alsof die nieuwe gasten in de Giro het beter deden met hun McNulty fout.

Wie is trouwens die vrouw die commentaar geeft? Die man klinkt als de gebruikelijke gast die vrouw klinkt nieuw.
In de Giro waren toch die van Tissot?
 
Terug
Bovenaan