Ronde van Romandië 25/04 - 30/04

Ook ideale ploeg waar hij in zit.

Die presteren wel al een heel jaar onder niveau. 14e op de UCI ranking voor een ploeg met dat budget is een beetje genant.

Maar dat Remco alle aandacht naar zich toe trekt is heel goed voor zo een jongen. Ga 4 jaar terug in de tijd en de kranten zouden vol hebben gestaan.
 
Waren ploegentijdritten in Ronde van de Toekomst, maar normaal was die zijn tijdrit niet echt zwak nee. Bij de junioren zelfs nog Segaert geklopt. Niet dat ik hem super verwacht had daar, maar de manier waarop hij in die tijdritten op zijn fiets zat deze week deed toch wat pijn aan de ogen. En ze hebben nochtans aan zijn positie gewerkt.

Zal wel nog beteren natuurlijk. Genoeg tijd.

Over die toekomstronde trouwens. Ik heb het al eens gezegd, Cian is een groot talent, maar daar viel wel zowat elk van zijn concurrenten letterlijk of door ziekte weg. Veel bleef er niet echt meer over aan het eind. Een Poole deed (door de onnozele Britse bond) zelfs niet eens mee.

Ik volg het jeugdwielrennen niet maar hij reed al top 10 in de Ronde van Noorwegen bij de grote jongens om dan later tijdens de Vuelta of zo zeker die ronde van de Toekomst te rijden waarbij we dus elke dag een superanthousiaste Renaat en Jose moesten aanhoren van hoe goed hij het daar wel niet deed terwijl die gewoon al bij de profs zijn mannetje kon staan.

Tijdrijden is wel iets daar meer aan te leren valt dus dat kan nog wel goed komen. Wel minder als ze er effectief aan gewerkt hebben en dit maar het resultaat is.
 
Bernal toch 8e. Misschien toch een opsteker voor hem.

Zou die de Vuelta rijden dit jaar?

Ik zag hem eerder deze week op het vlakke eens doortrekken voor Hayter en dat deed toch weer wat denken aan die Bernal die in PN ooit als een meester meedeed in het waaiergeweld. Ik ben weer optimistischer over zijn toekomst na deze week.

Vuelta is nog ver ik denk dat ze hem stap per stap gaan laten groeien. Sukkelde voordien al met zijn rug dus dan proberen 3 weken te koersen kan misschien meer kwaad dan goeds doen. Heeft nog wel tijd natuurlijk. Moeten nog 2 andere GTs worden gereden.
 
Tijdrijden is wel iets daar meer aan te leren valt dus dat kan nog wel goed komen. Wel minder als ze er effectief aan gewerkt hebben en dit maar het resultaat is.
Zijn we nu niet te streng voor Cian?
Als je kijkt wie er nog achter hem is dan rijdt hij ook geen slechte tijdrit hoor.

Toch nog wel een spannend rondje dit!
 
Bernal toch 8e. Misschien toch een opsteker voor hem.

Zou die de Vuelta rijden dit jaar?
Dit is inderdaad toch een serieuze omslag voor Bernal imo. Gigantisch verschil tegen voorgaande wedstrijden waar hij natuurlijk wel niet voor eigen rekening reed. Gewoon goed eigen tempo omhoog, als je ziet dat die uiteindelijk maar 54 seconden moet toegeven nadat hij toch een heel stuk alleen rijdt terwijl Mäder (die op hetzelfde moment overboord ging) een draai rond zijn oren krijgt van 2:27...

Break-out rides van Cian Uijtdebroeks en zeker ook Max Poole (die 1 dag jonger is) hier toch wel. Voor Cian toch wel de beste prestatie die ik al van hem gezien heb denk ik, zeker als je naar de namen kijkt die hij achter zich laat.
Die 2 gasten hebben op hun 20ste normaal gezien toch nog wat meer marge dan een Jorgenson die hier zeker ook niet onaardig voor de dag kwam.
 
Voor Cian toch wel de beste prestatie die ik al van hem gezien heb denk ik, zeker als je naar de namen kijkt die hij achter zich laat.

Catalonië was zeker niet minder dan vandaag hé. Een stukje beter zou ik zelfs zeggen. Zo super sterk is het deelnemersveld (qua klimmen) hier toch ook niet imo.
 
Catalonië was zeker niet minder dan vandaag hé. Een stukje beter zou ik zelfs zeggen. Zo super sterk is het deelnemersveld (qua klimmen) hier toch ook niet imo.
De broers Yates, Higuita, Bardet, Ayuso, Izzagirre, Woods en Majka om er enkele te noemen.
Catalonië was uiteraard wel sterker, simpel omdat Evenepoel en Roglic daar meededen.
 
De broers Yates, Higuita, Bardet, Ayuso, Izzagirre, Woods en Majka om er enkele te noemen.
Catalonië was uiteraard wel sterker, simpel omdat Evenepoel en Roglic daar meededen.

Rare opmerking hoor aangezien Simon Yates, Higuita en Izagirre ziek naar huis waren, Woods gevallen is aan de voet van de klim, Ayuso helemaal nog niet fit is (ook al wilde niemand hem geloven) en Majka, euhm... :unsure:

Bardet en Adam Yates waren er in Catalonië gewoon ook bij.

Iedereen weet dat Romandië één van de laagst aangeschreven WT "klim" rondjes is.
En nee, niet gewoon door Evenepoel en Roglic, je had daar gewoon 4 man in de top 10 die de laatste 2 jaar op het podium van een grote ronde gestaan hebben en dan nog eens Almeida die er meermaals net naast viel.
 
moh Gaviria lukt zijn kunstje nog eens van ver gaan en winnen. Sterk, straks Giro voor hem benieuwd.
 
Rare opmerking hoor aangezien Simon Yates, Higuita en Izagirre ziek naar huis waren, Woods gevallen is aan de voet van de klim, Ayuso helemaal nog niet fit is (ook al wilde niemand hem geloven) en Majka, euhm... :unsure:

Bardet en Adam Yates waren er in Catalonië gewoon ook bij.

Iedereen weet dat Romandië één van de laagst aangeschreven WT "klim" rondjes is.
En nee, niet gewoon door Evenepoel en Roglic, je had daar gewoon 4 man in de top 10 die de laatste 2 jaar op het podium van een grote ronde gestaan hebben en dan nog eens Almeida die er meermaals net naast viel.
Je spreekt over het deelnemersveld, dat zijn de mannen die deelnamen natuurlijk.
Romandië is al lang de ronde die algemeen het minst goed volk trekt door hun plek op de kalender die lastig te combineren valt met andere doelen.
Maar het legt wel nog altijd een startlist quality voor waar een ronde van Noorwegen, Ronde van België of Tour of the alps van kan dromen.
Het is op een niveau van een Ruta of een Algarven.

Dat van die ereplaatsen moet je ook in context plaatsen natuurlijk.
Almeida werd 5de op 7min24 in de vuelta, EN VERHIP in 2021 ook 7min24 in de giro! En dan heb je nog Hindley, ja giro gewonnen, maar om die nu boven bepaalde andere renners te gaan zetten? Vorig jaar kwam hij nergens in de buurt voor de rest.
 
Terug
Bovenaan