Ronde van Romandië 25/04 - 30/04

Lenny Martinez kan tijdrijden :love:
Eén van de beste TT's die ik ooit gezien heb van iemand in zijn gewichtsklasse, indrukwekkend, ook al zit er een klim in.
Nooit een tijdrit beoordelen voor iedereen binnen is. Zal een top-15 plaats worden. Heel goed uiteraard, maar om nu te zeggen een van de beste tijdritten ooit van een lichtgewicht?
EDIT: 52 kilo volgens PCS. Hm, veel minder kan je niet wegen natuurlijk.
 
Er zijn nochtans dit jaar heel veel tijdritten, ook in kleinere rondjes.

Welke ronde had er echt atypisch geen TT? Baskenland?

Heel veel? UAE en PN hebben hun TT vervangen door een TTT. In de Tour straks 1 TT maar en dan nog een halve klimTT. Giro doet atypisch maar de laatste 10 jaar is het aantal TTkms wel degelijk sterk gedaald tegenover de jaren 90-00.


Ayuso mooi dat die lijkt hersteld van zijn miserie. Jorgensen blijft toch ook uitstekend presteren. Einde contract dacht ik die gaat gewild zijn op de markt.
 
Nooit een tijdrit beoordelen voor iedereen binnen is. Zal een top-15 plaats worden. Heel goed uiteraard, maar om nu te zeggen een van de beste tijdritten ooit van een lichtgewicht?
EDIT: 52 kilo volgens PCS. Hm, veel minder kan je niet wegen natuurlijk.
En dan nog rekening houdend met het feit dat deze ITT op maat van de lichtere renners was... het is niet toevallig dat zowel Foss als Cavagna hier toch een kleine draai rond de oren krijgen.
 
Nooit een tijdrit beoordelen voor iedereen binnen is. Zal een top-15 plaats worden. Heel goed uiteraard, maar om nu te zeggen een van de beste tijdritten ooit van een lichtgewicht?
EDIT: 52 kilo volgens PCS. Hm, veel minder kan je niet wegen natuurlijk.

Wat is de cutoff? R.EV weegt er 60 op z'n scherpst, vind ik ook wel een lichtgewicht.
Hinault woog er ook maar 60,
 
Er zijn nochtans dit jaar heel veel tijdritten, ook in kleinere rondjes.

Welke ronde had er echt atypisch geen TT? Baskenland?
Ah, normaal gezien heeft Catalonië geen tijdrit en het Baskenland wel. Dit jaar was de uitzondering denk ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
laatste 10 jaar is het aantal TTkms wel degelijk sterk gedaald tegenover de jaren 90-00.

Ja, maar niet dit jaar.

Een TTT is nog altijd een TT hé.

Nooit een tijdrit beoordelen voor iedereen binnen is. Zal een top-15 plaats worden. Heel goed uiteraard, maar om nu te zeggen een van de beste tijdritten ooit van een lichtgewicht?
EDIT: 52 kilo volgens PCS. Hm, veel minder kan je niet wegen natuurlijk.

Zoals je edit zegt, hij is niet gewoon een lichtgewicht hé. Dit is Pozzovivo licht en ik vind die gezien zijn leeftijd echt ronduit indrukwekkend, ook al was de tijdrit zeker niet vlak.
 
Een TT is een tijdrit een TTT is een ploegentijdrit. Een TT moet je op je eentje afwerken in een TTT is de sterke van je ploeg vooral van belang.

Als ge toch wilt onnozel doen, doe het dan wel correct.

Een TT is een tijdrit, een ITT een individuele tijdrit en een TTT een ploegentijdrit.

Je had het over TTkilometers of TT's, daar horen ploegentijdritten gewoon bij in principe.

Zowat elke ronde die er nu nog aankomt heeft een tijdrit op het programma, zelfs rondjes als Duinkerken, Noorwegen of Boucles de la Mayenne.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het gewoon opvallend dat in tijden waarin TTs zovaak mogelijk vermeden worden omdat het minder kijkers lokt en de meeste organisatoren liever niet al te veel gewicht voor het eindklassement bij het TTen leggen door bv een TT te vervangen door een TTT wat in het voordeel van de klimmers is die over een mindere tijdrit beschikken dat je dan Romandie krijgt waarbij je in 4 dagen tijd 2 TTs krijgt. Gewoon verder niks. Mag natuurlijk hé voor elke renner wat wils.
 
Het is ook niet zo dat dit zo speciaal is natuurlijk.
Romandië telt 5 etappes waarvan één individuele tijdrit. Dat is voor een kleine ronde gewoon normaal en niks te gek.
Maar ze kiezen ervoor om voor de start nog een proloog te rijden ook, dat is onderdeel van de koers maar hoort niet bij het programma van de etappes natuurlijk. Die proloog was zo kort dat zelfs als je geen moeite deed je nog binnen de 2 minuten binnenkwam, een effect op de koers had dat dus niet.
 
ow Ayuso heeft nog zijn klimmersbenen niet gevonden. Gebrek aan ritme toont zich nu toch. Zijn ploegmaat Yates zal stras wel overnemen zeker.
 
Max Poole van DSM maakt wel een indrukwekkende indruk. Van 2003.
Was ook al goed in Tour of the Alps, maar dit toch nog tikkeltje beter.

Uijtdebroecks ook wel weer goed. Jammer van zijn toch iet wat teleurstellende tijdritten.
 
6e niet slecht. Wel zoals gezegd jammer van zijn zwakke tijdritten. Is dat een zwakte bij hem? Won toch rondes bij de jeugd zoals de toekomstronde, deed hij dat dan volledig op zijn klimtalent?
 
6e niet slecht. Wel zoals gezegd jammer van zijn zwakke tijdritten. Is dat een zwakte bij hem? Won toch rondes bij de jeugd zoals de toekomstronde, deed hij dat dan volledig op zijn klimtalent?
Waren ploegentijdritten in Ronde van de Toekomst, maar normaal was die zijn tijdrit niet echt zwak nee. Bij de junioren zelfs nog Segaert geklopt. Niet dat ik hem super verwacht had daar, maar de manier waarop hij in die tijdritten op zijn fiets zat deze week deed toch wat pijn aan de ogen. En ze hebben nochtans aan zijn positie gewerkt.

Zal wel nog beteren natuurlijk. Genoeg tijd.

Over die toekomstronde trouwens. Ik heb het al eens gezegd, Cian is een groot talent, maar daar viel wel zowat elk van zijn concurrenten letterlijk of door ziekte weg. Veel bleef er niet echt meer over aan het eind. Een Poole deed (door de onnozele Britse bond) zelfs niet eens mee.
 
Terug
Bovenaan