Ronde van Romandië 25/04 - 30/04

Airjinx

Well-known member
Crowdfunder FE
Starten doen we met een vlakke proloog van 7,2km, gevolgd door wat op papier een sprinterskans zou moeten worden.
Op dag 3 krijgen we op goed 10km van het einde een helling van 1,7km aan 7,6% waardoor we voor het eerst zullen zien wie kans maakt op het eindklassement
Op dag 4 krijgen we een 19km lange tijdrit met een klim van 6km aan 5%.
Op zaterdag krijgen we de koninginnenetappe met een slotklim van 21km aan 7,7% tot boven de 2000m.
Op zondag sluiten we af met een geaccidenteerde rit richting Genève, de laatste 50km is in dalende lijn dus weinig kans op verschuivingen in het klassement

Geprangd tussen het klassieke voorjaar en de Giro is het deelnemersveld niet echt om van achterover te vallen.
Klassement: Higuita, S Yates, A Yates, Ayuso, Rodriguez, Pinot, Jorgenson, Bardet, Lutsenko, Meintjes, Foss ...
Sprinters: Gaviria, Cavendish, Hayter

proloog-profiel.jpg

etappe-1-profiel.jpg

etappe-2-profiel.jpg

etappe-3-profiel.jpg

etappe-4-profiel.jpg

etappe-5-profiel.jpg
 
Ben wel benieuwd wat Ayuso kan klaarspelen.
Romandië is altijd wel wat een koers die wat ongelukkig staat natuurlijk, maar is een kans voor de mindere goden natuurlijk. Ookal start er soms wel een God :p
 
De tijd waarin Romandië zowat de toegangspoort was richting Giro was ligt ondertussen toch al even achter ons. Maar toch een redelijk mooi deelnemersveld imo en een mooie kans voor al die mannen om een WT rittenkoers te winnen in afwezigheid van de G4.

Wel niet veel kansen voor de klassementsmannen om het verschil te maken... enkel rit 4 eigenlijk en voor de rest komt het op de proloog/tijdrit aan. Iets voor een goeie Simon Yates, die de laatste jaren toch bewezen heeft van al bij al een stukje te kunnen tijdrijden als het er op aan komt.
Foss komt in principe tekort in the rit naar Thyon 2000 tenzij die de laatste 2 weken een reuzestap gezet heeft. Zelfde geld een beetje voor Luke Plapp. Bij de meeste andere klassementsmannen zal het een omgekeerd verhaal worden, bergop voldoende maar kansloos in de tijdritten.
Ayuso zal het grote vraagteken worden...
 
Toch een leuk deelnemersveld, wel een heel matig parcour voor klassementsmannen
 
Ik vroeg me al af waar Ayuso zat, was geblesseerd zeker.
Toch al opschrijven voor de Vuelta, want ik denk niet dat daar veel ander volk aan de start gaat staan.

Zou Remco misschien durven dubbelen? Met wat gaat die anders zijn najaar vullen, Benelux tour & de ronde van de Limousin ofwa?
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg me al af waar Ayuso zat, was geblesseerd zeker.
Toch al opschrijven voor de Vuelta, want ik denk niet dat daar veel ander volk aan de start gaat staan.

Zou Remco misschien durven dubbelen? Met wat gaat die anders zijn najaar vullen, Benelux tour & de ronde van de Limousin ofwa?

Dat is altijd dat daar weinig goede klassementsrenners aan de start lijken te staan en dan opeens dubbelen er gewoon veel of er vallen er een paar uit in de eerste week van de Tour die dan aan de start komen van de Vuelta.

Ayuso inderdaad lang geblesseerd geweest.
 
Zou Remco misschien durven dubbelen? Met wat gaat die anders zijn najaar vullen, Benelux tour & de ronde van de Limousin ofwa?

Giro, BK, WK en Lombardije met een hoop hoogtestages er tussen. Dat was vooraf toch het plan. En aangezien hij het laatste jaar alles won waar hij zijn zinnen opzette op die manier zie ik hem niet meteen veranderden van aanpak.
 
BK eind Juni ? (sprinters), WK 13 Augustus (sprinters) en Lombardije 7 october.

Na de giro 4 maand op nen berg zitten tot Lombardije, lijkt me absurd. Uiteraard kan die er nog nen hoop andere kleine etappekoerskes erbij pakken, maar voor de ronde van Burgos of Noorwegen, komt ge daar als Remco zijnde nog uw kot voor uit?

Vanaf einde Vuelta is het 3 weken tot Lombardije. Ijzer smeden als het heet is, stel dat Giro zou tegenvallen dan gaat die toch Vuelta d’office erbij pakken.
 
Laatst bewerkt:
BK eind Juni ? (sprinters), WK 13 Augustus (sprinters) en Lombardije 7 october.

Na de vuelta 4 maand op nen berg zitten tot Lombardije, lijkt me absurd. Uiteraard kan die er nog nen hoop andere kleine etappekoerskes erbij pakken, maar voor de ronde van Burgos of Noorwegen, komt ge daar als Remco zijnde nog uw kot voor uit?

Vanaf einde Vuelta is het 3 weken tot Lombardije. Ijzer smeden als het heet is, stel dat Giro zou tegenvallen dan gaat die toch Vuelta d’office erbij pakken.

Ik ken het parcours van het WK niet maar op het EK een paar jaar terug won Trentin voor VDP en VA en kregen we een hele lastige wedstrijd. Draaien keren op en af en dan nog eens zo'n schots weer erboven op ik zou toch maar rekening houden met de sterke mannen.

Hij spreekt trouwens vooral over het WK TT waar hij nu al 3x podium pakte maar nog geen goud.

Dus nee Evenepoel in de Vuelta zou ik niet op rekenen.
 
Na de vuelta 4 maand op nen berg zitten tot Lombardije, lijkt me absurd. Uiteraard kan die er nog nen hoop andere kleine etappekoerskes erbij pakken, maar voor de ronde van Burgos of Noorwegen, komt ge daar als Remco zijnde nog uw kot voor uit?

Je kan ook gewoon even pauze nemen om daarna terug wat op te bouwen natuurlijk.
Zal er vanaf hangen hoe hoog de motivatie is en hoe hoog de nood aan decompressie.

Als hij de giro wint dan zie ik hem niet naar Burgos afzakken alvast.
Lijkt me ook maar normaal.
 
BK eind Juni ? (sprinters), WK 13 Augustus (sprinters) en Lombardije 7 october.

Na de vuelta 4 maand op nen berg zitten tot Lombardije, lijkt me absurd. Uiteraard kan die er nog nen hoop andere kleine etappekoerskes erbij pakken, maar voor de ronde van Burgos of Noorwegen, komt ge daar als Remco zijnde nog uw kot voor uit?

Vanaf einde Vuelta is het 3 weken tot Lombardije. Ijzer smeden als het heet is, stel dat Giro zou tegenvallen dan gaat die toch Vuelta d’office erbij pakken.
Giro / Vuelta lijkt mij sowieso een niet onlogische dubbel toch? Wordt super vaak gedaan en het WK rijden sluit de Vuelta niet uit, integendeel. Als je toch al piekt naar het WK waarom dan niet Vuelta bij pakken? Er is zo goed als geen enkele renner die de Vuelta als enige hoofddoel neemt, en de mannen bij wie dat wel zo is, is het basis niveau gewoon veel lager dan bij Remco.

Fun fact: Evenepoel was vorig jaar de eerste Vuelta winnaar die niet uit een Giro/Tour kwam sinds Chris Horner in 2013... Ok, die winnaars hebben hadden de Giro/Tour niet altijd uitgereden maar evengoed was dat vaak wel het geval.

Giro + WK/Vuelta lijkt mij toch een mooie planning. BK telt niet, dat is geen piek, voor niemand. Tenzij je Dries De Bondt of Stijn Devolder heet met alle respect.
Ik ken het parcours van het WK niet maar op het EK een paar jaar terug won Trentin voor VDP en VA en kregen we een hele lastige wedstrijd. Draaien keren op en af en dan nog eens zo'n schots weer erboven op ik zou toch maar rekening houden met de sterke mannen.

Hij spreekt trouwens vooral over het WK TT waar hij nu al 3x podium pakte maar nog geen goud.

Dus nee Evenepoel in de Vuelta zou ik niet op rekenen.
Quote uit ander topic:
Edit: ben snel eens even naar info gaat zoeken. Een echt parcours kan ik niet meteen vinden (wrs nog niet beschikbaar) maar ik vind wel dit terug: https://www.uci.org/pressrelease/20...d-race-routes-unveiled/2KbXiGtHvart7ufrPTbaLI

Das toch meteen een heel ander verhaal. 3167 hoogtemeters is toch al niet meer van de poes (+600m méér dan WK Leuven) en als ze dan toch 10 laps gaan rijden zoals op het EK destijds dan denk ik niet dat er van sprinten nog veel sprake gaat zijn. Van wat ik mij daar van herinner was dat stratenparcours daar in Glasgow alles behalve vlak. Dan snap ik niet écht niet dat ze Merlier noemden daarvoor :unsure: Is gewoon een parcours voor de grote mannen.
 
Giro / Vuelta lijkt mij sowieso een niet onlogische dubbel toch? Wordt super vaak gedaan en het WK rijden sluit de Vuelta niet uit, integendeel. Als je toch al piekt naar het WK waarom dan niet Vuelta bij pakken? Er is zo goed als geen enkele renner die de Vuelta als enige hoofddoel neemt, en de mannen bij wie dat wel zo is, is het basis niveau gewoon veel lager dan bij Remco.

Fun fact: Evenepoel was vorig jaar de eerste Vuelta winnaar die niet uit een Giro/Tour kwam sinds Chris Horner in 2013... Ok, die winnaars hebben hadden de Giro/Tour niet altijd uitgereden maar evengoed was dat vaak wel het geval.

Giro + WK/Vuelta lijkt mij toch een mooie planning. BK telt niet, dat is geen piek, voor niemand. Tenzij je Dries De Bondt of Stijn Devolder heet met alle respect.

Quote uit ander topic:

Hij is 23 jaar. Giro en Vuelta dubbelen is inderdaad niet onlogisch maar voor 23 jarigen wel wat overdreven. Hij gaat er niet wat tussen rijden hé hij start een GT om te winnen om dan op zo'n jonge leeftijd na nog maar 1 GT te hebben uitgereden eventjes voor een dubbel proberen te gaan. En hij gaat ook niet zuiver alleen voor een GT hij wilde ook al LBL winnen (wat gelukt is) en wil straks na de Giro nog WK TT (na 3x podium) en eindelijk ook Lombardije winnen. Om dan als 23 jarige met amper GT ervaring LBL + Giro te gaan rijden en dan WK + Vuelta + Lombardije en dat allemaal om te winnen. Dat is wel hele hoge verwachtingen hebben.

Ik dacht dus ook dat het WK best wel lastig was. Geen idee waarom hier plots over een sprinters WK wordt gesproken en Merlier.
 
Cerny klopt Foss en Cavagna.

Een paar klassementsrenners al veel tijd verloren (vooral degene die gisteren zondag nog Luik gereden hebben precies), en de wind precies wat komen opzetten in het tweede deel van de tijdrit waardoor wat vroeger starten ook een voordeel gaf.
 
Benieuwd of Nys hier kan overleven vandaag en naar een resultaat kan sprinten.

Meeste echt snelle mannen gelost.
Wel er nog bij. Hayter natuurlijk, ook Vernon, Menten, Nys, Arndt, Venturini.
 
Benieuwd of Nys hier kan overleven vandaag en naar een resultaat kan sprinten.

Meeste echt snelle mannen gelost.
Wel er nog bij. Hayter natuurlijk, ook Vernon, Menten, Nys, Arndt, Venturini.

Welke snelle mannen doen er wel allemaal mee? Die je opnoemt zijn toch zowat de snelsten aanwezig dus veel maakt het niet uit denk ik dan.
 
Terug
Bovenaan