Ronde van het Baskenland 01/04 - 06/04

dadash

Well-known member
itzulia-basque-country-2024-stage-1-profile-n2.png

itzulia-basque-country-2024-stage-2-profile-n2.png
itzulia-basque-country-2024-stage-3-profile-n2.png
itzulia-basque-country-2024-stage-4-profile-n2.png
itzulia-basque-country-2024-stage-5-profile.png
itzulia-basque-country-2024-stage-6-profile-n2.png



Maandag begint Baskenland. Zoals gebruikelijk kennen ze daar het concept van een vlakke rit niet. Er kan dus elke dag wel iets gebeuren in de strijd voor het eindklassement. Zeker met maar liefst 3 kleppers aan de start. Vingegaard wil zijn reeks verder zetten (won vorig jaar al Baskenland en won dit jaar al elke ronde die hij starte). Roglic gaat opzoek naar zijn eerste zege voor Bora en Evenepoel probeert om dit keer wel de eindzege mee te pakken nadat hij in 22' het in de slotrit nog moest laten gaan aan Martinez.

Beginnen doen we meteen met een stevig tijdritje. In 22' won Roglic de openingstijdrit voor Evenepoel, Vingegaard werd toen 9e. Het klimmetje lijkt me wat zwaarder benieuwd hoe de waarde verhouding dit seizoen liggen.

Dit is de laatste voorbereiding voor Luik en voor Vingegaard zelfs het einde van zijn voorjaar. Dus laten we maar genieten van een van de weinige keren dat de toppers elkaar tegenkomen.

De komende week zal de hoofdthread volstaan met nabeschouwingen van de RVV en voorbeschouwingen op PR met tussendoor ook nog Scheldeprijs dus ik dacht misschien geen slecht idee om dit af te splitsen.
 
Die TT gaat voor een afscheiding zorgen tussen de welgekende twee en de rest.
Benieuwd of Jumbo hun TT' verbeterd zien worden. Het gaat een beetje bergop en ik las hier dat ze daar hun voordeel uithalen.
 
pffft Vingegaard om 14u30, Roglic om 14u32 en Evenepoel om 14u57. Alle favorieten starten voor 15u. Dat ze eens de groten dwingen om de laatste slots te nemen van de tijdrit. Beetje spijtig dat ganse spanningsboog op die manier wegvalt. Om het helemaal af te maken starten ze om de minuut buiten de laatste die starten om de 2 minuten. Serry gaat als laatste van start om 17u17.

Nu goed toch benieuwd. Roglic won alle 4 de tijdritten waaraan hij deelnam in Baskenland, maar ik denk toch dat er een einde aan zijn reeks gaat komen. Evenepoel en Ayuso zijn mijn favorieten voor morgen.
 
starttijden favorieten
rennerteam
14.17 uTom Pidcock (GBr)Ineos-Grenadiers
14.22 uPello Bilbao (Spa)Bahrain-Victorious
14.23 uJuan Ayuso (Spa)UAE-Emirates
14.25 uDavid Gaudu (Fra)Groupama-FDJ
14.26 uTao Geoghegan Hart (GBr)Lidl-Trek
14.30 uPrimoz Roglic (Svn)BORA-hansgrohe
14.32 uJonas Vingegaard (Den)Visma-Lease a Bike
14.33 uMikel Landa (Spa)Soudal-Quick Step
14.47 uBrandon McNulty (VS)UAE-Emirates
14.50 uMattias Skjelmose (Den)Lidl-Trek
14.54 uJai Hindley (Aus)BORA-hansgrohe
14.56 uSepp Kuss (VS)Visma-Lease a Bike
14.57 uRemco EvenepoelSoudal-Quick Step
 
Quick-Step gaat voor Landa deze week? Opmerkelijk dat Landa het beste tijdstip krijgt tussen alle andere favorieten terwijl Evenepoel halfuur later moet maar zou kunnen gaan regenen vanaf 15u.
 
Ok nvm ik dacht dat Roglic wat minder was maar die doet halfweg 12" af van de tijd van Ayuso :eek:

Vingegaard volgt al op 17" halfweg
 
1711974879000.jpg


Heeft Roglic nu nog zijn sok aan? Ik dacht dat die verboden was vanaf vandaag.

Nvm het is pas op 2 april dat het verbod ingaat. Ook weer vreemd om het op een dinsdag te laten ingaan.
 
Terug
Bovenaan