Ronde van het Baskenland 01/04 - 06/04

Ik ben helemaal niet tegen die airbags, maar volgens mij is niet het gewicht maar de warmte het grote probleem. Die dingen gaan logischerwijze luchtdicht zijn en de wielrenners gaan het veel te warm hebben in dat pak. Allé, ik denk dat toch tenminste. Ik heb zo een pak nooit gezien maar dat lijkt me heel logisch. En ik denk ook in één keer dat dat de grootste reden is dat het nog niet ingevoerd is. Een wielrenner die een hitteslag krijgt op z'n fiets is ook niet zonder gevaar.
Goed punt.

Dan zie ik maar één overgebleven oplossing:

G3910_00.jpg
 
Ik ben helemaal niet tegen die airbags, maar volgens mij is niet het gewicht maar de warmte het grote probleem. Die dingen gaan logischerwijze luchtdicht zijn en de wielrenners gaan het veel te warm hebben in dat pak. Allé, ik denk dat toch tenminste. Ik heb zo een pak nooit gezien maar dat lijkt me heel logisch. En ik denk ook in één keer dat dat de grootste reden is dat het nog niet ingevoerd is. Een wielrenner die een hitteslag krijgt op z'n fiets is ook niet zonder gevaar.

Klopt het is absoluut onrealistisch om dit te verplichten in de zomer. En op dit moment is er ook nog veel field testing nodig vooraleer dit echt geïntroduceerd kan worden in het profwielrennen.

Ben Hermans haalde in Sporza Daily ook een heel interessant punt aan. Het zal renners een veiliger gevoel geven, maar dat kan ook averechts werken omdat renners dan gewoon nog meer risico's gaan nemen wetende dat ze met een airbag rondrijden. Wat verschillende renners nu ook zeggen over schijfremmen eigenlijk. Tuurlijk zijn ze beter en veel veiliger, je kunt er gewoon veel sneller mee stoppen, maar dat betekent ook dat renners daar bewust van worden en dus gewoon later en abrupter gaan remmen, wat dan op zich weer gevaarlijk wordt.
 
Ik ben helemaal niet tegen die airbags, maar volgens mij is niet het gewicht maar de warmte het grote probleem. Die dingen gaan logischerwijze luchtdicht zijn en de wielrenners gaan het veel te warm hebben in dat pak. Allé, ik denk dat toch tenminste. Ik heb zo een pak nooit gezien maar dat lijkt me heel logisch. En ik denk ook in één keer dat dat de grootste reden is dat het nog niet ingevoerd is. Een wielrenner die een hitteslag krijgt op z'n fiets is ook niet zonder gevaar.
Het is een worst die uit uw broek komt (om het wat raar te zeggen)
Opgevouwen is dat niet zo groot.
 
OK, merci voor de info. Ik had echt geen idee wat het precies inhield. Ik ken zo een airbag pak wel van in de motorsportwereld maar ik zie mezelf daar nog niet in fietsen.
Ik heb een tijdje geleden iemand op tv horen zeggen dat het veel te warm zou zijn om in te fietsen. Als ik me goed herinner was dat Tom Boonen. Maar zoals jij het hier voorstelt moet het toch doenbaar zijn.
 
:eek: arme Skjelmose komt centimeters te kort voor de 2e plek. Spanjaarden grijpen de macht. Mooie rit maar toch zonde dat we zoveel toppers verloren deze week. Wilde hen zien strijden op dit terrein natuurlijk.
 
Vingegaard ligt nog altijd in het ziekenhuis, in het weekend zelfs nog op IC. Dat wordt dan toch allemaal niet simpel om in topvorm aan de start van de tour te staan. Het wordt misschien wel het jaar van de onthoofde wedstrijden.
 
Vingegaard ligt nog altijd in het ziekenhuis, in het weekend zelfs nog op IC. Dat wordt dan toch allemaal niet simpel om in topvorm aan de start van de tour te staan. Het wordt misschien wel het jaar van de onthoofde wedstrijden.
Dat is dan toch niet enkel een gebroken sleutelbeen en wat ribben?
 
Ja, had ook een klaplong inderdaad. En ook een gekneusde long (net zoals Wout).

Maar goed, te vroeg om uitspraken te doen over de Tour.
 
Wie interesseert het nu wat iemand binnen 5 jaar denkt over een koers die gisteren plaatsvond. Het enige wat mensen interesseert is wat er vandaag van gedacht wordt, en dat is een glansloos verhaal voor deze koers. Een podcast over Parijs Roubaix 2024 in 2029 die krijgt nog 2 views per maand ofzo. Intussen vindt iedereen ook al dat Wout Van Aert of Vanderpoel meer gepresteerd heeft dan een Boonen, nobody gives a shit. Hoeveel mensen weten nog wie Parijs Roubaix 5 jaar geleden gewonnen heeft? Als je Jan Modaal vraagt welke Belg Parijs Roubaix het laatst gewonnen heeft dan zullen ze zeggen Boonen. En de mensen die dat allemaal nog wel weten die zullen ook precies weten hoe glansrijk die overwinningen al dan niet waren.
 
Laatst bewerkt:
Wie interesseert het nu wat iemand binnen 5 jaar denkt over een koers die gisteren plaatsvond. Het enige wat mensen interesseert is wat er vandaag van gedacht wordt, en dat is een glansloos verhaal voor deze koers. Een podcast over Parijs Roubaix 2024 in 2029 die krijgt nog 2 views per maand ofzo. Intussen vindt iedereen ook al dat Wout Van Aert of Vanderpoel meer gepresteerd heeft dan een Boonen, nobody gives a shit. Hoeveel mensen weten nog wie Parijs Roubaix 5 jaar geleden gewonnen heeft? Als je Jan Modaal vraagt welke Belg Parijs Roubaix het laatst gewonnen heeft dan zullen ze zeggen Boonen. En de mensen die dat allemaal nog wel weten die zullen ook precies weten hoe glansrijk die overwinningen al dan niet waren.
Met iedereen doelde ik natuurlijk op de wielerfans.
Je gaat me niet zeggen dat een wielerfan (dat hoeft zelfs doorgewinterde te zijn) zijn pappenheimers niet kent.

P-R 2024 niet neen, omdat die incidentloos was. P-R 2021, dat wil ik nog wel eens zien over een paar jaar...

Is dat niet eigen aan elke periode waarin we zitten?
Kijk naar het NBA. Lebron James is de GOAT nu. Laatdertigers en daarboven lachen daar mee. Zeventigplussers lachen met Jordan.

De wielerfans weten nog wie welke monumenten hebben gewonnen. Beetje zelfstudie mag, hé ;).

Jan Modaal interesseert zich alleen maar op twee zondagen (RVV + WK) en enkele weken in juli, waarvan ze alleen de einduitkomst kennen.
Bovenstaande 'persoon' heeft zelfs moeite om vijf huidige ministers op te noemen.
Ja, degenen, die dat weten zullen veelal kunnen bovenhalen hoe glansrijk een zege was. Dat geef ik je.
Maar, op het einde telt je palmares.
Gaan wij fans, Gilbert' wonderjaar afrekenen op het feit dat Valverde er niet bij was om tegenstand te bieden in een jaar waarin onze Belg dat niet had? Neen, toch? Doe het toch maar, wat hij deed. Alsof de rest sukkelaars zijn.

Pogacar kan er ook niet aan doen dat er maar een tegenstander is, waar hij tegen kan verliezen in de Tour. Als die uitvalt, is dat automatisch een zege zonder glans, mede omdat er maar een gelijklopende of superieure tegenstander is?
 
Terug
Bovenaan