Ronde van het Baskenland 01/04 - 06/04

Moesten Evenepoel en Van Aert niet zijn gevallen dan zou dit een voetnoot zijn geweest voor Sporza.
Bwoah, een voetnoot is overdreven. Je zit nog altijd met de Deen, die de vorige Tour won. Dat zou niet verdwijnen onder voetbal- of Parijs-Roubaix nieuws.

Aan al het slechte is er een ding dat goed kan zijn:
Pogacar heeft zo meer uitzicht op de dubbel.
 
In de formule 1 werd vroeger ook veel sneller en roekelozer gereden dan nu met vele (dodelijke) ongevallen tot gevolg. Ze hebben dan de reglementen veel strenger gemaakt en een aantal beperkingen ingevoerd. Misschien is het tijd om hier in het wielrennen ook eens over na te denken?
 
Bwoah, een voetnoot is overdreven. Je zit nog altijd met de Deen, die de vorige Tour won. Dat zou niet verdwijnen onder voetbal- of Parijs-Roubaix nieuws.

Aan al het slechte is er een ding dat goed kan zijn:
Pogacar heeft zo meer uitzicht op de dubbel.
tja als je maar de dubbel kunt realiseren omdat al uw concurrenten in de lappenmand liggen, is het ook maar zonder glans.
 
Ik snap niet dat die airbags in kledij niet gewoon verplicht worden. Dan heeft iedereen die 500 gram extra gewicht en is er voor niemand een nadeel.
Ging hier toch ook weer een pak breuken gescheeld hebben.

Ik zou er zelf waarschijnlijk ook direct 1 aanschaffen al zal het ook weer stukken van mensen kosten.
 
Sinds dat Vingegaard kopman is, heeft Pogacar hem nog nooit kunnen kloppen in de Tour. VDP had volgens mij de RVV ook gewonnen met WVA aan de start.

Toch een klein verschil.
In 2022 had Pogacar een hongerklop die hem genekt heeft op een cruciaal moment op een zeer zware col, vorig jaar heeft hij lang niet kunnen trainen door zijn val in LBL. Kunnen we dan zeggen dat Vingegaard vorig jaar zonder glans gewonnen heeft van een herstellende Pogacar?
 
In 2022 had Pogacar een hongerklop die hem genekt heeft op een cruciaal moment op een zeer zware col, vorig jaar heeft hij lang niet kunnen trainen door zijn val in LBL. Kunnen we dan zeggen dat Vingegaard vorig jaar zonder glans gewonnen heeft van een herstellende Pogacar?

Waar haal je dat van die hongerklop?
 
Ség Vingegaard, watje... is het dat maar :tongue:
Nee serieus, goed dat het nog 'meevalt'. Voor Remco is het dan weer pijnlijker dan gedacht... maar komt wel goed zeker...

Zware tol wel voor Vine en Cras... en ook Quinn die zijn borstbeen gebroken heeft...
 
Dus hij wist dat het super gevaarlijk was en gaat er dan tegen volle snelheid doorvliegen? Waarvoor? Omdat het Baskenland zo belangrijk is voor een potentiele tourwinnaar?
Vingegaard (en ook collega wielrenners) zal wel meerdere locaties als 'gevaarlijk' aanzien en dit op voorhand melden. Maar hoeveel locaties zijn dit? Een 10-tal? Een 100-tal? Ga je dan in elk van die gevaarlijke bochten u inhouden? Dan ga je misschien 'nergens' meer mogen fietsen he. Het is en blijft uw beroep en dat risico hoort er ergens wel bij.

En als er dan toch een ongeval gebeurt, dan is er men als de kippen bij om te melden dat ze toch met een 'beschuldigend' vingertje hebben gewezen hé!

Achteraf met een vingertje wijzen is gemakkelijker dan op voorhand actie ondernemen. Ik ben natuurlijk niet zeker (dat kan ook niet) maar naar mening moet je het antwoord op uw vraag in die richting gaan zoeken.
 
Vingegaard (en ook collega wielrenners) zal wel meerdere locaties als 'gevaarlijk' aanzien en dit op voorhand melden. Maar hoeveel locaties zijn dit? Een 10-tal? Een 100-tal? Ga je dan in elk van die gevaarlijke bochten u inhouden? Dan ga je misschien 'nergens' meer mogen fietsen he. Het is en blijft uw beroep en dat risico hoort er ergens wel bij.
Op basis van wat stel je nu dat ze nog tientallen anderen locaties gemeld hebben aan organisaties?

En als er dan toch een ongeval gebeurt, dan is er men als de kippen bij om te melden dat ze toch met een 'beschuldigend' vingertje hebben gewezen hé!

Achteraf met een vingertje wijzen is gemakkelijker dan op voorhand actie ondernemen. Ik ben natuurlijk niet zeker (dat kan ook niet) maar naar mening moet je het antwoord op uw vraag in die richting gaan zoeken.
Dat slaat dus letterlijk op niks
 
Dus hij wist dat het super gevaarlijk was en gaat er dan tegen volle snelheid doorvliegen? Waarvoor? Omdat het Baskenland zo belangrijk is voor een potentiele tourwinnaar?
Wat moeten ze doen? Zich met de volledige ploeg laten lossen in die afdaling? Quickstep nam de leiding hier, de rest moet volgen… als je midden in een peleton zit in een afdaling kan je ook niet zomaar de remmen toeknijpen.
Sorry maar voor mij is organizatie toch schuldig door verzuim als ik die val lees en zie dat er meldingen gemaakt waren op voorhand…
 
Dat slaat dus letterlijk op niks
Jij stelt een vraag waarvan je al op voorhand weet dat 'niemand' deze echt goed of correct kan beantwoorden.

Dus ik heb op uw vraag een 'eigen mening' pogen te formuleren (dat zeg ik ook gewoon) en ik reageer gewoon op uw vraag.
OK mijn mening is in uw ogen *bullshit* en zint u niet. Fair enough. Ik kan ook niet zeggen of die mening 'juist' is. (Wat ik ook gewoon post hé)

Of mijn antwoord correct is dat doet er zelfs niet toe. Ik geef gewoon mijn eigen mening hierover. Maalt iemand daar dan om? Neen toch?

Maar dat laatste besef je heel goed anders zou je die laatste zin niet posten. :)

Opmerking: Ik denk ook niet dat deze discussie verder nog tot iets leidt.
 
In de formule 1 werd vroeger ook veel sneller en roekelozer gereden dan nu met vele (dodelijke) ongevallen tot gevolg. Ze hebben dan de reglementen veel strenger gemaakt en een aantal beperkingen ingevoerd. Misschien is het tijd om hier in het wielrennen ook eens over na te denken?
In de Formule 1 rijden ze nog steeds zo snel ze kunnen. Het zijn de circuits, wagens, uitrusting en procedures die veiliger zijn geworden.
 
Terug
Bovenaan