Ronde van het Baskenland 03/04 - 08/04

Waarom lieten ze Hayter werken vandaag? Dit moest hem toch ook gewoon liggen? Lastig was die beklimming alles behalve.

En die aankomsten jongens toch gisteren ook al zo'n as verschuiving op 50m van de streep of zo vandaag bocht na bocht in de laatste km en dat in een afdaling.
Schelling zegt net dat de meeste ploegen niet op een sprint rekenden vandaag... dat vind ik toch héél vreemd. Tenzij ze dachten dat iemand een Mohoric-ke ging doen.
Hoe ging er ooit iemand wegrijden op die klim. Ineos legde er stevig de pees op en ze kwamen met 50-60 boven...
 
Ik was de finale aan het kijken en opeens hoorde ik die commentators iets zeggen van een rotonde terwijl we al dik in de laatste kilometer zaten. Ik dacht zoiets van "wtf?". Ik dacht eerst dat ik dat verkeerd had gehoord, zeker aangezien die rotonde nog steeds niet was gekomen tot die daar opeens was op ~150m vd streep. :wtf: Gekkenwerk toch gewoon.
 
Schelling zegt net dat de meeste ploegen niet op een sprint rekenden vandaag... dat vind ik toch héél vreemd. Tenzij ze dachten dat iemand een Mohoric-ke ging doen.
Hoe ging er ooit iemand wegrijden op die klim. Ineos legde er stevig de pees op en ze kwamen met 50-60 boven...

itzulia-basque-country-2023-stage-2-climb-n5-19f44faa16.png


Dit is de beklimming die ik zag op PCS. De ploegen hebben toch ook die info? Waar ga je in godsnaam wegrijden op een beklimming van 3.1% met een max van misschien 6%? In een GT krijgt dit na de eerste week niet eens een categorie mee. Heel vreemd.
 
itzulia-basque-country-2023-stage-2-climb-n5-19f44faa16.png


Dit is de beklimming die ik zag op PCS. De ploegen hebben toch ook die info? Waar ga je in godsnaam wegrijden op een beklimming van 3.1% met een max van misschien 6%? In een GT krijgt dit na de eerste week niet eens een categorie mee. Heel vreemd.
Vluchters ofzo
Op zich is de la Cruz ook maar net voor de top teruggepakt he
 
Vluchters ofzo
Op zich is de la Cruz ook maar net voor de top teruggepakt he
Die was uit het peloton gaan lopen en heeft max 7 seconden gehad en waait vanzelf terug.

Je stampt 4-500W voor een handvol seconden terwijl ze op de 2de rij van het peloton aan 250W omhoog rijden (fictieve waarden waar het zal er wrs niet veel naast zitten). Op zo´n klim geraak je gewoon niet weg, voor WT profs is dat eigenlijk vlak...
 
Ayuso heeft ook deze rittenkoers geschrapt. Als 19-jarige podium rijden in de Vuelta doe je niet ongeschonden.
Juist, die bestaat ook nog. Helemaal vergeten.
Komt de blessure echt van de Vuelta of van een training nadien?
Indien zo, lijkt het me dat ploegen zeer jonge renners moeten intomen en gewoon wat ritten laten uitkiezen in een GT om iets te tonen i.p.v. drie weken aanhaken.
Nu vraag ik mezelf af hoe Evenepoel uit de Giro zou zijn gekomen in '20, mocht die hebben meegedaan, op zijn 20j.
Bidden dat Uijtdebroeks niet beslist om zichzelf uit te wringen in september.
 
Higuita, ocharme de sukkelaar. Probeer maar eens terug te vertrekken eens je voet aan grond zet bij 25%...

Vingegaard perfect gelanceerd door Valter en natuurlijk wel geholpen door die hapering daarachter. Mas ook wel geen hinder, Landa heb ik niet goed gezien of die gehinderd werd.
 
Higuita, ocharme de sukkelaar. Probeer maar eens terug te vertrekken eens je voet aan grond zet bij 25%...

Vingegaard perfect gelanceerd door Valter en natuurlijk wel geholpen door die hapering daarachter. Mas ook wel geen hinder, Landa heb ik niet goed gezien of die gehinderd werd.

Ik dacht Mas net wel lichte hinder. Nu goed Vingegaard is natuurlijk een topper dus dat hij dit hier wint is volledig te verwachten. Zien of hij het tot het einde trekt want zonder TTen of aankomsten bergop wordt dit toch verraderlijk om te controleren.
 
Lijkt me moeilijk om Vingegaard hier te verslaan.
Maar ik zou het alvast niet erg vinden als het wel gebeurt. Een Mas verdient een overwinning hier.
 
Ik dacht Mas net wel lichte hinder. Nu goed Vingegaard is natuurlijk een topper dus dat hij dit hier wint is volledig te verwachten. Zien of hij het tot het einde trekt want zonder TTen of aankomsten bergop wordt dit toch verraderlijk om te controleren.
Mas krijgt idd wel een lichte tik en moet zich even herzetten maar kan wel meteen doorrijden en verliest verderop nog meer terrein, verliest daar zeker de koers niet.
Landa zat wel vast in het verkeer en had hier vandaag wrs kunnen winnen zonder die hinder/betere plaatsing bij start van de klim.

Lopez toch wel een beetje den duts van den dag. Zit daar eerst onnozel te doen tegen Knox als ze naar Chavez rijden, doet dan onnozel tegen Chavez (die al 20km vooruit rijdt) omdat die niet meteen wil meewerken met hem en Knox en laat Knox daar zelfs wegrijden, om Knox en Chavez dan voorbij te vliegen op de klim om dan wat verderop Higuita en Carapaz te voet te zetten. :wtf:

Carapaz geeft mij overigens wel een véél betere indruk dan in Catalonië.
 
Mas krijgt idd wel een lichte tik en moet zich even herzetten maar kan wel meteen doorrijden en verliest verderop nog meer terrein, verliest daar zeker de koers niet.
Landa zat wel vast in het verkeer en had hier vandaag wrs kunnen winnen zonder die hinder/betere plaatsing bij start van de klim.

Lopez toch wel een beetje den duts van den dag. Zit daar eerst onnozel te doen tegen Knox als ze naar Chavez rijden, doet dan onnozel tegen Chavez (die al 20km vooruit rijdt) omdat die niet meteen wil meewerken met hem en Knox en laat Knox daar zelfs wegrijden, om Knox en Chavez dan voorbij te vliegen op de klim om dan wat verderop Higuita en Carapaz te voet te zetten. :wtf:

Carapaz geeft mij overigens wel een véél betere indruk dan in Catalonië.

Ja tuurlijk Vingegaard tegen Mas dan wint Vingegaard normaal wel maar werd wel lichtjes gehinderd. Vind Mas het laatste jaar echt wel beter presteren is niet enkel meer de man die in de 3e week van een GT nog wat plekjes opschuift en een mooi klassement rijd, doet het nu ook gewoon in WT wedstrijden van een week en vorig jaar zelfs in Lombardije met Pogacar.

Carapaz was ziek geweest dacht ik voor Catalonie die is dus aan zijn comeback aan het werken. Blijft een klasbak natuurlijk zijn reeks de voorbije jaren in de GTs mag gezien worden, elk jaar podium tot nu toe.
 
Mas krijgt idd wel een lichte tik en moet zich even herzetten maar kan wel meteen doorrijden en verliest verderop nog meer terrein, verliest daar zeker de koers niet.
Landa zat wel vast in het verkeer en had hier vandaag wrs kunnen winnen zonder die hinder/betere plaatsing bij start van de klim.

Lopez toch wel een beetje den duts van den dag. Zit daar eerst onnozel te doen tegen Knox als ze naar Chavez rijden, doet dan onnozel tegen Chavez (die al 20km vooruit rijdt) omdat die niet meteen wil meewerken met hem en Knox en laat Knox daar zelfs wegrijden, om Knox en Chavez dan voorbij te vliegen op de klim om dan wat verderop Higuita en Carapaz te voet te zetten. :wtf:

Carapaz geeft mij overigens wel een véél betere indruk dan in Catalonië.
Net de beelden gezien, op het werk kan ik jammer genoeg niet kijken :(.
Vond Landa vrij sterk.
Reed vlotjes naar Mas en denk niet dat Vingegaard hem zou gelost hebben zonder die hecktiek.
Winnen is wel nog iets anders natuurlijk.
 
Vingegaard en Landa vandaag bevestigd wat gisteren al te zien was: duidelijk de beste twee deze week.

Vingegaard zijn versnelling leek nochtans niet zó verschroeiend maar aangezien niemand ook maar aanstalte maakte zal het toch vrij stevig geweest zijn.

Uiteindelijk nog vrij close voor de rit maar het feit dat Vingegaard het grootste deel van het werk deed, Landa niet vol reed (achtervolgers kwamen vooral op zijn kopbeurten dichter) en ook de motoren toch weer wat een koersvervalsing deden (achter koplopers, vóór achtervolgers) heeft zeker zijn invloed gehad.
 
Pogi gaat toch uit zijn pijp mogen komen in juli
Vingegaard toch vrij dominant ja... 3 ritten+GC en dat is vooral op eigen naam te zetten want de ploeg is hier allesbehalve op zijn niveau: Kruijswijk das gedaan, Oomen toch ook een paar maatjes te licht, Valter ook niet de beste indruk.
 
Er is toch een ferm niveau verschil tussen de echte toppers type Pogacar, Vignegaard, Roglic en Evenepoel en de rest.
 
Schitterend interview daarnet wel.
Reporter: "What´s your next goal?"
Jonas: "Tour de France."
Reporter: "Oh, your´re not doing Dauphiné?"
Jonas: "Yeah I am, but Tour is next goal."

Je kan hem geen cliché´s verwijten alleszins :laugh:
 
Pogi gaat toch uit zijn pijp mogen komen in juli
6 ritten in een kleine ronde al gewonnen, tweemaal het GC daar gepakt, tweemaal de punten daar gepakt, 3de in een klassieker en een monument gewonnen.
Tgoh ik denk nu niet dat hij moet vrezen voor zijn vorm :p
In Parijs-Nice trouwens de degens al eens gekruist, in het voordeel van Pogi.
Hij gaat niet moeten slapen, maar ik verwacht wel dat hij gewoon gaat winnen hoor.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
71
Weergaven
4K
Deleted member 3366
D
Terug
Bovenaan