Start Wielerseizoen 2024

Het is toch aan de ploeg om voor de renners de best mogelijke omstandigheden te creëren? Om de renners te zeggen wat ze al dan niet moeten doen. Als hij liever in Leuven blijft moet de ploeg hier toch simpelweg tegen optreden. Ik blijf ook liever thuis van mijn werk hoor...

Met renners van andere ploegen een huisje huren en trek voor de rest u plan strookt toch niet bepaald met het beeld van een topsport.
Disagree. Als je goed met die andere mensen overeen komt waarom niet dan?
Das een beetje hetzelfde als redeneren: Pogacar en Matthews die samen gaan trainen vanuit Monaco of Mathieu die elke dag met ne Zwifter gaat rondrijden in Spanje dat is dan ook niet professioneel

Wielrennen is bovenal nog altijd een individuele sport, zeker als het op trainingsarbeid aan komt. Je trained niet per sé beter in het gezelschap van ploegmaats. De beste trainingspartner is diegene die helpt om de trainingstijd voorbij te laten vliegen terwijl je toch de training op een goeie manier af kan werken.

Het is trouwens ook niet dat die gasten daar in Spanje maar iets doen. Die uploaden hun Garmin/Wahoo data ook gewoon naar het trainingsplatform van de ploeg waar de trainers thuis die gasten kunnen opvolgen. Indien ze met een aantal man van de ploeg samen zijn kan het zijn dat de ploeg zelfs een mechanicien of verzorger mee stuurt maar dat wil daarom niet zeggen dat de ploeg dat zelf moet opzetten.

Niet elke renner is trouwens hetzelfde als mens. De ene renner gaat veel voordeel doen van te overwinteren in het Zuiden, de andere renner verkommerd gingen volledig zo ver van thuis en trapt geen deuk in een pakje boter.
 
Wielrennen is bovenal nog altijd een individuele sport, zeker als het op trainingsarbeid aan komt. Je trained niet per sé beter in het gezelschap van ploegmaats. De beste trainingspartner is diegene die helpt om de trainingstijd voorbij te laten vliegen terwijl je toch de training op een goeie manier af kan werken.

Toen Groenewegen nog bij Jumbo reed moest die op stage rond het zwembad rijden terwijl de rest de bergen in trok zodat hij zijn sprint snelheid niet zou afbotten.

Meeste ploegen houden 2 ploegstages eentje in december waar iedereen bij is dan naar huis voor de feestdagen en dan in januari een tweede maar dan al ontbreken er een paar omdat er in januari al down under wordt gekoerst. Op stage zelf is het ook zelden dat ze met de ganse ploeg samen op pad gaan de ene moet nu eenmaal vroeger in vorm zijn dan de andere.

Bij QS was er ooit een video waarbij ze Jakobsen sprinten aantrekken gingen oefenen.

Je moet oppassen met te denken dat de omkadering die een VA of een Evenepoel krijgen ook geldt voor de rest van de ploeg. Als kopman gaan ze gauw wel iemand meesturen met je, gaan ze wel even de windtunnel in, gaan ze wel eventjes pakjes gaan passen maar dat gaan ze natuurlijk niet voor alle 27-28 renners doen hoe professioneel de ploeg ook mag zijn.
 
Staune Mittet zat gewoon in Noorwegen eind november/begin December, meer te langlaufen dan te fietsen (en dat vooral op de rollen, hittetraining).
Per Strand Hagenes hetzelfde.
De Van Dijke broers gewoon in Nederland.

Fabeltje dat het zoveel anders is bij Visma. Ge kunt als team niet verplichten dat renners die in landen wonen waar vaak slecht weer altijd even naar het buitenland gaan.

Van Aert die crossen rijdt is inderdaad ook een goed voorbeeld, alsof dat ideaal is voor zijn voorjaar.
 
Pogi zit ook gewoon in Slovenië of Italië hoor, toch logisch dat die dicht bij hun thuisfront willen zijn.
 
Ge kunt als team niet verplichten dat renners die in landen wonen waar vaak slecht weer altijd even naar het buitenland gaan.
Kan je wel hé, hoeveel Belgen wonen er geen maanden in Dubai enzo voor projecten voor Deme/De Nul. Maar in praktijk gebeurd dat niet. De profielen die dat doen hebben ook wel meer dan 40k natuurlijk.
 
In september heb je in België de temperaturen van januari in Spanje. Denk je echt dat Visma dit gaat toelaten in de wintermaanden?
Ze doen dit toch deels met VA? Die laatste ziet dat totaal niet zitten om ook in de wintermaanden veel van huis te zijn en vindt het bijgevolg niet zo een ramp om gewoon in Belgie te blijven trainen - als je de vele interviews mag geloven toch.
 
Kan je wel hé, hoeveel Belgen wonen er geen maanden in Dubai enzo voor projecten voor Deme/De Nul. Maar in praktijk gebeurd dat niet. De profielen die dat doen hebben ook wel meer dan 40k natuurlijk.
Bij mijn weten komen die wel iets vaker naar huis (en werken dan niet)

Als wielrenner kan je natuurlijk ook zelf daar (tijdelijk) gaan wonen. Onze triatleten wonen ook in Girona bv
Van Eetvelt huurt toch ook iets op Tenerife samen met iemand van SQS?
Of als kopman een huis huren voor u en uw knechten :unsure:
 
Bijtekenen bij Lotto betekent blijkbaar meteen een blessure. Eerst Van Eetvelt uit en nu ook Van Gils, die de klassiekers wel eens zou kunnen missen.
 
Het is toch aan de ploeg om voor de renners de best mogelijke omstandigheden te creëren? Om de renners te zeggen wat ze al dan niet moeten doen. Als hij liever in Leuven blijft moet de ploeg hier toch simpelweg tegen optreden. Ik blijf ook liever thuis van mijn werk hoor...

Met renners van andere ploegen een huisje huren en trek voor de rest u plan strookt toch niet bepaald met het beeld van een topsport.
Er zijn ook ergens grenzen natuurlijk.
Je kan als ploeg ook niet iedereen dat aanbieden, dan moeten de budgetten gewoon nog meer omhoog. En toch zeker niet constant.

Laat ons ook wel wezen dat je als topsporter zelf ook moet investeren in uw carrière.
MVDP en Remco hebben gewoon een huis gekocht in Spanje. Daar zit de ploeg voor niks tussen.
Ben je niet kapitaalkrachtig genoeg dan kan je gewoon altijd de huur toer op met enkele andere renners, daar is niks mis mee hoor.
Je krijgt nog altijd uw schema, voeding en noem maar op. Dus de omkadering is er nog altijd.

Hetgeen jij voor ogen hebt de georganiseerde privé of zeer beperkte stages waar er omkadering mee is dan is ook maar voor een lange periode.
Die soigneur moet ook zijn vrouw en kinderen achterlaten thuis, en die krijgt geen 150k per jaar natuurlijk.
En dat bestaat in geen enkele ploeg, geen enkele. Korte periode gebeurt dit wel.

En het is ook niet zo dat trainen op zwift of in België zo een grote ramp is, want dat is het niet en draagt bij tot de variatie.
Maar het is wel zo dat in Spanje trainen gewoon veel beter gaat door de omstandigheden die je hebt en de mogelijkheden qua hellingen.

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van hoe topsporters hun leven moeten inkleuren. Het zijn in de eerste plaats ook nog mensen.
En als coureur ben je tout court al veel dagen gescheiden van het thuisfront puur voor te koersen alleen.
 
Bijtekenen bij Lotto betekent blijkbaar meteen een blessure. Eerst Van Eetvelt uit en nu ook Van Gils, die de klassiekers wel eens zou kunnen missen.

Pijn aan de pols las ik. Echt wel klote voor die jongen dit is kostbare tijd/kilometers die je nu verliest de Ardennen komen er nu wel heel snel aan.
 

Wat gebeurd trouwens met Sosa en TH Johanessen?

Sosa zat bij diezelfde val als Van Gils.

Johanessen is eerste wedstrijd sinds sleutelbeenbreuk. En dat is slechts een maand geleden.

Beetje onnodig risico om toch te starten wat betreft Van Gils imo, heeft hier toch nog weinig te zoeken. Tenzij het echt gewoon de shock was gisteren en er niets aan de hand is, maar dat lijkt me toch ook niet.
 
Opgave van Gils. Beter gisteren niet gestart dan denk ik.

Zelfde als bij De Lie, snap niet dat ze die laten doorrijden, dit is geen grote ronde waar je later nog iets kan halen ofzo. Gewoon herstel uitstellen dit. Gelukkig wel iets sneller gereageerd dan toen.
 
Er is nu toch geen enkele renner die lelijker met een fiets rijdt dan Mauri Vansevenant 😅.

Ik weet 't hij rijdt waarschijnlijk al zijn hele leven op die manier, maar da's nu toch geen zicht?
 
Er is nu toch geen enkele renner die lelijker met een fiets rijdt dan Mauri Vansevenant 😅.

Ik weet 't hij rijdt waarschijnlijk al zijn hele leven op die manier, maar da's nu toch geen zicht?
Hij zou de ideale lead-out in een sprint kunnen zijn.
Niemand gaat daar naast willen rijden. Gegarandeerd meer overwinningen voor Merlier en co.
 

Een niveautje lager blijft Lotto het goed doen. Berckmoes Jenno rijdt een sterke coppi e bartali. Pakt zijn rit mee en 2de in het eindklassement.
 
Terug
Bovenaan