Voorjaar 2024

Indrukwekkend van Pogacar maar ik heb toch liever wat meer spanning inderdaad. Er was misschien toch meer tegenstand geweest met Evenepoel en Roglic er bij.
 
Een saai voorjaar vond ik het nu niet. We hebben vooral ook zeer mooie prestaties gezien. Maar het was buiten die knappe solo's nu ook niets om in te kaderen.
Ik kan mij eerlijk gezegd geen jaar meer herinneren waar mijn interesse voor de koers zó laag was en ondanks het feit dat Karl daar zeker zijn steentje aan wil bijdragen ligt dat toch vooral aan de spankracht van de wedstrijden zelf.
Strade is normaal een wedstrijd waar ik vroeger altijd met veel verwachting naar uit keek. Maar nu? Je moest maar naar die deelnemerslijst kijken en je wist genoeg: je zag Pogacar vertrekken en 3 minuten later heb ik het gewoon af gezet, gisteren exact hetzelfde. Het enige dat ik gezien heb was Karl die zat te zeuren over het feit dat ze weeral aan het bijtrappen waren in een afdaling (Hallooo, die 'afdaling' naar Aywaille is valsplat naar beneden, obviously trappen ze bij) en dan zag ik Pogacar vertrekken en heb ik het afgezet. Ik heb nog een stuk op men GSM gekeken terwijl ik op de rollen aan het rijden was maar dat was eerder omdat het combineerbaar was. Zelfde verhaal met Vlaanderen en Roubaix eigenlijk, een paar kilometer gezien en afgezet. Dat heeft ook niks te maken met het feit dat ik dat die mannen niet gun, alles behalve, maar ik weet ondertussen weer waarom ik Roubaix vroeger altijd een absolute kutkoers gevonden heb. Wat is er in godsnaam te zien aan zo'n solo van 50km? Just niks.

Wanneer kon je nog eens zó perfect voorspellen wie een koers ging winnen? Het was vaak zelfs niet close. De Ronde Van Vlaanderen van vorig jaar wist je eigenlijk ook perfect dat Pogacar die ging oprollen maar toen kon vdP op zen minst nog even de schijn hoog houden dat het closish ging zijn. Zelfs dat had je dit jaar niet. Enkel Parijs-Nice, Amstel en Waalse Pijl waren dit jaar enigszins moeilijk te voorspellen. En Baskenland... maar dan ook alleen maar omdat de gedoodverfde winnaar een sleutelbeen en nen hoop ribben gebroken heeft...

Eigenlijk kunnen we voor de Giro maar één ding hopen: dat Pogacar op dag 2 iedereen een pak slaag verkoopt en de rest van de Giro op rallentis gaat rijden om zoveel mogelijk te sparen voor de Tour waar we hopelijk Vingegaard gaan kunnen recuperen. Anders gaan de Olympische Spelen ongeveer de eerstvolgende mogelijks interessante koers worden.
 
Ik kan mij eerlijk gezegd geen jaar meer herinneren waar mijn interesse voor de koers zó laag was en ondanks het feit dat Karl daar zeker zijn steentje aan wil bijdragen ligt dat toch vooral aan de spankracht van de wedstrijden zelf.

Ben je niet een beetje streng dan?

Ja de absolute strijd voor de eerste plaats is er niet in sommige wedstrijden. Maar sportief is dit toch een beetje het summum?
Laat ons eerlijk zijn de renners gaan maximaal, veel renners doen ook alles en halen alles uit de kan. Dat er dan mannen zijn die nog 2 treden hoger staan is toch fenomenaal om te zien?
Kijken naar atleten die zo een hoog niveau van prestatie neerzetten, we zouden deze tijden in feite moeten koesteren wat dit is is een periode voor in de geschiedenisboeken.

Plus is het pas binnen als ze over de meet rijden.
Voor hetzelfde geld rijdt MVDP lek op een strook, ontstaat er chaos en is er nog niks echt gewonnen.
Kijk maar naar het WK, dat kon ook gewoon een andere afloop gekend hebben.
 
Visma achter het net

Ook al hebben ze een beetje veel pech gehad , hun beste plaats dit jaar in een monument is de 12de plaats van Benoot vandaag.

12de LBL - Benoot
25ste RBX - Laporte
15de RVV - Benoot
14de MSR - Kooij
Extra payback voor die drie GT' + de monumentenvloek in die ploeg :evil:.
Het gaat een schijtjaar worden voor de Nederlandse ploeg, dat lijkt zeker. Misschien dat ze de Vuelta nog kunnen winnen.
Ze gaan terug naar het normale door mss 1 à 2 topkoersen te winnen dit jaar en geen drie roofvogels af te schieten. Zo slecht is dat niet voor het wielrennen, ondanks de suprematie van twee andere coureurs tegenover de rest (geblesseerden niet meegerekend).

Wat de saaiheid betreft, nu weten we hoe onze (groot)ouders zich voelden in de tijden van weleer en I love it.
Zet VDP en Pogacar 50-75j terug en het volk rukt hun ledematen eraf van enthousiasme.
 
Parijs-Nice + Tirreno + 4 ritten + 3 semi-klassiekers. Dra-ma-tisch :laugh:
Er zijn exact 2 ploegen in het hele peloton die niet jaloers moeten zijn. Waarvan 1 budgetair écht niet moet onderdoen.

Het enige dramatische voor Visma zijn de zware blessures van Vingegaard en Van Aert, voor de rest hebben ze al goe geboerd.
 
Parijs-Nice + Tirreno + 4 ritten + 3 semi-klassiekers. Dra-ma-tisch :laugh:
Er zijn exact 2 ploegen in het hele peloton die niet jaloers moeten zijn. Waarvan 1 budgetair écht niet moet onderdoen.

Het enige dramatische voor Visma zijn de zware blessures van Vingegaard en Van Aert, voor de rest hebben ze al goe geboerd.
Het zijn (voorlopig) niet de grote koersen en daarvoor doen ze het.
De Giro gaat niets worden.
Tour wordt moeilijk. Kuss gaat dat niet klaren.
Lombardije wellicht ook niet, als Tadej meedoet en dan nog.
De mindset van deze ploeg staat in teken van de GT en de monumenten, zeker die twee op de kasseien voor VA.
De al gewonnen koersen zijn korstjes van een boterham, lekker, maar vult zo'n gulzige maag niet.
 
Het zijn (voorlopig) niet de grote koersen en daarvoor doen ze het.
De Giro gaat niets worden.
Tour wordt moeilijk. Kuss gaat dat niet klaren.
Lombardije wellicht ook niet, als Tadej meedoet en dan nog.
De mindset van deze ploeg staat in teken van de GT en de monumenten, zeker die twee op de kasseien voor VA.
De al gewonnen koersen zijn korstjes van een boterham, lekker, maar vult zo'n gulzige maag niet.
De mindset van Visma staat op de GT's, die monumenten zijn voor hun ook gewoon filler en verzin je er zelf maar bij. Dé ambitie is de Tour, al de rest is bonus en leuk om af te vinken maar ook niet veel meer.

Het feit dat ze bij Jumbo een kopman met realistische winstkansen casually Milaan-San Remo laten skippen zou toch stilaan een idee moeten geven van hoeveel belang ze écht aan die wedstrijden hechten.

En dat Kuss niks gaat winnen dit jaar is een open deur intrappen... zonder Vingegaard gaat het niks worden in die GT's.
 
De mindset van Visma staat op de GT's, die monumenten zijn voor hun ook gewoon filler en verzin je er zelf maar bij. Dé ambitie is de Tour, al de rest is bonus en leuk om af te vinken maar ook niet veel meer.

Het feit dat ze bij Jumbo een kopman met realistische winstkansen casually Milaan-San Remo laten skippen zou toch stilaan een idee moeten geven van hoeveel belang ze écht aan die wedstrijden hechten.

En dat Kuss niks gaat winnen dit jaar is een open deur intrappen... zonder Vingegaard gaat het niks worden in die GT's.

Kom op zeg Reverz... Visma pakt maar graag uit met "we zijn de beste ploeg ter wereld" en dan moet je overal presteren, zeker in monumenten. En voor de kasseiklassiekers hebben ze wel een excuus dit jaar, maar in Wallonië zijn ze gewoon elk jaar te zwak. Ze hebben daar gewoon te weinig kwaliteit voor een ploeg met een budget dat naar de 50M gaat. "Het is niet belangrijk voor hen" vind ik maar een zwak excuus, dat hoort niet bij een ploeg die doet alsof ze de beste zijn. 5e op de UCI ranking hé dit jaar, dat is gewoon te min. Ook los van de pech. Dramatisch? Zeker niet. Daarvoor hebben ze inderdaad in een paar weken tijd te veel binnengehaald, maar nog eens, een team dat zich de beste van de wereld acht, mag beter doen dan dat.

Van Aert die MSR skipt geeft vooral een idee van hoe belangrijk de Ronde en PR voor Wout zelf zijn, niet per se van een gebrek aan belang van MSR zelf voor de ploeg. Dat en de irritante richting waarin het wielrennen uitgaat (gestuurd door Visma zelf vooral) van zo weinig mogelijk koersen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Visma zou maar al te graag een monument gewonnen hebben.

Ze hebben gewoon heel veel pech met hun 2 kopmannen die, letterlijk, zijn uitgevallen.
Daarnaast ook nog een Tratnik, die goed begonnen was, die ook wegviel.
Een Van Baarle met opnieuw problemen.
Benoot die ook goed gevallen was, en desondanks toch nog mooie prestaties kon neerzetten.
Laporte die een schim was van vorig jaar (door ziekte).

Ze zitten even in de hoek waar de klappen vallen. Maar vóór al die pech hebben ze inderdaad toch nog wat kunnen binnenrijven.

Nu zal het afwachten worden wanneer Wout en Vingegaard terug op niveau zijn. Desnoods moeten ze alles maar op de Vuelta zetten. Voor het overige hebben ze alles in huis om ritzeges binnen te halen in de Giro/Tour.

En ze hebben ook nog wel kandidaten om een gooi te doen naar de OS/WK
 
Kom op zeg Reverz... Visma pakt maar graag uit met "we zijn de beste ploeg ter wereld" en dan moet je overal presteren, zeker in monumenten.
Sky is jarenlang de beste ploeg ter wereld geweest (enfin, overal buiten in België)... als ik goed tel hebben die in hun piekperiode van 2012 tot 2019 exact 2 monumenten gewonnen met nog een extraatje voor Van Baarle in 2022. 3 stuks op 11 jaar tijd.

Als we er even vanuit gaan dat Jumbo op monumenten mikt sinds 2019 met het aantrekken van Van Aert dan hebben ze daar nu 2 gewonnen op 6 jaar tijd. Vergeleken met Sky is die hitrate niet eens slecht. Als je dan ook nog meeneemt dat van de 28 monumenten die sindsdien gereden zijn er net niet de helft is opgekuist door exact 2 renners dan ga je mij toch moeten verontschuldigen als ik dit drama zwáár overroepen vindt. Als je eendagswedstrijden wil winnen en je hebt geen Pogacar of van der Poel in je ploeg dan is het vandaag de dag nu eenmaal moeilijk. Als je als ploeg dat eendagswerk dan ook nog wil combineren met GC ambities dan stopt het al met alleen Pogacar. Hoeveel ploegen zijn er de laatste 2 decenia uberhaupt in geslaagd van blijvend GT succes to combineren van eendagswerk?

100% akkoord wel dat de daguitslagen van hun beste geplaatste renner wel héél pover zijn op papier maar den helft zit hier altijd te roepen dat alleen winnen telt. Wat maakt het dan uit of je beste man 5de of 13de is? Voor Jumbo is dat verschil nihil, voor een ploeg als Arkea of DSM is dat misschien het verschil tussen WT of niet. Er zijn ook andere ploegen (meer dan genoeg) die gewoon over de gehele lijn underpreformen, Jumbo wint wel nog gewoon de 2 belangrijkste rittenkoersen die dit jaar al gereden zijn en nog 3 semi-klassiekers. Als je hun ziekenboeg zag na Dwars door Vlaanderen is dat eigenlijk nog best fraai: Laporte is al van in februari op de sukkel, Van Aert & Tratnik zwaar gevallen, Tratnik zwaar gevallen, Van Baarle niet goed (dunno why)... wat verwacht je dan eigenlijk? :unsure:

Das gelijk bij UAE Pogacar er van tussen halen en dan zeggen: oei, da was gene vetten voor zo'n budget hé mannen!
Bij Ineos moet ge der zelfs geen renners van tussen halen, dat is hetzelfde budget als Visma voor helemaal niks. Jim Ratcliffe moet zich straks meer zorgen maken over de ROI van zijn investering in het wielrennen dan over de bouw van zijn ethaankraker. En ondertussen vragen we ons af waarom het wielrennen het lastig heeft om sponsoren te vinden :unsure:
 
Je vraagt u in feite af waarom jumbo nog moeite steekt in die klassiekers.
Allemaal tijd en geld voor nietszeggende koersen. Beter zich volledig focussen op de tour.

Ook doen alsof Pogacar de enige is binnen UAE. Je hebt daar nog Ayuso en McNulty die serieus wat punten pakken.
Pollit, Del Toro en Wellens die ook punten binnenbrengen. Allez toch even benadrukken dat er ook niet eindeloos veel grote koersen zijn, en het überhaupt al niet makkelijk is om een koers te winnen.
Voor Pogacar en MVDP lijkt dat simpel, maar dat komt ook niet vanzelf natuurlijk.
 
Sky is jarenlang de beste ploeg ter wereld geweest (enfin, overal buiten in België)... als ik goed tel hebben die in hun piekperiode van 2012 tot 2019 exact 2 monumenten gewonnen met nog een extraatje voor Van Baarle in 2022. 3 stuks op 11 jaar tijd.

Als we er even vanuit gaan dat Jumbo op monumenten mikt sinds 2019 met het aantrekken van Van Aert dan hebben ze daar nu 2 gewonnen op 6 jaar tijd. Vergeleken met Sky is die hitrate niet eens slecht. Als je dan ook nog meeneemt dat van de 28 monumenten die sindsdien gereden zijn er net niet de helft is opgekuist door exact 2 renners dan ga je mij toch moeten verontschuldigen als ik dit drama zwáár overroepen vindt. Als je eendagswedstrijden wil winnen en je hebt geen Pogacar of van der Poel in je ploeg dan is het vandaag de dag nu eenmaal moeilijk. Als je als ploeg dat eendagswerk dan ook nog wil combineren met GC ambities dan stopt het al met alleen Pogacar. Hoeveel ploegen zijn er de laatste 2 decenia uberhaupt in geslaagd van blijvend GT succes to combineren van eendagswerk?

100% akkoord wel dat de daguitslagen van hun beste geplaatste renner wel héél pover zijn op papier maar den helft zit hier altijd te roepen dat alleen winnen telt. Wat maakt het dan uit of je beste man 5de of 13de is? Voor Jumbo is dat verschil nihil, voor een ploeg als Arkea of DSM is dat misschien het verschil tussen WT of niet. Er zijn ook andere ploegen (meer dan genoeg) die gewoon over de gehele lijn underpreformen, Jumbo wint wel nog gewoon de 2 belangrijkste rittenkoersen die dit jaar al gereden zijn en nog 3 semi-klassiekers. Als je hun ziekenboeg zag na Dwars door Vlaanderen is dat eigenlijk nog best fraai: Laporte is al van in februari op de sukkel, Van Aert & Tratnik zwaar gevallen, Tratnik zwaar gevallen, Van Baarle niet goed (dunno why)... wat verwacht je dan eigenlijk? :unsure:

Das gelijk bij UAE Pogacar er van tussen halen en dan zeggen: oei, da was gene vetten voor zo'n budget hé mannen!
Bij Ineos moet ge der zelfs geen renners van tussen halen, dat is hetzelfde budget als Visma voor helemaal niks. Jim Ratcliffe moet zich straks meer zorgen maken over de ROI van zijn investering in het wielrennen dan over de bouw van zijn ethaankraker. En ondertussen vragen we ons af waarom het wielrennen het lastig heeft om sponsoren te vinden :unsure:

Ik vind de Sky vergelijking niet echt opgaan. Toen was het toch wel bekend dat Sky de beste ploeg ter wereld was in de grote rondes, maar niet in de klassiekers. Die gaven inderdaad weinig om de monumenten toen, kwamen daar eigenlijk ook voor uit. Voor die Britten telde eigenlijk enkel de Tour (en thank god zo hadden we gelukkig voor de rest van het jaar wel spanning). Maar dat zijn wel andere tijden natuurlijk. Het gaat mij vooral om Visma zelf, die maar al te graag verkondigen dat ze beste ploeg ter wereld zijn en de hele wielerwereld lijkt daar ook telkens in mee te gaan. Is het een drama? nee, daar ga ik ook niet in mee hoor, maar dan mag je imo wel beter verwachten dan dit. Tirreno en PN waren absoluut top hé, maar daarna viel het door pech inderdaad, maar ook gewoon door te weinig kwaliteit in de heuvelklassiekers (ik richt mij dan ook daar op, ik verwacht beter van een ploeg met een budget van 50M) wel zo goed als stil (op een paar uitzonderingen na). Als je vanaf MSR (wanneer de belangrijke klassiekerperiode begint) heeft Visma pas het 9e meeste UCI punten gescoord, Lotto die ook zo goed al hun kopmannen moesten missen, doet maar enkele luttele punten slechter. Dat zegt toch wel iets vind ik.

En UAE zonder Pogacar zou nog altijd 3000 punten voorstaan op de 2e, je kan zelfs hun 2e beste renner nog weghalen en ze zouden nog eerste staan op de UCI raking (die mannen worden zonder Pogacar 3e, 4e en 5e in de Ronde hé). Kanttekening: zij pakken natuurlijk meer punten in kleinere koersen. Visma doet dat niet, maar je kan ook zeggen dat ze daar ook voordeel uit kunnen halen omdat ze dan puur focussen op de grote koersen, dan mag je ze daar ook op afrekenen als dat uiteindelijk niet lukt. Ook door blessures. Van Aert die MSR skipt is een keuze hé, een keuze die past in hun strategie van superperiodisering (veel training, weinig rijden). Ze kunnen zich dat risico permitteren omdat ze meerdere toppers hebben, maar als het niet goed uitdraait (bijvoorbeeld door een blessure wanneer je dan eindelijk gaat koersen), mag je daar ook wel iets van zeggen. Die strategie heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.

Overigens, ik herhaal, ik vind het ook geen drama, maar ik vind het wel nog altijd te min en ik vind dat dat ook wel gezegd mag worden. Als je profiteert van alle positieve aandacht als het goed gaat, dan mag je ook wat negatieve aandacht krijgen als het niet goed gaat. Zo werkt dat in de sport natuurlijk. Dat is het leven van een topploeg. Je moet presteren. Ik snap ook niet waarom ze elk jaar opnieuw meteen springen op elk talent voor de kasseiklassiekers, maar precies niet investeren in iemand voor de heuvelklassiekers. Ik ben er natuurlijk blij om want zo blijft hij bij Lotto, maar waarom zijn ze niet vol achter Van Gils gegaan bijvoorbeeld? Ik hoor van interesse, maar uiteindelijk was hun bod niet eens hoger dan dat van Lotto.

En voor alle duidelijkheid, ik vind Ineos veel erger. Die doen het imo echt slecht, op veel verschillende vlakken. En dat is niet nieuw. Waarom wielrennen het moeilijk heeft op sponsors te vinden (is ook maar half de waarheid imo) is een heel andere discussie natuurlijk. De ROI voor de bedragen die je nodig hebt om te concurreren met ploegen die gefinancierd worden door landen die niet kijken naar ROI is er gewoon niet. En dat is inderdaad een probleem. Mensen spreken van te weinig geld in het wielrennen, ik spreek van te veel geld.
 
Laatst bewerkt:
UCI ranking... hoewel het soms wel een globaal beeld kan schetsen (vooral aan het eind van een seizoen dan) is dat wel het equipvalent van de FIFA ranking en op basis daarvan zeggen dat de Rode Duivels jaren de beste ploeg ter wereld waren, ze stonden namelijk eerst. We zijn allemaal wel meer dan realistisch genoeg om te weten dat dat niet en nooit zo was, zelfs niet bekan.

Decathlon staat momenteel 4de op de UCI ranking, doen die het beter dan Visma dan dit seizoen? I hardly think so. Budget/performance ratio, daar kan je over discussieren maar Decathlon heeft dit jaar 2 WT koersen gewonnen... Het is uiteindelijk maar hoe je de cut-off legt. Die cut-off leggen onder de Tour das blijkbaar blasphemy. Precies of er telt maar 1 koers!!! Maar de cut-off onder de monumenten/WK leggen en dus alle eendagswedstrijden buiten die 6 bij het huisvuil zetten? Nee, daar hebben we dan precies weer geen problemen. Rare logica toch?

Kijk, los van niveau steekt UAE steek er ver bovenuit met 25 stuks daarachter staat Visma gewoon met 18 stuks. Daar zit nen hoop filler bij: Camino, Coppi e Bartali... maar wel 9 WT koersen. Met uitzondering van Alpecin gaan we nu toch niet doen alsof de overwinningen van: Lidl, Israel (9/13 in Taiwan/Rwanda :laugh:), Soudal & Decathlon kwalitatief hoger in te schatten zijn? :unsure:
Ik snap de budget VS performance nuance maar de bovengenoemde ploegen hebben ook wel allemaal budgetten die ronde d €30M geschat worden en die hebben allemaal geen realistische winstkansen op GT vlak. Die €20M surplus wordt dus wel voor iets anders gebruikt.
 
UCI ranking... hoewel het soms wel een globaal beeld kan schetsen (vooral aan het eind van een seizoen dan) is dat wel het equipvalent van de FIFA ranking en op basis daarvan zeggen dat de Rode Duivels jaren de beste ploeg ter wereld waren, ze stonden namelijk eerst. We zijn allemaal wel meer dan realistisch genoeg om te weten dat dat niet en nooit zo was, zelfs niet bekan.

Decathlon staat momenteel 4de op de UCI ranking, doen die het beter dan Visma dan dit seizoen? I hardly think so. Budget/performance ratio, daar kan je over discussieren maar Decathlon heeft dit jaar 2 WT koersen gewonnen... Het is uiteindelijk maar hoe je de cut-off legt. Die cut-off leggen onder de Tour das blijkbaar blasphemy. Precies of er telt maar 1 koers!!! Maar de cut-off onder de monumenten/WK leggen en dus alle eendagswedstrijden buiten die 6 bij het huisvuil zetten? Nee, daar hebben we dan precies weer geen problemen. Rare logica toch?

Kijk, los van niveau steekt UAE steek er ver bovenuit met 25 stuks daarachter staat Visma gewoon met 18 stuks. Daar zit nen hoop filler bij: Camino, Coppi e Bartali... maar wel 9 WT koersen. Met uitzondering van Alpecin gaan we nu toch niet doen alsof de overwinningen van: Lidl, Israel (9/13 in Taiwan/Rwanda :laugh:), Soudal & Decathlon kwalitatief hoger in te schatten zijn? :unsure:
Ik snap de budget VS performance nuance maar de bovengenoemde ploegen hebben ook wel allemaal budgetten die ronde d €30M geschat worden en die hebben allemaal geen realistische winstkansen op GT vlak. Die €20M surplus wordt dus wel voor iets anders gebruikt.

Er wordt veel meer naar die UCI ranking gekeken door de ploegen zelf dan je zelf denkt. Het zijn vooral fans die het een beetje in het belachelijke trekken, maar de ploegen zelf kijken er wel degelijk naar en hechten er ook meer belang aan dan je denkt (Nu, Visma specifiek wel niet denk ik). Is het alles, natuurlijk niet, maar het zegt wel iets. De vergelijking met de FIFA ranking is met alle respect ook echt enorm bij de haren getrokken, eind 2022 had je dat eventueel nog kunnen zeggen, nu absoluut niet meer. De puntenverdeling is op een paar belachelijke dingen na eigenlijk vrij fair geworden. Ik zeg ook niet dat Visma pas het 5e beste team van dit seizoen is. Daarvoor liggen de punten tussen 2 en 5 te dicht bij elkaar, wel dat ze met hun budget beter hadden kunnen doen overall, that's all. Overdramatiseren hoeft absoluut niet inderdaad.

Overigens gebruik ik die ranking ook maar om te staven dat het seizoen van Visma niet gebracht heeft wat ze er van verwacht hebben of wat je kan verwachten van een ploeg die zich de beste ter wereld waant. Het gaat niet over de ene ploeg is beter dan de andere, dat is mijn punt niet. Het is niet omdat ploegen met de helft van hun budget het misschien net iets slechter of maar net iets beter deden, dat dat iets zegt over de prestaties van Visma. Overwinningen gaan vergelijken (geen idee wat Israel daartussen doet, is niet eens een top 10 ploeg) is voor mij dan ook niet nuttig. Het eerste deel van het voorjaar van Visma was gewoon ontzettend goed, het overgrote deel van hun grote overwinningen dateert dan ook van in Tirreno, Paris Nice en het openingsweekend. Er is niemand die zegt dat dat slecht was of niet meetelt (en de UCI ranking houdt daar trouwens veel rekening mee). Maar we moeten niet flauw doen, de nadruk van het voorjaar ligt - ook voor Visma - op de grotere klassiekers en daar hebben ze het vaker dan niet laten afweten. Nog eens, ook veel door pech, maar dat verklaart niet alles imo.

Ma bon, we moeten het niet eens zijn hé, heeft niet veel zin om er over te blijven discussiëren. Ik vond gewoon dat je nogal minachtend deed over een monument als "filler". Als je zo zou denken Visma zijnde, ben je de naam beste ploeg ter wereld imo gewoon absoluut niet waardig. Maar dat is mijn mening. Ik vind overigens dat je wel heel licht gaat over het budgetverschil tussen bepaalde ploegen. Een verschil van 20-25 miljoen, dat is immens hé.
 
En ze hebben ook nog wel kandidaten om een gooi te doen naar de OS/WK
Het gevolg van een van die twee gewonnen koersen zal fijn zijn voor de ploeg, maar de effort is een nationaal gebeuren, dus een OS voor VA en WK voor Vingegaard tel ik niet mee als een Visma-gebeuren.
Ongeacht of dat nu meetelt voor de UCI-teamranking of niet.
 
Terug
Bovenaan