Sneeuwstorm
Well-known member
Indrukwekkend van Pogacar maar ik heb toch liever wat meer spanning inderdaad. Er was misschien toch meer tegenstand geweest met Evenepoel en Roglic er bij.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan mij eerlijk gezegd geen jaar meer herinneren waar mijn interesse voor de koers zó laag was en ondanks het feit dat Karl daar zeker zijn steentje aan wil bijdragen ligt dat toch vooral aan de spankracht van de wedstrijden zelf.Een saai voorjaar vond ik het nu niet. We hebben vooral ook zeer mooie prestaties gezien. Maar het was buiten die knappe solo's nu ook niets om in te kaderen.
Ik kan mij eerlijk gezegd geen jaar meer herinneren waar mijn interesse voor de koers zó laag was en ondanks het feit dat Karl daar zeker zijn steentje aan wil bijdragen ligt dat toch vooral aan de spankracht van de wedstrijden zelf.
Extra payback voor die drie GT' + de monumentenvloek in die ploeg .Visma achter het net
Ook al hebben ze een beetje veel pech gehad , hun beste plaats dit jaar in een monument is de 12de plaats van Benoot vandaag.
12de LBL - Benoot
25ste RBX - Laporte
15de RVV - Benoot
14de MSR - Kooij
Het zijn (voorlopig) niet de grote koersen en daarvoor doen ze het.Parijs-Nice + Tirreno + 4 ritten + 3 semi-klassiekers. Dra-ma-tisch
Er zijn exact 2 ploegen in het hele peloton die niet jaloers moeten zijn. Waarvan 1 budgetair écht niet moet onderdoen.
Het enige dramatische voor Visma zijn de zware blessures van Vingegaard en Van Aert, voor de rest hebben ze al goe geboerd.
De mindset van Visma staat op de GT's, die monumenten zijn voor hun ook gewoon filler en verzin je er zelf maar bij. Dé ambitie is de Tour, al de rest is bonus en leuk om af te vinken maar ook niet veel meer.Het zijn (voorlopig) niet de grote koersen en daarvoor doen ze het.
De Giro gaat niets worden.
Tour wordt moeilijk. Kuss gaat dat niet klaren.
Lombardije wellicht ook niet, als Tadej meedoet en dan nog.
De mindset van deze ploeg staat in teken van de GT en de monumenten, zeker die twee op de kasseien voor VA.
De al gewonnen koersen zijn korstjes van een boterham, lekker, maar vult zo'n gulzige maag niet.
De mindset van Visma staat op de GT's, die monumenten zijn voor hun ook gewoon filler en verzin je er zelf maar bij. Dé ambitie is de Tour, al de rest is bonus en leuk om af te vinken maar ook niet veel meer.
Het feit dat ze bij Jumbo een kopman met realistische winstkansen casually Milaan-San Remo laten skippen zou toch stilaan een idee moeten geven van hoeveel belang ze écht aan die wedstrijden hechten.
En dat Kuss niks gaat winnen dit jaar is een open deur intrappen... zonder Vingegaard gaat het niks worden in die GT's.
Non argument, 2 top 8 plaatsen van WVA in RVV en PR en ze zouden op de 2de plaats staan.5e op de UCI ranking hé dit jaar, dat is gewoon te min.
Sky is jarenlang de beste ploeg ter wereld geweest (enfin, overal buiten in België)... als ik goed tel hebben die in hun piekperiode van 2012 tot 2019 exact 2 monumenten gewonnen met nog een extraatje voor Van Baarle in 2022. 3 stuks op 11 jaar tijd.Kom op zeg Reverz... Visma pakt maar graag uit met "we zijn de beste ploeg ter wereld" en dan moet je overal presteren, zeker in monumenten.
Sky is jarenlang de beste ploeg ter wereld geweest (enfin, overal buiten in België)... als ik goed tel hebben die in hun piekperiode van 2012 tot 2019 exact 2 monumenten gewonnen met nog een extraatje voor Van Baarle in 2022. 3 stuks op 11 jaar tijd.
Als we er even vanuit gaan dat Jumbo op monumenten mikt sinds 2019 met het aantrekken van Van Aert dan hebben ze daar nu 2 gewonnen op 6 jaar tijd. Vergeleken met Sky is die hitrate niet eens slecht. Als je dan ook nog meeneemt dat van de 28 monumenten die sindsdien gereden zijn er net niet de helft is opgekuist door exact 2 renners dan ga je mij toch moeten verontschuldigen als ik dit drama zwáár overroepen vindt. Als je eendagswedstrijden wil winnen en je hebt geen Pogacar of van der Poel in je ploeg dan is het vandaag de dag nu eenmaal moeilijk. Als je als ploeg dat eendagswerk dan ook nog wil combineren met GC ambities dan stopt het al met alleen Pogacar. Hoeveel ploegen zijn er de laatste 2 decenia uberhaupt in geslaagd van blijvend GT succes to combineren van eendagswerk?
100% akkoord wel dat de daguitslagen van hun beste geplaatste renner wel héél pover zijn op papier maar den helft zit hier altijd te roepen dat alleen winnen telt. Wat maakt het dan uit of je beste man 5de of 13de is? Voor Jumbo is dat verschil nihil, voor een ploeg als Arkea of DSM is dat misschien het verschil tussen WT of niet. Er zijn ook andere ploegen (meer dan genoeg) die gewoon over de gehele lijn underpreformen, Jumbo wint wel nog gewoon de 2 belangrijkste rittenkoersen die dit jaar al gereden zijn en nog 3 semi-klassiekers. Als je hun ziekenboeg zag na Dwars door Vlaanderen is dat eigenlijk nog best fraai: Laporte is al van in februari op de sukkel, Van Aert & Tratnik zwaar gevallen, Tratnik zwaar gevallen, Van Baarle niet goed (dunno why)... wat verwacht je dan eigenlijk?
Das gelijk bij UAE Pogacar er van tussen halen en dan zeggen: oei, da was gene vetten voor zo'n budget hé mannen!
Bij Ineos moet ge der zelfs geen renners van tussen halen, dat is hetzelfde budget als Visma voor helemaal niks. Jim Ratcliffe moet zich straks meer zorgen maken over de ROI van zijn investering in het wielrennen dan over de bouw van zijn ethaankraker. En ondertussen vragen we ons af waarom het wielrennen het lastig heeft om sponsoren te vinden
UCI ranking... hoewel het soms wel een globaal beeld kan schetsen (vooral aan het eind van een seizoen dan) is dat wel het equipvalent van de FIFA ranking en op basis daarvan zeggen dat de Rode Duivels jaren de beste ploeg ter wereld waren, ze stonden namelijk eerst. We zijn allemaal wel meer dan realistisch genoeg om te weten dat dat niet en nooit zo was, zelfs niet bekan.
Decathlon staat momenteel 4de op de UCI ranking, doen die het beter dan Visma dan dit seizoen? I hardly think so. Budget/performance ratio, daar kan je over discussieren maar Decathlon heeft dit jaar 2 WT koersen gewonnen... Het is uiteindelijk maar hoe je de cut-off legt. Die cut-off leggen onder de Tour das blijkbaar blasphemy. Precies of er telt maar 1 koers!!! Maar de cut-off onder de monumenten/WK leggen en dus alle eendagswedstrijden buiten die 6 bij het huisvuil zetten? Nee, daar hebben we dan precies weer geen problemen. Rare logica toch?
Kijk, los van niveau steekt UAE steek er ver bovenuit met 25 stuks daarachter staat Visma gewoon met 18 stuks. Daar zit nen hoop filler bij: Camino, Coppi e Bartali... maar wel 9 WT koersen. Met uitzondering van Alpecin gaan we nu toch niet doen alsof de overwinningen van: Lidl, Israel (9/13 in Taiwan/Rwanda ), Soudal & Decathlon kwalitatief hoger in te schatten zijn?
Ik snap de budget VS performance nuance maar de bovengenoemde ploegen hebben ook wel allemaal budgetten die ronde d €30M geschat worden en die hebben allemaal geen realistische winstkansen op GT vlak. Die €20M surplus wordt dus wel voor iets anders gebruikt.
Het gevolg van een van die twee gewonnen koersen zal fijn zijn voor de ploeg, maar de effort is een nationaal gebeuren, dus een OS voor VA en WK voor Vingegaard tel ik niet mee als een Visma-gebeuren.En ze hebben ook nog wel kandidaten om een gooi te doen naar de OS/WK