Voorjaar 2024

Bardet best of the rest en het is hem volledig gegund.
Van Gils bewijst na de Strade, dat hij zijn vorm kan vasthouden. Zoals eerder gezegd, de Healy van vorig jaar.
Bernal, die zou ik opschrijven voor de Vuelta.
 
Ge moet nog kunnen ook hé... was net als vorige week gewoon van niet beter kunnen. Anders zit je op La Redoute niet in 15de positie. De kans dat van der Poel LBL wint is ongeveer even groot als Remco de Tour wint... het kan maar er zullen een hele reeks bolkjes perfect juist moeten vallen.

Pogacar op La Redoute was zelfs niet eens met een flits in de laatste meters van de klim, dat was gewoon van quasi aan de voet iedereen doodknijpen.

Ik snap uw reactie niet als het gaat over koers maken maar goed :p

Langs de andere kant moet je ook als MVDP zijnde ook gewoon nog terug kunnen keren na de redoute en op de valkenrots mee blijven zodat je kan sprinten.
Het het feit dat je nog 3de wordt is niet omdat je echt volledig naar huis bent gereden.
We kijken naar een fenomenale Pogacar, vanaf de brug gewoon moordend tempo, dat is moeilijk om daar weerwoord aan te beiden natuurlijk.

Laat ons ook eerlijk zijn deze Pogacar in LBL 2023 en Remco wint ook niet natuurljk.
Voor MVDP gaat het niet makkelijk worden om te winnen hier. Maar als hij er een doel van maakt en zich erop toelegt, en Pogacar doet niet mee, acht ik hem niet kansloos, vandaag bewijst dat ook.
 
Deze laatste koers was een perfecte illustratie van een bijzonder saai voorjaar.
Echte eentje om snel te vergeten.

Overmorgen begint trouwens al meteen Romandië, een race die misschien wel interessant wordt?

Ayuso, Lutsenko, Caruso, Berna, Hart, Ciccone, Vlasov, Hindley, A. Yates, Mas, Martinez,....

Ziet er, ondanks die kanonploeg van UAE, toch een evenwichtige deelnemerslijst uit!
 
Toch echt niet akkoord hiermee. Healy kwam zowat uit het niets, of ja toch voor de gewone wielerliefhebber. Van Gils stond er vorig jaar gewoon al hé. Heeft nog een stap gezet, maar was 7e in de Amstel, 8e in de Waalse Pijl en 11e in Luik...
Doelde eerder op de resultaten (als underdog) in deze maand.
Welke coureur, die niet won, deed beter dan Maxim en Ben vorig jaar?
Wat de verrassing betreft, ja, dan was Healy idd een verfrissing.
 
Helaas wel een beetje mee akkoord. Spectaculaire zaken gezien, maar weinig mooie koers en daarvoor kijk ik toch nog steeds eigenlijk.

Tgoh buiten de monumenten is er toch wel spanning geweest en hebben we renners en taferelen gezien die leuk waren.
Dit is het nadeel van enkele renners te hebben die op hun terrein hors categorie zijn en de rest al fluitend eraf rijden.

Op de redoute was de enige die kon reageren , die daarna gewoon moest lossen omdat de inspanning te lang duurde. Het was niet dat Pogacar nog versnelde maar hij bleef dezelfde effort rijden.

Ik spreek voor iedereen als ik zeg dat door de afwezigheid van Wout en Remco er gewoon gaten zijn gevallen dit voorjaar. En dat steekt gewoon.
 
Pogacar zit nu aan 8 grote wegkoersen gewonnen na ong. zes jaar carrière :crazy:.
Nibali, Froome, VDP en Contador zitten aan 7 (of 9 in Alberto zijn geval).
Tenzij ik iemand ben vergeten, is hij nu - op dit moment - de beste coureur van deze eeuw (wat grote koersen betreft).
Waar gaat die teller staan na Lombardije? Acht lijkt me een zekerheid met de Giro en het enigste wat hem kan weerhouden in Lombardije is de vermoeidheid.
 
Ik snap uw reactie niet als het gaat over koers maken maar goed :p

Langs de andere kant moet je ook als MVDP zijnde ook gewoon nog terug kunnen keren na de redoute en op de valkenrots mee blijven zodat je kan sprinten.
Het het feit dat je nog 3de wordt is niet omdat je echt volledig naar huis bent gereden.
We kijken naar een fenomenale Pogacar, vanaf de brug gewoon moordend tempo, dat is moeilijk om daar weerwoord aan te beiden natuurlijk.

Laat ons ook eerlijk zijn deze Pogacar in LBL 2023 en Remco wint ook niet natuurljk.
Voor MVDP gaat het niet makkelijk worden om te winnen hier. Maar als hij er een doel van maakt en zich erop toelegt, en Pogacar doet niet mee, acht ik hem niet kansloos, vandaag bewijst dat ook.
Wat is er niet te snappen? :unsure: Iemand zegt dat hij liever iemand anders dan Mathieu derde had zien worden omdat hij héél passief gereden heeft vandaag. Ik merk gewoon op dat van der Poel hier vandaag rond rijdt zoals alle andere sub-toppers: sparen sparen sparen en u inspanningen goed timen en uitkiezen. Dat hij dan op het einde naar een 3de plaats sprint is niet zo verwonderlijk. Van Aert en Hermans reden hier in 2022 ook podium in een gelijkaardig scenario, dat wil niet zeggen dat ze realistische winstkansen hebben in de toekomst.

En Pogacar is bijna 4 jaar jonger dan van der Poel. Zelfs als Pogacar eens skipped (unlikely, zelfs 2 weken voor de Giro start hij hier) gaat hij nog altijd voorbij Evenepoel moeten die van der Poel ook gewoon murm rijdt op La Redoute. De kans dat van der Poel ooit L-B-L gaat starten zonder 1 van die 2 erbij is behoudens een Baskenland scenario eigenlijk 0. En hij gaat ook nooit specifiek pieken naar deze wedstrijd... waarom zou hij zijn piek ná Vlaanderen/Roubaix leggen? Dat zijn wedstrijden waar hij in principe altijd de topfavoriet is. Je gaat geen grote kans in Vlaanderen hypotheceren voor een waterkans om Luik te winnen, zeker omdat hij in die "strive for 5" dan ook nog Lombardije moet binken en ook dat gaat gewoon extreem moeilijk worden. Dan kan je beter focussen om Vlaanderen/Roubaix nog een paar keer te winnen...
 
Voor MVDP gaat het niet makkelijk worden om te winnen hier. Maar als hij er een doel van maakt en zich erop toelegt, en Pogacar doet niet mee, acht ik hem niet kansloos, vandaag bewijst dat ook.
MVDP gaat nooit LBL winnen, ook niet als Pogacar niet mee doet. Rijden voor een tweede of derde plaats is iets compleet anders dan rijden voor een overwinning. MVDP kon nu terugkomen op de eerste groep doordat zij niet vol doorgingen, maar dat ging niet gebeurd zijn als ze voor de eerste plaats reden.
MVDP heeft op elke col de betere klimmers moeten laten gaan. Om LBL te kunnen winnen moet je gewoon in de eerste groep boven komen op de cols en dat gaat niet gebeuren voor MVDP. Zelfs als Pogacar en Evenepoel niet mee doen zijn er nog een handjevol klimmers beter dan MVDP.
 
Wat is er niet te snappen? :unsure: Iemand zegt dat hij liever iemand anders dan Mathieu derde had zien worden omdat hij héél passief gereden heeft vandaag. Ik merk gewoon op dat van der Poel hier vandaag rond rijdt zoals alle andere sub-toppers: sparen sparen sparen en u inspanningen goed timen en uitkiezen. Dat hij dan op het einde naar een 3de plaats sprint is niet zo verwonderlijk. Van Aert en Hermans reden hier in 2022 ook podium in een gelijkaardig scenario, dat wil niet zeggen dat ze realistische winstkansen hebben in de toekomst.
Pas op hij heeft wel wat werk verricht zodat zijn groepje terug naar het eerste groepje kon.
Niet zo verwonderlijk is toch wel een beetje overdreven, je moet nog altijd mee zijn en tot sprinten toe komen.
Het is niet alsof ze aan het freewheelen waren en iedereen wist dat als hij mee was hij de beste sprint had.

En Pogacar is bijna 4 jaar jonger dan van der Poel. Zelfs als Pogacar eens skipped (unlikely, zelfs 2 weken voor de Giro start hij hier) gaat hij nog altijd voorbij Evenepoel moeten die van der Poel ook gewoon murm rijdt op La Redoute. De kans dat van der Poel ooit L-B-L gaat starten zonder 1 van die 2 erbij is behoudens een Baskenland scenario eigenlijk 0. En hij gaat ook nooit specifiek pieken naar deze wedstrijd... waarom zou hij zijn piek ná Vlaanderen/Roubaix leggen? Dat zijn wedstrijden waar hij in principe altijd de topfavoriet is. Je gaat geen grote kans in Vlaanderen hypotheceren voor een waterkans om Luik te winnen, zeker omdat hij in die "strive for 5" dan ook nog Lombardije moet binken en ook dat gaat gewoon extreem moeilijk worden. Dan kan je beter focussen om Vlaanderen/Roubaix nog een paar keer te winnen...

De kans dat hij specifieke hiertoe gaat pieken is inderdaad niet groot.
Maar zeker niet volledig onbestaand. Hij kan perfect eens het wapen van schouder wisselen en niet voor de ronde en Roubaix gaan, om dan te zien wat een focus op LBL hem brengt.
Hij heeft ook weinig meer te bewijzen in de ronde en Roubaix natuurlijk.
Waarom zou hij het doen? Omdat je sportman bent en gewoon vinken wilt zetten. Strive for 5 gaat zeer moeilijk zijn.
Als liefhebber van de sport kan je zo een scenario toch alleen maar toejuichen? Ik zie persoonlijk veel liever dat hij probeert en alles op alles zet dan dat hij weer 2x een solo doet van een uur.

Ik denk dat de ploeg in dit scenario ook niet de limiterende factor is. Ze hebben Philipsen ook nog voor Roubaix.
Maar goed de kans is uiteindelijk klein dat hij effectief Roubaix en De Ronde laat vallen.

Om LBL te kunnen winnen moet je gewoon in de eerste groep boven komen op de cols en dat gaat niet gebeuren voor MVDP. Zelfs als Pogacar en Evenepoel niet mee doen zijn er nog een handjevol klimmers beter dan MVDP.

Misschien eens opzoeken wat een col juist is :p
 
Visma achter het net

Ook al hebben ze een beetje veel pech gehad , hun beste plaats dit jaar in een monument is de 12de plaats van Benoot vandaag.

12de LBL - Benoot
25ste RBX - Laporte
15de RVV - Benoot
14de MSR - Kooij
 
Visma achter het net

Ook al hebben ze een beetje veel pech gehad , hun beste plaats dit jaar in een monument is de 12de plaats van Benoot vandaag.

12de LBL - Benoot
25ste RBX - Laporte
15de RVV - Benoot
14de MSR - Kooij

Ook pas 5e op de UCI ranking dit jaar. Zeker pech, maar als je ziet dat ze meer dan 6000 punten achter staan op UAE is het toch moeilijk om hen de beste ploeg van de wereld te noemen op dit moment. Alpecin overigens op 2, ze zullen wel wat wegzakken op die ranking gedurende het GT seizoen zoals elk jaar, maar fenomenaal toch. Decathlon 4e, ook fenomenaal. Vorig jaar eindigde die mannen 17e, nu staan ze gewoon 4e en die hebben ook wel wat mannen voor grote rondes.

QS staat overigens 6e, Lotto 9e en Intermarché behoort tot de zwakste WT ploegen op dit moment met een 16e plaats. DSM en vooral Movistar (wat zijn die weer slecht), Cofidis en Astana (zo goed als dood natuurlijk) doen het nog slechter.
 
10" maar verschil dat is niet veel gezien de omstandigheden. Pogacar bouwde wel zijn voorsprong ferm uit op dat stuk erna waar vorig jaar ook Evenepoel Pidcock helemaal doodkneep. De tijd op de Redoute zegt dus niet alles, erna kan je ook nog het verschil sterk uitbouwen.

Vandaag was het misschien 6° en de wind die uit het noorden blies.
Vorig jaar was het 13° en wind uit het ZZW.

Dat zijn ook omstandigheden. Ik zou er niet teveel belang aan hechten
 
Laatst bewerkt:
Een saai voorjaar vond ik het nu niet. We hebben vooral ook zeer mooie prestaties gezien. Maar het was buiten die knappe solo's nu ook niets om in te kaderen.

De val in Dwars Door Vlaanderen en in het Baskenland hebben veel verkloot. Weer geen Pogacar vs. Remco en geen Wout vs Mathieu in de kasseiklassiekers.

Nu vooral te hopen dat Remco en Vingegaard goed herstellen voor de Tour. Voor die laatste lijkt dat toch niet zo evident.
 
Terug
Bovenaan